Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2725
Hola.

Har brukt rivotril i ca 2 år og 16 mnd daglig med en gjennomsnittlig dose på 8 - 12mg.
Har også brukt amfetamin daglig i 12 mnd.

Begynte med rivotril for den avslappet følelsen man får(Har trolig adhd), men legen ville ikke sende meg på utbredning så jeg fant meg egentlig medisin..

Har nå bestemt meg for å slutte med begge stoffene og gikk cold turkey av for 11 dager siden.
Har vært sliten og tafatt med en urolig kropp, samt svetting allerede etter dag 1.
Føler det "verste" av abstinenser har lagt seg, men merker fortsatt uroen og svetting, ikke noe jeg ikke klarer å takle.

Det jeg dog lurer på er om dette er farlig? Har lest at cold turkey på rivotril, og da spesielt mine doser rett og slett kan være farlig? Burde jeg starte igjen med 0,5-1mg doser i et par uker for å ikke risikere noe?

Er redd jeg plutselig skal få krampeanfall o.l? Kroppen er i konstant spenn i musklene og jeg har allerede fått små kramper i alle tenkelige sener, men ikke noe som har vært problematisk enda.

Takk for svar!
Ja, det er farlig. Anbefaler ingen å kutte rivotril cold turky etter langvarig bruk, spesielt ved høyere doser. Ta gjerne kontakt med lege for sluttehjelp og rådføring og kanskje også nedtrappings-meds.

Kos deg i et par måneder framover med totalt dritt form.
Sitat av moret Vis innlegg
Ja, det er farlig. Anbefaler ingen å kutte rivotril cold turky etter langvarig bruk, spesielt ved høyere doser. Ta gjerne kontakt med lege for sluttehjelp og rådføring og kanskje også nedtrappings-meds.

Kos deg i et par måneder framover med totalt dritt form.
Vis hele sitatet...
Gjør som moret sier, kontakt lege.


Kos deg i et par måneder framover med totalt dritt form.

Ikke særlig motiverende og få høre sånt
Trådstarter
3 0
Tror ikke "drittform" er noe problem. Er en person som er veldig viljesterk og om jeg bestemmer meg for å ikke føle meg dårlig så blir det en realitet.

Gikk til innkjøp av 20 2mg rivotril som jeg skal bruke over 2-3 uker. Ikke sikkert jeg tar alle heller.

Lege er uaktuelt da jeg så langt er "rusfri" mtp på omverdenen. Hvorfor skal jeg stemple meg selv hos legen og slite med å få piller og medisiner i fremtiden?
Bestemme deg for å ikke føle noe? Ukontrollert benzo nedtrapping kan føre til død, du føler forsåvidt ikke noe da heller....

Seriøst om du er avhengig av denne type medikamenter er nedtrapping ikke noe å spøke med, spesielt ikke når du er oppe i så store dags doser som du har brukt. Ønsker deg selvfølgelig lykke til med å gjøre dette på egenhånd, men ville absolutt bitt i det sure eple å tatt dette opp med en lege. Står fast på Rivotril selv, så jeg vet hva jeg snakker om.
I samråd med lege og en solid nedtrappingsplan kan det å gå av benzo være relativt greit. Men det kommer helt ann på hvor flink legen er på å lage en slik plan da mange leger trapper deg ned for fort eller gjør det feil ved å gå fra f.eks rivotril til sobril som er en brøddel av styrken. Der de har minst plager er ved en sakte nedtrapping uten å bytte preparat før evt helt på slutten når du er på si 1-2mg at man trapper ned til valium, dette er nok i det tilfellet fordi både valium og rivotril har henholdsvis lang halveringstid kontra sobril som har drastisk kortere og den metoden gir mer plager. feil og for rask nedtrapping kontra sakte og riktig kan være forskjellen mellom sliten slapp og litt leddverk mot rennaræv migrene og kramper. Cold turkey er som tidligere nevt ikke anbefalt da det faktisk er rett og slett farlig. Kramper, umulig å spise, sove pga totalt ubalanse i hjernen, gaba is a fickle thing.
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Rivotrilen er som sagt over utrolig skummel, kom deg på et ordentlig nedtrappingsløp så samt du ikke vil få anfall.

Har selv stor erfaring med downers, men det som er størst mulighet for å gi varige men er definitivt benzo, spesifikt rivo, hyppere eller xanax.

Selv opplevde jeg et halvt år (+-) med hukommelsestap på rivo. Til slutt fikk jeg et anfall som gjorde at jeg aktivt ville bli pillefri. Her 8 måneder etterpå har jeg det noenlunde bra
Sist endret av shallabajs; 25. august 2017 kl. 11:31.