Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2642
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Saken er: Jeg ble "tatt" med 5 rohypnol'er på ett utested i bergen.. ( Exodus ) jeg vet at dette ikke er noe mye.. MEN jeg fikk 1500 kr i bot for det.. og jeg har ingen planer om å betale den boten fordi: Jeg sto med ryggen til.. Så kom en vakt Løpende mot meg og slo til meg i tinningen.. (jeg fikk da kastet tingene bak meg på gulvet) Så plukker han opp posen.. sleper meg opp trappene og slenger meg ned bak inngangs skranken... Så tråkker han meg i trynet, mens han skriker ETT JÆVLA ORD FRA DEG DA DREPER JEG DEG! så jeg lå helt stille.. så sa han igjen.. Hvis JEG SER DEG HER EN ENESTE GANG TIL SÅ SKAL JEG IKK BARE SLÅ DEG, DA SKAL JEG DREPE DEG... Så kom politiet.. de sjekket meg.. fant ingenting på meg.. jeg ble med dem.. ble strippet.. fant fremdeles ingenting.. også slapp de meg bare ut igjen.. så sa han at jeg burde tenke nøye igjenom hva jeg skulle si avhøret...

Det var nå greit nok det.. men pluttselig på lørdag så fikk jeg ett brev der at jeg var siktet i å være i besittelse av 5 rohypoler og at jeg må betale 1500 kr i boT( SOM JEG IKKE HAR )

Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre? jeg IKKE vedtatt forelegget.. og jeg har vitne på at vakten drapstruet meg.. hadde det vært lurt å skaffe seg en advokat? eller...

-sp3q
Better than thou.
Get a lawyer right away. Saksøk dørvakta mens du først er igang
har du ikke råd til bot'n har du ikke råd til advokat

skal du 'gjøre noe med vakten' må du få flere med deg ellers får dem bare medhold av politiet/dommer, dem sier seff. bare at du 'slo deg vrang'...

det står sikkert info i brevet at dersom du ikke betaler kommer de å henter deg på jobben og burer deg inne i en liten periode(2-5dager)... du kan jo håpe at dem ikke har kapasitet til å ha deg der...

btw: fikk du bot før avhør? hmm...
dersom du ikke fikk 'tilbud' om avhør kan du jo stikke innom kammeret om be om en sammtale/avhør... sammen med vitnene (MEN dette kan gjøre vondt verre...)

hvor mange vitner er det snakk om?

men egentlig tror jeg ikke at du kommer noen vei, siden politiet ikke gjorde noen 'tabber'...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hm.. endel av vaktene på exo er total mentalcases.. jeg syntes seriøst at du skal saksøke jævlen for alt han har og eier.. det er faktisk ulovlig å true noen på livet..

btw.
antall vitner i denne saken er mest sannsynligvis 1, dørvakten. dem kan ikke ha dradd inn folk som var på exodus, ingen som ser noe der (gangbang-mofo-plass, annenhver person selger sheit). Og da er det ditt ord mot hans, og snuten er ikke dum (?!?), dem kjenner godt til dem vaktene, dem er ikke akkurat mor theresas beste barn

mitt råd er å ikke godta boten, da dem ikke kan bevise sheit.. ta å stikk på snutstasjonen å snakk med dem
Rohypnol er jo eit legalt middel så lenge ein har fått det frå ein lege. Det er jo det diverre dei færraste som får.

Eg har ikkje heilt peiling på det du spør om, men eit godt tips kan vere å spørre på nyhetsgruppa no.fag.jus. Der heng det eit par advokatar som plar å dele sin visdom med meningmann.

Lukke til!
Det kan være fordel å nekte forelegget av flere grunner. Hvis du vedtar forelegget kommer det til å stå: Overtredelse/Brudd på legemiddelloven §?. Det kan være en kjip ting og ha på vandelen når det gjelder reiser, jobb osv.

Mitt lille råd er å kontakte saksbehandler (er oppført på forelegget) og gi beskjed om at du ikke vedtar boten. Dørvakter har ingen politimydighet og har heller ikke veldig stor troverdighet i retten(i værste fall). De fleste er som regel kriminelle eller har rulleblad selv. En annen ting er at det koster politidistriktet alt for mye penger å føre en rettsak ang. 5 rohypnol, som sannsynligvis aldri blir oppklart. Utfallet vil sannsynligvis bli at saken henlegges og du slipper unna med prikkfritt rulleblad og en bot som brenner godt i peisen

-snyper
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Greit jeg er ikke noen jævla Ally McBeal men jeg kan jo gjøre ett forsøk med det jeg vet....

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke tatt imot forelegget (godtatt what ever..) Saken er nemlig den som noen sa, at du mest sannsynelig vil bli satt inn for noen dager, MEN for at de skal ha deg inne, koster det den norske stat (tror det var) 1000 kroner døgnet. Ergo 2døgn = 2000 kroner. Trekk dette fra boten på 1500 og du får 1500-2000= -500 og da har du plutselig tapt penger på å ta en fyr for ett par "roofies", hyppere hva nå du kaller det. Legg til ett par døgn til og du har sikra at den korrupte dommeren som styrer saken ikke har noen lønn for strevet...
Mens alt dette skjer så driver folk og slår hverandre ned på gata fordi onkel ikke har folk nok til å passe på den almenne ve og vel, men heller ta en ungdom for besittelse....
Folk ellers er ganske slu. En kamerat av meg ble tatt av Securitas vakter for skating på ulovlig område (trespassing), og ble dratt vekk. Da han vrei seg unna vakta, kom han til å fike securitas dama i hue, og holdt på å bli anmeldt for vold mot offentlig tjenestemann(kvinne...)
Jeg veit ikke om dette hjelper noen, det var bare min mening, men anyway. La meg vite hvordan det går ok?
Totto
Opprinnelig postet av Totto
En kamerat av meg ble tatt av Securitas vakter for skating på ulovlig område (trespassing), og ble dratt vekk. Da han vrei seg unna vakta, kom han til å fike securitas dama i hue, og holdt på å bli anmeldt for vold mot offentlig tjenestemann(kvinne...)
Totto
Vis hele sitatet...
Vektere er vel ikke regnet som offentlige tjenestemenn?

tilbake til saken..

sp3q: Så lenge politiet ikke fant noe på deg har de ikke mye på deg. At en dørvakt påstår du hadde dop kan neppe være et godt nok grunnlag for dom?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vektere er vel ikke regnet som offentlige tjenestemenn?
Vis hele sitatet...
Nei sant nok, det var noe i den duren. Jeg husker ikke nøyaktig hva det var de sa han kunne bli anmeldt for.
Men anyway, det ordner seg sikkert. Staten gidder ikke å tape penger fordi en fyr har hatt noe rohypnol i lomma...(tror jeg da..)
Totto
Opprinnelig postet av Totto

Men anyway, det ordner seg sikkert. Staten gidder ikke å tape penger fordi en fyr har hatt noe rohypnol i lomma...(tror jeg da..)
Totto
Vis hele sitatet...
Tror nok du tar feil der... det er jo akkurat det staten gjør i de fleste tilfeller... taper penger på fillesaker...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Red-Bull
har du ikke råd til bot'n har du ikke råd til advokat
Vis hele sitatet...
(LES: Gratis rettshjelp i norge )
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Jeg Sendte: Forelegget vedtas IKKE

så skrev jeg under..

Jeg ble ikke innkalt til avhør som avtalt den 12.10.01.. Jeg motar ikke dette forelegget uten å ha fått forklaret meg.Jeg har "kari nordmann " til vitne til henndelsen. Jeg vil også tilføye at jeg vil annmelde vakten på Exodus som DERE sa dere skrev navnet på, for 2 drapstrussler mens jeg lå på gulvet!

-sp3q
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Noen som vet hva Securitas (tyttebær politi) har lov til?
Har hørt fra noen at de har større makt enn purken, at de kan bære køller, våpen....

Noen sier de ikke har lov til en dritt, bare passer på lissom
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
de har IKKE mer makt enn politiet, bare så det er klart. kan ikke si konkret hva de har lov til eller ei, men det er ikke så veldig mye.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Hehe.. jeg husker det ikke selv.. men jeg var på fest.. altfor dritings og jah.. alt annet..så kom det en securitas opp ogsa vi måtte dempe musikken.. (og musikken sto på full gufffe) og jeg skrek til han at vi ikke hadde musikk.. og bad han dra til helvete... Da truet han med å ringe purken.. da sa jeg bare at det kunne han bare gjøre.. så kom han opp igjen.. 3 ganger til sammen.. og til slutt så jaget jeg han ned trappe oppgangen.. så heh.. jeg tror ikke de har så veldig mye makt akkuratt!! ..( men hva NOEN tar seg lov til er jo en annen ting)

Men det med våpen .. det er bare bullshit..!!

-sp3q
Som sagt over, hvis dem ikke fant stæsj på deg kan dem ikke ta deg for det, og hvis dørvakta sa du hadde det på deg så bare blånekter du, for det er ord mot ord...

Btw, det koster 1800 i døgnet å ha deg i fângelse pr døgn, og dem trekker 500 av bota di for hvert døgn, tåpelig men dem gjør det, du får tilogmed betalt mens du er der!! Uansett er det så jævla kø i fengsla nå at dem hakke plass til deg, i verste fall så sender du et brev til mo i rana der dem har kontor og får orna deg nedbetaling, kan faktisk få det til 50 spenn i mnd....

Hvis du er sikta så har du som regel rett til advokat gratis, men når du bare har fått forenkla forelegg så veit jeg ikke, trukke du får no på rulleblad hvis det er forenkla....
Viss du blir sikta av politiet har du rett til gratis retthjelp forutsatt at du har inntekt og formue under eit visst nivå. Men viss du "går til sak" mot politi/apemannen frå exodus så må du sjølv betale rettsutgifter.
▼ ... over et år senere ... ▼
gammel tråd men..............................
jeg hadde andmelt dørvakta for drapstrusler.
taper du i byretten hadde jeg gått til lagmansretten taper du der og villle jeg anket til høyesterett da dette er en prinsippsak vil du ha en sjangse til og komme i gjennom i tjeremålsutvalget.
en vekter har ikke lov til og spørre deg om navnet ditt en gang da kan du saksøke han .
må nok flytte til usa der er rettsaker gratis- staten betaler.
Sist endret av thomassk; 7. mai 2003 kl. 19:02.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hater vaktene på exodus. Jeg har blitt slått i trynet av dem for ingen grunn tidligere, og har hørt om mange lignende episoder der de bruker uvettig vold uten noen som helst grunn.
hvordan gikk det med denne saken egentlig?
Opprinnelig postet av Schizoma
Hater vaktene på exodus. Jeg har blitt slått i trynet av dem for ingen grunn tidligere, og har hørt om mange lignende episoder der de bruker uvettig vold uten noen som helst grunn.
Vis hele sitatet...
annmeld dem, så får bastardene svi!
For dere som ennå ikke har forstått det, gratis rettshjelp finnes i Norge.
Anmeld, men før det kommer du og noen venner med ad-hd og banker drittungen til han faller fra en annen. Spark bitene møre og kok dem i 5 min. på middels varme. server med en god vin beregnet på bedervet kjøtt. Serveres (med suksess) på din nærmeste politistasjon, hvor du anmelder de slemme bitene av en fordums dørvakt (la dem svi)!!!! Jeg vil ha noen av ditt stasj!

Edit:Hvordan gikk saken?
Sist endret av pinnsvinet; 7. mai 2003 kl. 22:34.
Lite vits å gi råd om saken nå, da den er to år gammel...
hadde vært gøy å vite ossen det gikk?
ja, men det er ikke det jeg sier (tenkte på rådene).
Opprinnelig postet av totto
Saken er nemlig den som noen sa, at du mest sannsynelig vil bli satt inn for noen dager, MEN for at de skal ha deg inne, koster det den norske stat (tror det var) 1000 kroner døgnet. Ergo 2døgn = 2000 kroner. Trekk dette fra boten på 1500 og du får 1500-2000= -500
Vis hele sitatet...
Siden tråden først er tatt opp igjen, er dere virkelig så dumme at dere tror de kommer til å bure han inn hvis han ikke betaler?
De trekker det jo selvsagt bare av lønna e.l. riktignok er det fullt av brøhuer i ansatt i det offentlige, men det er nok ikke så dumme

Free6
Godtar du ikke boten, må du faktisk belage deg på et lite fengselsopphold...
Opprinnelig postet av n0||i
Godtar du ikke boten, må du faktisk belage deg på et lite fengselsopphold...
Vis hele sitatet...
Det du kanskje mener er at om du VEDTAR boten,og da ikke betaler den så må du sitte inne noen dager.
nFF Marshall
morten's Avatar
Hvis du ikke vedtar boten, så blir det vel rettsak?
Opprinnelig postet av wong
Det du kanskje mener er at om du VEDTAR boten,og da ikke betaler den så må du sitte inne noen dager.
Vis hele sitatet...
potet - potitt
.........


Blir vel en liten rettsak først ja.
Opprinnelig postet av morten
Hvis du ikke vedtar boten, så blir det vel rettsak?
Vis hele sitatet...
Som regel ja,men du trenger ikke å få noe strengere straff i rettsaken enn en bot heller.Men som regel bør man nok vedta en bot om de tilbyr det.
men han hadde jo dopet! det der er enkelt og greit en diger løgn! tipper det narko huet har et par prikker på rullebladet som ikke gjør saken noe bedre uansett...
dop som var svelgt i 2001? errr... hvis noen absolutt lurer på ossen det gikk, så finnes det en glup funksjon som heter PM

mm