Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 9154
Hey peeps. Først og fremst så er jeg glad i en fest jeg å, men ikke 24/7.

Har en retard av en nabo som blaster 'Nothing Else matters' konstant på full pupp.

Vi snakker ikke om et billig anlegg her, så det durer faen meg i hele gården.
Alle har gitt opp å få stoppa det, snuten gir totalt faen og mener vi bør snakke med vedkommende.

Døren til mr.mongis har 1000 låser på seg og det stinker søppel og piss ut i gangen.

Sikringsskapet er ikke mulig å komme til heller.

What to do? Snart så jeg torcher hele bygningen.
ta hovedsikringa?
Cid-acid
Trådstarter
7 2
Har selvfølgelig ikke muligheten for det, da hadde jeg allerede gjort det.....
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er inngangsdøra hans i en gang av noe slag? Hvis den er det så kunne du ha sagd til en 2toms4 og plassert den i veggen og døra hans, og stengt ham inne.

Det stopper naturligvis ikke musikken umiddelbart, men kan høres slitsomt ut å ikke kunne komme seg ut når man ønsker det.
Snakk med vedkommende?
Cid-acid
Trådstarter
7 2
Yup inngangsdøra er i en gang. Han har selvfølgelig en kåk uten vinduer, så med mindre jeg fucker hele døra så er det ingen vei inn.

Tydeligvis en super paranoid nærkis med tanke på antall låser.

Vurderer å slenge gammel båtbensin på døra + under, og så tenne på
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Poenget var at du blokkerer døra hans at når han har tenkt seg UT av leiligheten vil han ikke klare å åpne døra. Hvordan fungerer brannvarslingsanlegget i bygget? Kanskje de to tingene kan kombineres... IKKE sett fyr på noen ting!
Sitat av Musicalmagic90 Vis innlegg
Vurderer å slenge gammel båtbensin på døra + under, og så tenne på
Vis hele sitatet...
Men det er naboen som er gal altså?
Cid-acid
Trådstarter
7 2
Er en eldgammel bygår på løkka i Oslo. Du kan legit åpne alle dører med et lite dytt.
Brannvarslingsanlegg? Det eksisterer ikke.... har selv klart å ihjelsteke en pizza så hele kåken var full av røyk + gangen. Null alarm.

Du kan se for deg et slitent polsk bygg med 0 fiksing siden krigen, så har du en grei forståelse av tilstanden.
Trapp opp med noen kompiser og lat som dere er polti, rop og bank på? Sett opp en høytaler intill døra hans og blæst musikk, eller drit i det følg med når han går ut og snakk med han eller flytt
Har ikke kåken vinduer så er det ikke lov å bo der. Skal være rømningsvei. Ring kommunen så tar de en inspeksjon og hiver han og anlegget ut.
Anonym bruker
"Flygende Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kåk uten vinduer? Vet ikke hvem man melder fra til, mulig kommunen eller leieboerforeninga men det er ikke lov å bo sånn. De vil kaste han ut
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Luurt å si at det er på løkka i oslo + å beskrive hvilken sanger han plager + å diskutere hvilken skader du skal påføre eiendommen til naboen din her!

Jeg pleier også å beskrive lovbruddene mine i detalj offentlig før jeg begår dem.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Musicalmagic90 Vis innlegg
Yup inngangsdøra er i en gang. Han har selvfølgelig en kåk uten vinduer, så med mindre jeg fucker hele døra så er det ingen vei inn.

Tydeligvis en super paranoid nærkis med tanke på antall låser.

Vurderer å slenge gammel båtbensin på døra + under, og så tenne på
Vis hele sitatet...
Hva fanden, du vurderer å tenne på leiligheten hans? Har du vurdert om det er du som sitter med problemet? Det er ikke normalt å være villig til å drepe naboen sin pga bråk. er glad for at du legger ut såppas mye info, så det er lett for påtalemyndighetene å finne deg. for her er det nok du som er problemet, og ikke naboen din, du høres psyko ut
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Luurt å si at det er på løkka i oslo + å beskrive hvilken sanger han plager + å diskutere hvilken skader du skal påføre eiendommen til naboen din her!

Jeg pleier også å beskrive lovbruddene mine i detalj offentlig før jeg begår dem.
Vis hele sitatet...
Bedre om du beskriver dem etterpå, lettere å få med detaljene
I tillegg må jeg si at det er trist å høre at man plaserer mennesker med Downs Syndrom i en leilighet
uten vinduer og attpåtil i en sliten Polsk bygård.
Her har kommunen åpenbart løpt fra ansvaret sitt.

At fyren liker "Nothing Else Matters" får han ta på egen kappe.
Mas på politiet ? Allmenn fred er gjeldende etter kl 23.

Eller hvis du er "mann" : bank på døra til naboen uten stans til du får kontakt. Kommuniser at det spilles for høyt og introduser konsekvenser i form av konfiskering av anlegg eller noe. Det er noe politiet gjør om folk ikke roer ned musikken.

Hvis du tar saken i egne hender så er det du som får politiet på deg.
Hvor mange vet hvordan en polsk bygård ser ut????
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvor mange vet hvordan en polsk bygård ser ut????
Vis hele sitatet...
+ - 38 millioner Polakker kanskje?
Men så er det dette med å se seg selv da, og bygården sin.
Snakk med naboen, er mye som er mulig med god kommunikasjon.

Hadde en episode i borettslaget hvor jeg bor der naboen mattet fuglene døgnet rundt med alle di plagene det medførte med lyd døgnet rundt og fugleskitt over alt. Kunne ikke henge ut klærne til tørk uten at di var full av fugleskitt etter noen timer på altanen. Det endte nesten i slåsskamp men etter mye om og men så sluttet han. Om det var fordi han faktisk forstod ulempen dette medførte for resten av borettslaget eller fordi han fikk kjeft er jo ikke godt å si men det stoppet. Å ja han fikk lov å mate fuglene så lenge han gjorde det ordentlig å ikke til ulempe for hele borettslaget(Sette opp fuglehus og matstasjoner han kunne se fra vinduet) men han kastet bare maten utover hele altanen å delvis ut på fellesplenen til borettslaget. Leiligheten hans ligger også rett ved siden av parkeringsplassen borettslaget disponerer så alt av biler var jo full av fugleskitt til enhver tid. Men snakk til fyren, mye er mulig med god kommunikasjon. Til og med en super paranoid nærkis kan ha forståelse for at noe plager naboene å skjerpe seg.
Sist endret av gudfaren; 4. september 2021 kl. 13:51. Grunn: typo
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vurderer å tenne på døra til en leilighet uten vinduer? Altså, du er villig til å begå drap fordi han bråker hver dag?

Du høres ut som en fantastisk fyr, som burde snakke med noen, ASAP.

Når det er sagt så vent til han kommer ut av døra, si høflig ifra at hvis han ikke roer seg, så tar du anlegget å selger det for 200kr på Finn.
Hvis han bor i en leilighet uten vinduer, så er det vel bare å melde fra til etat for byggesaker så må han flytte og huseier får problemer/bøter…

Problem løst? Alle ideer om selvtekt er langt mer «mongo» enn at naboen spiller høy musikk så bare å ta seg en bolle og la byråkratiet gjøre jobbben sin…
Vel... han lever ihvertfall opp til favorittenlåten sin:
"Never cared for what they say.
Never cared for games they play."
etc etc

Kan du ikke mekke en EMP bombe eller noe å svi av alt elektronisk crap han har inni der?

Mordbrann anbefales ikke.
Du får forvaring på måten du viser på nettet at du har lav terskel for dette.

Sitat av gudfaren Vis innlegg
Snakk med naboen, er mye som er mulig med god kommunikasjon.

Hadde en episode i borettslaget hvor jeg bor der naboen mattet fuglene døgnet rundt med alle di plagene det medførte med lyd døgnet rundt og fugleskitt over alt. Kunne ikke henge ut klærne til tørk uten at di var full av fugleskitt etter noen timer på altanen. Det endte nesten i slåsskamp men etter mye om og men så sluttet han. Om det var fordi han faktisk forstod ulempen dette medførte for resten av borettslaget eller fordi han fikk kjeft er jo ikke godt å si men det stoppet. Å ja han fikk lov å mate fuglene så lenge han gjorde det ordentlig å ikke til ulempe for hele borettslaget(Sette opp fuglehus og matstasjoner han kunne se fra vinduet) men han kastet bare maten utover hele altanen å delvis ut på fellesplenen til borettslaget. Leiligheten hans ligger også rett ved siden av parkeringsplassen borettslaget disponerer så alt av biler var jo full av fugleskitt til enhver tid. Men snakk til fyren, mye er mulig med god kommunikasjon. Til og med en super paranoid nærkis kan ha forståelse for at noe plager naboene å skjerpe seg.
Vis hele sitatet...
Ja, faen jeg hater sånne dyrefolk.
De er idioter på høyt nivå!

Etter å ha vært og også bodd i en del uland så vet jeg så alt for godt ulempen med løskatter, løshunder, løsfugler og annet piss som flommer over et nabolag.
Sykdom og elendighet sprer seg i rekordfart når man velger å gjøre omgivelsene sine om til en jævla ZOO!!!

Så kommer du til Norge og ser disse jævla PETA-idiotene gnåle om masse piss de faen ikke har peiling på engang.
Sist endret av Jerkhead; 4. september 2021 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerkhead Vis innlegg
Så kommer du til Norge og ser disse jævla PETA-idiotene gnåle om masse piss de faen ikke har peiling på engang.
Vis hele sitatet...

Er ikke som at Peta sier man skal mate fugler fra vinduet sitt døgnet rundt og heller ikke stacke up nabolag med sykedyr. er det godt å ha noen å hate?
Ba ene naboen over til meg der jeg bodde får en del år siden så han fikk høre selv. Han fikk sjokk og dempet musikken. Min erfaring er at det lønner seg å snakke med naboen
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Huff, husker sist gang jeg skulle klage på nabo. Banka på døra, kjerringa åpna ikke en gang opp, bare sto å snakka med gjestene sine om at naboen var på døra, så klart med veldig høyt volum. Tok sikringa, da roa de seg.

I et kvarter så klart før de starta på nytt. Tok sikringa på nytt, og la en lapp igjen inne i sikringsskapet. Trodde de tok hintet, men et kvarter senere var de tilbake med enda høyere lyd. En av naboene ble vel lei etterhvert og ringe politiet, det funka.

Om jeg var deg hadde jeg tatt hovedsikringa, låst skapet, og knekket nøkkelen i to så de må ringe låsesmed neste dag. Glad blir dem ikke, men de lærer å holde kjeft når folk skal sove
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jerkhead Vis innlegg
Så kommer du til Norge og ser disse jævla PETA-idiotene gnåle om masse piss de faen ikke har peiling på engang.
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt irriterende når det skjer.
Vent til han forlater leiligheten sin.
Bryt opp døra uten å ødelegge den(så fremt det er mulig).
Bytt alle låsene og heng opp en lapp om han for lov til og komme inn igjen når han lover å ikke spille mere høy musikk.
Hvis du bor i blokk eller borettslag, burde det være ok å kontakte styret. Dem har mulighet til å kaste ham ut. Men hvem vet, kanskje dem er like tafatte. (Overraskenda at politiet ikke gjør noe. En hører jo på nyhetene stadig vekk at dem må stoppe feststøy).

Har du forresten prøvd å legge en lapp i postkassa hans? Prøvd å ringe ham (hvis han ikke har ulistet nummer da) ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva fanden, du vurderer å tenne på leiligheten hans? Har du vurdert om det er du som sitter med problemet? Det er ikke normalt å være villig til å drepe naboen sin pga bråk. er glad for at du legger ut såppas mye info, så det er lett for påtalemyndighetene å finne deg. for her er det nok du som er problemet, og ikke naboen din, du høres psyko ut
Vis hele sitatet...
Slapp av a. Tråden er jo åpenbart skrevet i affekt med forsøk på litt dristig humor, og jeg tipper halve formålet var for å hisse opp deg.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Slapp av a. Tråden er jo åpenbart skrevet i affekt med forsøk på litt dristig humor, og jeg tipper halve formålet var for å hisse opp deg.
Vis hele sitatet...
Vel, de fleste voldshandlinger og kanskje også mordbranner skjer vel i affekt? Eller tar jeg feil (igjen) ?
Kjøp masse tomme kanyler på apoteket, dypp de i kondittorfarge eller noe slik at de ser brukt ut, så kaster du de utenfor døren hannes og ringer politiet og sier han griser noe jævlig og at du er bekymret for deg selv og naboer. Etter de har vert og banket og sjekket leiligheten hannes tar du en prat med fyren og sier du kommer til å repetere helt til han slutter å spille så jævla høy musikk.
Anonym bruker
"Utstø Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spill av "Jahn Teigen - Optimist" på repeat i motsvar, evt. CIA har noe som kalles "enhanced interrogation techniques" hvor de putter en person i et rom og spiller av "Starship - We Built This City" i over et døgn, den sangen har legit vært brukt som tortur.
Anonym bruker
"Blå Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så mange huleboerforslag, ikke rart det er masse unødvendige idiotsaker som går til konfliktrådet om dette er halvveis representativt..

Mye ulovlige, uetiske og/eller unødig eskalerende forslag her. Trådstarter har enda ikke svart på hva som har blitt sagt eller gjort, og dette er jo normalt ting politiet prioriterer så fort de får mer enn én klage. Idioter som han naboen møtes gjerne ikke best ved å senke seg til dems nivå, men ved å heve deg over på en måte som gir dem følelsen av selv å gjøre noe bra fo

Kan hende personen har hørselsproblemer og ikke aner at han utgjør noe problem. Nøyaktig hva har dere gjort så langt?
Han har nok å slite med hvis han er nærmere døv, og bor i piss og søppel som flyter. Send bekymringsmelding til team i kommunen så får han hjelp & du fred
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvis du bor i blokk eller borettslag, burde det være ok å kontakte styret. Dem har mulighet til å kaste ham ut. Men hvem vet, kanskje dem er like tafatte. (Overraskenda at politiet ikke gjør noe. En hører jo på nyhetene stadig vekk at dem må stoppe feststøy).

Har du forresten prøvd å legge en lapp i postkassa hans? Prøvd å ringe ham (hvis han ikke har ulistet nummer da) ?
Vis hele sitatet...
De har mulighet for tvangssalg etc. Men det er en prossess som kan i slike tilfeller ta lang tid å få gjennomført. Faktisk, så kan man bare for en som bor i borettslaget få en rettslig kjennelse for tvangssalg. Men skriftlig advarsel og utforming av selve tvangsfullbyrdelsen skal være formelt og godt skrevet.

https://eiendomsadvokat.no/borettsla...-borettsandel/


https://www.duo.uio.no/bitstream/han...pdf?sequence=1

Spesielt den siste linken forklarer litt mer hvordan man går frem, hadde først fremsatt en muntlig advarsel, en politianmeldelse (da må de klare å dukke opp mens musikken spiller høyt) også en skriftlig. Tvangssalg er en seig prossess og kan ta unødvendig lang tid og sjansen er stor for at han spiller høyere for å plage enda mer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spill av "Jahn Teigen - Optimist" på repeat i motsvar, evt. CIA har noe som kalles "enhanced interrogation techniques" hvor de putter en person i et rom og spiller av "Starship - We Built This City" i over et døgn, den sangen har legit vært brukt som tortur.
Vis hele sitatet...
fant ingenting på nettet angående den sistnevnte sangen som ble brukt som tortur
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Imawesome Vis innlegg
fant ingenting på nettet angående den sistnevnte sangen som ble brukt som tortur
Vis hele sitatet...
Det florerer tonnevis av slike historier. Nå tviler jeg på at CIA lar "intensivforhør"-spillelistene sine ligge åpent, men har null problemer med å tenke meg at Jahn Teigen passer til bruksområdet likevel.
Operation Nifty Package
Hvor United States Delta og Navy SEAL prøvde å psyke ut Manuel Noriega
som hadde forskanset seg i Panama City gjennom å spille elstremt høy musik 24 timer i døgnet
Spilleliste
"I Fought the Law"
"You Shook Me All Night Long"
"Welcome to the Jungle"
"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die"

@robhol
Et par tre døgn med Optimist og Dore Mi gjør susen det