Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1717
Jeg tror jeg har panikkanfall eller noe jeg skjelver har høy puls svetter og smerter i brystet og tungpusten hvordan roer jeg dette ned fort...

og jeg har num-enhet i armer og bein
Sist endret av hasjkake nr 2; 10. juni 2020 kl. 08:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hasjkake nr 2 Vis innlegg
Jeg tror jeg har panikkanfall eller noe jeg skjelver har høy puls svetter og smerter i brystet og tungpusten hvordan roer jeg dette ned fort...

og jeg har num-enhet i armer og bein
Vis hele sitatet...
Fått i deg noe utenom normalen?

Om ikke så høres det ut som angstanfall.
Det som funker for meg er å "puste i firkant" google det og du vil finne en gif.

Kort forklart, sett deg ned. Slapp av og pust rolig ut og inn. Prøv å ikke fokusere på noe annet enn pusten din.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja dette høres ut som et kraftig angstanfall.

Få kontroll på pusten er egentlig det eneste tipset jeg kan gi.
Hadde dette i ca 1 mnd selv etter jeg slutta med alkohol og cannabis etter flere mnd daglig bruk.
Fikk aldri til å roe det ned, før det gikk over av seg selv.
Når det kjennes ut som at man holder på å kveles og dø er det lettere sagt enn gjort å få kontroll på pusten, men prøv.

Om dette fortsetter bør du dra til legen/legevakt, det kan jo i verste fall være noe annet illebefinnende.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har lært tilstedeværelsesteknikk som hjelper meg når jeg får angst anfall. Det går ut på å se på det du har rundt deg, blomsten, stolen, pakken med cornflakes, buksa du har på det, eller hva som helst som trekker tankene dine til "nå-tiden". Det må være noe rett ved deg og ikke som du trenger å lete etter. Det kan være en flaske som står på bordet, og som du kjenner på konsistensen og overflaten til og registrerer hvordan kjennes ut, jo glatt, kald, klembar, her er en grop i flasken, her er korken og den er litt mer ru.... Eller det kan være armlenet på sofaen der du sitter, ta inn det du ser og føler i Nå-tiden for å trekke fokus vekk fra angsten. Armlenet på sofaen er mykt, det kjennes kanskje ut som små hår i stoffet, det er kanskje litt varmt fordi hånden din har vært der... Eller registrer planten, den er grønn, det er en knopp inni blomsten, knoppen er gul, bladene er blanke, du kan føle på bladene at de er glatte, jorden er tørr eller båt... Ta inn det som skjer i nåtiden rundt deg, bare én eller to ting. Pust rolig mens du gjør dette.

Den teknikken hjelper meg fra den værste angst toppen så jeg får roet meg mere ned, så går jeg å drikker vann og legger meg på senga og fortsetter med pusteteknikken som jeg trekker luft inn i 4 sekunder, holder inne i 5 sekunder og puster ut 6 sekunder. Inn gjennom nesa og ut gjennom munnen. Faller som oftest helt til ro da, og tar meg tid til å sove eller slappe av. Ikke tenke på andre ting og bekymringer
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En lang varm dusj er også godt
Det har roet seg litt nå.
Høres ut som panikkanfall ja. funker fjell å sette seg ned, og puste helt inn og helt ut ROLIG. Da pleier det å roe seg ned for min del.
Jeg synes du bør slutte med farlig narkotika :/
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg synes du bør slutte med farlig narkotika :/
Vis hele sitatet...
:/ skal det
Sist endret av hasjkake nr 2; 10. juni 2020 kl. 11:46.
Sitat av hasjkake nr 2 Vis innlegg
:/ skal det
Vis hele sitatet...
Lykke til! Det blir bedre etterhvert, men det tar litt tid. Ikke gi opp!
nå har jeg en følelse av at alt rundt meg ikke er uekte hva faen er det. og jeg er paranoid
Sist endret av hasjkake nr 2; 10. juni 2020 kl. 13:15.
Det var vel et nedtur kræsj av amfetamin var det ikke det? fikk inntrykk av. (ihvertfall ;P)
Sist endret av Speedfrik; 10. juni 2020 kl. 13:16.
jeg har ikke tatt noe........
Sitat av hasjkake nr 2 Vis innlegg
nå har jeg en følelse av at alt rundt meg ikke er uekte hva faen er det. og jeg er paranoid
Vis hele sitatet...
Det kalles derealisering.
Et tydelig tegn på at du skal bremse, noe du tydeligvis aldri gjør uansett hvor mange ganger du skriver at du skal...
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta benzo om du har
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ta benzo om du har
Vis hele sitatet...
har ikke. har leitet
Sitat av hasjkake nr 2 Vis innlegg
nå har jeg en følelse av at alt rundt meg ikke er uekte hva faen er det. og jeg er paranoid
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det være feil at alt rundt deg IKKE er UEKTE? Skulle du helst hatt psykose eller halliser nå?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tror vi setter en strek her.

Hasjkake nr2: Kom deg til legevakta i stedet for å jatte her med fremmede.