Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1340
Har en pc hvor jeg får blåskjerm hver gang jeg trykker altgr + 2 for å få alfakrøll. Det samme gjelder hvis jeg trykker ctrl + alt + 2, men derimot ikke når jeg trykker alt + (num) 0+0+6+4. Gjelder også på skjermtastaturet.
Noen som har peiling på hvordan i huleste jeg skal få fikset dette? Regner med det er en eller annen Nvidia hotkey som tuller det til, men finner ikke ut av hvordan jeg skal få fjernet dette..
Har ellers norsk skriftspråk og input language, og ett høyst fungerende tastatur.
Test med et annet tastatur.
Om du får blåskjerm med et annet tastatur, er det pc'n.
Om du ikke får blåskjerm med et annet tastatur, kan det hende du må rense tastaturet og spesielt alfakrølle-knappen med teknisk sprit.
OleBM's Avatar
Trådstarter
Har prøvd det samme tastaturet på en annen pc, og funker helt fint. Regner uansett med at hvis det er tastaturet det er noe galt med, så hadde det ikke slått ut på den måten; å bare reagere når jeg prøver meg på en alfakrøll. Da hadde det gjerne slått ut hver gang jeg trykket spesifikt på 2 knappen
Har du nVidia-programvare installert? nVidia har vist det med å "stjele" hotkeys som ellers brukes til andre greier. Om det er tilfelle for deg vet jeg ikke, men sjekk denne tråden på diskusjon.no.

Jeg ser jo nå at du sjøl tenker det er nVidia, så da er det sikkert det. Det finnes tydligvis en løsning i tråden jeg linket til.
Sist endret av takkskalduha; 31. oktober 2015 kl. 05:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
OleBM's Avatar
Trådstarter
Ja har hele pakken med Nvidia. Har lest litt om autohotkeys programvare på andre sider også.
Skal prøve senere når jeg setter meg ned med pcen, og rapportere tilbake
Sist endret av OleBM; 31. oktober 2015 kl. 13:22.
Prøvde løsningen i tråden der, og det funket heller ikke dessverre. Autohotkey var jo ett genialt program, og fikk til å lage mange forskjellige scripts, men fremdeles blåskjerm når jeg prøver løsningen der. Jeg er helt tom for ideer her..

Da fant jeg rett og slett ut av driten!

Safe-boota maskinen flere ganger for å se hvilket program som var skyld i det, og det viste seg faktisk å være Gigabyte Easytune, som jeg ikke bruker uansett. Avinstaller - jatakk! @ funker som bare juling nå! @@@@@@@@@@@@@
Sist endret av OleBM; 1. november 2015 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.