Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1043
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt LSD omtrent ukentlig i 5-6 uker nå. De første gangene fikk jeg full ruseffekt (masse hallusinasjoner/lysshow, masse dype tanker, dårlig koordinasjon, slet med å snakke/formulere setninger - synlig ruset liksom) og synes det var helt fantastisk. De siste gangene har jeg tatt samme dose, men kun fått halvparten av den virkningen jeg tidligere fikk. Antageligvis fordi jeg ikke ventet lenger enn 1-1.5 uke mellom hver gang, burde sikkert vente nærmere 2 uker.

Jeg har aldri fått bad trips, men jeg er psykisk syk og sliter på en daglig basis. LSD-rusen har gjort at jeg har blitt kjent med meg selv og symptomene mine på en helt ny måte. Føles ut som en åpenbaring, nesten. Har til og med tatt opp gamle hobbyer som jeg mistet når jeg ble syk.

MEN, til problemet: I løpet av de siste ukene har jeg utviklet en veldig sterk uvirkelighetsfølelse. Jeg føler meg distansert fra meg selv, fra andre og fra virkeligheten. Føler jeg konstant går rundt og venter på at noe skal skje, uten at jeg klarer å sette fingeren på hva. Kan dette være på grunn av LSDen? Jeg vil virkelig ikke roe ned bruken ettersom jeg har fått så mange gode opplevelser, men synes dette er litt skummelt.
LSD kan absolutt føre til positive endringer, men det er ikke en medisin man kan gå på og forvente at det skal kurere psykisk sykdom. Flott at du fikk nye innsikter om deg selv og situasjonen din, men du bør virkelig roe ned, da du tydelig beskriver typiske symptomer på depersonalisering. Det er ikke om å gjøre å ta syre så ofte. Bedre å la det gå noen uker eller helst måneder mellom hver gang, la opplevelsene synke inn og gi deg selv tid til å bearbeide dem. Hyppig bruk av psykedelika i kombinasjon med psykisk sykdom er ikke en god idé, og du viser allerede klare tegn på at det ikke funker så bra for deg.
Sist endret av mentalmelt; 27. september 2021 kl. 04:41.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være pga lsden for man får det jeg kaller overtura hue om man tripper mye og mister mer og mer bakkekontakt.
Man bør egt ikke ta LSD så ofte som du gjør det, da er det veldig fort gjort at stoffet mister mye av effekten. Den generellet rådet jeg har hørt(og pleier å gi) er at man bør vente minst 1 måned mellom hver trip for å få ønskelig effekt, så jeg hadde tatt flere pauser mellom hver trip hvis jeg var deg. LSD er i min erfaring ikke noe man bør ta daglig eller ukentlig
Det tar 2 uker før toleransen på LSD går bort etter en trip. Tar du det oftere kan dette forklare hvorfor du får dårligere effekt av samme dose.