Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1141
Jeg har nylig kjøpt min første leilighet. jeg tok over den 1. mai, og førte over strømmen til ny leilighet.
Jeg betalte 150kr hos et firma som gjorde alle overføringer til ny adresse for meg.

Men jeg stusser veldig på at strømselskapet ikke har ringt meg for å spørre om målenummer, jeg har heller ikke fått noe faktura.

Når jeg logger meg inn på min side, så ser jeg heller ingen aktive avtaler.

Er det forrige eier som fortsatt betaler min strøm ?
Hadde samme problem, fiksa seg bare jeg ringte. Du må betale det du bruker uansett, så bare å ordne opp så fort som mulig
Forrige eier har sikkert sagt opp sin avtale, så du må få deg en ny. Du kan antagelig holde det gående en stund men til slutt vil de kutte strømmen hos deg, best å skaffe en ny avtale før det. Du må betale for det du bruker uansett.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Jeg har nylig kjøpt min første leilighet. jeg tok over den 1. mai, og førte over strømmen til ny leilighet.
Jeg betalte 150kr hos et firma som gjorde alle overføringer til ny adresse for meg.

Men jeg stusser veldig på at strømselskapet ikke har ringt meg for å spørre om målenummer, jeg har heller ikke fått noe faktura.

Når jeg logger meg inn på min side, så ser jeg heller ingen aktive avtaler.

Er det forrige eier som fortsatt betaler min strøm ?
Vis hele sitatet...
Nå bruker du dyrere strøm ved å betale direkte til nettselskapet istedenfor et strømselskap.
Det kan gå litt lengre tid enn normalt før disse regningene havner i postkassen.

Det går nok et par måneder før gribbene/strømselskapene begynner å ringe deg for å være så vennlige å opplyse deg om at du nå betaler dobbel pris på strømmen - før de er rause nok til å tilby deg levering av kraft for en langt rimeligere penge, i påvente av at du umiddelbart takker ja til et såpass generøst tilbud.