Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3592
Anonym bruker
"Takknemlig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg drakk vodka, whiskey og øl i går. Våknet 7 og fikk ikke sove mer. Kvalmende hodepine. Er det noe jeg kan gjøre så tidlig i fyllesyken? Jeg har prøvd å spise litt brød og kokt potet. Og drukket vann. Dette blir en veldig hard dag kjenner jeg... Får ikke sove mer heller

Arrrgrh
Kjenner til det! Hadde samme problem for 2 dager si, må si det hjelper veldig å gå tur,, er veldig forfriskende utenom det så er det bare å holde ut!
Anonym bruker
"Harm Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare å la timene gå, få i deg noe som stabiliserer blodsukkeret litt og kom deg gjerne ut av døra en tur. Er det riktig ille hjelper det faktisk å ta en liten pinne, men det er en farlig vei å gå da... gå deg en tur, varm dusj etterpå og prøv å sovne så blir det bedre. Vetikke hvor ille det er for deg, men for meg kan det slå ut matlyst og søvn 2-3 dager
Helt om natten, helt om dagen.
Bloody mary(x2) + blueberry pancakes + bacon + appelsinjuice + kaffe = mye bedre form.
Walk it off.
Ingenting slår junkfood og cola, 2 paracet og mer søvn.
Støtter reklame sitt forslag, junkfood i seg selv pleier som regel å hjelpe en god del dagen derpå.
En kald/varm dusj er heller ikke dumt.
Mange av plagene ved fyllesyke kommer av dehydrering og følgende mangel på salt/mineraler (hodeverk, høy puls, verk i kroppen).

Dette kan du unngå til en viss grad ved å drikke en liter (eller så mye du klarer opptil en liter) med farris eller annet mineralvann før du legger deg. Sett en 1,5 liter flaske klar på nattbordet så du husker å drikke når du sjangler deg i seng!

De gangene jeg har gjort dette har jeg sovet lengre, bedre og vært mye bedre når jeg har våknet. I tillegg står resten av vannet i flasken klar til du våkner slik at du slipper å stå opp for å drikke, da er det mye mer sannsynlig at du sovner igjen. Kullsyre i mineralvannet gjør at det kjennes rimelig friskt selv om det ikke er kaldt. Liker du ikke mineralvann kan du evt spise en pose chips til nattmat og drikke noe annet.

Når det allerede er for sent (dagen derpå) hjelper det likevel å drikke mineralvann evt spise noe salt, men det kjenner vel de fleste til fra før
Sist endret av Snubbelfot; 15. august 2017 kl. 23:52.
Røyk en joint
Hadde tidenes oppskrift for å utslette fyllesyke når jeg var stor dranker før i tiden.

Jeg passet alltid på å ha 1,5 liter farris, appelsinjuice og melk i kjøleskapet. Samt sunn mat, grønnsaker og frukt. Og en masse b-vitaminer, multivitaminer, mineraler osv. Og en halvtime i badstue, om du har det hjemme.

Det pleier å holde, men en sjelden gang i blandt fikk jeg den fyllesyken som var så ille, at man tror man er døden nær. Da lå jeg å spydde i 12 timer i strekk, da mener jeg bokstavelig talt, kvalmen er uutholdelig, du orker såvidt å stå på bena. Etter kvalmen har gitt seg å du prøver å spise er du så sår i halsen at du nesten ikke klarer å få i deg annet en yoghurt. Det eneste som hjelper på slike dager er 10-20mg diazepam og noen repareringspils. Helt greit en gang i blant, dårlig vane om det skjer hver søndag.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Hadde tidenes oppskrift for å utslette fyllesyke når jeg var stor dranker før i tiden.

Jeg passet alltid på å ha 1,5 liter farris, appelsinjuice og melk i kjøleskapet. Samt sunn mat, grønnsaker og frukt. Og en masse b-vitaminer, multivitaminer, mineraler osv. Og en halvtime i badstue, om du har det hjemme.

Det pleier å holde, men en sjelden gang i blandt fikk jeg den fyllesyken som var så ille, at man tror man er døden nær. Da lå jeg å spydde i 12 timer i strekk, da mener jeg bokstavelig talt, kvalmen er uutholdelig, du orker såvidt å stå på bena. Etter kvalmen har gitt seg å du prøver å spise er du så sår i halsen at du nesten ikke klarer å få i deg annet en yoghurt. Det eneste som hjelper på slike dager er 10-20mg diazepam og noen repareringspils. Helt greit en gang i blant, dårlig vane om det skjer hver søndag.
Vis hele sitatet...

Haha, det begynte SÅ subt og bra, vitaminer, grønnsaker, osv.
Og så bare gikk det rett åt skogen!
20 mg diazepam?
Jeg er ikke inni hva som er hva, men er ikke det mye?
Type 4 valium på toppen av en.promille fra dagen.før, kan.ikke det være farlig?
Sitat av Weiland Vis innlegg
Haha, det begynte SÅ subt og bra, vitaminer, grønnsaker, osv.
Og så bare gikk det rett åt skogen!
20 mg diazepam?
Jeg er ikke inni hva som er hva, men er ikke det mye?
Type 4 valium på toppen av en.promille fra dagen.før, kan.ikke det være farlig?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke farlig på noen måte. Rett åt skogen sier du? Jeg snakker om en hangover som er så severe. Jeg får ca 3-4 ganger per år, usikker på hvorfor det skjer, kroppen tar helt av. En puls på sikkert 190 i flere timer, ekstrem kvalme og skjerlver i hele kroppen(ikke angst) Klarer ikke holde et glass vann eller stå på bena. Hele synet mitt "blinker" og får en rar svovel/metallisk eller brent lukt i nesa. Pluss en masse rykkninger i hele kroppen, neste krampeaktig.

Det med diazepam anbefaler jeg ingen, helt greit en sjelden gang iblant, en veldig dårlig vane om man må gjøre det hver eneste søndag/dager man har vært ute.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Nei, det er ikke farlig på noen måte. Rett åt skogen sier du? Jeg snakker om en hangover som er så severe. Jeg får ca 3-4 ganger per år, usikker på hvorfor det skjer, kroppen tar helt av. En puls på sikkert 190 i flere timer, ekstrem kvalme og skjerlver i hele kroppen(ikke angst) Klarer ikke holde et glass vann eller stå på bena. Hele synet mitt "blinker" og får en rar svovel/metallisk eller brent lukt i nesa. Pluss en masse rykkninger i hele kroppen, neste krampeaktig.

Det med diazepam anbefaler jeg ingen, helt greit en sjelden gang iblant, en veldig dårlig vane om man må gjøre det hver eneste søndag/dager man har vært ute.
Vis hele sitatet...
Dude....... Jeg hadde dratt til legen eller sluttet å drikke om det skjedde.