Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3710
Heisann hoppsann!

Ble i februar tatt med noen jointer med daimiana (lovlig urt) og UR-144 (syntetisk cannabis, lovlig da). Dette ble konfiskert og sendt til analyse, og i slutten av februar ringte de moren min, siden jeg var 15 og sa at de fant syntetisk cannabis i jointene, at jeg ble anmeldt for brudd på legemiddelloven ved innførsel av syntetisk cannabis (merk: dette har jeg heller ikke gjort, og siden alt har gått gjennom foreldre har jeg ikke fått mulighet for å forklare meg for politiet). De skulle ta det opp med en jurist om det var noe de skulle lage en videre sak av (muligens rettsak, jeg husker ikke detaljer).

Greia er at dette nå er 3 måneder siden allerede, og jeg har ikke hørt et ord, og det er en liten påkjennelse å gå rundt og måtte bekymre seg over slike ting. Er det noen mulighet for å vite om saken bare er droppet? Pleier det virkelig å ta så lang tid? Hvis ikke, hva er sjansene for at noe skjer videre?

Lurer veldig på om noen har vært i samme situasjon.

Takk for alle svar!
tar mange måneder, du får brev i posten når det er henlagt. jeg var nettopp i en sak som ble henlagt, det tok et halvt år. alt kommer an på hvor lang tid politiet bruker på å samle bevis på straffbare forhold og hvor lang tid det tar før politiet sender det videre til påtalemyndighetene. å vente hvertfall et halvår er ikke unormalt.
vist det blir rettsak har du en ganske grei sak mtp. at damiana og UR-144 er/var lovlig når du ble tatt. pluss at du bare kan si at det var en kompis sine joints, eller at det var dine, MEN at du ikke bestilte det/tok det med inn i landet.
Sitat av lokakis Vis innlegg
vist det blir rettsak har du en ganske grei sak mtp. at damiana og UR-144 er/var lovlig når du ble tatt. pluss at du bare kan si at det var en kompis sine joints, eller at det var dine, MEN at du ikke bestilte det/tok det med inn i landet.
Vis hele sitatet...
Daimiana tar jeg selv som kosttilskudd. Er det noe spesielt med det. Jeg tror de bruker det som krydder i viner og likører også.
Du får brev i posten om saken er henlagt eller tatt videre til retten osv.
Så om du ikke har fått noe i porten er det forsatt under etterforskning.

Normal tid for og få dette tatt oppi rett er 6-12 mnd!
Sist endret av 4asd13; 31. mai 2013 kl. 09:58.
Velvel, jeg har sånn sett lovligheten på min side ved tanke på at jeg ikke har brutt loven på noe sett eller vis, men det er ganske ubehagelig å gå rundt i "psykisk fengsel". Det verste med sånne saker som umyndig er jo hvordan de snakker så mye piss og lyver til foreldre om masse ting som ikke er sant og omtrent ødelegger alle relasjoner mellom foreldre og barn.

6-12 måneder er også en forferdelig lang tid å vente på et svar... :/
Sist endret av Ketenna; 1. juni 2013 kl. 00:25.