Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3513
Skal røyke i kveld. Som regel røyket grønt og ikke bodd hjemme, så har sjeldent stresset med lukt. Er hos foreldrene nå i påskeferien og en kompis og meg tenker å røyke ute en plass for så å dra hjem til meg. Eneste problemet er at jeg er litt stresset nå for at de kanskje kommer til å lukte det, siden vi må passere stuen (der de sitter) for å gå ned til kjelleren. De er semi-naive, så for all del kan det være at de ikke tenker over det. Men røyklukt er røyklukt. Kjører øyedråper, men håpet at noen her kanskje var kjent med en "quick fix" for lukten?
Kjøp en axe sprayflaske på butikken og spray hverandre roughly 30 sekunder hver. De kommer ikke til å skjønne en verdens ting.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spis sterk mat og drikk juice eller brus i tillegg, det overdøver mye av lukten. Å spraye seg med masse parfyme og tyggis er enda mer avslørende.
Når jeg var ung pleide vi å suge på tyggis, spytte den ut før det ble sånn tyggis os, kjøpe en kebab ta en cola eller potetgull noe krydder aktig, og gni henda på gresset på bakken eller bladene på trær.


Mest av alt Act normal, si hei som vanlig når dere passerer stua,ikke vær mistenkelig unnvikende. Foreldra dine kommer vel ikke bort å lukter på deg om du bare er normal men eimen kan sette seg i klærne så røyk uten ytterjakka på og legg den vekk fra røyken, og mekk på en benk ikke i fanget! for det er klærne weed lukta fester seg mest i! Enten ta av jakka eller bruk en poncho over som kan tas av etterpå og gjemmes ute.

Til resten av påsken vurder å lag te eller hasjkaker istedet som kan nytes luktfritt i kjelleren
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mente røyk uten hettejakka på. Unngå å få røyk på de plaggene dere skal gå gjennom stua med
jeg har sittet vedsiden av svigermor flere ganger etter å ha røykt. Bare ta av jakken. har aldri hatt et problem bare oppfør deg normal kos dere i påska!
Kommer til å gå bra, kompis. Gå litt ekstra og luft dere, eventuelt spise og drikke litt. Prøv å tenk minst mulig over det; det er som regel på oppførselen foreldre får mistanke - som resulterer i at dem lukter på deg/klærne dine, tar en prat med deg, osv.

Foreldre kjenner adferdsmønsterene til sine barn som regel bedre enn barna selv. Ikke undervurder de selvom de er "naive".

Ellers kan dere ta en mint, tyggis eller tannkrem i kjeften. Eventuelt litt deodorant (les: litt). Er vel ikke så ofte du går tur på kvelden med en kompis, og kommer tilbake litt etter og stanker deo?
Et ekstra tips er å ta på seg hansker. Helst som man kan kaste fra seg etterpå!

Noen jeg kjenner har det med å holde en vanlig sigg med spisepinner eller lignende da røyklukta setter seg først og fremst i hender.

Nå er det kanskje lettere da de garantert har håndsprit hjemme. Eller så kjøper du selv. Nå i denne tiden vil det heller ikke stilles spørsmål til hvorfor du spriter henda
Det her gjorde jeg alltid etter å ha røyket da jeg var yngre og bodde hjemme:

Riv noen nåler/blader av en Tuja og gni dem mellom hendene. Da forsvinner så og si all røyklukt fra hendene og det lukter heller skikkelig friskt.
Sist endret av krystallkongen; 27. mars 2021 kl. 20:19.
Jeg har en mor som påstår hun blir fysisk syk hvis det lukter annet enn tobakk av meg. Hun overdriver så jævlig Lufter hele tiden og setter på sånn damp med forskjellige illeluktende oljer. Påstår at hun blir kvalm, får hodepine, vondt i brystet, rennende nese osv. Så jævlig usannsynlig at det er hasjlukten og ikke alle de forbanna oljene hun absolutt skal ånde inn. Eller den jævla varmepumpa for den del. Jeg gjør så og si alt som står i min makt for at det ikke skal lukte (bortsett fra å ikke røyke). Jeg har gått så langt som å legge ut ekstra skift med klær i garasjen som jeg har skiftet til etter å ha røyka. I tilegg til å vaske hendene med våtservietter og en slags oljeshit som mamma har spesiallaget for å fjerne hasjlukt fra hendene. Deretter har jeg gått inn ved å bruke albuen på alle håndtaker, fordi hun påstår at det er hasjlukt på alle dørhåndtak, selv om jeg ikke engang har tatt i de, for så å vaske hendene grundig med såpe, skylle munnen og pusse tennene. Enda etter alt det styret der så påstår hun fortsatt at hun blir dårlig fordi det lukter av meg. Fant ut at det faktisk var teoretisk mulig at det fortsatt luktet noe av bart og nese. Men selv om jeg tar en grundig dusj og spaserer en tur ute i frisk luft etterpå så kjenner hun visst lukten. Helt hakke helvettes sinnsykt hele greia. Tviler på at dette er til noe hjelp for TS. Var vel mest for å få tømt meg. Synes det er helt forferdelig at forholdet til min mor har blitt dårlig, hovedsaklig på grunn av den jævla lukta som hun later som hun blir syk av
Dama syns det lukter mindre av meg hvis jeg røyker ute i tshorte, kontra genser eller jakke. Ellers har du fått nok gode tips her i tråden. Jeg ville respektert de reglene jeg hadde bodd hos.
Lukten fester seg mest i ånden din. Spis tyggis etter du har blazet så forsvinner det
Hvorfor er det så viktig at mor og far ikke skal vite at dere røyker?
Seriøst. Min mor og stefar har visst at jeg har drevet med narkotika i ... skal vi se... 25 år sikkert.
Før eller siden kommer de til å få vite det. Hvorfor ikke bare sette dem ned og fortelle dem hvor skapet skal stå?
Sist endret av Arex_x; 28. mars 2021 kl. 15:08.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hvorfor er det så viktig at mor og far ikke skal vite at dere røyker?
Seriøst. Min mor og stefar har visst at jeg har drevet med narkotika i ... skal vi se... 25 år sikkert.
Før eller siden kommer de til å få vite det. Hvorfor ikke bare sette dem ned og fortelle dem hvor skapet skal stå?
Vis hele sitatet...
Fordi ikke alle har samme forhold til sine foreldre som deg.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hvorfor er det så viktig at mor og far ikke skal vite at dere røyker?
Seriøst. Min mor og stefar har visst at jeg har drevet med narkotika i ... skal vi se... 25 år sikkert.
Før eller siden kommer de til å få vite det. Hvorfor ikke bare sette dem ned og fortelle dem hvor skapet skal stå?
Vis hele sitatet...
Jeg er litt mer på den nå, men tenker jo yngre man er, jo verre er det på en måte. Men jo eldrr man blir så er vel røykings noe man gir mer og mer faen i med alderen?
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Før eller siden kommer de til å få vite det.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det?
Sitat av Ngldoefrfr Vis innlegg
Hvordan vet du det?
Vis hele sitatet...
Det er noen konstanter her i universet.
Pi er 3,14
Bandgap-spenningen for silisium er 1,22 volt
Og foreldre vil alltid få vite det før eller siden når tenåringen røyker.
Det vil før eller siden være noen som ser dem, og forteller foreldrene. De vil få vite det. Snarere heller enn senere som oftest.
Sist endret av Arex_x; 28. mars 2021 kl. 16:11.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du høres for ung ut til å røyke enda;p
Jeg starta selv å røyke cannabis når jeg var 22 år.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hvorfor er det så viktig at mor og far ikke skal vite at dere røyker?
Seriøst. Min mor og stefar har visst at jeg har drevet med narkotika i ... skal vi se... 25 år sikkert.
Før eller siden kommer de til å få vite det. Hvorfor ikke bare sette dem ned og fortelle dem hvor skapet skal stå?
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle foresatte som reagerer som de du har. For en del, og jeg vil nesten påstå i de fleste situasjoner vil en slik avsløring få særdeles kjipe konsekvenser. Kanskje de drar inn politi, plutselig er friheten din innskrenket og du går på pisseprøver jevnlig.

Så det er absolutt ikke noe merkelig at man har lyst å skjule rusbruken sin til man er eldre, viser at man klarer å håndtere ansvar samtidig som man liker cannabis.
Hvordan gikk det?

Å gni henda i busker og trær eller holde jointen med en kvist istedet for fingrene var klassisker her
Ti år senere kunne fattern avsløre at mamma skjønte alt på den tida allikevel
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du trenger nok ikke tenke så mye over lukt i klærne. Kan jo evnt. forklares med tobakksrøyk.

Arex_x:
Jeg har holdt mitt misbruk av cannabis og min eksperimentering med narkotika hemmelig i 20 år. De som vet om det har jeg selv fortalt det til eller tatt det sammen med. Nå har selvfølgelig ordet spredd seg, noe annet ville vært unaturlig over så lang tid, men det kunne ikke falt meg inn å fortelle det til min mor. Det er ikke viktig for meg at noen vet at jeg røyker cannabis. Skader jo ikke med plettfritt rulleblad og foreldre som lever i uvitenhet om dine "synder".
Trådstarter
32 6
Til alle som spør om hvor ille det kan være at foreldrene mine hadde fått nyss: de er konservative kristne. Tenker de fleste skjønner at det er et jævla ork å ha en potensiell invervensjon med de.

En liten oppdatering derimot: vi røyket en liten gåtur unna meg, ble litt senere enn forventet så pappa var den eneste i stua ved siden av gangen. Tror han så vidt enset at vi gikk inn døra, så vi gikk bare ned i kjelleren. Begge av oss ble "perfekt" høy og vibet gansket hardt på samme bølgelengde, så det var jævlig prima. Luktet på klærne dagen etter og de luktet ingenting, tror ikke de luktet så mye dagen før heller