Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 964
Hei, je sitter nå og vurderer om jeg skal gå til innkjøp av en tv ellet prosjektor. Det jeg da lurer på er hvordab en prosjector er når du f.eks skal game. Vil den være omtrent samme kvalitet, eller mye dårligere?

Så denne på komplett, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616824 er denne bra nok tilog spille på eller må jeg opp i en høyere prisklasse? =)

Beglager for eventuelle skrivefeil; skrevet på iphone
Grei nok prosjektor, du vil dog få bedre kontrast, og kanskje litt bedre responstid på en skjerm. En pære i en prosjektor må byttes etter ~3000 timer, og koster gjerne opp i 3000.
3000 timer er mye spør du meg. Dersom man ikke snitt gamer 2 timer pr dag, varer lampen i 5 år. Jeg har selv en prosjekter innen et dedikert hjemmekinorom. Jeg bruker projektoren kun til ps3 (blue ray og spill). Jeg har en modell som er dårligere enn de du linker til, og jeg er meget fornøyd med bildet. Dog litt dårlig i dagslys, men soting av vinduer Gjør seg.
Projektor er konge om du har de rette forholdene. Har selv en Epson EMP-TW700, og til tross for at den kanskje er en smule utdatert i dag, er det langt heftigere enn å se film og spille konsoll på TV-er til godt over dobbel pris. Personlig dro jeg den opp på 130", for å gi et inntrykk av størrelse. Skikkelig kinofølelse.

Nå som det nærmer seg vinteren er det stort sett ikke et problem, men på sommeren er det ganske ubehagelig med mindre du har de rette forholdene. Med det mener jeg naturligvis lyskontroll. Klarer du ikke få det skikkelig mørkt, er billige projektorer (under 15 tusen i alle fall) temmelig bortkastet i mine øyne. Svartnivået og lysstyrken er ikke god nok til å gjøre det bra under dagslys og lyse forhold.

En annen ting som er verdt å nevne seg, spesifikasjonene har ikke en dritt å si når det kommer til projektor; les anbefalinger for å få et nøyaktig inntrykk. Søker du litt rundt etter den du spør om, finner du sikkert noe vettugt
Sist endret av Restyle; 4. oktober 2011 kl. 17:51.