Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5493
Hei, sendte grafikkortet mitt til komplett fordi jeg fikk artefakter I spill og var dårlig i spill. Leste at jeg må sende det med emballasje som jeg fikk grafikkortet i. Så jeg sender grafikkortet mitt (rtx 2080 ti rog strix) tre uker går og de får fikset det. Men når jeg åpner esken begynner jeg å bli litt forbanna. De sendte selve grafikkortet i en brun post boks med bobleplast. Jeg kontaktet de og de forklarte at esken er mest sannsynlig kastet. Der ble jeg skikkelig frustrert. Jeg betalte 12500kr for grafikkortet for 1,5 år siden og får tilbake ett kort som ser ut som det har vært kjøpt på finn fra en bitcoin miner. Uten esken bortfaller garantiet da jeg har jo ikke original emballasjen. Men nå er da spørsmålet, kan jeg kreve erstatning eller få tilbake pengene? Ingen gidder jo å kjøpe ett så dyrt grafikkort uten boksen det kom i... Men det stopper ikke der, pcie braketten som skruene skrus inn i var bøyd, men den bøyde jeg tilbake. Fortsatt er der litt bøy. Kan jeg klage til forbrukerrådet? Håper jeg får noen gode svar fra dere
Klag til forbrukertilsynet, forbrukerombudet og forbrukerrådet (en av disse er ikke lenger til klager, husker ikke helt hvilken.)

Kontakt gjerne også tv 2 hjelper deg.
Komplett er så ubrukelige når det gjelder kundeservice og slikt at de aldri burde fått være ett selskap, langt mindre drive sin egen bank.
Dokumenterte du dette?
Hva sa de til at PCIE-braketten var bøyd?

Jeg har i grunn bare gode erfaringer med komplett ... men så har jeg bare hatt feil på ram-brikker som de har sendt splitter nye av og da.
Trådstarter
6 0
Merket at pcie braketten var bøyd da jeg prøvde å montere kortet, men da var det for sent. De stengte før jeg fikk si min mening om det.
Sitat av wiktorix Vis innlegg
Merket at pcie braketten var bøyd da jeg prøvde å montere kortet, men da var det for sent. De stengte før jeg fikk si min mening om det.
Vis hele sitatet...
Fra dems side så har du ødelagt den selv med vilje, uansett om du akkurat har pakket den opp ifra esken eller ikke.
Typisk kundeservice hos de... Har selv krangla med de i over 1 uke i strekk, kommer ingen vei.
Sitat av wiktorix Vis innlegg
Uten esken bortfaller garantiet da jeg har jo ikke original emballasjen. Men nå er da spørsmålet, kan jeg kreve erstatning eller få tilbake pengene? Ingen gidder jo å kjøpe ett så dyrt grafikkort uten boksen det kom i...
Vis hele sitatet...
Garanti er noe som kommer fra produsenten og som betyr egentlig veldig lite i norge ettersom vi har forbrukerlover som beskytter mye bedre og lengre. Uansett vil ikke en pappeske ha noe med det å gjøre.

Du klager over at de senket verdien med 2-3 kroner!
Trådstarter
6 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Garanti er noe som kommer fra produsenten og som betyr egentlig veldig lite i norge ettersom vi har forbrukerlover som beskytter mye bedre og lengre. Uansett vil ikke en pappeske ha noe med det å gjøre.

Du klager over at de senket verdien med 2-3 kroner!
Vis hele sitatet...
Klager også over at de bøyde braketten, kastet MIN eske, ødela displayport utgangen, er ikke dette gode nok grunner?
Hard inni,myk utenpå
Benzopikk's Avatar
20 8
Sitat av wiktorix Vis innlegg
Klager også over at de bøyde braketten, kastet MIN eske, ødela displayport utgangen, er ikke dette gode nok grunner?
Vis hele sitatet...
Absolutt, de har helt klart mishandlet og delvis ødelagt din eiendom. Jeg hadde klaget!
Hovedproblemet her er om displayporten er ødelagt, er jo bare å sende tilbake og klage på det.
Sitat av wiktorix Vis innlegg
Klager også over at de bøyde braketten, kastet MIN eske, ødela displayport utgangen, er ikke dette gode nok grunner?
Vis hele sitatet...
Om de ødela displayport-utgangen, så har du noe å klage over. Det er jeg enig i. Om det bare hadde vært slik du skrev i førsteposten, en kastet eske og en litt bøyd brakett, så har du lite å klage over.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Fra dems side så har du ødelagt den selv med vilje, uansett om du akkurat har pakket den opp ifra esken eller ikke.
Typisk kundeservice hos de... Har selv krangla med de i over 1 uke i strekk, kommer ingen vei.
Vis hele sitatet...
Altså, i dette tilfelle så gjelder jo det i høyeste grad? Når en da skal klage på en skade, men setter igang med å forsøke å fikse skaden selv, uten å lykkes med det, så får en nesten takke seg selv litt for at en har en veldig dårlig sak?

Hva er det en forresten skal klage på her? Transport skade eller at komplett har ødelagt kortet? Uansett hvilke av de det gjelder så setter en jo ikke igang med å forsøke å fikse kortet selv?

Det festet som var bøyd er også litt kraftig og krever litt krefter for å endre på. Litt av poenget her er at faktisk displayporten er festet i denne braketten. Ser det som større mulighet at TS selv kan ha kommet til å skade den enn at Komplett har gjort det under testingen.

Var det slik at braketten kun var bittelitt formet akkurat der hvor en skrur det fast så anses vel det som ingenting å klage på. Men det er jo for sent å klage på det nå uansett. Og da står en igjen med DP porten, som en da selvfølgelig klager på?

Ser selvfølgelig poenget med å ha esken. Da kun for senere anledning hvis det skjer noe feil med kortet og må sendes inn. Men det går faktisk an å pakke det inn på forsvarlig måte uten den også.

Seriøst, TV 2 hjelper deg? For å klage på at det ikke så så veldig pent ut i en brun pappeske når en mottok det? Hvor seriøst tror du de tar deg hvis du henvender deg til de pga DP porten, som du ikke har klaget på til Komplett engang?

Kan ikke du poste her i tråden på hva du ville sagt/skrevet til de? For det er jeg utrolig spent på, og det kan jo sikkert være til stor hjelp for TS.