Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2660
Hei freaks

Som tittelen sier, så leter jeg etter tips til reiser hvor det er lovlig/lett å skaffe god cannabis. Har ingen spesielle krav, men vil helst det ikke skal være såå dyrt, og lang reise. Så innenfor Europa blir det nok regner jeg med. Stort pluss om det er en by, så det er mye forskjellig å gjøre

Har vært i både københavn og amsterdam, så vet dere noen andre gode alternativer?

Har tengt litt på spania, der de har sosialclubbs, noen som vet reglene for å få tilgang på dem?
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Portugal har avkriminalisert cannabis for en god stund siden. Har en kompis som var der langs kysten et sted, det florerer av cannabis der mente han

Var nylig i Thailand på noen øyer i øst. Det er ulovlig i Thailand, men fy fader, folk røyker overalt der. Stranda, barer og restauranter.

Land som har legalisert: USA, Canada, Uruguay og Sør-Afrika.

Se full oversikt: https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_cannabis

Rettelse: 10 stater i USA har legalisert.
Sist endret av Chromatics; 8. mai 2019 kl. 12:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette blir et litt rotete innlegg, beklager på forhånd!
Tar for meg Spania

I Spania er det lovlig å gro og røyke på privat eiendom og cannabis klubber. Men når du har det i lommen fra klubben, til eiendommen din risikerer du bot. Politiet henger rundt og følger med på klubbene, og kan finne på å ta deg utenfor døren for raske penger. Kompiser ble advart av de i kassa.

Var der nylig, snakket med lokale og har lest mye. Men er vanskelig å bli helt klok på hva de håndfaste reglene er.
Lovene er nye (2018?) og virker som de ikke er helt standardisert og generelt shady.
Mitt inntrykk er at cannabis klubbene/"dispensaries" i stor grad er det samme gutta som solgte før det ble lovlig, og lover og regler kommer annenrangs etter penger. Er godt å være nordmann i utlandet.
Fra det jeg har lest og lært av de jeg har snakket med er håndheving variabel. Man skal ha spansk pass. Og man må bli invitert av en som allerede er medlem i klubben.
Har kompiser som har ferieleiligheter der, som er medlemmer i klubber. Uten å kjenne noen eller ha blitt invitert. Bare betalt 20-30 euro for ett års medlemskap. Har også lest det er 3g om dagen som er grensa for salg, men de kunne kjøpe så mye de ville.

Når jeg var der hadde de ikke klubb i byen jeg var i, så endte opp med å ikke gidde reise for å fikse det. Snakket med flere lokale også som ikke brukte klubbene. Det finnes nok av cannabis i Spania, siden alle kan gro.
Selv i den rolige byen jeg var i ble jeg stoppet på gaten mange ganger av lokale som ikke snakket et kvekk engelsk, men selge skulle de. Mitt inntrykk er at dette ikke var de harde gutta man kjenner med facetats og bol, men de lokale. Ene var en +50 åring som satt med dattera si på 6 år og drakk kaffe i gata og lurte på om jeg trengte en halvkilo.

I turiststrøk er det som andre turistbyer. Disse halvunge skumle mennene med dråpetatoveringer som er litt ville i blikket med rennende nese som blikker deg på gata og skal selge deg en bag med "2.5g" til norsk pris


Verdt å nevne at du ikke kjøper cannabis på klubbene. Du betaler de penger for å ta på seg arbeidet med å gro din cannabis. Og når du kjøper henter du da din andel. Om du sier du skal kjøpe cannabis i et dispensarie risikerer du smekk på lanken og et strengt ord.


Så ja oppsummert: Det er cannabis overalt, både hasj og weed. Det enkleste er å snakke med folk og fikse det på barer og gjennom kjente. Men dersom du legger inn litt forarbeid kan du kontakte noen forskjellige klubber på Facebook eller mail og høre om priser for medlemskap for en nordmann. Kompiser har hatt avtaler med klubber når de reiser ned og alt har gått fint. Men det hjalp å kunne oppgi en lokal adresse. Weedmaps er en bra tjeneste for å finne klubber
Sist endret av KjemikalieX; 8. mai 2019 kl. 12:20.
Uvaksinert 👍
Barcelona, send en mail på forhånd til en klubb for å få en invitasjon, de bruker gjerne whatsapp. Gå til klubben og vis frem invitasjonen, ha med pass. Norsk pass er ikke noe problem, men du må oppgi adressen til hotellet eller der du bor. Så betaler man for ett års medlemskap og man fyller ut ett skjema. De fleste (alle) har ett opplegg at man fyller på penger på medlemskortet sitt som man så bruker inne på klubben, så det brukes ikke penger inne på selve området man røyker/koser seg. Det man kjøper der inne kan de vare på til neste gang du kommer hvis du ikke vil ta det med deg ut, de anbefaler å ikke ta det med, i hvertfall ikke som turist da det fort blir litt pes hvis man blir stoppet, ikke noe stort problem, men litt pes man helst vil slippe. Man får en liten pose man skriver medlemsnummeret sitt på også tar de vare på det. Utrolig hærlig opplegg og absolutt å anbefale.
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Portugal har avkriminalisert cannabis for en god stund siden. Har en kompis som var der langs kysten et sted, det florerer av cannabis der mente han

Var nylig i Thailand på noen øyer i øst. Det er ulovlig i Thailand, men fy fader, folk røyker overalt der. Stranda, barer og restauranter.

Land som har legalisert: USA, Canada, Uruguay og Sør-Afrika.

Se full oversikt: https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_cannabis

Rettelse: 10 stater i USA har legalisert.
Vis hele sitatet...
Ifølge den der har norge avkriminalisert
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Norge har jo avkriminalisert ja, det er flyttet til helse og derfor er det lettere å ta lappen og gå på pisseprøver hvis man prøver mj fordi det er ett helseproblem. Husk at det er forskjell på avkriminalisert og legalisert.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Norge har jo avkriminalisert ja, det er flyttet til helse og derfor er det lettere å ta lappen og gå på pisseprøver hvis man prøver mj fordi det er ett helseproblem. Husk at det er forskjell på avkriminalisert og legalisert.
Vis hele sitatet...
Hmm virkelig? Trodde bare det var vedtatt at det skal bli avkriminalisert, ikke at det allerede var det

Ja, jeg vet forskjellen på legalisert & avkriminalisert.

Vil dette si at man kan ikke få bot lengre for f.eks 4-5g med hasj?
▼ ... over en uke senere ... ▼
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Ifølge den der har norge avkriminalisert
Vis hele sitatet...
Nei, det står "In process of decriminilazation". Som vi vet jobber dem nå med å kartlegge hvordan vi kan avkriminalisere narkotika. Du kan fortsatt bli straffet for bruk eller om du har stoff på deg.

https://www.rusreform.no/nyheter/201...egulering-2018

Som det også står på wikipedia:
"Personal use of up to 15 g punished with a fine and a criminal record in the case of first-time offenders; possessing more and second offences is punished more harshly. Minors are routinely compelled to consent to regular supervised drug testing under threat of prosecution. In March 2018, the government created a working group tasked with decriminalizing drug use and mandating police to impose forced medical treatment of addicts instead of fines and imprisonment."
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Thailand som noen tipser om hadde jeg ikke satsa på å dra på weedferie til. Klart noen røyker, men er du uheldig og blir tatt av politiet så er det grisejuling, utpressing av penger (kamerat måtte ut med 20k for å slippe tiltale hørt om tilfeller på 40k så man skal gå med mye kontanter på seg for å samarbeide med den korrupte snuten) eller umenneskelig lang straff å få.


Spania er det folk med ordentlig peil som dyrker og produktene er gode. Du finner noen locals som hjelper deg å skaffe/selger deg, eller oppsøker skate og graffitiparkene som kan ta deg med til en av medlemsklubbene, pleier å gå bra om man ankommer med et stammedlem som veldig mange av skaterne og grafferne der er.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
^ Takk. Ikke sats på Thailand, du kan få en heftig bot bare for å ha det i systemet ditt. Kjenner flere som har måttet avgi urinprøver, politiet sjekker folk på nattklubber. En venn av en venn satt inne over et år for et halvt gram weed.

Hvis du vil vite hvordan fengsel er i Thailand anbefaler jeg filmen "A Prayer Before Dawn"

Mine favoritter utenom Amster og København:

1.Portugal/Lisboa. IKKE kjøp av gipsyene! Brunt er lettere å få tak i enn grønt (hvis du ikke har kontakter)

2.Barcelona: Her var jeg jævlig heldig og møtte noen karer som var medlem i en av klubbene.

3.Kambodsja/Phnom Penh og Koh Rong: Politiet bryr seg lite om folk som røyker seg en rev. Lurt å ha med seg noen hundre $ hvis du skulle bli stoppa. Jeg har selv sittet på stranda på Koh Rong og røyka når snuten gikk forbi, de gadd ikke snakke til meg en gang. Det beste er å kjøpe av andre utlendinger, unngå å kjøpe av Khmerer om du kan.

4.Praha: Samme som Lisboa, ikke kjøp av shady randoms på gata, spesiellt gipsys.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hmm virkelig? Trodde bare det var vedtatt at det skal bli avkriminalisert, ikke at det allerede var det

Ja, jeg vet forskjellen på legalisert & avkriminalisert.

Vil dette si at man kan ikke få bot lengre for f.eks 4-5g med hasj?
Vis hele sitatet...
Så absolutt ikke, blir du tatt for å røyke hær til lands kan du regne med at lappen og kidsa ryker. Norge er et godt land å vokse opp i, men også et merkelig land....
Rotterdam, Utrech, Haag og Tilburg. Småstedene rundt i Nederland er så mye chillere en Amsterdam