Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2115
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Har fått påvist epilepsi, men har ikke fått diagnosen enda da legen ville jeg skulle ta en test til for å være helt sikker. Har hatt tre eller fire epilepsi anfall dette året, i følge en nær person av meg.

Jeg har også en del misbruk i journalen. Hasj, kokain, alkohol for å nevne noe. Har fått utskrevet antabus og gikk på det i kanskje to uker før jeg ga meg. Ikke på grunn av at jeg vil drikke alkohol, men følte egentlig ikke at det hjalp. En psykolog sa til meg at det har kommet ny medisin som skal dempe rus sug?

Så. Skal til legen. Har alltid slitt med angst, nervøsitet som skjelving i hender, svette i panne og hender selv om det er omtrent minusgrader på rommet. Det forverret seg veldig etter jeg slutta med alkohol som er litt over en måned siden.
Er det sjans for å få utskrevet valium, eller vival? Har ikke noe superkontakt med fastlegen vel å merke. Men jeg blir gal av å føle meg nervøs sånn som dette.
Takk for svar.
Anonym bruker
"Lystig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den eneste måten man kan få god kontakt med legen sin på er å være åpen og fortelle ting som det er.

Hvis du har klart å slutte å drikke og legen tror deg på det så skal det ikke være noe problem å få valium for en liten periode. Men at du har sluttet på antabus etter bare 2 uker kan nok gi legen et inntrykk av at du fortsetter å ville ruse deg og som mange andre gjør utnytte legen til å få medisiner som kan brukes til rus.

Du kommer ingen vei med å ikke være åpen hvertfall så fortell det du skriver her at du gjerne vil prøve annen medisin mot russuget eller evn fortsette med antabus og at du sliter forferdelig med nerver, skjelving og svette og lurer på om det kommer av abstinenser eller om det er en form for angst du trenger psykolog og medisiner for.

Når du sier at du ikke syns antabus funka mener du på russuget fordi du ikke drakk? Eller at du drakk og medisinen ikke gjorde det den skulle?
Avhengighet og russug sitter kjemisk i hjernen og blir ikke borte på en måned bare fordi man ikke ruser seg. Du må regne med å ha russug i et år i dalende grad og forberede deg på at selv etter det så vil det være blaff av russug som kommer og går i noen sekunder gjennom hele livet.
Antabus har ikke direkte påvirkning på russuget kjemisk men hjelper deg å holde deg vekk fra alkohol sånn at hjernen naturlig og sakte men sikkert blir mindre og mindre avhengig. Hver gang du drikker opprettholder du avhengigheten og dermed russuget selvom det går uker eller måneder i mellom så vil råde deg til å fortsette på antabus og begynne i et tolv trinns program for å holde mindsettet bestemt på å ikke gi etter for russuget og begynne å gi faen i medisinen som er en viktig krykke for deg.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den eneste måten man kan få god kontakt med legen sin på er å være åpen og fortelle ting som det er.

Hvis du har klart å slutte å drikke og legen tror deg på det så skal det ikke være noe problem å få valium for en liten periode. Men at du har sluttet på antabus etter bare 2 uker kan nok gi legen et inntrykk av at du fortsetter å ville ruse deg og som mange andre gjør utnytte legen til å få medisiner som kan brukes til rus.

Du kommer ingen vei med å ikke være åpen hvertfall så fortell det du skriver her at du gjerne vil prøve annen medisin mot russuget eller evn fortsette med antabus og at du sliter forferdelig med nerver, skjelving og svette og lurer på om det kommer av abstinenser eller om det er en form for angst du trenger psykolog og medisiner for.

Når du sier at du ikke syns antabus funka mener du på russuget fordi du ikke drakk? Eller at du drakk og medisinen ikke gjorde det den skulle?
Avhengighet og russug sitter kjemisk i hjernen og blir ikke borte på en måned bare fordi man ikke ruser seg. Du må regne med å ha russug i et år i dalende grad og forberede deg på at selv etter det så vil det være blaff av russug som kommer og går i noen sekunder gjennom hele livet.
Antabus har ikke direkte påvirkning på russuget kjemisk men hjelper deg å holde deg vekk fra alkohol sånn at hjernen naturlig og sakte men sikkert blir mindre og mindre avhengig. Hver gang du drikker opprettholder du avhengigheten og dermed russuget selvom det går uker eller måneder i mellom så vil råde deg til å fortsette på antabus og begynne i et tolv trinns program for å holde mindsettet bestemt på å ikke gi etter for russuget og begynne å gi faen i medisinen som er en viktig krykke for deg.
Vis hele sitatet...
Setter pris på svar.
Har alltid vært ærlig med legen, bare at den legen jeg har nå er relativt ny for meg, og har ikke hatt særlig mange samtaler med personen.
Jeg slutta med antabus først og fremst fordi jeg fikk så inderlig vondt i magen(som er en bivirkning av antabus) og har nå i to-tre uker ikke følt behov for å ta det mer. Ja, det var litt lettere å tenke bort alkohol når jeg gikk på de, mer eller mindre fordi jeg ikke turte å drikke på det. Etter all magesmerten så følte jeg det ikke var verdt det mer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En psykolog sa til meg at det har kommet ny medisin som skal dempe rus sug?


Er det sjans for å få utskrevet valium, eller vival?
Vis hele sitatet...
Hva heter medisinen? Hadde satt veldig pris på om du kunne delt navnet.

Jeg har rusmisbruk i journalen og fikk fint 10mg Vival om dagen. Dette var i regi av DPS riktignok. Om fastlegen er komfortabel med å gi deg Benzo når du har historikk med rus tviler jeg litt på.

Uansett er det smarteste du kan gjøre å slutte å røyke og ta coke, levere rene urinprøver en stund for å bygge opp tillit og ta det derfra Dropp alkohol i samme slengen.

Om du greier dette er nok terskelen for å få medisiner lavere.
Sist endret av krystallkongen; 8. september 2021 kl. 19:16.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hva heter medisinen? Hadde satt veldig pris på om du kunne delt navnet.

Jeg har rusmisbruk i journalen og fikk fint 10mg Vival om dagen. Dette var i regi av DPS riktignok. Om fastlegen er komfortabel med å gi deg Benzo når du har historikk med rus tviler jeg litt på.

Uansett er det smarteste du kan gjøre å slutte å røyke og ta coke, levere rene urinprøver en stund for å bygge opp tillit og ta det derfra Dropp alkohol i samme slengen.

Om du greier dette er nok terskelen for å få medisiner lavere.
Vis hele sitatet...
Kan gi et svar på det i morgen om det faktisk er sant, satt litt som ett spørsmåltegn når det ble sagt.

Andre misbruk enn alkohol har jeg sluttet med. Har røyket hasj en sjelden gang. Men alkohol var det som tok over all annen rus.
Ser ikke etter medisin for å ruse meg på det. Hadde det ikke vært for all nervøsiteten så hadde jeg aldri tenkt tanken på valium. Planen er å be om svette tabletter i tillegg.
Anonym bruker
"Lystig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Setter pris på svar.
Har alltid vært ærlig med legen, bare at den legen jeg har nå er relativt ny for meg, og har ikke hatt særlig mange samtaler med personen.
Jeg slutta med antabus først og fremst fordi jeg fikk så inderlig vondt i magen(som er en bivirkning av antabus) og har nå i to-tre uker ikke følt behov for å ta det mer. Ja, det var litt lettere å tenke bort alkohol når jeg gikk på de, mer eller mindre fordi jeg ikke turte å drikke på det. Etter all magesmerten så følte jeg det ikke var verdt det mer.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Bivirkningene til antabus går over etter en stund. Håper du får den hjelpen du trenger hos legen! Legen er der for deg og skal lytte til dine behov og ta en medisinsk faglig vurdering på om løsninger du foreslår er best for deg eller ikke. Åpenhet og god dialog kommer man langt med og legen skal samarbeide med deg og du med han
Svettetabletter? Fins det? Spør fordi jeg tok opp svette hos legen selv og fikk beskjed om antiperspirant og evn botox mot svetting
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hva heter medisinen? Hadde satt veldig pris på om du kunne delt navnet.

Jeg har rusmisbruk i journalen og fikk fint 10mg Vival om dagen. Dette var i regi av DPS riktignok. Om fastlegen er komfortabel med å gi deg Benzo når du har historikk med rus tviler jeg litt på.

Uansett er det smarteste du kan gjøre å slutte å røyke og ta coke, levere rene urinprøver en stund for å bygge opp tillit og ta det derfra Dropp alkohol i samme slengen.

Om du greier dette er nok terskelen for å få medisiner lavere.
Vis hele sitatet...
Tipper det er selincro, demper alkosug kraftig hos mange uten ubehagså du kan fint drikke et par øl. Vet om 2 som bruker den, de gikk fra 5-10l øl daglig til ca 1l, de var godt fornøyd. Desverre dyr, ca 50,- pr tablett og ikke blåresept. Om man drikker mye eller sparer man dog fort inn det pga langt mindre alkokjøp.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Naltrexone er et billigere alternativ til Selincro. Drøyt 400,- for 28 tabletter. Har brukt det i over et år, og har godt fra et forferdelig destruktiv alkoholmisbruk over mange år, til ikke å ha et problem. Google the sinclair method.
Epilepsi så tror jeg faktisk rivotril fungerer bedre en valium.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Svette tablettene heter Egazil. De fungerer veldig bra.
Naltrexone er også navnet på den superkuren jeg snakket om i første post. Håper dette hjelper til flere som strever
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei.

Har fått påvist epilepsi, men har ikke fått diagnosen enda da legen ville jeg skulle ta en test til for å være helt sikker. Har hatt tre eller fire epilepsi anfall dette året, i følge en nær person av meg.

Jeg har også en del misbruk i journalen. Hasj, kokain, alkohol for å nevne noe. Har fått utskrevet antabus og gikk på det i kanskje to uker før jeg ga meg. Ikke på grunn av at jeg vil drikke alkohol, men følte egentlig ikke at det hjalp. En psykolog sa til meg at det har kommet ny medisin som skal dempe rus sug?

Så. Skal til legen. Har alltid slitt med angst, nervøsitet som skjelving i hender, svette i panne og hender selv om det er omtrent minusgrader på rommet. Det forverret seg veldig etter jeg slutta med alkohol som er litt over en måned siden.
Er det sjans for å få utskrevet valium, eller vival? Har ikke noe superkontakt med fastlegen vel å merke. Men jeg blir gal av å føle meg nervøs sånn som dette.
Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Rivotril er angstdempende og brukes også for folk med epilepsi. Det er kanskje en mulighet om du kan vise legen at du bruker kun dette og ikke misbruker, men på en annen side er 3-4 anfall i året ikke så veldig mange (eller?) og da er kanskje rivotril utelukket.
Vival får jeg av lege ved behov selv jeg har misbrukt det meste og spesielt alkohol og tabletter.
Men før jeg fikk det hadde jeg holdt meg på matta i 3-4 år uten at det var dokumentert.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
men på en annen side er 3-4 anfall i året ikke så veldig mange (eller?)
Vis hele sitatet...
Ikke uvanlig å ha langt flere.
Men 3-4 er ikke noen spøk det heller og hvis de er kraftige så er det ganske stor påkjenning for hodet.
Det kan også sette begrensninger for hva man kan/kan ikke jobbe med.