Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1245
Prøvde cola for 3-4 uker siden.. merket et ganske hardt fall i humør dagen derpå, og tenkte en del på dette de kommende dagene. Og hadde et sug.

Suget er mindre nå siden jeg faktisk er happy, men problemet er at suget har holdt seg stabilt etter at jeg Var ferdig med nedturen.
Om jeg stikker på fest hvor cola er tilgjengelig tror jeg ærlig ikke at jeg kan stoppe meg selv.

Grunnen til at jeg ikke kjøper amf eller cola nå er økonomiske grunner.. så spørsmålet mitt er vel rett og slett.. hvordan blir det bedre, og kan jeg gjøre noe, vil helst ikke få et kokain misbruk i en alder av 18..
Anonym bruker
"Uvøren Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke noe konkret svar med to streker under. Du fikk nedtur og rus sug etter første inntak av kokain, dette kan si mye eller ingenting om deg. Det som derimot bærer vekt, er at du selv sier: "Om jeg stikker på fest hvor cola er tilgjengelig tror jeg ærlig ikke at jeg kan stoppe meg selv." noe som er klare indisier på en personlighet med predisposisjon for avhengighet.

Du må finne gode grunner som gjør det attraktivt for deg å avstå fra kokain. Det at du sier du ikke kan styre deg blir infantil ansvarsfraskrivelse.

håper du finner ut av det, det er ikke kult å være avhengig av cola. det er dyrt og nedbrytende.
Jeg klarer nok å stoppe meg, men problemet er at jeg har lyst til å gjøre det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke noe konkret svar med to streker under. Du fikk nedtur og rus sug etter første inntak av kokain, dette kan si mye eller ingenting om deg. Det som derimot bærer vekt, er at du selv sier: "Om jeg stikker på fest hvor cola er tilgjengelig tror jeg ærlig ikke at jeg kan stoppe meg selv." noe som er klare indisier på en personlighet med predisposisjon for avhengighet.

Du må finne gode grunner som gjør det attraktivt for deg å avstå fra kokain. Det at du sier du ikke kan styre deg blir infantil ansvarsfraskrivelse.

håper du finner ut av det, det er ikke kult å være avhengig av cola. det er dyrt og nedbrytende.
Vis hele sitatet...
Men takk
Sist endret av stofftilj; 25. november 2019 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Bare ta så mye cola du vil. Det er jo tross alt ingen som hindrer deg.

Eller. Det er vel egentlig ganske mange av de som kjenner deg som hadde vært i mot det.

Men de vet jo ikke. Det er ingen som hindrer deg..
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Bare ta så mye cola du vil. Det er jo tross alt ingen som hindrer deg.

Eller. Det er vel egentlig ganske mange av de som kjenner deg som hadde vært i mot det.

Men de vet jo ikke. Det er ingen som hindrer deg..
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain bruk kan fort bli en farlig greie så det er bra du er bevisst på det. De fleste som tar det på fest ignorerer at selv det er kjempe skadelig på hjernen. Etter jevnlig bruk av kokain endret det hjernen så mye at det tar et år rusfri før den er normal igjen, uten suget, uten depresjonen og ustabiliteten og de andre kjemiske endringene.

Nå skal ikke jeg sitte her å skrive hvor farlig det er osv, det kan du lese deg opp på selv. Bare ikke vær så dum som meg og tro at alt man leser bare er skremselspropaganda og overdrivelse, for det er det ikke. Forskning er enkelt å forholde seg til selvom sannheten ikke er den man vil høre.

Det beste du kan gjøre er å ikke henge med folk på fest som tar det. Som 18 åring er det mye gruppepress og lite konsekvenstenking, veit at festing føles viktig for å være sosial og med i gjengen, men om bare fem år så kommer du til å innse at festing ikke var så viktig allikevel. Fins mer givende måter å være sosial på. Ikke for det, festing er en del av ungdomstida men om du allerede etter å ha prøvd kokain én gang og du sier du ikke klarer å stå i mot om du blir tilbudt det, da ender du opp med et kjempe rusproblem om du fortsetter å fore den ulven.

Pengene er det ikke verdt. Du kommer til å hate deg selv om ti år når du fortsatt ikke har egen leilighet fordi du ikke har egenkapital men brukte penga på kokain, for å føle deg bra i noen få timer en kveld og ubeskrivelig dritt og langt nede med masse anger i dagene etterpå.