Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2396
Har rundt 50 Paralgin Forte og lurer på om noen her vet om det er farlig å ta dette sammen med Grapefruktjuice?

Med det mener jeg om Grapefruktjuice øker konsentrasjonen av paracetamol og evt. Hvor mye?
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
Grapefruktjuice hever kvantiteten av paracet i blodet ditt, men så lenge som du tar mindre en 4g per dag, bør du ha det bra.

Oppdatering: Vitenskaper i 2008 fant ingen forhold mellom grapefruitjuiceforbruk og kontraindikasjoner https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1905...en%20reported. Du kan finne ut mer her hvis du er nysjerrig, men artikelen er på engelsk.
Sist endret av FroskmannRandy; 19. juli 2021 kl. 22:09. Grunn: Glemte å koble en studie jeg fant.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FroskmannRandy Vis innlegg
Grapefruktjuice hever kvantiteten av paracet i blodet ditt, men så lenge som du tar mindre en 4g per dag, bør du ha det bra. .
Vis hele sitatet...
Rapporten du lenker til sier grapefrukt juice øker biotilgjengeligheten til paracetamol. Så vidt meg bekjent finnes det ingen prosess i verden som kan på magisk vis øke kvantiteten av noe.
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Rapporten du lenker til sier grapefrukt juice øker biotilgjengeligheten til paracetamol. Så vidt meg bekjent finnes det ingen prosess i verden som kan på magisk vis øke kvantiteten av noe.
Vis hele sitatet...
Det gir mer mening for meg, jeg er ikke flink i å forstå vitenskapelig sjargong.

Men uansett, det skal ikke være et problem med mindre tu tar gram av paracet pro dag. Det er vanskelig å overdose på paracet, ifølge hva jeg fant på google, og jeg immaginerer du tar mindre en det.
KP til ts her var et uhell fra tommelscrolling.
Trådstarter
Hva om man tar 6g med Paracet i løpet av 8 timer sammen med grapefruktjuice?
Noen som vet hvor mye grapefruktjuice øker konsentrasjonen av paracetamol? Er det slik at 4g med Paracet blir til 8g dersom man blander med grapefrukt? Eller mer?
Den eneste måten du ender opp med 8g paracet er hvis du inntar 8g. Har du tatt 4g sammen med grapefruktjuice vil de fire grammene ta lengre tid for kroppen å bryte ned, men aldri bli mer enn fore gram.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Hva er det med folk som ikke filtrerer ut paracetamol fra paralagin forte? Når det eneste du trenger å gjøre er å mose tabletten(e) og putte dem oppi et (kaldt) glass vann og hive i kjøleskapet og la det ligge i 12-24t så filtrerer du ut pulveret (paracetmolelen) som ligger igjen i vannet med kaffe filter eller en klut. Og voila så har du vann med regn kodein.
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
Sitat av Defending Vis innlegg
Hva om man tar 6g med Paracet i løpet av 8 timer sammen med grapefruktjuice?
Noen som vet hvor mye grapefruktjuice øker konsentrasjonen av paracetamol? Er det slik at 4g med Paracet blir til 8g dersom man blander med grapefrukt? Eller mer?
Vis hele sitatet...
Nei, hva skjer er at grapefruktjus hemmer enzymet P450 3A4, som bryter ned paracet. Så du har mer konsentrasjoner av paracet i blodet ditt, så i stedet for å ha et halvt liv av 2-3 timer, kunne være mer som 4-5 timer eller mer.
Trådstarter
Har nå knust 15 paralgin forte, puttet de i et halvfullt glass med lunkent vann og satt det i kjølerskapet.
Hvor lenge må det stå der før man går over til å benytte kaffefilter?

Har nå hatt et krus med lunkent vann og knuste tabletter i fryseren i ca. 45 min. Var noe hvitt i bunnen som jeg tror er paracetten.
Helte det så i filter jeg satt på et glass. Brukt nå ca. 1 Time på å få ca. halvparten gjennom.

Det kommer gjennom som lyserosa vann.

Er det dette som er kodeinet?

Hvor mye Paralgin Forte går egentlig tapt under en ekstrahering av 15 stk?
Føler ikke jeg fikk så mye rus av dette.
Sist endret av Defending; 24. juli 2021 kl. 03:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.