Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1436
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter med at nåla ramler ut underveis i skuddet. Venter altid med å presse pumpa til blodsvar. Men ofte når pumpa bare trykkes litt inn, kommer en mild svie. Da søker jeg igjen og får ikke svar, med Andre ord, nåla Har glidd ut av åren.

Når jeg skyter gjøres det kjempe sakte, og søker gjerne 2-3 ganger iløpet av skuddet for å være på den sikre siden. Vet speed trekker årene sammen, det gjør skytingen en Smule mere komplisert etter min mening.

Er det noen tips for at ikke nåla ramler ut av åren? Uansett hvor rolig og stabilt sprøten holdes, mister jeg ofte åren midt I skuddet likevel...

Hilsen oppgitt pepperhode

Takker for svar på forhånd
God helg alle til alle shady freak-folk
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Kan du skutt mye og ha fått tykkere blod?

God til å drikke mye.

Glemte ofte å hydrere ordentlig (med unntak av alt vannet i sprøytene) og fikk ofte tykt blod som tettet igjen pumpen år man skulle sjekke svar.
Hei!
Hvordan holder du pumpa når du trykker eller leter?

Jeg sleit litt med det samme i begynnelsen da jeg brukte. Ble instruert til å alltid ha hånda liggende på armen, og ikke ha den opp i lufta. Løfter du hånda vekk fra armen mistet du raskt svar. Hold hånda godt nedpå armen når du trykker, da mister du sjeldnere svaret.

Det Papa nevner angående hydrering er også ett viktig poeng. Hold deg hydrert.
Presser du hele nåla inn? Hvis ikke gjør det. Det forminsker sjansen med at nåla forflytter seg betraktelig.

Når du sjekker svar så støtter du hånden inntil armen, samtidig som du holder pumpa med tommelen og ringefingern, så trekker du stempelet med peke og langefingern.
Press inn sakte som du sier, da skjenner man som regel når man bommer, da blir det som regel litt motstand trykker inn.

Det er forresten ikke så lurt å dra opp svar flere ganger i en injeksjon, det øker sjansen for blodpropp.

Husk å rense med desinfiserende,og bruk nytt utstyr hver gang.
Sist endret av Passiv; 3. oktober 2020 kl. 17:43.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slet med det samme, jeg har rulle årer så det har vært mang en frustrasjon frem til jeg fant en åre på albuen som det sjelden ble problemer med
Sitat av Passiv Vis innlegg
Presser du hele nåla inn? Hvis ikke gjør det. Det forminsker sjansen med at nåla forflytter seg betraktelig.

Når du sjekker svar så støtter du hånden inntil armen, samtidig som du holder pumpa med tommelen og ringefingern, så trekker du stempelet med peke og langefingern.
Press inn sakte som du sier, da skjenner man som regel når man bommer, da blir det som regel litt motstand trykker inn.

Det er forresten ikke så lurt å dra opp svar flere ganger i en injeksjon, det øker sjansen for blodpropp.

Husk å rense med desinfiserende,og bruk nytt utstyr hver gang.
Vis hele sitatet...
Presse hele nåla inn? Det er ikke alltid et godt tips, da det varierer veldig fra skudd til skudd men man kan lettere punktere åren om du kjører nålen helt inn. Ofte får man jo også svar lenger ute så da er det iallefall ikke lurt.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Presse hele nåla inn? Det er ikke alltid et godt tips, da det varierer veldig fra skudd til skudd men man kan lettere punktere åren om du kjører nålen helt inn. Ofte får man jo også svar lenger ute så da er det iallefall ikke lurt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Det er vanlig praksis hos det miljøet jeg hang i den tiden jeg dreiv med sånt. Man må selvfølgelig ta vinkel i betrakning. Til steder der åra gjør det vanskelig kan man stikke i huden å "sikte" seg inn på åra. Det gikk som regel smertefritt, med årene i så god behold man kan ha når man driver på med den slags. Brukte somregel 26g kanyle men ofte 25g også.

Grunnen til at det kan være lurt å stikke nåla helt inn er at det er mye lettere å holde den på plass, en at man stikker in halve og den flytter seg et par mm uten at man engang ser det.
Sist endret av Passiv; 3. oktober 2020 kl. 20:26.
Jeg er enig med Passiv, men også Mia123.

Det er enkelt for meg å få svar, så jeg stikker nålen helt inn og beregner etter lengden på nåla, stikkpunkt, retning på åren og tykkelse på åren slik at jeg får svar når den er helt inn og dermed minsker det sjansen for at nålen forflytter seg slik Passiv sier.

Andre ganger er det vanskelige å få svar og da må man kanskje også være åpen for å søke svar med ulik lengde av nålen inne og det vil variere slik Mia123 sier. Et tips for å holde den mer stabilt da kan være å legge pumpen nåla sitter på inn mot huden for å forhindre at den flytter på seg, men dette er ikke alltid like praktisk og kommer an på hvor man stikker og retning på nåla i henhold til hvordan kroppen er formet osv
Sist endret av DrPerception; 7. oktober 2020 kl. 11:45.