Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5418
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har nettopp fått utskrevet en 4-pakning med 5 µg/time Norspan Plaster.

Når det første plasteret påføres på håndleddet, der hvor blodårene er veldig synlige, hvor raskt før jeg vil få føle effekt?

Hvor mye øker konsentrasjonen dersom jeg drikker ett glass med Rosa Grapefruktjuice? Til det dobbelte? Tredobbelte? Mer? Og vil effekten da vare lengre?

Og til slutt: Hvor mye morfin tilsvarer 5 µg/time Norspan Plaster? 1 mg? 5 mg?

Beklager dersom dette er lagt i feil tråd. I så fall så er det bare å flytte eller slette den.
Leser at 25 µg fentanyl tilsvarer ca. 90 mg morfin oralt. Så 5 µg er 15-18 mg morfin oralt. Du må også huske på at fentanyl har 8-10 timers halveringstid, noe som betyr at stoffet hoper seg opp i kroppen ganske eksponensielt. Dette vil gi en overdose hos en opiatnaiv person meget fort. Begynner du å lefle med grapefruktjuice i tillegg, så gjør det hele situasjonen mye mer uforutsigbar.

Anbefaler deg å drite i juicen. Du blir rusa nok av plasteret alene.

Ah, fuck! Det her er jo buprenorfin, ikke fentanyl. Overse det jeg skrev over her. Kjør på med grapefrukt-juice, du kommer ikke til å OD fordi det er en partiell agonist av opioid-reseptorer.
Sist endret av Stray Wanderer; 15. september 2021 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Ah, fuck! Det her er jo buprenorfin, ikke fentanyl. Overse det jeg skrev over her. Kjør på med grapefrukt-juice, du kommer ikke til å OD fordi det er en partiell agonist av opioid-reseptorer.
Vis hele sitatet...
Ja, ble nå opplyst av rustelefonen at den dosen jeg tar tilsvarer 10 mg med morfin i døgnet.
Forhåpentligvis så vil grapefruktjuicen øke konsentrasjonen i en slik grad at det blir rundt 30 mg i døgnet. Og at jeg dermed får 1.25 mg med morfin i timen. Noe som jo blir en dose på 5 mg i løpet av en periode på 4 timer.

Noen som vet hvor mye morfin 1 Paralgin Forte tilsvarer? Er det 3 mg?
Sist endret av reflecteddark; 15. september 2021 kl. 18:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.