Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1524
Jeg er litt usikker på om dette er rette plassen og poste, så om det er feil, så beklager jeg det.

Men! til sakens kjerne!

Jeg er som tidligere nevnt en av de som fikk mye hjelp ut av det å prøve mdma assistert terapi, og psykedelica assistert terapi både mot angsten, depresjonen og selvhatet mitt, og for noen uker siden kom jeg ut av skapet om dette til min kjærestes søster.
Nå, hun var/(er?) typen som ikke kan noenting om dette, og akkurat som min kjæreste har hun vokst opp i den troen om at prøver du noe ulovlig, er det rett på gata med deg med rusproblemer.

Hun viste stor forståelse og da hun er utdannet psykolog, så var hun ganske intr i og vite mer om hva dette er for slags terapi, så jeg ønsker og vise henne noen informasjonsklipp der andre mennesker har fått hjelp med de samme hjelpemidlene.

Om dere skulle sendt en venn ETT klipp for å prøve og beskrive hva mdma/sopp terapi er, hva hadde dere sendt til vedkommende? jeg vil gjerne ha litt hjelp til og finne noen gode klipp jeg kan vise henne.

På forhånd, takk

det MÅ teknisk sett ikke være film heller, men artikkler går også så lenge de ikke er tungleste
Sist endret av Mokkasinen; 29. september 2021 kl. 20:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det fins en film jeg ikke husker navnet på som er sann historie. En gammel dame som reiser til en psykedelika psykolog og filmen er lang, treg og med lite prat, mørkt skjermfilter. Kanskje noen her kjenner igjen hvilken jeg mener!
De er ute på en hytte eller hus i skauen og filmen handler om den gamle damen som kommer til denne psykologen og ligger i senga og tripper, går gjennom minner og livet og kommer til forsoning med seg selv, ting hun har slitt med hele livet og at hun nå snart skal dø. Mener den har fått en eller annen film award også! Tipper du finner den hvis du graver og søker litt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det her høres kanskje litt hovent ut men: Hvorfor en film?

Søsteren din er utdannet psykolog, hun har altså akademisk bakgrunn og er vant til å kunne absorbere mer faktabaserte tekster med akademisk språk enn lettfattelige videoer, som ofte "dummer ned" temaet de presenterer.
Det jeg sier er at jeg tror hun, som meg, kanskje er mer interessert i "kjedelige tunge tekster" som sier det som det er, med skikkelige referanser.

Så jeg vil heller gi deg en link til organisasjonen som står bak å få MDMA-assistert terapi inn i vestlig medisin: MAPS: Mdma-assisted therapy.
Der finner du lenker til flere studier og pågående forsøk, omtrent alt av relevanse.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Jeg er som tidligere nevnt en av de som fikk mye hjelp ut av det å prøve mdma assistert terapi, og psykedelica assistert terapi både mot angsten, depresjonen og selvhatet mitt
Vis hele sitatet...
Jeg tolker det som at behandlingen var ganske vellykket?
Det er isåfall kjempefint å høre. Gratulerer. Jeg er virkelig glad på dine vegne.

Jeg antar du ikke mottok denne behandlingen i Norge? Og hva innebar egentlig behandlingen du fikk?
Sist endret av 1000bein; 30. september 2021 kl. 13:59.
Veit ikke om det er det du er ute etter men "1950s housewifes trives LSD"
syns jeg er fin for å beskrive trip! https://youtu.be/miCDPzJHvjk

Hun har fått 100ug av en terapeut og beskriver hvordan hun opplever det. Finnes en litt lengre version på youtube også hvis du søker på full version.

Dette er fra den tiden de begynte å eksperimentere med LSD som terapi og kur for bla traumatiserte soldater, schizofreni og alkoholisme.
Sist endret av celtseus; 30. september 2021 kl. 14:15.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke et klipp, men serien på Netflix har en episode i The Mind, Explained som handler om psykedeliske stoffer i terapi. Anbefaler den episoden. Ca 20 minutter lang.
Kan også anbefale filmen Have a Good Trip på Netflix også.
Boka How to Change Your Mind av Michael Pollan, som omtales i denne artikkelen https://psykologtidsskriftet.no/boke...eid-og-ekstase

Beste bok jeg har lest uavhengig av sjanger. Fantastisk god forfatter.

Denne var også fin https://www.newsweek.com/2021/10/01/...c-1631225.html
Sist endret av seinflopp; 1. oktober 2021 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om det bare er ett klipp som skal vises, finnes det ikke tvil: https://www.youtube.com/watch?v=UygZnBTWW0M&
Sist endret av voktern; 1. oktober 2021 kl. 12:11.