Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1207
Hei. Har søkt litt, men har ikke akkurat Bachelor i googling.

vil lage et slikt bilde

http://i.cdn.turner.com/si/multimedia/photo_gallery/0907/xgames15.predictions/images/travispastrana.jpg

noen som kan det? Eller vet om en god guide? Har funnet nesten liknende filmer på youtube, men det er ikke helt samme greia.

hovedpoenget er vel å legge fler bilder oppover hverandre.
Speilrefleks på stativ. Manuelle instillinger. Fjernutløser. Høy lukkertid med så mange bilder som mulig i sekundet. Deretter heavy klipping og liming i photoshop.
ehm ikkke skyt meg hvis jeg tar feil, men du må ta x antall bilder far akkurat samme plass (stativ9 ogå bare legger du disse oppå hverandre
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Om du har fast kameraposisjon så kan du legge bildene oppå hverandre i photoshop. Deretter bruker du vel "clone(stamp) tool" eller noe sånt
clone stamp tool gjør jo nettopp det å "klone" eller kopiere. Trur ikke det går. Det letteste er som nevnt å klippe ut objektet å lime inn alle etter hverandre... tar tid ja
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Hvordan jeg tar selve bilde er jeg klar over. Har allerede en serie bilder jeg vil lime inn. glemte å si at jeg egentlig bare trengte hjelp med selve redigeringen.
Legg første bildet i første layeret. Lag et nytt layer, og legg inn neste bilde. Ta vekk alt rundt personen som hopper. Lag et nytt layer. Legg på bildet, ta vekk alt rundt. Nytt lay... Ja, du skjønner greia?
Har du photoshop? Da legger du alle bildene som lag i samme prosjektet. og så må du klippe ut/fjerne det som er i veien for å se laget under. repeat til det ser bra ut.
Hva med å spørre Augustin Munoz om hjelp? Ifølge sikids.com er det han som har tatt bildet.
Sist endret av Poison; 23. juni 2011 kl. 00:19.
Hvis du har tatt alle bildene med stativ med det samme utsnittet bruker du clone-verktøyet! Bare tull å klippe og lime. Sjekk det ut selv, jeg lyver ikke.

Edit: Men bare om du tar litt mer mellomrom mellom de, hvis ikke vil det være enklere å klippe og lime.
Sist endret av Beastie; 23. juni 2011 kl. 00:23.
bilde med stativ, ta seriebilder, legg alle bildene i hvert sitt lag i photoshop, så er det bare å viske ut det som ikke skal være der, husk å ha et låstbakgrunnslag

Mye lettere å bare viske ut bildet som ligger foran enn å klippe ut mannen i hvert bilde
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
bilde med stativ, ta seriebilder, legg alle bildene i hvert sitt lag i photoshop, så er det bare å viske ut det som ikke skal være der, husk å ha et låstbakgrunnslag

Mye lettere å bare viske ut bildet som ligger foran enn å klippe ut mannen i hvert bilde
Vis hele sitatet...
Ja, dette er nok det beste.
Dette bildet laget jeg ved hjelp av klone-verktøy og stjel/lim inn-metoden

http://bildr.no/thumb/912272.jpeg

btw, hoppet er på 7,5 meter, ikke jeg som hoppa middelmålig kvalitet skyldes at originalbildene var alt for mørke, så de måtte justeres i etterkant
Sist endret av Eplegutten; 23. juni 2011 kl. 00:31.
Photoshop kommer med en funksjon som slår bildene nesten helt sammen for deg, så hvis du googler det så finner du nok et svar ganske sjappt på hva denne funksjonen heter Men artig og lese de tidligere forslagene =P
Et bilde jeg lagde da vi lærte dette i media i 2. klasse.

http://bildr.no/thumb/912297.jpeg

Samme teknikken
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Jeg må nok ha en walkthrough or hele prosessen ^^ er ganske blank når det gjelder photoshop. vet hvor cloneknappen er, men ikke hvordan jeg gjør alt.
Du kloner med å holde inn shift (eller så var det ctrl) så trykker du på hvor du vil klone fra. deretter slipper du kloneknappen og kloner inn det du vil hvor du vil.

men gjør et søk på tutorials. da lærer du mye..