Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4104
Hei..

Er det noen som vet om det finnes et system for å videreføre fjernkontroll signaler? Skal montere tuner/reciever ++ i rommet bak tven ..

Noen gode forslag?
Ett godt, og ett middels forslag:

Det gode: Kjøp en av Logitechs Harmony-kontrollere med RF -> IR.... Da får du med 3 små "dongles" som kobles til strøm du monterer i nærheten av utstyret, og så bruker man universalfjernkontroll som sender ut RF til disse "donglene"... I dongelen blir signalet konvertert til IR og sendt ut som vanlig.

Bruker selv denne løsningen (Harmony 900) og er veldig fornøyd (har Apple-TV, Mac, PS3/4 og tv-mottaker i et annet rom enn TVen)... Fungerer helt utmerket. Finnes dog en nyere toppmodell fra Logitech som har fått veldig gode kritikker...


Den noe middelmådige løsninge: Kjøp IR->IR forlenger på Clas Ohlson eller tilsvarende... Her får du "to bokser med en ledning imellom"; du plasserer den ene i rommet hvor du bruker fjernkontrollen(e), og den andre hvor du har utstyret og trekker ledningen imellom.... En kompis har dette, og det fungerer "helt greit"; men ulempen er at man blir sittende med alt fjernkontroll-rælet uansett... Mye mer praktisk med èn kontroll som man får hos Logitech...

Vår dog obs på at Harmony-kontrollenes software ikke er støttet av nyeste OS-X dersom du har Mac..... Selv må jeg inn i fandens operativsystem (windows....) for å reprogrammere fjernkontrollen ved behov.....
Sitat av quintilian Vis innlegg
Ett godt, og ett middels forslag:

Det gode: Kjøp en av Logitechs Harmony-kontrollere med RF -> IR.... Da får du med 3 små "dongles" som kobles til strøm du monterer i nærheten av utstyret, og så bruker man universalfjernkontroll som sender ut RF til disse "donglene"... I dongelen blir signalet konvertert til IR og sendt ut som vanlig.

Bruker selv denne løsningen (Harmony 900) og er veldig fornøyd (har Apple-TV, Mac, PS3/4 og tv-mottaker i et annet rom enn TVen)... Fungerer helt utmerket. Finnes dog en nyere toppmodell fra Logitech som har fått veldig gode kritikker...


Den noe middelmådige løsninge: Kjøp IR->IR forlenger på Clas Ohlson eller tilsvarende... Her får du "to bokser med en ledning imellom"; du plasserer den ene i rommet hvor du bruker fjernkontrollen(e), og den andre hvor du har utstyret og trekker ledningen imellom.... En kompis har dette, og det fungerer "helt greit"; men ulempen er at man blir sittende med alt fjernkontroll-rælet uansett... Mye mer praktisk med èn kontroll som man får hos Logitech...

Vår dog obs på at Harmony-kontrollenes software ikke er støttet av nyeste OS-X dersom du har Mac..... Selv må jeg inn i fandens operativsystem (windows....) for å reprogrammere fjernkontrollen ved behov.....
Vis hele sitatet...
takk for svar! er disse donglene tilleggsutsyr?
Enig med quintilian, gå for en Harmony fra Logitech. Jeg har selv en Harmony Ultimate med medfølgende Hub. Synes du det blir for dyrt kan du eventuelt kjøpe bare Hub'en og styre komponentene dine fra en smarttelefon.

Jeg fikk med tre dongler for IR-signal da jeg handla fjernkontrollen. Er ikke mer enn toppen én meter kabel på disse da de nok er tenkt brukt i et mediamøbel uten glassdører, men siden Hub'en er kobla til wi-fi kan du jo bare sette den inn i rommet bak tv-en din.
Sitat av Guttelim Vis innlegg
takk for svar! er disse donglene tilleggsutsyr?
Vis hele sitatet...
På min 900` fulgte de med... Dvs. en "hovedbase" som man kobler til strøm, og to mindre versjoner med ca 1 m ledning som man kobler til "hovedbasen"... Dette hvis man har flere hyller i mediemøbelet etc....

Selv har jeg en åpen løsning i et slags "rack" og bruker bare hovedbasen....

Strøm-adapteren gikk forøvrig i stykker til denne basen. Jeg orket ikke å reklamere, men kjøpte en universal-adapter fra Clas ohlson til rundt hundrelappen. Funket som fjell.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Takker for alle svar!