Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2062
Jeg og en kompis har blitt helt hekta på å både plukke og ta fleinsopp. Tror vi har plukket rundt 60gram tørka den uka her til sammen, så jeg har en god del på lager. Tenker å selge mesteparten, fordi 30g er jævlig mye til privatbruk.

Siden jeg har så mye, tenkte jeg å ta en litt høyere dose nå idag. Har tatt flein 3 ganger før, men har alltid ligget på 2g. Forrige gang vi tok det, var vi hjemme hos meg nesten hele trippen. Kjente det var ukonfortabelt, og vil helst ikke repitere opplevelsen. Hvor jeg befinner meg, skal det regne en god del. Så det kan plutselig bli litt vanskelig og være ute mens vi tripper, men det får bare være. Hvor høy dose ambefaler dere? Målet mitt er å få mest mulig visuals.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefales å vente 1 mnd mellom hver trip pga. Tolleranse.

Er masse tråder her på freak om dosering.
Fleinsopp gir i prinsippet ikke altfor mye visuals. Selvsagt så er det noe visuals i form av øyer, og forskjellige grønn/blåe mønster, men lite sammenlignet med andre psykedelika.

2G er forøvrig en ganske høy dose når det er sagt, og alt over vil kjennes ut som kraftig. Det er ikke noen garanti å få mer visual på 3g, men trippen blir absolutt mye kraftigere.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis ikke 2g er heftig nokk så spiser du noe feil sopp og bør kontakte lege fort som bare det.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spiste 4,5g som siste rest av fjorårets høsting. Hadde 9 delte med kompis.

Det ble en ganske intens tripp. Som nevnt over var det ikke voldsomt med visuals, men endel var det.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nedtur Vis innlegg
Hvor høy dose ambefaler dere? Målet mitt er å få mest mulig visuals.
Vis hele sitatet...
Dosering er ganske individuelt basert. Dessuten er set og setting en viktig faktor.
Skal du ta høy dose gjør du det best alene i et mørkt og stille rom. Er den høy nok får du mer enn nok visuals, tenker jeg. Det kan fort bli veldig intenst.
Hvis du virkelig vil sette deg selv på prøve så ville jeg tatt 4 - 5g. Har selv tatt 5g ved en anledning, og det var en ganske vill opplevelse. Har tatt tilsvarende doser av cubensis også. Anbefaler å bare høre på musikk og finne et sted å legge deg ned å slappe av mens peaken kommer.
Sitat av Nedtur Vis innlegg
Forrige gang vi tok det, var vi hjemme hos meg nesten hele trippen. Kjente det var ukonfortabelt, og vil helst ikke repitere opplevelsen. Hvor jeg befinner meg, skal det regne en god del. Så det kan plutselig bli litt vanskelig og være ute mens vi tripper, men det får bare være. Hvor høy dose ambefaler dere? Målet mitt er å få mest mulig visuals.
Vis hele sitatet...
Ikke for å moralisere, men jeg ønsker bare å påpeke et par ting her:​

Mengder som fører til ordentlige visuals er i en helt annen liga enn det du har prøvd til nå.
Tenk deg godt om før du hiver deg på en tripp med høye doseringer og potensielt utsetter deg for stressende situasjoner pga. plutselig dårlig vær.
Små bagateller som man ikke ville hevet et øyenbryn over til vanlig kan plutselig bli et totalt uløselig verdensproblem mens man tripper så hardt som du har tenkt å gjøre nå.

Det er gode grunner til at man alltid hører og leser om set og setting i denne sammenhengen.
Soppen du har plukket kommer ikke akkurat til å løpe av sted mens du venter på et bedre tidspunkt for å trippe.
Viss du liker sol bedre enn regn så vent til det blir solfylte dager igjen. Ikke forhast deg.
Jeg og føler på den at det er ubehagelig å sitte hjemme.

Å gå seg en tur på 1,2gram i sola, eller i stormen er myye mer tilfredstillende.
Du får liksom følelser fra inntrykk og natur istedet for å ligge inne med kroppsfølelse som største stimuli.

Ta deg en tur, en plass hvor du slipper å bli fanget i en samtale med uvitende naboer som meg. Det var nokså stress hehe. Men det gikk bra. Så ikke stress om du havner i samme situasjon.

Kos deg og ta imot all underholdning og stimuli livet kaster til deg med åpne armer. Husk at om det blir ekkelt så må du bare holde ut en halvtime eller to før det roer seg markant.
Sitat av hurdur Vis innlegg
Fleinsopp gir i prinsippet ikke altfor mye visuals. Selvsagt så er det noe visuals i form av øyer, og forskjellige grønn/blåe mønster, men lite sammenlignet med andre psykedelika
Vis hele sitatet...

Dette stemmer ikke i det hele tatt etter min erfaring. Psilocybe Semilanceata er mye mere visuell pr gram enn de aller fleste soppene som inneholder psylocibin. Cubensis, som diskuterbart er mye mer vanlig å komme over på illegale markeder, kommer ikke i nærhet av de visuelle opplevelsene fleinsopp kan gi.
Sist endret av Bluish; 1. oktober 2021 kl. 22:53.
Trådstarter
12 4
Sitat av Knask Vis innlegg
Ikke for å moralisere, men jeg ønsker bare å påpeke et par ting her:​

Mengder som fører til ordentlige visuals er i en helt annen liga enn det du har prøvd til nå.
Tenk deg godt om før du hiver deg på en tripp med høye doseringer og potensielt utsetter deg for stressende situasjoner pga. plutselig dårlig vær.
Små bagateller som man ikke ville hevet et øyenbryn over til vanlig kan plutselig bli et totalt uløselig verdensproblem mens man tripper så hardt som du har tenkt å gjøre nå.

Det er gode grunner til at man alltid hører og leser om set og setting i denne sammenhengen.
Soppen du har plukket kommer ikke akkurat til å løpe av sted mens du venter på et bedre tidspunkt for å trippe.
Vis hele sitatet...
Kom nettop hjem, etter litt av en trip. Syntes det var ganske gøy beskrevet "Små bagateller som man ikke ville hevet et øyenbryn over til vanlig kan plutselig bli et totalt uløselig verdensproblem". Tror jeg satt inne i skogen istad med 2 kompiser i minst 30 minutter og prøvde å ta på meg en hettegenser. Klarte ikke få den jævla hettegenseren på uansett hvordan jeg prøvde å ta den på. Vi prøvde etterhvert alle sammen å lete etter instruksjoner?? Nei uff det var sykt. Er fortsatt ganske påvirka av soppen, meeen vil konkludere med at det ble en jævlig bra dag med gutta selvom regnet kødda litt med oss. Kjenner seg sitter igjen med en stor takknemlighet for å bare eksistere. Med det sier vi natta