Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4896
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla. Har vert sammen med ei fin jente i 3 år cirka og vi har hatt ett helt sinnsykt givende forhold jeg aldri kan tenke meg borti med andre. Vi kjenner hverandre inn og ut og vet alt om hverandre og masse minner og det jævla dritet der... har rusa oss mye sammen men slutta og begynte å trene, blitt ganske trent nå og hadde det veldig bra...

Har begynt på rusprøver for å få igjen lappen og er på mnd 4/6. men kjenner lysten om lappen er helt likegyldig nå... jeg har mest lyst til å «dø» og griner mye... så jeg tenker hva er best? Personlig vil jeg bare skrote de månedene og bestille meg heroin eller noe morifinpreparat/ annet STERKT... har vert på alt utenom H og har hele livet sagt jeg skal aldri røre nåla, men nå vil jeg bare føle ikkenoe... så gir litt faen

Er helt på bånn ass... alt er meningsløst, frister ikke trene engang... hva faen gjør jeg? Sikkert noen freakheads her som har vert i samme situasjon. Hva hjalp for dere?

Ikke vær redd for å spørre om noe om dere lurer, svarer på alt.
Love and peace fra meg, g24 år...
Det at du gråter mye er et godt tegn. Desto mere dine følelser får spillerom, desto fortere blir du ferdig med dette. Om du doper ned følelsene nå, så "blir dem lagt på sprit til senere bruk". Det kan hende følelsene også blir verre, når dem kommer tilbake en gang i fremtiden, om du doper dem vekk nå. Det er bedre å ha det kjipt nå, enn å kanskje få det mye kjipere i fremtiden.

Men dette er trist, og det beklager jeg. Men livet blir nok bra igjen om en stund.
Det er et paradoks dette her, om jeg hadde vært i din situasjon så hadde jeg garantert sittet med de samme tankene og det samme ønsket men prøv å styr unna rus til du har grått ferdig. Kjedelig svar kanskje, men ruser du deg pisser du basically i buksa for å holde varmen. Det vil kanskje funke en kort stund men før du vet ordet av det blir du iskald. Gjør sunne aktiviteter som trening, sund mat, og ikke minst gråt, få det ut, det hjelper! Har du en skikkelig god kompis du kan betro deg til er det også gull, real bros var det som berga meg ut av min store kjærlighetssorg. Men seriøst, gråt mann! Det kan hjelpe på å få ut så mye som mulig! Og en ting til, det vil gå over og du vil komme over henne, men det kan ta tid, dritlang tid. Når du har fått ting litt på avstand og ting føles litt mer håndgripelig ut ville jeg nok også kanskje vurdert en trip, hvis du interesserer deg for sånt. Men bare når ting har roa seg betraktelig og hvis du faktisk er Keen selv.
Sist endret av equimanthorn; 5. februar 2021 kl. 02:55.
Jeg skal ikke snakke ned dine følelser
eller forsøke å være nedlatende å si at du er ung
og at dette er ikke så viktig.

For det gjør like vondt uansett.

Men hallo!
Når du sier at du er keen på å begynne med heroin på grunn av dette...
det blir litt voldsomt.
Og du kan ikke gi exsen din ett sånt ansvar.

Du har ansvaret for deg, for å komme deg videre og for å lande på beina.
Det klarer du.
Hei! Trist å høre. Kjærlighet er dritt noen ganger, men det er jo også veldig fint. Tenk på hva du har fått oppleve.

Prøv og ta vare på de gode minnene dere hadde sammen, men samtidig husk at det var en grunn til at det ble slutt - det var jo nok for det beste. Du kommer til å møte noen igjen, og jo bedre du prøver å takle denne perioden du nå skal igjennom, jo kjappere kan det skje. Hvis du ruser deg ned nå, vil det være en god investering i framtiden din?

Noen ting som kan hjelpe på en kjærlighetssorg er:
- Nye interesser. Lær deg en ny hobby, feks tegning, maling, fotografering. Få ny kunnskap. Sett deg for eksempel inn i genmodifisering, celleånding eller gudene vet hva.

- kvitt deg med alt som minner deg om eksen! alt - til og med bilder, klær, sjampoen din, dynetrekk og spesielt parfymer.

- Ta en dag om gangen. Det tar tid. Noen dager føler du deg kanskje helt over sorgen, men så plutselig kommer den tilbake dagen etter. Det skjer. Det går bra.

- Husk dette: det har vært millioner av mennesker før deg som har gått igjennom kjærlighetssorg og som har overlevd det og klart seg fint. du er ikke den eneste, og du vil komme deg igjennom dette akkurat slik som mange andre har klart.

- Snakk med folk. ventiler til venner, familie og bekjente. Luft hodet. Hvis ikke blir det klamt og ubehagelig.

- Det er lett og syntes synd på seg selv. Det er lov, og det er viktig å anerkjenne. Men samtidig må man spørre seg selv, kommer det noe godt ut av å tenke slik langsiktig? Fokuser heller på løsning framfor problemet.

- Psykolog er aldri dumt.

- Ikke bruk rusmidler for å komme deg igjennom kjærlighetssorgen. Jeg vet selv hvor deilig det er å synge og danse til «call your girlfriend» av Robyn alene på rommet på full guffe med en god del vin innabords. Hjelper det dagen etterpå? Nei, da føler jeg meg ENDA verre enn dagen før.

- og gråt så mye du vil. det er bare sunt. Se på klisjé romantiske filmer og spis brownies og is.
Sist endret av livermorium; 5. februar 2021 kl. 03:11. Grunn: Skrivefeil
@Vindaloo Med all respekt, kjærlighetssorg suger balle. Reaksjonene man kan risikere å ende opp med etter et brudd kan være like jævlige og gjennomtrengende som når man opplever et dødsfall, med den "bonusen" at vedkommende faktisk ikke har lagt på røret men bare har i kraft av avgjørelser som er blitt tatt blitt redusert til noen som på ganske nasty og brutalt vis blir revet ut av livet ditt. Livet går videre og alt det der og jeg ville vel ikke akkurat tydd til heroin sjæl, men samtidig vet jeg at jeg kan sitte her og være eplekjekk å komme med sånne konstateringer uten å ta med i beregningen at jeg faktisk ikke er helt der selv.

TL, DR, kjærlighetssorg's a bitch og man kan bli veldig irrasjonell og stuck i sin egen elendighet av det. Og ønske å ruse seg på noe sterkt noe og fra sans og samling er helt normalt og på sett og vis helt naturlig.
Sist endret av equimanthorn; 5. februar 2021 kl. 03:13.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
kjærlighetssorg suger balle.
Vis hele sitatet...
..det er akkurat det jeg sier.
Men man kommer ingen vei ved å legge seg rett ned.
Og den andre parten i dette fortjener (som regel) heller ikke å måtte stå til ansvar
for ett annet menneskes liv.
Sist endret av vindaloo; 5. februar 2021 kl. 03:20.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva funker mot kjærlighetssorg?
Vis hele sitatet...
Foreslår Joy Division
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Foreslår Joy Division
Vis hele sitatet...
word!
"love will tear us apart"
Det eksisterer dessverre ingen quickfix mot kjærlighetssorg.

Er som enkelte tidligere har nevnt, gråt.
Gråt når du føler for det og få det ut, ofte føler man seg bedre rett etter.
Etterhvert så vil du også merke at trangen til å gråte gradvis avtar.

Tving deg på trening, sosialiser deg, uansett om det frister eller ikke.
I tillegg så hjelper det faktisk å snakke det ihjel, gjerne med noen du stoler på og kan betro deg til.
Det hjelper å få tømt hodet og tankene.

Finn deg en spennende serie som du blir oppslukt i, det gjør at du får noe annet å tenke på der og da.
Fjern alt av ting du assosierer med henne, og kutt kontakten helt - i hvert fall for en stund.
Fortsetter dere å ha kontakt før du har fått bearbeidet deg selv og sorgen, vil det alltid være et underliggende snev av håp, noe som ikke er sunt. Ville også vurdert å fjerne henne fra Snapchat etc., da man fort kan bli opphengt i å sjekke snapmap o.l.

Unngå for all del rus, det er ingen god løsning på sikt og vil kun utsette sorgprosessen.

Kjærlighetssorg er vondt, men jeg tror det er viktig å også se på det som en mulighet.
De er nemlig i disse nedeperiodene man virkelig blir kjent med seg selv, og utvikler seg.
Det viktigste man må lære er å bli glad i seg selv, og innse at man ikke trenger å være avhengig av en annen person for å ha det bra.
Sist endret av Dreams; 5. februar 2021 kl. 04:02.
Vært i akkurat samme situasjon som deg, bare at jeg fant eksen min i seng med en nær kompis av meg. Fant ut de knulla mens jeg lå korka over på sofaen hans.

Jeg ødela livet mitt helt. Gikk inn for å ødelegge livene deres så mye jeg kunne. Effekten ble at jeg ødela mitt eget liv like mye. Jeg tenkte som deg at jeg aldri skulle røre nåla. Hadde ekstrem sprøyteskrekk i tillegg.

Jeg endte opp på heroin. Det hjelper der og da, men er ikke verd det. Jeg fucka opp lærlingeplassen min, ødela forholdet litt til 90% av vennene mine.

Måtte kutte kontakten med alle jeg kjente, siden de prøvde å pushe på meg drugs selv om jeg prøvde å slutte. Nå sitter jeg her med et voldsomt alkoholforbruk, siden det erstatta annen rus etter jeg begynte på urinprøver.

Nå sitter jeg her, ensom og nesten helt uten venner. Hver dag er en kamp for meg. Har så helvetes lyst å ruse meg igjen. Mista livslysten min helt. Tro meg, det er ikke verd det i hele tatt. Snakk med noen om problemene dine. Kontakt rustjenesten der du bor. Jeg snakker med psykolog en gang i uka.

Send en pm hvis du vil snakke. Vet hvor jævlig det er å føle seg som du gjør det.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjærlighetssorg kan være skikkelig vondt! Jeg tror kanskje alle som har hatt kjærlighetssorg har følt på det samme du gjør nå med at du bare vil ruse deg eller dø!
Ja kjærlighetssorg er rett og slett forjævlig...

Men! Det gode er at det går over og som man sier til barn som gråter når de faller "Opp igjen! Ikke farlig!" også lærer de at det er drit vondt der og da, og etterpå men så går smerten over og skrubbsåret gror. Dette er også noe man må lære seg med kjærlighetssorg at det faktisk går over og at det ikke hjelper bittelitt en gang å ligge nede å vri seg i grusen. Nei opp igjen, børste av seg grusen, kanskje man halter fordi man har fått et skikkelig sår - men det leges og livet går videre.

Et rusmisbruk kan veldig fort bli et permanent eller langvarig problem som ødelegger også andre ting i livet ditt og aspekter i deg som du trenger for å ha det bra. Det er virkelig ikke verdt det å døyve kjærlighetsssorg med rus enten det er alkohol, heroin, hasj, piller eller hva man prøver å flykte inn i, kjærlighetssorgen er forbigående og det er ikke verdt å ødelegge kanskje resten av livet sitt pga det!

De beste tipsene jeg kan gi deg er å
1) AKSEPTERE. Aksepter bruddet. Det har skjedd, det er vondt, men det er ikke noe du kan protestere på, gjøre om på eller noe som plutselig løser seg om du lider eller trygler nok. Aksepter faktum, dere er ikke sammen mer og nå er kapitellet deres ferdig selvom slutten ikke var sånn du håpet.
2) OPPHOLDE TANKENE. Prøve å ikke havne ned i en vond spiral med tanker, savn, forestillinger om hvordan ting kunne blitt. Finn på ting når du kjenner tankene og smerten komme, enten det er å spille playstation du må konse om, ringe moren din å høre hvordan dagen hennes har vært og høre på noe normalt hverdagssnakk, løpe deg en tur, spille poker eller stå på skøyter med kompis eller lage mat mens du følger en ny oppskrift som trenger fokus.
3) NULL KONTAKT. Det å prøve å åpne en dør eller ha døren på gløtt forsterker og forlenger kjærlighetssorgen. Kjærlighet er som et rusmiddel og får man litt opprettholder man avhengigheten så det å sende meldinger for å snakke ut, skrive at man savner hverandre, ringe for å prate osv er ikke bra om du ønsker å komme over henne. Hvis du føler at forholdet kan reddes så holder det med å prøve å sende én melding men ikke holde på å forsøke å få kontakt i mange uker, det gjelder også hvis hun svarer. Funker ikke forholdet gjør det det vanskeligere for begge om dere skriver at dere savner hverandre når dere uansett ikke kan bli sammen igjen. Ikke snok på snap score, stories osv. Det beste er å unfollowe for en stund til du er over henne.
4)VÆR TAKKNEMLIG. Ikke la sorgen bli til bitterhet. Vær takknemlig for det fine dere hadde og for at du har fått kjenne på følelsen av å elske noen, det fins ingen bedre følelse i hele verden.
5) IKKE BLI BITTER. Relatert til forrige punktet og da mener jeg ikke hyll ordtak som Love will tear us spart, fuck bitches get money osv. Kjærlighet er det fineste livet har å by på og den kommer igjen til deg Ikke få en negativ og lite tillitsfull innstilling til kjærlighet, følelser og damer for da går du bare glipp av alt det fine. Sånne forsvarsmekanismer med å bli helt kald er ikke unormalt men det skader deg selv mer enn det beskytter deg.
6) IKKE BLI SELVDESTRUKTIV. Gråt ut men ikke tillatt deg å fôre tanker som at alt går til helvete, at du like gjerne kan ruse deg og fucke opp mer, at du ikke er bra nok osv. Spør deg selv om det blir riktig å skape så negative følelser og minner til et forhold som var så bra. Gi forholdet assosiasjoner som er verdige og ikke la de vonde følelsene nå bli det som du knytter forholdet til når du mimrer om forholdet på gamlehjemmet.
7) KOS DEG. Sjokolade, sjokolademousse, is, sjokoladekake, mørk kakao.. Øker lykkehormonene serotonin, dopamin, endorfiner og også oxytocin. Oxytocin er det samme stoffet som produseres av forelskelse og kjærlighet. Det er ikke uten grunn at filmer ofte viser folk som binger iskrem etter brudd. Å få disse hormonene fra sjokolade gjør at den kjemiske avhengigheten til eks-partneren blir mindre, det er veldig ofte nemlig den kjemiske avhengigheten som gjør brudd vanskelig å komme seg over. Hvis du er redd for å legge på deg er det positivt på flere måter å begynne å trene i samme periode, dette får tankene over på noe annet og øker også dopamin og selvbilde.
8) SE FREMOVER. Ikke tenk for mye på fortida men planlegg hvordan du vil leve i fremtida. Ikke planlegg rundt det om du har en partner eller ikke men visualiser sånn som du vil ha livet ditt for din egen del med tanke på for eksempel økonomisk trygghet, stabil jobb, sunn helse osv.
9) TA LÆRDOM. Ta med deg det gode som funket i et samliv og lær av det dårlige som skapte gnisninger i samlivet. Siden dere har slått opp så var forholdet tydeligvis ikke like bra i hennes øyne som i dine øyne, og her kan du vurdere om det er noe du kan ta selvkritikk på og endre deg eller om det bare er det at dere vokste fra hverandre.
10) HOLD UT. Det går over! Istedet for å gjøre deg selv til en dårligere versjon av deg selv med rus og dritt så gjør deg selv til en bedre versjon av deg selv! Man bør vokse av alle dårlige erfaringer, også kjærlighetssorg. Kanskje det for eksempel gir deg et spark bak til å heller kutte ut rus enn å ruse deg mer? Det kommer til å være dager du føler at du ikke kan leve uten henne men alle disse følelsene er midlertidig. Vi har alle vært der! Hvis du ønsker å snakke med noen rundt deg så råder jeg heller til å snakke med mor, søster, venninne enn kompiser siden menn ofte (ikke alle heldigvis) kan syntes det er flaut å snakke om sånne ting og gi gode råd og støtte på samme måten damer gjør som er mer i kontakt med følelser og kjenner fordelen av å sette ord på åssen man har det og støtte hverandre uten å tøffe seg (her har menn mye å lære) . Hvis du liker å skrive kan det hjelpe å skrive ned følelsene dine bare for å få det ut og ned på et papir, da er det lettere å sortere dem istedet for å bare ha alt kaoset inni seg.

Livet er ikke over broder! Dette var sannsynligvis den første seriøse kjæresten din og jeg veit det er vondt! Men om noen måneder går det bedre og om noen år har du kanskje fått en ny kjæreste. Det er også helt greit å være singel og ikke involvere seg med dating igjen til man føler seg klar. Akuratt nå føler du at du aldri kommer til å møte en så god match igjen, at ingen kan erstatte det dere hadde osv men skal love deg at livet byr på mange flotte relasjoner og du vil få oppleve dette igjen.
Enten det er venner, familie, flørter, dype kjærlighetsrelasjoner eller ektemaker så er det ingenting i livet som varer evig. Alt har en slutt, også livet. Så det å gjøre det beste ut av de stundene man har er viktig, sørge for gode opplevelser man kan dele sammen og få minner fra og ikke la tiden skure og gå til å bare sitte hjemme å se film sammen. Nyte livet, verden og hverandre så mye man kan fordi man aldri er garantert at man har en dag til.
Jeg føler med deg, kjærlighetssorg er noe av det værste som finnes.
Gikk gjennom ett brudd for noen år siden, å søkte tilflukt i rus for å "dempe" sorgen.

Rusa meg mye før vi ble sammen, å de første årene etter vi ble kjærester var jeg nesten helt rusfri. For første gang i livet mitt følte jeg meg "komplett" og livet var en dans på roser. Den redde, sinte, kyniske, rusmisbrukeren jeg hadde blitt fantes ikke lengre.
Et par år senere døde faren min brått, som følger av sin egen rusmisbruk. Dette viste jeg ikke hvordan jeg skulle takle, å jeg begynte å ruse meg i smug. Det tok heller ikke lang tid før jeg begynte å selge hasj og Amfetamin for å finansiere bruken.
Etterhvert som misbruket mitt vokste, å jeg løy mer og mer, ble jeg ikke den beste mannen å være i et forhold med. (Er i tillegg bipolar)

Til slutt fikk hun nok, å dro på dagen. På dette tidspunktet hadde allerede misbruket mitt tatt helt av. Jeg brukte Amfetamin, Rivotril, røyka hasj hver dag, og finansierte bruken med salg.

Etter bruddet ga jeg totalt faen i alt, jeg klarte ikke lengre å få solgt det jeg krita, begynte med sprøyter, og etter noen få måneder var jeg hekta på opiater (heroin/dolcontin)

Dette holdt jeg på med i ca 2år.
På de årene har jeg mistet nesten alle vennene mine, jeg har løyet, stjålet og oppført meg som en idiot mot alle jeg hadde kjær, i tillegg hadde jeg nesten 50k i narkogjeld. Har alltid sett på meg selv som moralsk, pålitelig, og god venn. Jeg forandra meg til alt det jeg hater og er i mot.

Jeg advarer deg hvor galt det kan gå. Det kan faktisk bli værre, mye værre. Jeg sliter enda i dag med alt jeg har gjort.

Hold ut, søk hjelp om du trenger det, for jeg ønsker faktisk ikke min værste fiende å gå igjennom det samme som meg.
Sist endret av Passiv; 5. februar 2021 kl. 12:27.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har hele livet sagt jeg skal aldri røre nåla, men nå vil jeg bare føle ikkenoe... så gir litt faen
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt kjipt å bli forlatt av kjæresten, men du (dere)
er fremdeles veldig unge, og det er kanskje litt tidlig å gjøre
seg avhengig av (hver)andre.

Kjærlighetssorg går over, mens en dopvane kan
henge ved deg livet ut.

Hvis du har vanlige omgangsvenner, heng med dem.
Gode venner gjør det dessuten ikke slutt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva hjalp for dere?
Vis hele sitatet...
Sørg for å ha gode venner rundt deg, ta gjerne kontakt med de som du ikke fikk hengt så mye med pga at du hadde dame de 3 siste årene. Drikk dere dritings. Last ned tinder, osv. Guttastemning, over tid, helbreder alt

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har vert på alt utenom H og har hele livet sagt jeg skal aldri røre nåla, men nå vil jeg bare føle ikkenoe... så gir litt faen
Vis hele sitatet...
Å begynne på heroin i en alder av 24, pga samlivsbrudd er straight up barre harry. Du vil ikke ende opp som "han duden", det skal jeg garantere deg.
Som han over meg sier, guttastemning hjelper på det meste.

Hvis du absolutt skal ruse deg ville jeg heller kjørt på med en syretripp.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Sørg for å ha gode venner rundt deg, ta gjerne kontakt med de som du ikke fikk hengt så mye med pga at du hadde dame de 3 siste årene. Drikk dere dritings. Last ned tinder, osv. Guttastemning, over tid, helbreder alt
Vis hele sitatet...
Det er en usunn og lite moden måte å takle følelser på. Det ekke sånn at det hjelper sorgen å pule gjennom random av damer på Tinder eller drikke seg drita med gutta og dra på strippeklubb med guttastemning. Det er bare enda en måte å flykte fra følelser på som ikke gjør annet enn å skade deg i lengden og undertrykker følelser for å være tøff blandt gutta eller i egoet og får en emosjonell avstumpet personlighet uten evne til å knytte dype relasjoner med damer igjen i fremtiden og ender opp med et tomrom i deg hvor du har gjemt den sårbare deg i et kammer du aldri tør å åpne igjen. Veldig dumt og en giftig måte å praktisere maskulinitet på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er en usunn og lite moden måte å takle følelser på. Det ekke sånn at det hjelper sorgen å pule gjennom random av damer på Tinder eller drikke seg drita med gutta og dra på strippeklubb med guttastemning. Det er bare enda en måte å flykte fra følelser på som ikke gjør annet enn å skade deg i lengden og undertrykker følelser for å være tøff blandt gutta eller i egoet og får en emosjonell avstumpet personlighet uten evne til å knytte dype relasjoner med damer igjen i fremtiden og ender opp med et tomrom i deg hvor du har gjemt den sårbare deg i et kammer du aldri tør å åpne igjen. Veldig dumt og en giftig måte å praktisere maskulinitet på.
Vis hele sitatet...
Strippeklubb? Pule masse random damer? Ro ned stråmannsargumentene dine er du snill. Det er absolutt ingenting galt i å oppretholde et sunt og normalt sexliv. Jeg vil faktisk argumentere for at det er utrolig viktig ting, spesielt etter et samlivsbrudd.

Å kalle det for toksisk maskulinitet er bare bullshit. Det er utrolig viktig å omgås venner når man er emosjonellt sårbar. Isolasjon i slike tilfeller er livsfarlig. Dessuten er alkohol et jævlig bra verktøy som letter opp på hemninger, får en til å virkelig snakke ut om alt mulig, uten filter. Det handler om å få et utløp for følelsene sine. Det er en grunn til at mange begir seg ut på f.eks gravøl etter et dødsfall.
Sist endret av Juicekongen; 5. februar 2021 kl. 13:40.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Strippeklubb? Pule masse random damer? Ro ned stråmannsargumentene dine er du snill. Det er absolutt ingenting galt i å oppretholde et sunt og normalt sexliv. Jeg vil faktisk argumentere for at det er utrolig viktig ting, spesielt etter et samlivsbrudd.

Å kalle det for toksisk maskulinitet er bare bullshit. Det er utrolig viktig å omgås venner når man er emosjonellt sårbar. Isolasjon i slike tilfeller er livsfarlig. Dessuten er alkohol et jævlig bra verktøy som letter opp på hemninger, får en til å virkelig snakke ut om alt mulig, uten filter. Det handler om å få et utløp for følelsene sine. Det er en grunn til at mange begir seg ut på f.eks gravøl etter et dødsfall.
Vis hele sitatet...
Det er ok at du foreslår det men sunt er det ikke. Sexpress er enormt allerede og det er helt normalt og naturlig å ikke ville ha sex med andre etter et brudd. Ofte kan det forværre sorgen og savnet etter exen og mange føler seg ekle. Gravøl drikkes for å som du sier lette på stemningen og distraheres fra alvoret og smerten med at noen er død, det er ikke akuratt terapeutisk. Man må kjenne på smerten og ri seg gjennom den for å leges helt og ikke ende opp følelsesmessig avstumpa.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjærlighetssorg kan være skikkelig vondt! Jeg tror kanskje alle som har hatt kjærlighetssorg har følt på det samme du gjør nå med at du bare vil ruse deg eller dø!
Ja kjærlighetssorg er rett og slett forjævlig...

Men! Det gode er at det går over og som man sier til barn som gråter når de faller "Opp igjen! Ikke farlig!" også lærer de at det er drit vondt der og da, og etterpå men så går smerten over og skrubbsåret gror. Dette er også noe man må lære seg med kjærlighetssorg at det faktisk går over og at det ikke hjelper bittelitt en gang å ligge nede å vri seg i grusen. Nei opp igjen, børste av seg grusen, kanskje man halter fordi man har fått et skikkelig sår - men det leges og livet går videre.

Et rusmisbruk kan veldig fort bli et permanent eller langvarig problem som ødelegger også andre ting i livet ditt og aspekter i deg som du trenger for å ha det bra. Det er virkelig ikke verdt det å døyve kjærlighetsssorg med rus enten det er alkohol, heroin, hasj, piller eller hva man prøver å flykte inn i, kjærlighetssorgen er forbigående og det er ikke verdt å ødelegge kanskje resten av livet sitt pga det!

De beste tipsene jeg kan gi deg er å
1) AKSEPTERE. Aksepter bruddet. Det har skjedd, det er vondt, men det er ikke noe du kan protestere på, gjøre om på eller noe som plutselig løser seg om du lider eller trygler nok. Aksepter faktum, dere er ikke sammen mer og nå er kapitellet deres ferdig selvom slutten ikke var sånn du håpet.
2) OPPHOLDE TANKENE. Prøve å ikke havne ned i en vond spiral med tanker, savn, forestillinger om hvordan ting kunne blitt. Finn på ting når du kjenner tankene og smerten komme, enten det er å spille playstation du må konse om, ringe moren din å høre hvordan dagen hennes har vært og høre på noe normalt hverdagssnakk, løpe deg en tur, spille poker eller stå på skøyter med kompis eller lage mat mens du følger en ny oppskrift som trenger fokus.
3) NULL KONTAKT. Det å prøve å åpne en dør eller ha døren på gløtt forsterker og forlenger kjærlighetssorgen. Kjærlighet er som et rusmiddel og får man litt opprettholder man avhengigheten så det å sende meldinger for å snakke ut, skrive at man savner hverandre, ringe for å prate osv er ikke bra om du ønsker å komme over henne. Hvis du føler at forholdet kan reddes så holder det med å prøve å sende én melding men ikke holde på å forsøke å få kontakt i mange uker, det gjelder også hvis hun svarer. Funker ikke forholdet gjør det det vanskeligere for begge om dere skriver at dere savner hverandre når dere uansett ikke kan bli sammen igjen. Ikke snok på snap score, stories osv. Det beste er å unfollowe for en stund til du er over henne.
4)VÆR TAKKNEMLIG. Ikke la sorgen bli til bitterhet. Vær takknemlig for det fine dere hadde og for at du har fått kjenne på følelsen av å elske noen, det fins ingen bedre følelse i hele verden.
5) IKKE BLI BITTER. Relatert til forrige punktet og da mener jeg ikke hyll ordtak som Love will tear us spart, fuck bitches get money osv. Kjærlighet er det fineste livet har å by på og den kommer igjen til deg Ikke få en negativ og lite tillitsfull innstilling til kjærlighet, følelser og damer for da går du bare glipp av alt det fine. Sånne forsvarsmekanismer med å bli helt kald er ikke unormalt men det skader deg selv mer enn det beskytter deg.
6) IKKE BLI SELVDESTRUKTIV. Gråt ut men ikke tillatt deg å fôre tanker som at alt går til helvete, at du like gjerne kan ruse deg og fucke opp mer, at du ikke er bra nok osv. Spør deg selv om det blir riktig å skape så negative følelser og minner til et forhold som var så bra. Gi forholdet assosiasjoner som er verdige og ikke la de vonde følelsene nå bli det som du knytter forholdet til når du mimrer om forholdet på gamlehjemmet.
7) KOS DEG. Sjokolade, sjokolademousse, is, sjokoladekake, mørk kakao.. Øker lykkehormonene serotonin, dopamin, endorfiner og også oxytocin. Oxytocin er det samme stoffet som produseres av forelskelse og kjærlighet. Det er ikke uten grunn at filmer ofte viser folk som binger iskrem etter brudd. Å få disse hormonene fra sjokolade gjør at den kjemiske avhengigheten til eks-partneren blir mindre, det er veldig ofte nemlig den kjemiske avhengigheten som gjør brudd vanskelig å komme seg over. Hvis du er redd for å legge på deg er det positivt på flere måter å begynne å trene i samme periode, dette får tankene over på noe annet og øker også dopamin og selvbilde.
8) SE FREMOVER. Ikke tenk for mye på fortida men planlegg hvordan du vil leve i fremtida. Ikke planlegg rundt det om du har en partner eller ikke men visualiser sånn som du vil ha livet ditt for din egen del med tanke på for eksempel økonomisk trygghet, stabil jobb, sunn helse osv.
9) TA LÆRDOM. Ta med deg det gode som funket i et samliv og lær av det dårlige som skapte gnisninger i samlivet. Siden dere har slått opp så var forholdet tydeligvis ikke like bra i hennes øyne som i dine øyne, og her kan du vurdere om det er noe du kan ta selvkritikk på og endre deg eller om det bare er det at dere vokste fra hverandre.
10) HOLD UT. Det går over! Istedet for å gjøre deg selv til en dårligere versjon av deg selv med rus og dritt så gjør deg selv til en bedre versjon av deg selv! Man bør vokse av alle dårlige erfaringer, også kjærlighetssorg. Kanskje det for eksempel gir deg et spark bak til å heller kutte ut rus enn å ruse deg mer? Det kommer til å være dager du føler at du ikke kan leve uten henne men alle disse følelsene er midlertidig. Vi har alle vært der! Hvis du ønsker å snakke med noen rundt deg så råder jeg heller til å snakke med mor, søster, venninne enn kompiser siden menn ofte (ikke alle heldigvis) kan syntes det er flaut å snakke om sånne ting og gi gode råd og støtte på samme måten damer gjør som er mer i kontakt med følelser og kjenner fordelen av å sette ord på åssen man har det og støtte hverandre uten å tøffe seg (her har menn mye å lære) . Hvis du liker å skrive kan det hjelpe å skrive ned følelsene dine bare for å få det ut og ned på et papir, da er det lettere å sortere dem istedet for å bare ha alt kaoset inni seg.

Livet er ikke over broder! Dette var sannsynligvis den første seriøse kjæresten din og jeg veit det er vondt! Men om noen måneder går det bedre og om noen år har du kanskje fått en ny kjæreste. Det er også helt greit å være singel og ikke involvere seg med dating igjen til man føler seg klar. Akuratt nå føler du at du aldri kommer til å møte en så god match igjen, at ingen kan erstatte det dere hadde osv men skal love deg at livet byr på mange flotte relasjoner og du vil få oppleve dette igjen.
Enten det er venner, familie, flørter, dype kjærlighetsrelasjoner eller ektemaker så er det ingenting i livet som varer evig. Alt har en slutt, også livet. Så det å gjøre det beste ut av de stundene man har er viktig, sørge for gode opplevelser man kan dele sammen og få minner fra og ikke la tiden skure og gå til å bare sitte hjemme å se film sammen. Nyte livet, verden og hverandre så mye man kan fordi man aldri er garantert at man har en dag til.
Vis hele sitatet...
Veldig bra innlegg. Anbefaler ts å følge disse punktene. Jeg har vært gjennom kjærlighetssorg 3 ganger. Og jeg har gjort alle feil man kan gjøre. Isolert meg, rusa meg, blitt en skikkelig jævel som skadet andre og til slutt skadet meg selv. Og vet du hva. Livet ble bare verre. Jeg satt igjen med en vennegjeng som ikke ville ha noe med meg å gjøre pga all faenskapen jeg fant på. Fikk et rykte på meg som en voldelig psykopat. Det tok et par år før jeg klarte å få kontakt med venner igjen etter å ha blitt rusfri. Måtte svelge mange kameler.

Følg disse punktene ts. Det vil gå over og det vil bli bedre, det tar bare tid.
Støtter aluminiumfluorid her, grin så ofte du kan, men rus og særlig opiater er ALDRI løsningen på MENTAL smerte
Alkohol kan pushe deg nærmere kanten og la deg bryte helt sammen. Noen ganger trengs det. Anbefales ikke
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Alkohol kan pushe deg nærmere kanten og la deg bryte helt sammen. Noen ganger trengs det. Anbefales ikke
Vis hele sitatet...
Jeg ble alkis etter jeg slutta å ruse meg. Er ikke verd det.

Er heller ikke verdt det å prøve å knulle vekk sorgene. Jeg pulte alle venninnene til eksen min som hevn. Vart najs der og da, men ble bare værre i etterkant
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei hei, dette høres ut som meg da jeg var på din alder. Jeg ville at hun skulle få føle på det at hun dumpet meg. Jeg ville at hun skulle angre på det. Om jeg tok livet mitt, ville hun ihvertfall ha angret på det!

Slike tanker har jeg fortsatt, de som har dumpet meg skal få betale for det. Hvorfor det er sånn, forstår jeg helt ærlig ikke, men jeg bryr meg ikke noe særlig, fordi jeg har uansett aldri gjennomført noen av de tankene i praksis. De klarte å skape en for stor avstand til meg før jeg rakk å "ta igjen" på noen måte.

Jeg synes det er litt flaut å være en som tenker sånn, men jeg er i det minste ærlig med dere på freakforum om det. Kanskje det er naturlig, og alle andre faktisk tenker sånn, eller kanskje det bare er jeg og du? Hvem vet, jeg tar ihvertfall ikke opp dette med en psykolog.

Hvis det er sånn du tenker, så vil jeg råde deg til å heller ta dette senere. Ta igjen mot henne på et annet tidspunkt, som for eksempel om et halvt år. Hun tar kanskje kontakt med deg en dag og spør om hvordan det går med deg, og da kan du jo bare be henne dra til helvete og blokkere henne, og dermed har du tatt igjen og gitt henne den smerten du føler at hun fortjener.

Eller så finner du deg en ny dame etterhvert, og da blir hun veldig sjalu på dere to, og hvis hun da tar kontakt med deg, kan du jo bare svare "Jeg har det bra, vennligst ikke ta kontakt med meg igjen", og blokkere henne. Det vil jo gjøre vondt for henne.

Sånne ting er du jo ikke nødt til å gjøre IDAG, det kan du ta senere. I dag burde du fokusere på deg selv, fortsett som du har gjort, fortsett å grine, fortsett å spørre etter råd, men vennligst ikke gjør noe i praksis før det har gått litt tid, og du fremdeles er HELT sikker på det.
Jeg har arr på armen fordi jeg ikke ventet bittelitt. Nå er jeg bare flau over at jeg var sånn.

Jeg vet at dette innlegget kan oppfattes som veldig merkelig og egoistisk, men jeg prøver bare å vise deg at hvis du har sånne tanker, så burde du vente litt med å gjennomføre noe.
Jeg stiller meg bak de som skriver at du ikke må fortrenge kjærlighetssorg med rus. Men i det tilfellet du ikke klarer å ikke fortrenge kjærlighetssorg med rus, bruk cannabis. Av egen erfaring er det veldig effektivt til formålet, uten at du ender opp i en grøft eller under en rulletrapp med nål i armen.
Stjeler også et tips jeg så på Reddit i dag: prøv å gjøre ti ting du du ville gjøre, men ikke kunne gjøre i forholdet. Og ikke slutt med trening. Begynn å meditere.
Kjærlighetssorg er vondt. Men det er ingen annen vei ut av det enn igjennom. Hold deg opptatt, driv med greier, produktive greier. Å bli en bedre utgave av seg selv kan et brudd hjelpe mye med.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei hei, dette høres ut som meg da jeg var på din alder. Jeg ville at hun skulle få føle på det at hun dumpet meg. Jeg ville at hun skulle angre på det. Om jeg tok livet mitt, ville hun ihvertfall ha angret på det!

Slike tanker har jeg fortsatt, de som har dumpet meg skal få betale for det. Hvorfor det er sånn, forstår jeg helt ærlig ikke, men jeg bryr meg ikke noe særlig, fordi jeg har uansett aldri gjennomført noen av de tankene i praksis. De klarte å skape en for stor avstand til meg før jeg rakk å "ta igjen" på noen måte.

Jeg synes det er litt flaut å være en som tenker sånn, men jeg er i det minste ærlig med dere på freakforum om det. Kanskje det er naturlig, og alle andre faktisk tenker sånn, eller kanskje det bare er jeg og du? Hvem vet, jeg tar ihvertfall ikke opp dette med en psykolog.

Hvis det er sånn du tenker, så vil jeg råde deg til å heller ta dette senere. Ta igjen mot henne på et annet tidspunkt, som for eksempel om et halvt år. Hun tar kanskje kontakt med deg en dag og spør om hvordan det går med deg, og da kan du jo bare be henne dra til helvete og blokkere henne, og dermed har du tatt igjen og gitt henne den smerten du føler at hun fortjener.

Eller så finner du deg en ny dame etterhvert, og da blir hun veldig sjalu på dere to, og hvis hun da tar kontakt med deg, kan du jo bare svare "Jeg har det bra, vennligst ikke ta kontakt med meg igjen", og blokkere henne. Det vil jo gjøre vondt for henne.

Sånne ting er du jo ikke nødt til å gjøre IDAG, det kan du ta senere. I dag burde du fokusere på deg selv, fortsett som du har gjort, fortsett å grine, fortsett å spørre etter råd, men vennligst ikke gjør noe i praksis før det har gått litt tid, og du fremdeles er HELT sikker på det.
Jeg har arr på armen fordi jeg ikke ventet bittelitt. Nå er jeg bare flau over at jeg var sånn.

Jeg vet at dette innlegget kan oppfattes som veldig merkelig og egoistisk, men jeg prøver bare å vise deg at hvis du har sånne tanker, så burde du vente litt med å gjennomføre noe.
Vis hele sitatet...
Eiesykdom og maktsjukdom oser av sånn tankegang! Skummelt å se hvor lite enkelte respekterer jenters grenser og liv. Selvmord som hevn? Ta igjen med å påføre hun smerte? Tror du at det ikke er vondt å slå opp med noen man har og kanskje enda elsker? Det kan godt hende det allerede er minst like vondt for henne som for han! Samme hvor vondt det gjør så må man respektere at andre ikke vil være kjæreste med deg! Å tenke på hevn og å ta igjen så hun også kan få føle smerten er skikkelig incel tankegang. Du har ikke krav på en dritt og hvertfall ikke krav på et annet menneske og om et annet menneske ikke vil det samme du vil så viser det manglende respekt for at dette mennesket er et eget individ som ikke eies av deg. Håper du vokser opp og begynner å respektere damers grenser og valg!

Sorry måtte bare få sagt det!

Mange gode råd i tråden. Komediefilmer og kjærlighetsfilmer letter på humøret og gir et håp for at kjærligheten kommer igjen Tiden leger alle sår
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei hei, dette høres ut som meg da jeg var på din alder. Jeg ville at hun skulle få føle på det at hun dumpet meg. Jeg ville at hun skulle angre på det. Om jeg tok livet mitt, ville hun ihvertfall ha angret på det!

Slike tanker har jeg fortsatt, de som har dumpet meg skal få betale for det. Hvorfor det er sånn, forstår jeg helt ærlig ikke, men jeg bryr meg ikke noe særlig, fordi jeg har uansett aldri gjennomført noen av de tankene i praksis. De klarte å skape en for stor avstand til meg før jeg rakk å "ta igjen" på noen måte.

Jeg synes det er litt flaut å være en som tenker sånn, men jeg er i det minste ærlig med dere på freakforum om det. Kanskje det er naturlig, og alle andre faktisk tenker sånn, eller kanskje det bare er jeg og du? Hvem vet, jeg tar ihvertfall ikke opp dette med en psykolog.

Hvis det er sånn du tenker, så vil jeg råde deg til å heller ta dette senere. Ta igjen mot henne på et annet tidspunkt, som for eksempel om et halvt år. Hun tar kanskje kontakt med deg en dag og spør om hvordan det går med deg, og da kan du jo bare be henne dra til helvete og blokkere henne, og dermed har du tatt igjen og gitt henne den smerten du føler at hun fortjener.

Eller så finner du deg en ny dame etterhvert, og da blir hun veldig sjalu på dere to, og hvis hun da tar kontakt med deg, kan du jo bare svare "Jeg har det bra, vennligst ikke ta kontakt med meg igjen", og blokkere henne. Det vil jo gjøre vondt for henne.

Sånne ting er du jo ikke nødt til å gjøre IDAG, det kan du ta senere. I dag burde du fokusere på deg selv, fortsett som du har gjort, fortsett å grine, fortsett å spørre etter råd, men vennligst ikke gjør noe i praksis før det har gått litt tid, og du fremdeles er HELT sikker på det.
Jeg har arr på armen fordi jeg ikke ventet bittelitt. Nå er jeg bare flau over at jeg var sånn.

Jeg vet at dette innlegget kan oppfattes som veldig merkelig og egoistisk, men jeg prøver bare å vise deg at hvis du har sånne tanker, så burde du vente litt med å gjennomføre noe.
Vis hele sitatet...
Joda dem forsvinner, når dem ser ditt sanne ansikt. Det er ikke mere avansert enn det, og jeg skjønner veldig godt hvorfor...
Kanskje du heller skal jobbe dypt med deg selv?..
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk at denne tråden er for trådstarters del Jeg kom med mine erfaringer fra da jeg var på hans alder, og kan si at man absolutt burde jobbe med seg selv dersom man er i den tilstanden. Det er en grunn til at man skammer seg og ikke kan fortelle om sine egne psykiske lidelser, og det er at man dømmer hverandre.
Har ikke lest alle forslagene, men jeg vil foreslå Ben & Jerry’s!
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv endt opp med mye rus etter ett brudd en gang i tiden. Var vel min første introduksjon til nåla. Er ikke så mye annet å si enn at det går over til slutt. Kan ta måneder, kanskje ett år. Er vel forskjellig for enkelte. Men er iallefall en garanti. Prøv å okkupere tankene på andre ting. Hadde jeg vært der hadde det blitt 100% fokus på trening. Selvom det kanskje er hardt mtp situasjonen. Lykke til!
Uvaksinert 👍
Har ikke lest svarene. Men når det er skikkelige følelser inne i bilde så tar det minst like lang tid som selve forholdet og komme delvis over det.
Har kjent slike venner, har alltid sagt gjør hva faen du vil, men da vinn din eks bruddet. Sier det samme til deg også TS, du kan enten få et kult liv eller livet på sprøyta.

Red or Blue pill? Velg
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Har kjent slike venner, har alltid sagt gjør hva faen du vil, men da vinn din eks bruddet. Sier det samme til deg også TS, du kan enten få et kult liv eller livet på sprøyta.

Red or Blue pill? Velg
Vis hele sitatet...
NZB's everywhere
crf21's Avatar
18 7
For meg har det hjulpet å få fokus på ei ny dame
Kanskje det kan funke for deg også?
Sist endret av crf21; 7. februar 2021 kl. 17:44. Grunn: Glemte noe
Anonym bruker
"Bred Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av crf21 Vis innlegg
For meg har det hjulpet å få fokus på ei ny dame
Kanskje det kan funke for deg også?
Vis hele sitatet...


Enig der. Er vel det eneste som har funka på meg, og jeg har grått en del.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tiden vil få sorgen til å forsvinne. Tiden heler alt.

I mellom tiden cil jeg komme med disse ambefalingene: slutt å runke med en gang. Etter en måned uten utløsning vil du få bedre selvtillitt, energi og humør. Runker du mens du tenker på hun vil du bare bli verre. Bryt all kontakt med hun. Ikle trygl om noen ting og ha verdighet. Trygler du om noe vil du bare føre henne enda lenger vekk. Holder du deg unna og gir inntrykket av at du klarer deg bra vil hun kanskje til og med ha deg tilbake. Tren, spis sunt og heng med venner. Det er det absolutt beste du kan gjøre.

No alkohol, no rus
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I mellom tiden cil jeg komme med disse ambefalingene: slutt å runke med en gang. Etter en måned uten utløsning vil du få bedre selvtillitt, energi og humør. Runker du mens du tenker på hun vil du bare bli verre.
Vis hele sitatet...
Mye sannhet her.
Men han tenker vel ikke på dama/exen sin når han runker.
Det er jeg som gjør det..
Her skal du få et godt tips unge mann: Binge+HIMYM.

Hvordan Ted forteller historien sin til barna sine frem mot den store kjærligheten. Selv om det er amerikansk tv-show, har det med seg noe sant.

Den store kjærligheten venter på deg der ute. Det kule med forumet her er at du og henne kan gå inn her og lese denne tråden sammen en gang.

Heier på dere!
Det korte svaret: ikke en dritt. Du risikerer bare å miste kontrollen fordi du ikke bryr deg om mengden "fordi du har det vondt" og ender opp med overforbruk. Om noe kunne du tatt kontakt med legen og høre om han kan skrive ut noe midlertidig for å gjøre hverdagen litt mindre vind, men hverken fart, mdma, weed eller psykedelica kommer til å lette på noen smerte
Det blir Fort loddrett tvert imot

Edit: burde kanskje presisert at jeg antok du mente "hva kan jeg kaste i meg som får dette til og gå bort". Jeg hadde likt brudd i 2014, er ironisk nok det som sendte meg inn i rusen for første gang i en alder av 35, med ønskeom å/mangel på vilje til og leve og ta vare på seg selv. Så ikke gjør det. Var derfor jeg skrev det jeg skrev først, for jeg trodde du mente hva du kan ta. Der er det ikke en dritt du kan gjøre For min del er det gaming gaming gaming. Drukne tankene i alt som får deg til og ikke tenke akkurat nå.
Sist endret av Mokkasinen; 8. februar 2021 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.