Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du fått skattekortet ditt enda
Ja fikk litt igjen 84 66,14%
Nei, jeg skylder staten i år 35 27,56%
Ønsker ikke oppgi 8 6,30%
Stemmegivere: 127. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  28 5292
Hallo, endelig har jeg fått skattemeldingen å der står det at jeg har til gode litt over 23.00kr

Har lest og hørt at det er mye nytt i år å at skatten kan komme fortere, når vanligvis pleier skatten å komme? I fjor fikk jeg ikke før august / september tror jeg. Er like dårlig på dette vært år
For min del kom utbetaling på samme dato som "brev om skatt og avgift". Fikk selv 19 000 til gode
Ble desverre skyldig noen tusen i år for første gang. Har alltid fått igjen på skatten tidligere år.
Valgte halv skatt i november ifjor, og det var nok det som gjorde at jeg ble skyldig, så det skal jeg ikke gjøre i år. :-)
Leverte skattemeldingen 24. mars med noen små endringer, fradrag som manglet. Ikke hørt et pip etterpå så jeg regner med den er trukket ut til manuell kontroll. Uansett skylder jeg 5 høvdinger så jeg driter i det.
Fikk igjen rundt 15k. Leverte skattemelding i påska.

Hva får deg til å tenke at du er tatt ut til kontroll Astennu? Jeg fikk pengene etter en knapp uke i fjor, men årets oppgjør lar vente på seg..
Såvidt meg bekjent, er det ikke et tegn på at du blir gransket.
Sist endret av Heimdall-; 30. april 2021 kl. 10:23.
Psykedelisk bakverk
Fikk igjen nærmere 30k for noen uker siden. Kan ikke nekte for at det føles godt
Får tilbake 11 700.
Ikke kommet enda.

Aldri fått så lite tilbake... samtidig er jeg fornøyd med å bli ferdig med siste bota
hei, prøve å fylle opp skattemeldingen, når de sier lønn jeg har fått inntil 2021, betyr det egentlig bare hele 2020 og ingenting med jeg har fått i 2021? eller fra starten av 2020 til 2021 30 april?
Sitat av heihopp79 Vis innlegg
hei, prøve å fylle opp skattemeldingen, når de sier lønn jeg har fått inntil 2021, betyr det egentlig bare hele 2020 og ingenting med jeg har fått i 2021? eller fra starten av 2020 til 2021 30 april?
Vis hele sitatet...
Kun 2020.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Fikk igjen 2k som ble trekt med en gang ��
Fikk de i starten av april! Så tidlig har jeg aldri fått skattepengene før
BRAND ∞ STRONG
Det har vært i slutten av Mai, begynnelsen av Juni de gangene jeg har fått.
Hva med oss som skylder 0, fikk 0?
Registrerte ENK sent desember 2020, og har levert skattemelding. Ingen omsetning i 2020 dog. Fant ikke ut av hvor mye jeg får tilbake/i baksmell, er det noen som har noen tips?
Fikk igjen 200 kr på skatten. Planen var å komme i 0.
Sitat av steili Vis innlegg
Registrerte ENK sent desember 2020, og har levert skattemelding. Ingen omsetning i 2020 dog. Fant ikke ut av hvor mye jeg får tilbake/i baksmell, er det noen som har noen tips?
Vis hele sitatet...
Næringsdrivende får oppgjør senere. Står ingen beregning i den opprinnelige skattemeldingen. Dette kommer først i den endelige skattemeldingen. Tidligere har dette vært først på høsten.
Heimdall: grunnen til at jeg tror jeg er tatt ut til kontroll er at jeg har fått svar en uke eller to etter jeg har levert skattemelding, helt siden den ble elektronisk og ordningen ble slik. Nå er det mange uker siden jeg har levert, og jeg har ikke hørt et pip etterpå. Jeg gjorde noen endringer, men ikke noe forsøk på juks og fanteri, kun reelle og riktige endringer. Jeg er for ærlig til å snyte på skatten og liker ikke tanken på å ta fra fellesskapet. Uansett så får jeg vel bare vente, kommer vel i løpet av mai.
Fikk igjen ca 36k ifjor og i år ble jeg trekt 1k ekstra i mnd så tenkte at jeg kom til å få igjen enda mere igår. Iår fikk jeg ca 1200 igjen på skatten... Mest sannsynlig pga boliglånsrenta tipper jeg.
Fikk smell på 94k. Var forberedt grunnet godt år med realiserte aksjer på OB.
Sitat av oggen Vis innlegg
Fikk smell på 94k. Var forberedt grunnet godt år med realiserte aksjer på OB.
Vis hele sitatet...
Oi, shit! Den er lei :'D

6k tilbake her, men gikk rett tilbake til staten.
Ja, jeg fikk skattekortet i januar, som nesten alle andre.

Men jeg fikk igjen litt over 3 laken på skatten.

Du ser, det er en del forskjell på å få igjen på skatten og skattekort.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Har lest og hørt at det er mye nytt i år å at skatten kan komme fortere, når vanligvis pleier skatten å komme?
Vis hele sitatet...
Har du penger til gode, utbetales disse innen tre uker etter den datoen som står øverst i høyre hjørne på skatteoppgjøret ditt.
Første mulige dato for utbetaling dersom du har penger til gode er 22. juni.
Neste mulighet er 12. august, og deretter blir det løpende oppgjør frem til 26. november.

sier Altinn
Bedre å skylde litt cash
Fikk skattemeldingen 06 april.
Fikk penger på konto 1 uke etter (6000)
Finnmarking
30k i smell. Kunne kanskje vært unngått hvis jeg hadde valgt og ikke benytte meg av halv skatt i desember.
64k i baksmell. Lett etter feil i timevis, men ser ut til at det er riktig :-(
Sist endret av Kongen; 2. mai 2021 kl. 09:53.
Flere uker siden allerede, fikk igjen litt, omtrent som forventet. Har blitt flink til å endre på skattekortet, og setter av penger hver måned i tilfelle.

Fra jeg fikk melding tok det bare timer før pengene var utbetalt, det kan man like.
Sitat av Kongen Vis innlegg
64k i baksmell. Lett etter feil i timevis, men ser ut til at det er riktig :-(
Vis hele sitatet...
Den er kjip
Sto at jeg skulle få igjen ca 15k, leverte skattemeldingen 17. mars.

Har ikke mottatt noe enda. Bruker alltid å få de i starten av juni, men stusser litt på det siden flere jeg kjenner har fått utbetalt skattepenger allerede.