Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1562
Har til nå kjørt en edgerouter med fiberen direkte i boksen, og dette fungerer bra både med TV og internett.

Skulle bruke en USG pro 4 og koblet samme fiber til den, og satt vlan 102, får korrekt ip, men 92.220.96.1 er blokkert (altibox gateway).

Prøvde så å koble til FMG i bro, får ekstern ip, men 92.220.96.1 er enda blokkert

Prøvde så å koble FMG uten bro med deres router og gatewayen er enda blokkert

Edgerouteren fungerer til tross for dette. Kan det være Altibox blokkerer FMG-er som ikke har vært i bruk en stund / noen som har koblet til annet utstyr?

Legger til jeg får pinget 92.220.96.0 uten problemer, men gatewayen 92.220.96.1 som altibox gir ut er blokkert
Sist endret av alekslyse; 1. mai 2019 kl. 17:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Kan ikke være at altibox forventer utstyr med en gitt mac adresse? Du kan vel overstyre mac adressen på den nye boksen og legge inn den som er på den boksen som virker?
Trådstarter
19 0
Sitat av daffe Vis innlegg
Kan ikke være at altibox forventer utstyr med en gitt mac adresse? Du kan vel overstyre mac adressen på den nye boksen og legge inn den som er på den boksen som virker?
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette bare gjelder IPTV. Litt av problemet er jo at når jeg kobler til FMG så fungerer FMG, men altibox blokkerer rutene.

Ser bilde av tracen som klart viser jeg får svar fra altibox sine servere, men får ikke gjort noe utenfor.

Noen ide hvorfor FMG nekter å kommunisere med noe utenfor deres eget nett. Snakker med dem på messenger, og de sier de får kontakt med FMG og nekter å gi ny IP. Jeg tror så lenge jeg får tracet DNS-serveren deres, men ikke google det er en eller annen firewall hos dem som har blokkert FMG-en.

https://drive.google.com/file/d/1GHb...ew?usp=sharing
forsøk å kjøre en dhcp release på vlan 102 før du kobler ned usg.

og en traceroute mot altibox dns servere kan være misvisende. Routingtabell på zyxel hjemmesentralene sender trafikk mot dns serverne (109.247.114.4 og 92.220.228.70) via vlan 101 ikke vlan 102. Derfor du kun ser rfc1918 adresser i den tracerouten helt frem til datacenter i stavanger.
Sist endret av Trrunde; 1. mai 2019 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
19 0
Du hadde helt rett, da fungerte det. Morsomt med 6 t med kundeservice og ingen som nevnte det