Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3906
Har gjerne lyst å slutte å ruse meg etter en grusom amfetamin opplevelse, noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre? Hvis feks jeg får et heftig pengeinnskud, hvordan jeg skal la være å bruke det på rus?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Dette spørsmålet vet du jo svaret eller svarene på selv hvis du hadde brukt tenkeboksen i mer enn 20 sekunder, da er jeg generøs. For mye penger, gi til foreldre og fortell hva du er redd for, slik at du bare får hvis du trenger til noe fornuftig.

Det mest avanserte rådet; ikke bruk pengene på amfetamin.

Legg deg inn på en privat fancy rehabiliteringssted og betal med det heftige pengeinnskuddet

Kjøp deg noe du alltid har hatt lyst på men som du ikke har tatt deg råd til fordi du måtte ha til peppern.

Dra dit peppern gror, altså reis et sted og opplev noe for pengene.

Bruk hue
Sist endret av NodSquad; 29. mai 2021 kl. 10:51.
Rip 8-4-23
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Har gjerne lyst å slutte å ruse meg etter en grusom amfetamin opplevelse, noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre? Hvis feks jeg får et heftig pengeinnskud, hvordan jeg skal la være å bruke det på rus?
Vis hele sitatet...
Kom seg ut & vekk fra det miljøet. Bryt kontakt med absolutt alle du kjenner som ruser seg. Du må vekk fra fristelsen for og ikke bli fristet
sunnny01's Avatar
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Dette spørsmålet vet du jo svaret eller svarene på selv hvis du hadde brukt tenkeboksen i mer enn 20 sekunder, da er jeg generøs. For mye penger, gi til foreldre og fortell hva du er redd for, slik at du bare får hvis du trenger til noe fornuftig.

Det mest avanserte rådet; ikke bruk pengene på amfetamin.

Legg deg inn på en privat fancy rehabiliteringssted og betal med det heftige pengeinnskuddet

Kjøp deg noe du alltid har hatt lyst på men som du ikke har tatt deg råd til fordi du måtte ha til peppern.

Dra dit peppern gror, altså reis et sted og opplev noe for pengene.

Bruk hue
Vis hele sitatet...
Åtlså med heftig pengeinnskud så mener jeg 500kr+, og er ikke sånn ordklig avhengi, har fint gått månder uten osv

Sitat av Sæd Vis innlegg
Kom seg ut & vekk fra det miljøet. Bryt kontakt med absolutt alle du kjenner som ruser seg. Du må vekk fra fristelsen for og ikke bli fristet
Vis hele sitatet...
Skjønner
Sist endret av sunnny01; 29. mai 2021 kl. 12:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Plaprende Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hehe uff stakkars. Må nåkk bare bestemme deg altså, så er mye gjort
Anonym bruker
"Nummen Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sier at du fint kan gå flere måneder uten rus. Hvorfor skal det da være vanskelig å ikke kjøpe rusmidler hvis du får 500kr?
Anonym bruker
"Nummen Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får åpne en BSU konto og sette inn pengene der
New generation
colakork's Avatar
I starten handler det om å ta et bevisst valg.

Selv om du vil så absolutt slutte så forbinder hjernen din narko med godt og bra siden hjernen druknes i de stoffene du egentlig bare skal få når du mestrer noe nytt, får til noe bra, knuller eller har det kjekt.

Du må bare lene deg på dette i starten, at du har tatt et valg. Når hjernen stabiliserer seg så blir det lettere for deg å se på narkotika for det det er. Et tomt løfte. Ingenting annet enn sløseri av motivasjon, livslyst og muligheter.

-Hvis du ikke bruker narko så vil hjernen finne andre måter på å få tiden til å gå. Du må komme deg forbi "kjedsomheten" så blir det bra gutt. Kult å se du blir påvirket av kommentarene du får her. Håper du finner utav det
sunnny01's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du sier at du fint kan gå flere måneder uten rus. Hvorfor skal det da være vanskelig å ikke kjøpe rusmidler hvis du får 500kr?
Vis hele sitatet...
flere månder≠Ikke for alltid
Et godt tips er å holde seg unna alkohol og folk som ruser seg. Er det å skaffe drugs den store hypen i vennegjengen så blir det umulig å holde seg unna over tid. Omgås folk som du ser opp til som ikke bruker rusmidler. Lykke til!
Anonym bruker
"Sjokkert Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bryt kontakt med alle du kjenner som ruser seg og sett penger på låst BSU konto
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kunne du fortalt litt om denne grusomme opplevelsen?
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Åtlså med heftig pengeinnskud så mener jeg 500kr+, og er ikke sånn ordklig avhengi, har fint gått månder uten osv
Vis hele sitatet...
Hvis du virkelig ikke greier å la ved bruk av viljestyrke så er jo selvsagt den eneste måten å fjerne deg fra ALT som har med amfetamin og alle som bruker amfetamin.

Hvor mange måneder du har gått uten en bestemt periode for en stund siden er ikke hva som betyr mest. Det som betyr noe når det kommer til stykket er hva du gjør når du har 500+ og telefonen ringer, og det er det selvsagt bare du som bestemmer, så da blir det litt viktig å huske den grusomme amfetamin opplevelsen. Men opplevelsen skremte deg ikke fra å redosere rett etterpå, så hvordan skal den være noe mere avskrekkende neste gang?
sunnny01's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kunne du fortalt litt om denne grusomme opplevelsen?
Vis hele sitatet...
var ikke så grusom i forhold til andre, dreiv og hyperventalerte, svelgte masse luft uten å klare styre det eller rappe,+ raspa opp mandlene mine og heile tunga, klarte ikke og holde tunga stille på 2 dager, hørte skritt som ikke var der, + spying i en dag, ikke fikk i meg veske eller mat fordi eg bare spydde det opp igjen. Følte jeg skule dø på nedturen, smålitte noia på nedtur. Er kanskje ikke grusomt men er nok såpass ille at jeg ikke tar speed igjen
Det viktigste er å ta et valg inni seg selv. Ingen, absolutt ingen kan ta det valget for deg eller bestemme at du skal bli rusfri dessverre..
Har tatt det valget selv, flere ganger men feilet. Det som har hjulpet meg er å bestemme at jeg skal holde meg unna alt av sterke stoffer, og de tunge rusmiljøene. Nå holder jeg meg bare til å røyke bønne, og drikke litt i ny og ne, som er et valg jeg er mye mer tilfreds med.

Du må samtidig jobbe med det som var grunnen til at du begynte og ruse deg (barndomstraumer? mangler tilhørlighet? opplevd mobbing? osv). Visst ikke bytter ofte raskt over til andre måter og føle seg "bra" på. Som f.eks selvskading, vold, overdrevet sex eller å kjøpe seg mye nye ting. Det kan jo alltids være du finner nye gode måter og føle deg bra på som trening, kunst, musikk osv.

Det her er ikke noe fasit, bare hvordan ting er for meg. Du må selv finne ut hva som trengs gjennom og ærlig kjenne etter og tenke deg om. Mye lykke til, du får det til visst du vil!
Sett pengene på aksjekonto hos nordnet og kjøp fond. Da tar det over ei uke å få tatt ut pengene igjen.

Først må du selge fondet som tar 2-5 dager, også må du overføre pengene til vanlig konto som tar 1-2 dager.

Som bonus så har du startet sparing som kan gi grei avkastning på sikt.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Sett pengene på aksjekonto hos nordnet og kjøp fond. Da tar det over ei uke å få tatt ut pengene igjen.

Først må du selge fondet som tar 2-5 dager, også må du overføre pengene til vanlig konto som tar 1-2 dager.

Som bonus så har du startet sparing som kan gi grei avkastning på sikt.
Vis hele sitatet...
Det hjalp faktisk meg en del.

Man får tankene over på noe annet, som forøvrig er ekstremt spennende, og pengene er utilgjengelige så lenge de er investert.

Men Amfetamin er en grusom fristerinne. Har hatt kamerater som har blitt til bekjente og til slutt ukjente på grunn av speeden.

Det må være noen som er ekstra mottagelige/svake for nøyaktig den rusen, for jeg har brukt mye Amfetamin uten å egentlig ha hatt noe problematisk forhold til stoffet. Det har bare vært for moro skyld, sammen med andre ting jeg faktisk VAR svak for.

Amfetamin tar fra deg alt som er bra med deg når du er virkelig ute å kjøre. Du mister empati, evnen til å føle deg bra uten og til slutt vettet.

Jeg føler med deg, og ønsker deg alt vel.
Sist endret av krystallkongen; 30. mai 2021 kl. 19:10.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Har gjerne lyst å slutte å ruse meg etter en grusom amfetamin opplevelse, noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre? Hvis feks jeg får et heftig pengeinnskud, hvordan jeg skal la være å bruke det på rus?
Vis hele sitatet...
Har du virkelig bestemt deg for og slutte så klarer du det. Er du redd for og få en fristelse etter det du forklarer her så tror jeg ikke det kan ha vært så grusomt. Kutt ut vennene som du vet ruser seg og ikke oppsøk et negativt miljø. Du er 13/14 år gammel og du begynner og kødde med amfetamin da er det noe alvorlig wrong ass. Har vært på samme stuket som deg bare jeg var 11 og det endte ikke bra. Er 18 år gammel idag og har ødelagt livet mitt. Etter min erfaring for og slutte så må man kutte ut de folka og ikke oppsøke det miljøet. Får du penger og du blir frista til og kjøpe noe så kjøp deg heller noe på Butikken eller bruk det på spill. Ikke lur deg selv. Lykke til a