Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1224
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan feks INTP-A være en medvirkende årsak til skyhøy toleranse på f.eks sopp og ayahuasca? At den logiske delen er så sterk at den klarer å karre seg fast?
Hehe, nei...
Har tatt ordentlig LSD med INTP-A personer, og vi gikk til hvert vårt i samme hus. Etter en stund skulle jeg oppsøke denne personen, for å sjekke an stå'a, og da lå han på baderomsgulvet fordi det var så "varmt og godt", med et håndkle rundt hodet sitt og prøvde å ha rasjonelle samtaler høylytt med seg selv, om kommunesammenslåing... Virkelig logiskt og rasjonelt ved bruk av narkotika, vil jeg si. Jeg ble mest skremt.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Nei. Kanhende gjør det at man er mer rustet mot badtrip, men samtidig så kan man ikke forutse effekten av psykedelikaen. Jeg "er" INTP-A og har normal toleranse på psyk, men veldig lav på cannabis.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kanskje på tide å prøve LSD da og se om det har en skikkelig effekt ��
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble INTJ-A og denne testen har jeg tatt før. Jeg blir like sur hver gang for den stemmer tydelivis. Jeg er spesielt sjelden fordi jeg er kvinne. Bare 0,8% kvinner har denne personligheten. Jeg ble sur allerede ved første setning "det er ensomt på toppen". Jeg har lurt på om det finnes noen stoffer som kan forandre personligheten litt, for jeg har aldri helt klart å akseptere min sjeldne personlighet.
Noen som vet?
Disse personlighetstypene er jo veldig spesifikke og de er kritisert av god grunn. Det å være besatt av å se verden helt riktig kan heller være en faktor som gjør at man enkelt freaker ut på psykedelika, fordi halve poenget er jo at egen rasjonalitet går ut døra for nye perspektiver. Toleranse har nok mer med nevrobiologi enn psykologi å gjøre.

Jeg er forøvrig ENTP, men det låser meg neppe fast til de firkantete boksene som testen indikerer.
Sist endret av Relevant; 8. april 2021 kl. 23:05.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble INTJ-A og denne testen har jeg tatt før. Jeg blir like sur hver gang for den stemmer tydelivis. Jeg er spesielt sjelden fordi jeg er kvinne. Bare 0,8% kvinner har denne personligheten. Jeg ble sur allerede ved første setning "det er ensomt på toppen". Jeg har lurt på om det finnes noen stoffer som kan forandre personligheten litt, for jeg har aldri helt klart å akseptere min sjeldne personlighet.
Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Testene er ikke helt nøyaktige, og personlighet er heller ikke fast, foruten den altomfattende ekstrovert/introvert-delen. De er også kritisert for å være misvisende. Trekkene påvirkes jo i tillegg mye av humør, en dag er man ekstrovert og neste er man introvert fordi et familiemedlem har dødd. Vil du bli kalt unik, og bli trøstet fordi du er "ensom"? Personlighet varierer og er et resultat av gener og miljø. Dvs. at den kan omformes. Ta heller big five testen, så kan du dele bås med flere.

Alt av dop vil endre oppførselen din.
Sist endret av Mekkern; 8. april 2021 kl. 23:09.
Er dette noe dere har fastslått med en behandler, eller er det en eller annen internett test? Hvis det er det, hvilken nettside har dere brukt?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Er dette noe dere har fastslått med en behandler, eller er det en eller annen internett test? Hvis det er det, hvilken nettside har dere brukt?
Vis hele sitatet...
16personalities.com

Veksler selv mellom -A og -T på slutten.
Sitat av Mekkern Vis innlegg
16personalities.com

Veksler selv mellom -A og -T på slutten.
Vis hele sitatet...
Bra, for det var den siden jeg fant øverst på Google, så tok den før jeg så svaret ditt Den traff egentlig overraskende bra synes jeg. Jeg er visst en INTP-T, og lesestoffet beskriver meg veldig godt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan feks INTP-A være en medvirkende årsak til skyhøy toleranse på f.eks sopp og ayahuasca? At den logiske delen er så sterk at den klarer å karre seg fast?
Vis hele sitatet...
Disse testene fungerer ikke i det hele tatt. Utvannet og overforenklet versjon av Jungs diagnostiske verktøy.
Hvis du er opptatt av hvor terminologien kommer fra anbefaler jeg deg å lese "psychological types" av samme forfatter.

Du skal uansett se at "logikk" kan få kjørt seg ved riktig dosering uavhengig av hva slags type du er!
Sist endret av Våtfisk; 9. april 2021 kl. 00:53.
Tross i at dette er utvanna greier så har jeg faktisk aldri tatt en personlighetstest på nett før. Tenkte det var greit å få unnagjort det også, svarte så klart helt ærlig på alt og jeg er en campaighner. Mye gir mening der men absolutt ikke alt, skjønner hvorfor jeg digger psykedelika i hvert fall.
Nei, men autister kan tåle helt sinnsyke mengder psy
Sitat av 420master Vis innlegg
Nei, men autister kan tåle helt sinnsyke mengder psy
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder til dette? Høres ut som veldig interessant lesestoff
New generation
colakork's Avatar
Youtube: PsychedSubstance også søker du innpå kanalen hans etter "LSD autism"
Sitat av colakork Vis innlegg
Youtube: PsychedSubstance også søker du innpå kanalen hans etter "LSD autism"
Vis hele sitatet...
Tyty Har sitt masse PsychedSubstance men aldri den. God helg folkens!
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Nei, men autister kan tåle helt sinnsyke mengder psy
Vis hele sitatet...
Jeg mener å ha hørt at dette er mye farligere for autister?
Så hvorfor behandles ikke autisme med psy?