Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3049
heisann freaks! lurer på om kanskje vet om det er ett KRAV av psykiatrer å kontakte foreldre,å gi foreldre en masse spørsmål de må svare på? (pga at psykiatrer vil vite hvordan jeg var før 6årslderen å skoletid....)
i tidlige timer så sa han at det KAN HENDE det blir aktuelt å ha kontakt med de,men pluselig nå sist,så sa han at han er nokk NØDT til det!..
(etter jeg forklarte at jeg ville absolutt unngå det,pga at de er både gamle å har en mentalitet om at "ingen" trenger medisiner,(med mindre det er jævli alvorlig)å adhd er ikke noe "som finnes.." ..evt slikt er værtfall tull å trenge medisiner for!.. gamlingen her vil knapt ta imot noe som helst smertestillende,selv om han ligger på gulvet med nyresteins-anfall..jeg er 36 år ,så godt voksen ,å føler det burde være unødig å måtte ta dette opp med de...
Symptomer og nedsatt funksjonsnivå må ha startet før fylte 7 år.

Det er dette de prøver å finne ut av.

https://www.helsedirektoratet.no/ret...k-forstyrrelse
kan høres ut som i posten at foreldrene er skikkerli kjipe folk..men tvertimot, de er verdens snilleste og roligste peroner! men har bare ett snevert /strengt syn på akkurat dette med medisiner...
Det er nok ikke så uvanlig som du tror at foreldre er skeptiske til både ADHD og medisinering blant de som får diagnose i voksen alder, det er jo en grunn til at de ikke ble tatt med og sjekket som unger. Jeg hadde samme tanker som deg, mamma mente også at ADHD bare var en tullediagnose. Fortalte psykologen dette men når han ringte så var mamma så ærlig og hjelpende for min sak. Det er nok slik at når hun får en telefon fra helsevesenet så blir ting mer ekte og holdningene blir fort en annen en den du ser rundt middagbordet etter et par glass rødvin.
Sist endret av Relevant; 10. november 2020 kl. 13:42.
Spørreskjemaene de gjennomgår er konstruert for å få fram nødvendige data uavhengig av holdning til det eventuelle resultatet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De får en drøss med generelle spørsmål for å gi helsepersonell en pekepinn.
De kommer IKKE til å få personlige opplysninger om deg hvis du er 36 år.
De skal GI den type opplysninger.
Et typisk spørsmål er f.eks. om de syntes du er langsint. Og de skal svare Ja, ja meget, nei, ikke mer enn normalt, Osv osv