Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  387 150946
Skippet den videon tidligere idag. Kanskje greit å se den, men det spiller vel liten rolle uansett. Hagen er jo fortsatt regnet som skyldig så det blir vel opp til retten å avgjøre saken, med mindre noen tips renner inn som kan snu saken. Det er vel fortsatt 10 mill i dusør dersom tips fører til siktelse, eller var det domfellelse? Det er jo så mye penger at det kan tenkes noen faktisk tar sjansen på å tipse?

Det virker ikke som politiet har gitt opp å få ham forhåndsdømt i det minste, og det er jo noe....
Altså hvis han virkelig har medvirket til dette så er han så kald og kynisk at han like gjerne kan stå frem for å søke støtte. Jeg har sett intervjuet og blir ikke overbevist hverken ene eller andre veien, Ja politiet mangler fellende bevis men det er også fint lite som frikjenner han. Det legges veldig mye vekt på at barna mener han er uskyldig. Barna vil være lojale og trofaste til han er dømt og likevel følge han til grava. De har vel og sine motiver i å støtte milliardene de kan komme til å arve hvis de oppfører seg...

Jeg blir ikke overrasket over om det kommer fram noen drøye dysfunksjonelle historier om denne familien.
Sist endret av Dough; 3. november 2020 kl. 00:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dysfunksjonelle historier? Om en graver dypt nok og lenge nok så vil jeg tro man finner slikt i de fleste hjem i varierende grad naturligvis.
Ennå ikke sett intervjuet men det jeg har lest om saken sålangt overbeviser meg ikke om at hagen er skyldig. Ikke at min mening betyr noe i saken da. Men jeg klarer ikke se at en mann som klarer å skape milliardverdier og som er vant med å kalkulere risiko og avkastning skal gjøre noe av politiet har forsøkt som forklaring i saken, ei heller det som har vært tema mange ganger i denne tråden, at hagen skal ha leid inn folk til å få henne likvidert. Hvor mange forretningsmenn som i det minste tilsynelatende har levd et mer eller mindre normalt familieliv i over 40 år vil ha kontakter som kan brukes til leiemord? Et leiemord vil jo ha løse tråder. Både den innleide og formidleren kan jo forsnakke seg. Ei heller kjøper jeg forklaringen om at flere i familien står sammen om ugjerningen. Selv om en familiefar skulle bli gal nok til å begå mord hvordan kan et eller flere familiemedlemmer inkluderes i en så grusom ugjerning?

Det har blitt nevnt at hagen kan ha drept sin kone i affekt. Men hvordan kan det ha skjedd uten spor og hvordan kan hagen ha klart å sy sammen alibier, en vill historie om kidnapping, løsepenger i bitcoin, løsepengekrav og tidsmessige beviselige bevegelser som styrker hans forklaring alt på ca 10 timer? Inkludert mobilsamtalen han kone hadde etter at han dro på jobb? Tror ikke engang drevne krimforfattere hadde klart å skape et slikt plott på ti timer, spesielt ikke om kroppen var full av angst, stress, adrenalin, anger whatever som nå kan føles etter et drap. Og skulle det ikke ha blitt mer konkrete spor? Ikke en snau liten blodflekk som kan stamme fra alt fra flis i foten,
hemmorider, et kutt i fingeren eller avsetning fra en brukt tampong som havnet på gulvet og ikke i søppelspann?

Nei det er godt jeg hverken er påtalemakt eller forsvarer for jeg hadde neppe gjort særlig for saken uansett side. Jeg håper saken blir løst, og at en evt. domfellelse skjer etter håndfaste og uomtvistelige bevis slik at alle pårørende kan få fred. Om det blir rettssak mot hagen og det bare blir sirkus og indisier så risikerer vi jo at de dømmer en uskyldig mann. Og måten politiet har håndtert saken, etterforskning, aksjoner og ikke minst pressekontakten i saken får det til virke som de jobber veldig hardt med å få ham forhåndsdømt. Er bevisene entydige så hadde ikke hagen blitt sluppet fri. Så skal han dømmes må de finne fellende beviser eller finne den eller de som faktisk står bak dette.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det har blitt nevnt at hagen kan ha drept sin kone i affekt. Men hvordan kan det ha skjedd uten spor og hvordan kan hagen ha klart å sy sammen alibier, en vill historie om kidnapping, løsepenger i bitcoin, løsepengekrav og tidsmessige beviselige bevegelser som styrker hans forklaring alt på ca 10 timer? Inkludert mobilsamtalen han kone hadde etter at han dro på jobb? Tror ikke engang drevne krimforfattere hadde klart å skape et slikt plott på ti timer, spesielt ikke om kroppen var full av angst, stress, adrenalin, anger whatever som nå kan føles etter et drap. Og skulle det ikke ha blitt mer konkrete spor? Ikke en snau liten blodflekk som kan stamme fra alt fra flis i foten,
hemmorider, et kutt i fingeren eller avsetning fra en brukt tampong som havnet på gulvet og ikke i søppelspann?
Vis hele sitatet...
Enig det.
Å "rydde opp" etter et drap, slik at et helt team av teknikere i fra Kripos ikke finner noe, og heller ikke finner spor
av at det har blitt ryddet...
Det er ikke gjort på noen minutter, og du bør vite hva du driver med.
Har bare lest de siste innleggene og bare kaster dette ut her:

Forgiftning eller kvelning etterlater ikke særlig med spor vil jeg tro? Eventuelt neddoping og kvelning?

Da slipper man et grisete åssted, og det er vel alfa omega, om dette skjedde i huset deres.
Sist endret av krystallkongen; 3. november 2020 kl. 18:00.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Enig det.
Å "rydde opp" etter et drap, slik at et helt team av teknikere i fra Kripos ikke finner noe, og heller ikke finner spor
av at det har blitt ryddet...
Det er ikke gjort på noen minutter, og du bør vite hva du driver med.
Vis hele sitatet...
Det er jo i såfall et åsted der det er helt naturlig å finne spor etter både etterlatte og gjerningspersonen. Så det holder vel egentlig å unngå å søle blod eller etterlate kulehull i veggen.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er jo i såfall et åsted der det er helt naturlig å finne spor etter både etterlatte og gjerningspersonen. Så det holder vel egentlig å unngå å søle blod eller etterlate kulehull i veggen.
Vis hele sitatet...
Det er en del andre spor også, som kan være dømmende. Uten at jeg har satt meg inn i denne saken.
For eksempel hvis fyren har forklart en del ting i avhør, så kan en finne spor som viser forklaringen er løgn. Så kan en fortsette med, og la den tiltalte male seg mer og mer inn i et hjørne i løgner.
Normalt renhold i hjemmet pleier jo ikke å fjerne alt av finger avtrykk og den slags heller.
Sikkert mye de kan se etter.
Hvordan og med hva resten av huset er vasket f.eks kontra om plutselig et gelender eller noe
er skuret rent for alle spor med klorin eller salmiakk
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det er en del andre spor også, som kan være dømmende. Uten at jeg har satt meg inn i denne saken.
For eksempel hvis fyren har forklart en del ting i avhør, så kan en finne spor som viser forklaringen er løgn. Så kan en fortsette med, og la den tiltalte male seg mer og mer inn i et hjørne i løgner.
Vis hele sitatet...
I denne saken har de blant annet hevdet at det har vært mistenkelig at de har funnet hennes DNA under neglene hans, at hun hadde noen klær på badet og noen små blodflekker. Det er jo for så vidt ganske naturlig å finne slike elementer på badet.
Sitat av livermorium Vis innlegg
I denne saken har de blant annet hevdet at det har vært mistenkelig at de har funnet hennes DNA under neglene hans, at hun hadde noen klær på badet og noen små blodflekker. Det er jo for så vidt ganske naturlig å finne slike elementer på badet.
Vis hele sitatet...

Det er opplagt en enkel oppgave å fordumme disse indisiene hvis du tar de ut av kontekst uten å se på hovedpoenget.

Problemet her er at summen av hendelsene i Sloraveien ikke samsvarer med bortføring.

Du vet hva DNA under neglene kan bety?
Skal du bortføre noen så hvorfor kle av de?
Blodflekker i trappa, blodflekker som er forsøkt vasket bort, i samme trapp de mener å ha bevis i helseapp på "brå bevegelse" som tyder på fall, unormal hastighet. Ikke en vaskebøtte i huset, heller ikke den som er påstått å ha fast tilhold på bad/do i første etg.
Sitat av Dough Vis innlegg
de mener å ha bevis i helseapp på "brå bevegelse" som tyder på fall, unormal hastighet.
Vis hele sitatet...
I Sigrid-Saken for snart 10 år siden gjorde politiet lignende observasjoner.

De fikk ganske hurtig tak i data fra telefonen operatøren hennes og kunne se at hun,
utfra hvilke basestasjoner telefonen hadde slått inn på, at hun måtte ha vært i en bil.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
I Sigrid-Saken for snart 10 år siden gjorde politiet lignende observasjoner.

De fikk ganske hurtig tak i data fra telefonen operatøren hennes og kunne se at hun,
utfra hvilke basestasjoner telefonen hadde slått inn på, at hun måtte ha vært i en bil.
Vis hele sitatet...
Jeg burde ha skrevet "bevis" prøvde egentlig å finne på bedre ord da det har vært usikkert om det kan brukes som bevis i retten. Det er visst noe de har jobbet mye med å finne ut av.
Det ble i hvert fall en viktig del av saken jeg nevner, og bidro til at de bare i løpet av få dager
kjørte all etterforskning inn mot at hun var blitt bortført.

Men dette dreide seg jo om en ung jente 15-16 som forsvant sent på kvelden ikke en voksen dame
Sist endret av vindaloo; 3. november 2020 kl. 23:05.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er altså ikke bare hennes notater som har avslørt at ekteskapet skurret. Det er hans egne private notater på 17.000 sider. Ja du leste riktig, sytten-tusen. En-syv-null-null-null. Hvis han har skrevet hver dag i 50 år er det en side pr dag. Han har også skrevet om pengene han kunne tapt oppi det. Måten han svarer på virker for meg narsissistisk. Du skriver 17.000 sider og blir overrasket over at responsen fra politiet over innholdet ikke er som forventet, serr? Hun hadde hatt det jeg tolker nærmest et sammebrudd i en samling med foreningen hun deltok i få uker forut. Nevnte jeg dysfunksjonalitet her?
Sist endret av Dough; 20. november 2020 kl. 08:24.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er altså ikke bare hennes notater som har avslørt at ekteskapet skurret. Det er hans egne private notater på 17.000 sider.Ja du leste riktig, sytten-tusen. En-syv-null-null-null. Hvis han har skrevet hver dag i 50 år er det en side pr dag. Måten han svarer på virker for meg narsissistisk. Du skriver 17.000 sider og blir overrasket over at responsen fra politiet over innholdet ikke er som forventet? Hun hadde hatt det jeg tolker nærmest et sammebrudd i en samling med foreningen hun deltok i få uker forut. Nevne jeg dysfunksjonalitet her?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om jeg kjøper dette, er de som bikker f.eks. 10.000 poster på forumet narsissistiske?

Og at hun har hatt et offentlig sammenbrudd er jo så, men tror ikke det er uvanlig at slikt skjer. Hun kan jo f.eks. være nevrotisk og slite med følelseslivet, som så mange middelaldrende kvinner.

Hvis man tar utgangspunkt i at han er uskyldig så synes jeg ikke reaksjonene hans er så mistenkelige - spesielt når man nå ser at politiets "sikre bevis" ikke er så sikre likevel.
Sist endret av stranger; 20. november 2020 kl. 08:30.
Det er jo ikke antallet sider men hvordan han svarer på det.
Jeg reserverer meg litt mot å forhåndsdømme, da alle parter har oppredd useriøst i min mening men vi kan ikke late som at vold og drap innad familier er statistisk unormalt. Det som slo meg som utrolig suspekt var at Hagen selv i noe som over ETT ÅR hadde endelig kommet ut med advokat og sagt han gir dusør for tips til seg selv, ikke til politiet, PRIVAT. Hvordan kommer man plutselig til en slik konklusjon plutselig når det har gått lang tid?

De fleste med noe peiling vet at uoppklarte saker som regel IKKE blir oppklart når det går et viss tidsforløp. Det henger derfor ikke på greip, Hva skal den gamle mannen gjøre med det? Akkurat som at PI Joe er bedre en politiet selv som åpenbart sikler sammen med media konstant etter å få mannen dømt? Slår meg som et utspekulert forsøk på renvaskelse i det offentlige.

Han var også ekstremt rask og forhåndsbetalte de angivelige kidnapperenes dusør, selv om han eksplisitt ble gitt advarsel om å ikke gjøre det. Korriger meg om jeg tar feil men var det ikke sånn at det ble avslørt at han var hos en krypto ekspert for samme valuta FØR bortførelsen? Dette er ekstremt beleilig.

Verre er det at slaskene politiet har trådd ekstremt useriøst opp, rett og slett patetisk. Man kan ikke forvente å etterforske noen-som-helst seriøst og spesielt ikke en tilsynelatende intelligent rik gammel mann med høy profil når du umiddelbart drar vedkommende inn og ut av fengsel over uinkriminerende, svake bevis som blir hevet ut av retten isteden for å holde vedkommende under oppsyn uten makt og skaffe en hel del bevis for en sterk sak(dette enkelt ha gjort om de ikke hadde vært tilbakestående), det har gitt Hagen god grunn til å sikre seg sterkt i motsetning med gode advokater, sikkert et helt PR team også noe som rikdommen tilsier såvel som offentlig sympati. Jeg mener at PGA dette T.o.m. om han er skyldig kommer han til og gå helt fri MM de greier å produsere det gylne rævhåret. Det er uten tvil at politiet har fucket opp hele saken med indisier.
Sitat av vinkelslip Vis innlegg
Jeg reserverer meg litt mot å forhåndsdømme, da alle parter har oppredd useriøst i min mening men vi kan ikke late som at vold og drap innad familier er statistisk unormalt. Det som slo meg som utrolig suspekt var at Hagen selv i noe som over ETT ÅR hadde endelig kommet ut med advokat og sagt han gir dusør for tips til seg selv, ikke til politiet, PRIVAT. Hvordan kommer man plutselig til en slik konklusjon plutselig når det har gått lang tid?

De fleste med noe peiling vet at uoppklarte saker som regel IKKE blir oppklart når det går et viss tidsforløp. Det henger derfor ikke på greip, Hva skal den gamle mannen gjøre med det? Akkurat som at PI Joe er bedre en politiet selv som åpenbart sikler sammen med media konstant etter å få mannen dømt? Slår meg som et utspekulert forsøk på renvaskelse i det offentlige.

Han var også ekstremt rask og forhåndsbetalte de angivelige kidnapperenes dusør, selv om han eksplisitt ble gitt advarsel om å ikke gjøre det. Korriger meg om jeg tar feil men var det ikke sånn at det ble avslørt at han var hos en krypto ekspert for samme valuta FØR bortførelsen? Dette er ekstremt beleilig.

Verre er det at slaskene politiet har trådd ekstremt useriøst opp, rett og slett patetisk. Man kan ikke forvente å etterforske noen-som-helst seriøst og spesielt ikke en tilsynelatende intelligent rik gammel mann med høy profil når du umiddelbart drar vedkommende inn og ut av fengsel over uinkriminerende, svake bevis som blir hevet ut av retten isteden for å holde vedkommende under oppsyn uten makt og skaffe en hel del bevis for en sterk sak(dette enkelt ha gjort om de ikke hadde vært tilbakestående), det har gitt Hagen god grunn til å sikre seg sterkt i motsetning med gode advokater, sikkert et helt PR team også noe som rikdommen tilsier såvel som offentlig sympati. Jeg mener at PGA dette T.o.m. om han er skyldig kommer han til og gå helt fri MM de greier å produsere det gylne rævhåret. Det er uten tvil at politiet har fucket opp hele saken med indisier.
Vis hele sitatet...
Tenker en sammenheng her i ditt første og siste avsnitt. Han har fått et påskudd for å slutte å samarbeide med politiet, han fikk en mulighet til å få kontroll over tips. Samtidig som forklaringene hans rakner er jo det også svært beleilig å slippe mer forhør. Jeg oppfatter det som er kommet ut fra forklaringene om ekteskapsproblemene som veldig ukonsise og han er konfronterende. Nå ser vi det jo også tildels selv i intervjuet. Han er "overrasket" over at hun ville separeres og generelt det han blir konfrontert med men har da selv skrevet om grums i ekteskapet av nyere dato i disse 17.000 sidene. Politiet er selvfølgelig idioter som finner dette grumset og drar frem det istedet for å hylle alle de andre lykkelige årene. I hans situasjonen burde han som uskyldig lagt seg ganske langflat å vise en viss forståelse om hvorfor han er mistenktS om skyldig er det da også det han burde streve etter å etterleve istedet for å konfrontere.

Og hva er sannheten om denne foreningen til AEH? Han sier hun skulle slutte i foreningen, det er jo lett å si når hun ikke kan svare selv. Det jeg hører tilsier at dette kanskje var "fristedet" hennes.

Joa politiet har fucket opp, plottet her kan jo være ganske simpelt. Jeg blir ikke overrasket om det kommer frem mer rundt dette som gjør saken mye mer omfattende, utspekulert og kyninsk enn at hun bare "ble tatt av dage".

De medvirkende får betalt gjennom utbetalingene, han har kunne sitte sammen med KRIPOS i KRIPOS sine lokaler å betale dem. Politiet har vel og betalt noe ved en "feil"... Så de gutta koser seg nok med paraplydrinker. Kryptomannen du nevner er jo forøvrig mistenkt nummer 2.

Tidsperspektivet her så vet ikke jeg hvordan det er med statistikken over uoppløste saker av eldre dato vs nyere. Dette er jo litt tema i Therese dokumentaren. Den gang hadde de svært lite å gå etter av digitale spor, DNA og sånne verktøy de har i dag. Jeg vil tro det forandrer mye og det er ikke sikkert den statistikken er sånn den var for flere 10-år gamle saker.
Jeg sier som jeg har sagt før i denne tråden, det som forundrer meg mest en de selektive lekkasjene av informasjon som stiller hagen i dårlig lys i media. Alt som ikke stiller hagen i dårlig lys må jo journalister grave frem selv slik vi har sett et par eksempler på denne høsten. For meg virker det som noen er veldig oppsatt på å få fyren forhåndsømt og det liker jeg svært dårlig. Forhåndsdømming undergraver vår kollektive rettsvern.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg sier som jeg har sagt før i denne tråden, det som forundrer meg mest en de selektive lekkasjene av informasjon som stiller hagen i dårlig lys i media. Alt som ikke stiller hagen i dårlig lys må jo journalister grave frem selv slik vi har sett et par eksempler på denne høsten. For meg virker det som noen er veldig oppsatt på å få fyren forhåndsømt og det liker jeg svært dårlig. Forhåndsdømming undergraver vår kollektive rettsvern.
Vis hele sitatet...
Sånn gjør jo politiet alltid. Det er hverken nytt eller sjokkerende. Motbydelig er det. Men i aller høyeste grad forventet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg sier som jeg har sagt før i denne tråden, det som forundrer meg mest en de selektive lekkasjene av informasjon som stiller hagen i dårlig lys i media. Alt som ikke stiller hagen i dårlig lys må jo journalister grave frem selv slik vi har sett et par eksempler på denne høsten. For meg virker det som noen er veldig oppsatt på å få fyren forhåndsømt og det liker jeg svært dårlig. Forhåndsdømming undergraver vår kollektive rettsvern.
Vis hele sitatet...
Nå bidrar han jo godt selv i å bli forhåndsdømt med å oppføre seg som om han er skyldig. Han burde kansje snart revurdere å snakke med politiet, også om naturlige forklaringer på hvorfor han har samlet på gamle saker om uoppklarte drap.

Hvis han er uskyldig begynner han å få en lang og kronglete vei med å bli sjekket ut av saken. Jeg tror aldri det kommer til å skje. Det begynner å bli en bra lang historie med kjent grums og det er bare det osm er kjent og enda er ikke politiet ferdige med å etterforske alle bevis. Det er store mengder med bevis og vitner.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...m-uloeste-drap
Ingen tvil om at det er han som har gjort det , at politiet ikke misstenkte fyren de første mnd. og lot han fjerne beviser etc er en skamm for hele politiet , må jo vere komplette idioter som er etterforskere her i norge.
Sitat av Fantastisk77 Vis innlegg
Ingen tvil om at det er han som har gjort det , at politiet ikke misstenkte fyren de første mnd. og lot han fjerne beviser etc er en skamm for hele politiet , må jo vere komplette idioter som er etterforskere her i norge.
Vis hele sitatet...
Har det slått deg at de «komplette idiotene» kanskje tenker et steg eller fjorten lengre enn deg?

Kan garantere deg at ved ethvert drap/bortføring/whatever, så er partner/ektefelle første mistenkte fra første sekund. Det tok selvfølgelig ikke en måned før en etterforsker plutselig kom på at «Hey, kanskje ektemannen har noe med saken å gjøre...?».
Sitat av Fantastisk77 Vis innlegg
Ingen tvil om at det er han som har gjort det , at politiet ikke misstenkte fyren de første mnd. og lot han fjerne beviser etc er en skamm for hele politiet , må jo vere komplette idioter som er etterforskere her i norge.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk feil å si at det er «ingen tvil», hvilke bevis er det du har som gjør at du kan komme med en slik påstand?
Det er klart at det er masse tvil og det er langt fra sikkert, selvom jeg forstår det kan virke mest logisk at ektemannen har gjort det når det oftest er tilfelle.
MEN det er farlig, idiotisk og ikke minst ikke greit å anklage folk for slike ting når du ikke har en eneste peiling på hva som har skjedd.
Med huset fullt av ulovlige våpen er det vel ikke lenger noe mer å kritisere politiet for enn at de gjorde det eneste riktige når beredskapstroppen pågrep TH som de gjorde utenfor hans hjem.

Ny siktelse: Tom Hagen hadde skarpladd hagle på soverommet

Politiet har nå tatt ut enda en siktelse mot 70-åringen i forbindelse med ransaking i Sloraveien 4 i november 2018. Politiet skal ha funnet følgende i huset:
Vis hele sitatet...
Bodde han ikke på hotell på den tiden de første dagene etter forsvinningen? Da har han enten hatt hagla der eller så plasserte han den der den halvtimen han var hjemme før han ringe politiet?

Geværet, som ble funnet skarpladd ved senga, ble ifølge forsvareren oppbevart ved senga fordi Hagen opplevde at hans sikkerhet ikke var ivaretatt.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dough; 20. desember 2020 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Med huset fullt av ulovlige våpen er det vel ikke lenger noe mer å kritisere politiet for enn at de gjorde det eneste riktige når beredskapstroppen pågrep TH som de gjorde utenfor hans hjem.
Vis hele sitatet...
Det er det vanskelig å være uenig i. Men det som slår meg er hvor kritikkverdig av politiet det er at de lot han oppbevare ulovlig våpen i huset. Omstendighetene tatt i betraktning vil kritikkverdig bli en underdrivelse av dimensjoner. Om han fra starten av hadde ble betraktet som mistenkt av politiet skal absolutt ikke være avgjørende for å beslaglegge ulovlige våpen. Ulovlige våpen skal beslaglegges uansett hva, uansett hvem. Men av en i hans situasjon er det intet mindre evneveik vurderingsevne hos politiet som kan gå videre uten beslag. Helt utrolig av politiet..

Alt dette forutsetter selvfølgelig at Holden snakker sant om at Hagen oppluste politiet om dette tidlig i saken.
Jeg får ikke helt orden på hvorvidt de lot han oppbevare våpen. Det står ingenting om eventuelt beslag.

Forklaringen lukter jo uansett vondt og at noen av patonene skal være plassert der?

Han erkjenner også straffskyld for enkelte av patronene. Noen av patronene hevder Hagen at han ikke har plassert der selv, og ikke kan ta på seg skyld for.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg får ikke helt orden på hvorvidt de lot han oppbevare våpen. Det står ingenting om eventuelt beslag.
Vis hele sitatet...
Holden har uttalt at Da Hagen opplyste politiet om de skal de ha svart at det ikke var noen fare med våpnene. Jeg tolker det som at politiet kan ha gitt Hagen signal om mer eller mindre fripass til ulovlig våpenoppbevaring, selvom de antageligvis pekte mer i rettning av at dette ikke var opplysninger av interesse på daværende tidspunkt.
Ifølge Holden fryktet Hagen at gjerningspersoner skulle komme tilbake etter at kona forsvant, og at han derfor hadde en ladd hagle ved senga – selv om han har et godkjent våpenskap i entreen.

TV 2 er kjent med at politiet beslagla våpnene fra en kiste på Tom Hagens soverom 23. november 2018, bare noen uker etter at kona forsvant. På dette tidspunktet var ikke saken offentlig kjent.
Vis hele sitatet...
Så de ble tydeligvis beslaglagt...

https://www.tv2.no/nyheter/11849757/
Sitat av Dough Vis innlegg
Så de ble tydeligvis beslaglagt...

https://www.tv2.no/nyheter/11849757/
Vis hele sitatet...
Dette gikk forbi meg og, men det gjelder jo kun de ulovlige pistolene i kista. Den skarpladde hagla ved senga mente de var innafor da den var registrert? Dette er jo straffbart uansett person og omstendighet, og er det noen som absolutt ikke bør ha sånt ved senga, så er det en angivelig vettskremt ektemann som nylig har meldt kona kidnappet hos politiet.
Tja om min kone hadde forsvunnet i det som fremstod som en kidnapping mot løsepengersak, da ser jeg ikke helt bort i fra at også jeg hadde blitt så nervøs at jeg hadde vurdert å skaffe våpen og ha ved sengen.

Seriøst, det er kanske greit å skille mellom hva som har skjedd før forsvinningen og etterpå? I norske hus og hjem er det jo ikke uhørt at det befinner seg feks arvevåpen som ikke er korrekt registrert. Såvidt jeg kan se er det lite i saken som tilsier at fru hagen er hagleskutt i sitt eget hjem, så å ta evt. våpen til inntekt for at hr hagen er en konedrapsmann føler jeg blir å strekke ting i lengste laget.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Dette gikk forbi meg og, men det gjelder jo kun de ulovlige pistolene i kista. Den skarpladde hagla ved senga mente de var innafor da den var registrert? Dette er jo straffbart uansett person og omstendighet, og er det noen som absolutt ikke bør ha sånt ved senga, så er det en angivelig vettskremt ektemann som nylig har meldt kona kidnappet hos politiet.
Vis hele sitatet...
Forsto det sånn, det skurrer også veldig mtp skyteklubben og at han hadde ammunisjon for å skyte der. Jeg tenker at hvis denne anmeldelsen kan ha kommet nå i høst så har politiet har sett seg smålei på TH's oppførsel. At det er slutt på det som måtte være av godvilje. Vil ikke han så vil ikke de eller.


Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tja om min kone hadde forsvunnet i det som fremstod som en kidnapping mot løsepengersak, da ser jeg ikke helt bort i fra at også jeg hadde blitt så nervøs at jeg hadde vurdert å skaffe våpen og ha ved sengen.
Vis hele sitatet...
De fleste i den sistuasjonen ville vel aldri klødd etter å komme hjem for å fortsette sove i samme seng med alarmen utkoblet med det første!

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Seriøst, det er kanske greit å skille mellom hva som har skjedd før forsvinningen og etterpå? I norske hus og hjem er det jo ikke uhørt at det befinner seg feks arvevåpen som ikke er korrekt registrert. Såvidt jeg kan se er det lite i saken som tilsier at fru hagen er hagleskutt i sitt eget hjem, så å ta evt. våpen til inntekt for at hr hagen er en konedrapsmann føler jeg blir å strekke ting i lengste laget.
Vis hele sitatet...
Det er vel heller ikke spørsmålet her hvordan våpnene kan knyttes til drapet. Men at det nå er så mye som skurrer at det ikke er til å unngå å se på det som en del av helheten. Det sagt så er det også litt påfallende at dette kommer ut nå fra TH's advokat umiddelbart etter at det ble kjent at han samler på disse avisartiklene.

Jeg får det fortsatt ikke til å stemme hvordan han kan hatt hagla der for å beskytte seg i etterkant av kidnappingen all den tid han ikke bodde hjemme. Plasserte han hagla der den halvtimen han var hjemme og lette etter AE?

Ønsker likevel ikke å uttale seg om våpnene...

https://www.tv2.no/nyheter/11851025/
Sist endret av Dough; 21. desember 2020 kl. 13:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er vel ikke å undres over at det stadig kommer nye drypp fra politiet? Har det noen sinne vært en så grundig undersøkelse av noen som helst crime scene her i landet? Landets fremste etterforskere har gått over hele eiendommen ikke bare en gang men flere ganger. Det er søkt med hunder, likhunder, det er fotografert, filmet og tatt røntgen av både bolig og eiendom. Politiet og hunder har tilogmed søkt i kloakk og kummer. De har gått gjennom alt de har funnet i bolig, inkludert dagbøker, notater, artikler osv. Og det er fortsatt ikke noe fellende. Ikke nok til å fengsle hagen i påvente av rettssak.

Om du har har rundet 70 år og har bodd på samme adresse nesten hele ditt voksne liv da er det ikke rart og utenkelig at det samles og akkumuleres greier andre ville kastet med jevne mellomrom, i det minste når de flytter for studier, jobb, kjærlighet osv. Men de har holdt til på samme adresse i årevis.

Til tross for nitidig etterforskning så er det altså ikke nok til få hr hagen fengslet. Og selv ikke disse stadige dryppene fra politiet ser ut til å endre på det, selv om det virker som om politiet lekker så godt de kan i saken og kommer med stadig mer rare opplysninger.

Jaja så har fyren hatt noe kuler og krutt hjemme, og hadde ladd hagle ved sengen. Han har skrevet dagbok og kanskje hatt noen tunge episoder i et 40 år langt ekteskap. Men er det ikke slik for de aller fleste mennesker? Livet går ikke alltid på skinner. Men alle de små tingene som du sier er kommet fram, gjør alt det hr hagen til drapsmann? Er det fordi han er milliarder at tvilen ikke skal komme tiltalte tilgode? Det er langt flere og langt sterkere indisier som tilsier at hagen ikke er skyldig enn motsatt. For ellers ville hagen vært satt i låst celle igjen. Og sålenge det ikke er overveiende sikkert at mannen er skyldig så synes jeg ikke noe om å forhåndsdømme.
Sist endret av _abc_; 21. desember 2020 kl. 15:15.
Sitat av Dough Vis innlegg
Så de ble tydeligvis beslaglagt...

https://www.tv2.no/nyheter/11849757/
Vis hele sitatet...
Dette her er jo bare vas. Det er fullstendig åpenbart at politiet klamrer seg til halmstrå og gjør hva de kan for å hale saken ut og finne noe å ta ham for. Hvorfor har de ikke kommet med dette før nå? Eneste saklige forklaringa er at de desperat trenger noe å hekte på ham. Og fire pistoler meg i ræva! To av de er plomberte, de er per definisjon ikke pistoler. De er metallklumper. Husquarnaen er et grensetilfelle, for den er tydeligvis beyond repair, men ikke formelt sett avskilta av snuten. Legg forøvrig merke til at pistoler fra den kanten antakelig betyr design som var utdatert under andre verdenskrig, eller replikaer av flintlåsvåpen. Det skulle faen ikke forundre meg om akkurat det er tilfelle og at svina nå lager kvalm over en istykkerrusta svartkruttpistol som kunne kledd kaptein Sabeltann. Da sitter vi altså igjen med én pistol, og S&W sier oss fryktelig lite. Det kan bety alt fra våpen tilsvarende de politiet bruker i dag til SA-revolvere i kaliber .22LR. Jeg antar at også denne pistolen hadde en eller annen defekt, eller at han ikke hadde ammo til den siden den ikke lå skarpladd en eller annen strategisk plass i kåken. Husk, de sa ingenting om at 9mm-patronene som ble funnet kunne avfyres av noen av "våpnene". Så da sitter vi igjen med hagla. Sett at fyren snakker sant - hvem av dere ville ikke gjort det samme? Kona er bortført, purken lager bare helvete og gjør ikke jobben sin, du frykter at du selv er nestemann og er nå mutters alene i et enorm hus som kunne passa perfekt i en middelmådig skrekkfilm. Jeg har ingen problemer med å fatte at noen setter våpenlovens krav til sikker oppbevaring litt til side i en slik situasjon.

Hvis noe, så er dette handlinger som taler for uskyld.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. desember 2020 kl. 19:21.
Tiltalen om våpnene ble vel tatt ut for en stund sida såvidt jeg forstår det er bare at det først nå har blitt lekka til media, er det ikke? Media klamrer seg til halmstrå og skriver om den minste nye ting fordi forsvinningssaken vekka internasjonal oppmerksomhet og er en av de største krimsakene i historien her til lands så dette selger og generer klikk for media.

Har slitt med å forstå hvordan han har klart å bo hjemme etter forsvinningen, og hørte han sa i NRK intervjuet at den samme krakken i gangen som trusselbrevet lå på står enda på samme sted. Selv i mye mildere traumatiske hendelser ville de fleste ha kasta den og ommøblert alt som ville minnet en på den hendelsen og dagen så det har jeg syntes vært rart. Men at han ville ha våpen ved senga når han først skulle bo samme plassen har jeg full forståelse for etter noe sånt - sett at han er uskyldig og det har vært en reell ukjent motpart og trussel. Men planting av patroner inn i hans private våpen er det noe som det skurrer med.. Hvorfor og hvem skulle gjort det og er det ikke isåfall en enkel sak å finne ut av med fingeravtrykk om det ble gjort uskyldig og uten hansker? Skjønner samtidig ikke poenget med å juge om det heller siden å forsvare seg mot eventuelle livsfarlige toppkriminelle kidnappere og drapsmenn gjør det forståelig at man velger å ha patronene og våpenet klart. Tenker det blir nødverge og ikke noe som burde brukes mot noen som er rellt trusselutsatt.
Avisartikler om uløste drapssaker er snodig i disse omstendighetene om det bare er de artiklene han har samlet på men mange eldre samler på jævlig mye forskjellig fra avisene. Jeg syns en del taler mot plottet og en del taler mot hans troverdighet men med mindre politiet sitter på tilstrekkelige bevis, men bare later som de ikke gjør det for å kunne spane på han og eventuelt medsammensvorne til noen lekker seg, så kan det fra utsiden se ut som denne saken ender opp uavklart desverre. Veldig synd for alle berørte men litt av en score for den eller de som står bak må man kunne erkjenne.

Sitat av Fantastisk77 Vis innlegg
Ingen tvil om at det er han som har gjort det , at politiet ikke misstenkte fyren de første mnd. og lot han fjerne beviser etc er en skamm for hele politiet , må jo vere komplette idioter som er etterforskere her i norge.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg skal anta eller påstå noe er det verdt å være klar over at en ekte psykopat kan manipulere den beste etterforskeren. Det betyr ikke at etterforskeren eller psykopatens offre er dumme. Hvis det er tilfelle at det ikke har skjedd en reell kidnapping så er jo bare det å iscenesette det på en så gjennomført måte en ganske god mesterplan.. Psykopater opererer på smarte måter men for alle som hanskes med en psykopat over tid vil ting etterhvert begynne å demre og man merker at puslespillbrikkene til det ferdige mesterpuslespillet man får presentert ikke passer sammen allikevel. Han ble forøvrig mistenkeliggjort lenge før det ble kjent for offentligheten også, da.
Sist endret av celtseus; 21. desember 2020 kl. 20:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tja om min kone hadde forsvunnet i det som fremstod som en kidnapping mot løsepengersak, da ser jeg ikke helt bort i fra at også jeg hadde blitt så nervøs at jeg hadde vurdert å skaffe våpen og ha ved sengen.

Seriøst, det er kanske greit å skille mellom hva som har skjedd før forsvinningen og etterpå? I norske hus og hjem er det jo ikke uhørt at det befinner seg feks arvevåpen som ikke er korrekt registrert. Såvidt jeg kan se er det lite i saken som tilsier at fru hagen er hagleskutt i sitt eget hjem, så å ta evt. våpen til inntekt for at hr hagen er en konedrapsmann føler jeg blir å strekke ting i lengste laget.
Vis hele sitatet...
Regner med at dette var en generell betraktning tilsiktet politiet og ikke et tilsvar til meg og/eller Dough. Antar for morroskyld at det var til meg og repliserer kort: Totalt irrelevant. Hva han velger å gjøre på grunnlag av berettiget frykt skal ha nada å si for et evt beslag så fort de er bekjent med det. Sikter da spesifikt til den ladde hagla ved senga. Hva angår straffereaksjon vil nok omstendigheter spille en rolle, men ikke faen når det gjelder beslaget i seg selv - av en fuckings skarpladd hagle.

Så, for å presisere: Forståelse eller ei for Hagens valg av skarpladd hagle ved senga, at politiet på et såpass sent tidspunkt kommer med en reaksjon, eventuelle skjulte motiver/begåtte handlinger han måtte ha med våpnene - ingenting av dette ble kommentert i mine innlegg. Det eneste jeg nevnte, som jeg fortsatt ser på som det desidert mest oppsiktsvekkende er at de valgte å gi blaffen i opplysningene om at fornærmede(mistenkte?) oppbevarte et skarpladd våpen ved senga. Det er helt uforståelig på alle mulige måter, og kan faktisk ikke forklares på noen som helst annen måte enn inkompetanse. At de hittil i etterforskningen ikke har fremstått som særlig kompetente er jo så, men dette er ikke sånn at det fremstår inkompetent, det ER inkompetent.
kun lest den siste siden her men hadde dette skjedd meg så hadde jeg driti i våpenloven men jeg måtte le litt når de kommer med våpen beslag så forbanna sent.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
kun lest den siste siden her men hadde dette skjedd meg så hadde jeg driti i våpenloven men jeg måtte le litt når de kommer med våpen beslag så forbanna sent.
Vis hele sitatet...
Vidarlo påpekte i en annen kanal at politiet er veldig interesserte i å få Hagen inn i DNA-registeret. Hvis han ikke ville gi de DNA frivillig (forståelig, når han ikke er dømt for noe), så kan de bruke dette trumfkortet til å gi ham et rulleblad og få ham inn i registeret. Det understreker jo også hvor fullstendig tussete DNA-registeret er: Shit som er så uvesentlig at de ikke gadd å gjøre noe med den på to år er veldig langt unna disse "uvanlig alvorlige forbrytelsene" registeret ble solgt inn med. Dick move til tusen, men man burde heller ikke forvente mer fra den kanten.
Jeg har stusset meget i denne saken men jeg er en liten "abe" så er ikke vits å stusse for mye.
men mye er rart. lekk her og der, arrestert, sluppet ut så arrestert igjen? ransakt boligen tusen ganger og nå plutselig våpen av diverse..

Orker ikke dette mer.. Stakkars dame.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Vidarlo påpekte i en annen kanal at politiet er veldig interesserte i å få Hagen inn i DNA-registeret. Hvis han ikke ville gi de DNA frivillig (forståelig, når han ikke er dømt for noe)
Vis hele sitatet...
No vil eg få påpeike at det er spekulasjon frå mi side. Eg veit ikkje om han har samarbeida eller ikkje på det punktet - men om han ikkje har samarbeida er det åpenbart ei fin anledning til å få DNA, utan samtykke. Eg veit sjølvsagt heller ikkje om politiet er interessert i det. Kun at det framstår som ei plausibel årsak.
Politiet har Tom Hagens DNA.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
No vil eg få påpeike at det er spekulasjon frå mi side.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, det var ikke meningen å feilrepresentere ditt standpunkt.

Sitat av Dough Vis innlegg
Politiet har Tom Hagens DNA.
Vis hele sitatet...
Ikke i identitetsregisteret, vel? Det er det som er av interesse her.
Sist endret av Myoxocephalus; 22. desember 2020 kl. 12:45.
Sitat av Dough Vis innlegg
Politiet har Tom Hagens DNA.
Vis hele sitatet...
Finnes det kilder til påstanden?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg tipper han har leid inn noen proffe til å kvitte seg med henne så han kan bevare formuen sin. Alle som kan litt om kroppspråk og psykologi kan se at han er skyldig i NRK intervjuet. Blikket flakker og øynene går til høyre- nokså tydelige tegn på både nervøsitet og løgn. Pluss, hvem av dere ville bodd i huset der ektefellen ble "kidnappet og drept"? Hvorfor er han ikke selv redd for at de skal komme etter han? Nei vet du hva. Det blir synsing fra min side men jeg håper sannheten kommer for en dag.
Sist endret av extrawelt; 30. januar 2021 kl. 23:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av extrawelt Vis innlegg
Jeg tipper han har leid inn noen proffe til å kvitte seg med henne så han kan bevare formuen sin. Alle som kan litt om kroppspråk og psykologi kan se at han er skyldig i NRK intervjuet. Blikket flakker og øynene går til høyre- nokså tydelige tegn på både nervøsitet og løgn. Pluss, hvem av dere ville bodd i huset der ektefellen ble "kidnappet og drept"? Hvorfor er han ikke selv redd for at de skal komme etter han? Nei vet du hva. Det blir synsing fra min side men jeg håper sannheten kommer for en dag.
Vis hele sitatet...
Seriøst?

Alle som kan litt om kropsspråk og psykologi veit at mennesker reagerer ekstremt ulikt i stressa situasjoner. Enkelte vil få panikk - andre kan du spikre fast i taket uten at dei viker ein tomme.

Utan å kjenne personen så slår du altså kategorisk fast - basert på eit redigert TV-intervju - at han er skuldig?

Viare konstanterer du at han ikkje er redd...

Det einaste vi kan konstantere ut frå innlegget ditt er at du ikkje har peiling på psykologi. Og det er ikkje synsing.
BRAND ∞ STRONG
Sånn umiddelbart så tenker jeg at det sikkert er litt forskjell på å bløffe i poker
kontra det å drepe kona si og så skjule det for kripos og hele Norge.

Men så har ikke jeg noe profesjonsstudium heller.
Verken i this or that.
"Poltiet er idioter derfor må siktede være uskyldig."

Derfor tror politiet på løsning

Får Lørenskog-mysteriet sin løsning? Signaler fra etterforskningen peker på optimisme og tro på oppklaring. Statsadvokaten er ikke bekymret.
Vis hele sitatet...
De som går og venter på henleggelse må nok vente litt.

Artig fyr da:

Hagen omtaler seg selv som en finansminister med ansvaret for å skaffe pengene.
Vis hele sitatet...
De siste avhørene
Sist endret av Dough; 5. februar 2021 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da er det oppdatering i saken. Viser her til artikkel fra VG.NO; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...B/kryptomannen

Og som etter min påstand, her bekreftes det at Hagen faktisk investerte i cryptocoins, her Monero, i 2019.

"I februar 2019 kjøpte Hagen monero for vel 30 millioner norske kroner. Da Hagen og kryptomannen ble pågrepet våren året etter, hadde verdien steget med rundt 76 %, viser VGs egne undersøkelser. I utgangspunktet økte beholdningen dermed til cirka 52 millioner kroner, men deler ble brukt da han overførte 13 millioner til motparten sommeren 2019. Milliardæren har likevel tjent godt på monero-kjøpet."

Uansett en god og gjennomført artikkel. Anbefales som en god lesning. Og det ville være spekulativt underlig om ikke "Kryptomannen" opererte under flere brukernavn her på dette forumet. Det har tidligere blitt noe hylekor om lekkasjer fra Politiet. Uheldig, ja der er jeg enig, og uansett må de vise aktivitet i saken selv om de tilsynelatende står fast. Personlig er jeg optimistisk. Les artikkelen og gjerne del meninger.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Da er det oppdatering i saken. Viser her til artikkel fra VG.NO; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...B/kryptomannen

Og som etter min påstand, her bekreftes det at Hagen faktisk investerte i cryptocoins, her Monero, i 2019.

"I februar 2019 kjøpte Hagen monero for vel 30 millioner norske kroner. Da Hagen og kryptomannen ble pågrepet våren året etter, hadde verdien steget med rundt 76 %, viser VGs egne undersøkelser. I utgangspunktet økte beholdningen dermed til cirka 52 millioner kroner, men deler ble brukt da han overførte 13 millioner til motparten sommeren 2019. Milliardæren har likevel tjent godt på monero-kjøpet."

Uansett en god og gjennomført artikkel. Anbefales som en god lesning. Og det ville være spekulativt underlig om ikke "Kryptomannen" opererte under flere brukernavn her på dette forumet. Det har tidligere blitt noe hylekor om lekkasjer fra Politiet. Uheldig, ja der er jeg enig, og uansett må de vise aktivitet i saken selv om de tilsynelatende står fast. Personlig er jeg optimistisk. Les artikkelen og gjerne del meninger.
Vis hele sitatet...

Vel kona forsvant jo året før i 2018. Hagen har betalt noe løsepenger i 2019. Vet ikke om det har stått eksplisitt hvilken kryptovaluta som ble brukt.

Så at det ble kjøpt krypto i 2019 det er vel således intet nytt, og det beviser vel heller ingenting enn at Hagen har betalt noe til de som ba om penger?

Dette har vel såvidt jeg kan huske å ha lest skjedd i samarbeid med politiet og politiet var hele veien informert. Hvorfor du i det hele tatt nevner en evt fortjeneste på monero i 2019 skjønner jeg ikke, hva beviser det? At det meste av krypto valta steg da? Det kan ha vært politiet selv som satt på pc'n og gjennomførte dette kjøpet av monero, for gamlingen selv var vel en kløne på pc og mobil?

Hvorfor tror du kryptomannen hang her? Er jo ikke akkurat et mainstream forum? Selvsagt kan det tenkes han hang eller henger her. Men er det så mye kryptosnakk her at noen søker seg hit pga det? Det er vel sikkert andre nettsteder med langt mer aktive debatter om krypto penger vil jeg tro? Uansett, skulle det stemme som du sier så har sikkert politiet avdekket det for lenge siden? Det er vel ikke akkurat mainstream å henge freak, men det er likevel ikke sjokkerende om så er tilfellet? Folk flest vil vel tenke at det mest sjokkerende med freak er alt snakk om rusmidler?

Får lese artikkelen nå, av erfaring fra alle andre lekkasjer i saken så er det neppe noe av substans eller som kan si noe om skyld i denne heller. Det virker som det bare har vært en lang rekke lekkasjer og tåkeprat fra politiet for å forsøke å tåkelegge det faktum at de ikke har nok til arrestere gamlingen, og har de ikke det så har den gamle bestefaren neppe noe med saken å gjøre.

I den farten etterforskningen har gått så dør vel Hagen av alderdom før det blir et evt. gjennombrudd i saken?
Sist endret av _abc_; 24. juni 2021 kl. 13:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg

Dette har vel såvidt jeg kan huske å ha lest skjedd i samarbeid med politiet og politiet var hele veien informert. Hvorfor du i det hele tatt nevner en evt fortjeneste på monero i 2019 skjønner jeg ikke, hva beviser det? At det meste av krypto valta steg da? Det kan ha vært politiet selv som satt på pc'n og gjennomførte dette kjøpet av monero, for gamlingen selv var vel en kløne på pc og mobil?

I den farten etterforskningen har gått så dør vel Hagen av alderdom før det blir et evt. gjennombrudd i saken?
Vis hele sitatet...
Hvorfor nevne fortjeneste? Fordi "alle" med litt kunnskap om krypto kunne på forhånd spå at når TH båtte begynne handle ikke helt ubetydelige summer Moenro i en så liten kryptovaluta så ville det alene øke kursen betraktelig.

I i den farten, er jo like arrogant som TH selv. Det er en svært komplisert sak, så omfattende at det allerede er gitt ut en bok på 400 sider for å samle trådene. Anbefales forøvrig. Blant mye annet interessant å lese om avhørene av TH. Her snakker vi kranglefant og kverrulant av ypperste klasse.