Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3802
Jeg blir innlagt på DPS kl 15 idag pga depresjon +++

Jeg ønsker å ha med meg 50 tabletter som jeg kan administrere selv under oppholdet.

PLanlegger og gjemme dem i bokseren. Jeg er ikke innlagt for noe som har med rus og gjøre.

Lurer på hva som er normal prosedyre, regner med de går gjennom all bagasje og ber meg tømme lommene, men må jeg strippe og ta av bokseren? Noen som har erfaring?

Forresten, hvorfor er klokken en time for sen her inne?
Sist endret av kongolavdenfemt; 13. oktober 2016 kl. 08:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Depresjon kan ha alt med rus å gjøre. Legg fra deg pillene og vær edru en stund kompis.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Jeg er for tiden inne på post for avrusing. Hvordan prosedyrene er der du skal kan jeg naturligvis ikke skrive under og garantere for. Jeg regner med det er frivillig innleggelse. De kan helt sikkert be deg sjekke (eller kalle inn en instans med myndighet til det) ta av alt undertøy, men jeg regner dette som meget lite sannsynlig. Man får en liten kroppsvisitasjon, men ikke verre enn det er når det piper rødt på flyplass-kontrollen.¨

De vil naturligvis sjekke alt av klær nøye, men ikke annet enn overfladisk kjenne at du ikke gjemmer noe for dem.

Klipp hull fremme i bokseren, der finner du to lag. Klipp et lite hull i det minste laget, og legg pillene der. Sammenpakket i et eller annet av egen oppfinnsomhet. Anbefaler en liten runde dorull-papir rundt for å unngå knitring, da dette vil kunne skape mistenksomhet.

Jeg har aldri, selv av politiet, blitt bedt om å ransakes naken. De er gjerne mer redd for ting de kan stikke seg på under gjennomsjekk og ransakelse av de klær du måtte ha på deg.

Vær diskret. På slike institusjoner snakkes det. Dersom det er en som for vite noe, får plutselig personalet vite, og da er man plutselig i situasjonen hvor en nakenransakelse er ønskelig (<-tenker jeg).


Håper du får et godt opphold
Trådstarter
Vennligst ikke kom med moralpreken når du ikke kjenner historien, jeg har vært kronisk depressiv eller hva de kaller det siden jeg var 14 år, nå er jeg 26. Innleggelsen har ingenting med rus og gjøre i det hele tatt.

Jeg havnet i glattcelle for ordensforstyrrelse sist helg og da krevde de at jeg måtte av med bokseren foran dem. Jeg hadde kun drukket alkohol. Jeg bruker ikke piller daglig. Jeg liker å ta en pille for å klare å konsentrere meg og få lest en bok da konsentrasjonsvanskene er så sterke. Pillene blir ikke brukt hver dag, kanskje 1-2 per uke.

Det er frivillig innleggelse ja, ble ganske overrasket hvor for jeg kom inn

Hmm tommy hilfiger bokseren har ikke to lag ;P

I tilegg er ikke denne dps beregnet på rusavhengige.

Fant en god løsning, knipspose som rulles sammen og teipes, for deretter å feste på innsiden av bokseren med sikkerhetsnål så den ikke glir ut på sidene. Har ingen stramme nok boksere så må festes
Sist endret av kongolavdenfemt; 13. oktober 2016 kl. 09:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg må bare spørre - du sier at du tar 1-2 piller i uken men skal ha med deg 50? Kan det hende at du ikke er helt ærlig med degselv?
Trådstarter
Kan det hende jeg skal på langtidsopphold i 6 måneder?

2x4x6 = 48
Sist endret av kongolavdenfemt; 13. oktober 2016 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da jeg dro til rehab i 6 mnd, gikk de kun igjennom bagasje, og klær. Boxer/undertøyet jeg hadde på meg ble aldri sjekket. Regner med de er mindre strenge på DPS enn på rehab.

Du kan vel gi en oppdatering nå, ettersom du er innlagt.
Trådstarter
Det gikk helt fint, ingen kroppsvisitasjon, bare tømme lommer. Jeg spurte ikke noe om det var slik de tok urinprøver på sikt men regner ikke med det da det ikke er mye rus relatert her. Krysser fingrene og gir dere oppdatering om jeg blir busted!

Ganske grei plass egentlig, lite regler, får komme og gå litt sånn når jeg vil så lenge det er noe mening med det jeg skal. Som å hente posten imorgen da ingen i familien har mulighet, da de er i Spania. Så er DPS'en bare 3km fra hvor jeg bor så det blir bare noen hyggelige spaserturer daglig det.
Sist endret av kongolavdenfemt; 13. oktober 2016 kl. 17:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
dps er da ikke noen tvangs inleggelses institusjon.. spørsmål? spør meg vært gjennom det meste?
Trådstarter
Vel, dette er første gang på denne dps'en. Tidligere har jeg vært mye på sykehusets psykiatriske post og da måtte jeg strippe. Jeg hadde også 1 års langtidsopphold på Ungdomsenheten på Karmøy DPS. Der var det tilfeldige urinpriver, minst 4 ganger iuka. I tilegg måtte man vaske rommene 2 ganger i uka og de inspiserte alt. Jeg var så smart at når jeg hadde 1 uke permisjon i fase 2 som de kalte det på Karmøy DPS at det første jeg gjorde vår å drikke 12 øl og kose meg, ikke noe narkotika. De tar alltid alkotest når du har vært ute og urinprøver etter permisjon. ingenting slo jo ut på urinprøven så jeg troddde prosjektet mitt hadde lykkes.

3 dager senere blir jeg innkalt til legen på karmøy dps til en samtale der han lurte på om jeg hadde noe å fortelle. Jeg la korta på bordet, og fikk vite de kan spore alkoholinntak i urin i 1 uke, litt usikker på hvor lenge. Så det at det er trygt og drikke mens man er på permsjon ifbm at man er innlagt for rus slr bare tilbake på en selv. Helt ufattelig at de kan spore alkohol i urin 5 dager etter inntak. Så da var det full isolasjon i noen dager før jeg måtte sitte rundt spisebordet og fortelle alle medpasienter hva jeg hadde gjort. Sikkert noen som kjenner meg igjen hvis de har vært der på instiusjon også, men driter i det.

DPS er ikke tvangsinnleggende? sikker på det? har en vennine som sliter med selvskding og hun ble fraatt lappen og det er en dps hun er på , Jeg vet ikke om kan brukes tvang tiil å legges inn på dps men jeg tror det da det har skjedd me hun.

Tro meg, jeg har vært innom mange institusjoner, dps'er, langtidsopphold, avrusning.

Men vil de ta urinprøver av meg når det ikke er noe rus i bilde denne gangen ved innleggelse?
Når de ser i journalen din at du har en lang historikk med rus og at du tidligere ikke har klart å være rusfri under innleggelse så tenker jeg at terskelen for å sjekke deg er rimelig lav i utgangspunktet. Hvor langt de går denne gangen aner jeg ikke, men de som legges inn på tvang er ikke ukjent med å måtte stå splitte naken og løfte opp scrotum. Og selv på frivillig innleggelse på DPS så kan de sjekke bagasje etc.

Men om du har utgang uten følge så kan du jo bare gjemme pillene utenfor, så kan du hente når du skal ut å "ha luft".
Sist endret av frtoretang; 14. oktober 2016 kl. 16:18.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Vel, dette er første gang på denne dps'en. Tidligere har jeg vært mye på sykehusets psykiatriske post og da måtte jeg strippe. Jeg hadde også 1 års langtidsopphold på Ungdomsenheten på Karmøy DPS. Der var det tilfeldige urinpriver, minst 4 ganger iuka. I tilegg måtte man vaske rommene 2 ganger i uka og de inspiserte alt. Jeg var så smart at når jeg hadde 1 uke permisjon i fase 2 som de kalte det på Karmøy DPS at det første jeg gjorde vår å drikke 12 øl og kose meg, ikke noe narkotika. De tar alltid alkotest når du har vært ute og urinprøver etter permisjon. ingenting slo jo ut på urinprøven så jeg troddde prosjektet mitt hadde lykkes.

3 dager senere blir jeg innkalt til legen på karmøy dps til en samtale der han lurte på om jeg hadde noe å fortelle. Jeg la korta på bordet, og fikk vite de kan spore alkoholinntak i urin i 1 uke, litt usikker på hvor lenge. Så det at det er trygt og drikke mens man er på permsjon ifbm at man er innlagt for rus slr bare tilbake på en selv. Helt ufattelig at de kan spore alkohol i urin 5 dager etter inntak. Så da var det full isolasjon i noen dager før jeg måtte sitte rundt spisebordet og fortelle alle medpasienter hva jeg hadde gjort. Sikkert noen som kjenner meg igjen hvis de har vært der på instiusjon også, men driter i det.
Vis hele sitatet...
Herregud da, høres ut som fengselsopphold eller lignende straffesystem. Fortell gjerne litt mer, er det virkelig så ille som jeg har fått inntrykk av nå? At man må vaske rommet 2 ganger i uka, tilfeldige urinprøver 4 ganger i uka, stripping? Høres ut som et utrolig nedverdigende opphold...
Sist endret av seroto9n; 15. oktober 2016 kl. 03:18.
Av erfaring så tror jeg ikke du blir sjekket nøye ved en dps innleggelse.Det er ikke en akutt innleggelse,og du skal ikke ha A-vakt.Jeg ble bare bedt om å levere medisinene mine på kontoret,det var alt.

På mine akutte innleggelser på sykehus derimot,ble bagasje sjekket nøye.;men ikke snakk om stripping.
Trådstarter
Terskelen for å sjekkes var veldig lav, det første var urinprøve også ble jeg satt opp på ukentlige urinprøver som skal til laboratorie. Blir litt kjipere opphold men har overlevd til nå. Truxal er ikke noe særlig.....

Jeg ble ikke sjekket i det hele tatt før jeg kom inn, de gikk ikke gjennom bagasjen engang, men jeg har pillene liggende hjemme nå og får vente til etter institusjonsoppholdet Lang holdbarhet...

Sitat av seroto9n Vis innlegg
Herregud da, høres ut som fengselsopphold eller lignende straffesystem. Fortell gjerne litt mer, er det virkelig så ille som jeg har fått inntrykk av nå? At man må vaske rommet 2 ganger i uka, tilfeldige urinprøver 4 ganger i uka, stripping? Høres ut som et utrolig nedverdigende opphold...
Vis hele sitatet...

Jeg var der helt frivillig, hadde jo store rusproblemer, vil si det var verdt det. Var ikke mye stripping nei, urinprøver kunne være opptil 4 ganger i uka ja, opptil. Vasking av rommet skulle skje 2 ganger i uken med inspeksjon ja, veldig avhengig av hvem som inspiserte osv. Noen var nazi, noen var greie. Men jeg lærte ekstremt mye av oppholdet så det var verdt det. Karmøy DPS ungdomsenheten kan anbefales selv om det høres strengt ut.
Sist endret av kongolavdenfemt; 19. oktober 2016 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rull opp deodoranten din, putt en klipspose med dine nødvendige medisiner underst i deodoranten og rull deodoranten på toppen igjen.
Forøvrig hvis det er frivillig innleggelse er de ikke sååå nøye med å sjekke bagasjen din.
Dersom nevnte piller er til hjelp, hvorfor bedrive selvmedisinering? Gå til lege, få resept - > problem solved. Vil ikke lege skrive ut? Det er nok en årsak dersom fagfolk ikke ønsker at du skal ta medisin x. Står du på ditt og mener du selv vet best og at rus ikke har sammenheng med depresjon støtter jeg de tidligere uttalte postere om sannsynlig selvbedrag. Lykke til.
Trådstarter
Siden jeg er registrert som misbruker av cannabis har aldri B-preparater vært noe som er aktuelt å få hos fastlegen. Hvilken fastlege vil skrive ut B-preparater for at man skal slappe litt ekstra av i helgene? Jeg er nå innlagt og inntar ingen benzodiazepiner da de var raske med å ta urinprøve og blodprøve, nå er det urinprøve 2 ganger i uka, bare for å sjekke at jeg følger opp behandlingen og ikke selvmedisinerer.

Smuglingen inn var ingen problem da de ikke brydde seg om bagasjen, problemet er å få brukt dem uten å bli oppdaget så ved første permisjon jeg hadde tok jeg dem med hjem der de ligger trygt å godt og venter på meg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
"3 dager senere blir jeg innkalt til legen på karmøy dps til en samtale der han lurte på om jeg hadde noe å fortelle. Jeg la korta på bordet, og fikk vite de kan spore alkoholinntak i urin i 1 uke, litt usikker på hvor lenge. Så det at det er trygt og drikke mens man er på permsjon ifbm at man er innlagt for rus slr bare tilbake på en selv. Helt ufattelig at de kan spore alkohol i urin 5 dager etter inntak. Så da var det full isolasjon i noen dager før jeg måtte sitte rundt spisebordet og fortelle alle medpasienter hva jeg hadde gjort. Sikkert noen som kjenner meg igjen hvis de har vært der på instiusjon også, men driter i det."

Kjenner med ekstremt igjen i det der, ja. Riktignok på rehab, og ikke DPS. Men disse institusjonene håndterer slike terapeutiske problemstillinger nærmest likt.

Vaske de tre samme dassene tre ganger om dagen, og å stå i giv akt <3