Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3719
Hadde en kompis på besøk i går, også skulle vi røyke. Jeg ga han rulletobakken, også så han dumt på meg. Han mente at det er 100 ganger bedre å bruke tobakk rett fra en cigg. Fordi han mente at det var bedre når tobakken var "tørr". Er det riktig?
Når jeg røyket en gang i tiden så brukte vi alltid tobakk fra en sigg.
Mest av praktiske årsaker, fordi ingen av oss røyka rulletobakk.
Mindre tjære også, som noen akkurat har nevnt i en annen rulletobakk tråd.
Sist endret av vindaloo; 8. september 2021 kl. 11:32.
Blir kjempefint mekk av rulletobakk, hvis du bare gnir den igjennom en sil
er jo lettere med sigg, men er jo bare å tørke tobakken, billigere å med rulletobakk i lengden for min del, men kjenner ett par som nekter å bruke rulletobakk
Sigaretter har shitty tobakk og smaker dritt, men er jo ikke verre enn å roaste rulletobakken litt før du ruller opp. Det vil si at du slipper noen klyper gjennom lighterflammen et par ganger, slik at litt nikotin fordamper ut fra tobakken.

Om det er "bedre" med tørr eller ferskere tobakk får vel bli en smaksak, men personlig syns jeg sigaretter alltid er tørre og ubehagelige å røyke vs rulletobakk.
Jeg liker mye bedre å mekke med rulletobakk enn med sigg. Gnir den gjennom sikta så øyene ikke kommer med. Må helst ikke være alt for tørr. Syns det gir trekket mye mer fylde og at sigg trekk er veldig "light" i forhold. Når jeg røyker sigg mekk så røyker jeg mer og oftere mens med tobakk så blir jeg liksom mett på trekk en stund og føler hasjen varer lenger.

Fordelen med sig er at det går fort og man trenger ikke saks eller sikt. Tobakk er mye billigere i lengden også. Har lett en pakke tobakk i 2 uker om jeg bare mekker av den. Sigg må jeg kjøpe ny pakke etter tre dager, to hvis folk har bomma
Sist endret av Bluesky_; 8. september 2021 kl. 14:34.
Anonym bruker
"Slank Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Roasting av sigg er valgfritt, roasting av rulletobakk til joint er helt nødvendig.

En enkel metode er å ta et helt vanlig A4-ark. Legg tobakken flatt (jevnt) oppå.

Om du er inne, før arket fram og tilbake over en varm stekeplate.

Eller før en lighter hurtig frem og tilbake under arket.

Stopp når du ser litt tynn røyk, ser arket blir gult, eller lukter at det er roasta.

OBS! Stopp om arket blir brunt. Vær klar til å slippe arket i vasken eller tråkke på det, for det tar lett fyr første gang man prøver. Så får man teken veldig fort.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Roasting av sigg er valgfritt, roasting av rulletobakk til joint er helt nødvendig.

En enkel metode er å ta et helt vanlig A4-ark. Legg tobakken flatt (jevnt) oppå.

Om du er inne, før arket fram og tilbake over en varm stekeplate.

Eller før en lighter hurtig frem og tilbake under arket.

Stopp når du ser litt tynn røyk, ser arket blir gult, eller lukter at det er roasta.

OBS! Stopp om arket blir brunt. Vær klar til å slippe arket i vasken eller tråkke på det, for det tar lett fyr første gang man prøver. Så får man teken veldig fort.
Vis hele sitatet...
Det er sant om man skal lage et mekk med flere trekk, da bør den tørkes og den metoden der er kjempefin den. Når jeg skal ha meg ETT trekk derimot så bruker jeg ikke tørke tobakken, bare klippe den veldig. Det gir en kjempegod smak på røyken
Anonym bruker
"Reflektert Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyker rullings i det daglige, men foretrekker helt klart å mekke med ferdigsigaretter. Den fiberstrukturen som gjør at alt henger sammen i rulletobakken gjør det vanskelig å få til en homogen blanding i mekket.
Rulletobakk knuser ferdigsigg.
Ingen diskusjon engang xD
Ferdig sigg smaker høgg i forhold og inneholder mye annet du ikke får i rulletobakk. Ihvertfall de smuude rulletobakks pakkene du får kjøpt på noen tobakks butikker.

Det kan være litt mer trikky og rulle med når den er fuktig, men brenner til gjengjeld saktere.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Og igjen lærer man at smaken er som baken: Hva som blir BEST kommer helt an på hvilke kriterier du prioriterer, folk er forskjellig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyker rullings i det daglige, men foretrekker helt klart å mekke med ferdigsigaretter. Den fiberstrukturen som gjør at alt henger sammen i rulletobakken gjør det vanskelig å få til en homogen blanding i mekket.
Vis hele sitatet...


En saks og noen få klipp så mekker du aldri med byrøyk igjen
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Rulletobakk knuser ferdigsigg.
Ingen diskusjon engang xD
Ferdig sigg smaker høgg i forhold og inneholder mye annet du ikke får i rulletobakk. Ihvertfall de smuude rulletobakks pakkene du får kjøpt på noen tobakks butikker.

Det kan være litt mer trikky og rulle med når den er fuktig, men brenner til gjengjeld saktere.
Vis hele sitatet...
Du sier rulletobakk knuser ferdig sigg.. Åssen rulletobakk og ferdigsigg??
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Du sier rulletobakk knuser ferdig sigg.. Åssen rulletobakk og ferdigsigg??
Vis hele sitatet...
jeg er veldig glad i tidemand rød nr 3, syntes det smaker mere, ikke like tørr feeling. dog sterkere tobakk hvis jeg ikke tar feil og det er opp mot alle ferdigsigg, men glad i lucky stricke true red,
Bruker stort sett ferdig sigg når jeg mekker, men det har vært noen ganger hvor jeg har hatt rulletobakk eller enda bedre pipetobakk. Det er tobakk med mye mer smak og en helt annen røyke opplevelse. Hva gjelder smak og ettersmak. Pipetobakk er relativt dyrt, så det er sjeldent jeg bruker dette.

Hva som er riktig og feil er vel heller en sak om smak og behag. Jeg hadde ikke tenkt at TS var "teit" om han eller hun ga meg rulletobakk til mekking. Heller det motsatte
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Roasting av sigg er valgfritt, roasting av rulletobakk til joint er helt nødvendig.

En enkel metode er å ta et helt vanlig A4-ark. Legg tobakken flatt (jevnt) oppå.

Om du er inne, før arket fram og tilbake over en varm stekeplate.

Eller før en lighter hurtig frem og tilbake under arket.

Stopp når du ser litt tynn røyk, ser arket blir gult, eller lukter at det er roasta.

OBS! Stopp om arket blir brunt. Vær klar til å slippe arket i vasken eller tråkke på det, for det tar lett fyr første gang man prøver. Så får man teken veldig fort.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er roasting av rulletobakk helt nødvendig til joint? Har det noe å si for effekten av hasjen?
Jeg er litt nybegynner og spør av nysgjerrighet.
Anonym bruker
"Slank Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Aomori Vis innlegg
Hvorfor er roasting av rulletobakk helt nødvendig til joint?
Vis hele sitatet...
Om du bruker fersk rulletobakk i joint vil det brenne veldig dårlig (du må tenne hele tiden).

Det blir også veldig mektig, tykk røyk. Kan bli tungt og direkte kvalmt å røyke.

Rullings er laga for å rulles i et lite rizlapapir og røykes sakte. Når du ruller i longpapes og trekker godt, blir det fort for mye.

Roasting bøter greit på begge disse problemene.
Burde fortsatt bruke litt mindre tobakk enn ved sigg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du bruker fersk rulletobakk i joint vil det brenne veldig dårlig (du må tenne hele tiden).

Det blir også veldig mektig, tykk røyk. Kan bli tungt og direkte kvalmt å røyke.

Rullings er laga for å rulles i et lite rizlapapir og røykes sakte. Når du ruller i longpapes og trekker godt, blir det fort for mye.

Roasting bøter greit på begge disse problemene.
Burde fortsatt bruke litt mindre tobakk enn ved sigg.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar! Ja, det er sant jointen slukner lett med rullings. Jeg trodde det bare var sånn det var jeg. Fint å få lære litt mer innen mekkekunsten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du bruker fersk rulletobakk i joint vil det brenne veldig dårlig (du må tenne hele tiden).

Det blir også veldig mektig, tykk røyk. Kan bli tungt og direkte kvalmt å røyke.

Rullings er laga for å rulles i et lite rizlapapir og røykes sakte. Når du ruller i longpapes og trekker godt, blir det fort for mye.

Roasting bøter greit på begge disse problemene.
Burde fortsatt bruke litt mindre tobakk enn ved sigg.
Vis hele sitatet...
Er diggest med fersk tobakk. Har aldri hatt problemer med at det slukker, men så tar jeg kanskje større trekk? Pleier å rulle med relativt lite tobakk, jeg skal røyke weed, ikke tobakk
Syns Kent white fungerer greit. Den siggen har minst tjære osv
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alltid tobakk,sigg smaker dritt.
Er ikke verre enn å tørke tobakken.
Fersk sigg er ikke tørr akkurat den heller.
Rulletobakk i en liten kjele på svak varme, hiv oppi små biter med hasj og bare gni alt sammen.

Pulvermekk når det blir for tørt er ikke digg og det er som oftest jævlig å røyke i joint.
Eneste gangene pulvermekk fungerer er i bong/pipe.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Bruker stort sett ferdig sigg når jeg mekker, men det har vært noen ganger hvor jeg har hatt rulletobakk eller enda bedre pipetobakk. Det er tobakk med mye mer smak og en helt annen røyke opplevelse.
Vis hele sitatet...
Pipetobakk er jo ikke ment for å røykes på samme måte som en sigarett da, så kan ikke være spess godt for lungene?
Jeg røyker pipe og blir veldig fort rufsete i halsen om jeg trekker ned piperøyken...
Min preferanse er å la sigarettene ligge en stund utenfor røykpakken, slik at de blir skikkelig tørre og crispy.
Hva man foretrekker henger vel ofte sammen med hva man røyker ellers (hvis man røyker da).

Mange her som sier at ferdig sigg er helt forferdelig, men folk som røyker det til vanlig syns jo ikke det.
Og de som røyker rullings er nok mere tilbøyelige til å velge det, både fordi de liker smaken,
men også fordi de har det tilgjengelig.
Foe femti år siden brukte vi sigg, og mekka i handa når vi sto Nisseberget. Ingen som mekker i handa lenger. Eller
Sitat av McIvar Vis innlegg
Foe femti år siden brukte vi sigg, og mekka i handa når vi sto Nisseberget.
Vis hele sitatet...
Nisseberget faktisk. Det er old school.
Respekt!
Anonym bruker
"Troende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av McIvar Vis innlegg
Foe femti år siden brukte vi sigg, og mekka i handa når vi sto Nisseberget. Ingen som mekker i handa lenger. Eller
Vis hele sitatet...
Slottsparken det? Trodde gjengen i parken sverget til Eventyrblanding? Hørt det at Eventyrblanding var stoner rullings, men hva er å mekke i handa?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva er å mekke i handa?
Vis hele sitatet...
Det er når man mekker og blander shit i hånda. Kan gjøres stående
Sist endret av Bothrops; 9. september 2021 kl. 22:22.