Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 7059
Hva trur dere skjer hvis jeg legger ved en konvolutt med noen lapper (og et notat som sier at det er for å ikke stryke), ved innlevering av matte skriftlig eksamen(2MX)?
Skal ta det til våren og matte er det verste faget jeg noen gang har hatt.
Dårlig.

Men vi kjenner ikke han/hun som skal rette eksamenen din.
Sitat av Tarfen Vis innlegg
Hva trur dere skjer hvis jeg legger ved en konvolutt med noen lapper (og et notat som sier at det er for å ikke stryke), ved innlevering av matte skriftlig eksamen(2MX)?
Skal ta det til våren og matte er det verste faget jeg noen gang har hatt.
Vis hele sitatet...
Meeh, tviler på at det funker gitt ;p
Trådstarter
3 6
Men trur dere at det heller kan gå motsatt vei? At jeg stryker bare sensor ser lappene?
Er vel ikke skadelig å bare prøve med noen få lapper
hva kan gå galt om/hvis han stryker uansett?
Du stryker, og er "noen lapper" fattigere.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
hva kan gå galt om/hvis han stryker uansett?
Vis hele sitatet...
Stryke på eksamen pluss bli blakk? Å se ut som en dust forran klassen?
Jeg tror sensor stryker deg, og tar penga
Nå er det vel slik at du først skal levere eksamen til eksamensvaktene og der er det kun eksamen som skal inn, ikke noen konvolutter eller slikt. Kanskje du heller skulle bruke pengene på ekstratimer?


Edit: Bare for å gjøre det fullstendig klart, du får ikke levert en konvolutt sammen med eksamenspapirene med mindre de har forandret veldig mye på eksamensformen fra da jeg var ung.
Sist endret av dåttkom; 4. februar 2011 kl. 20:13.
Hadde jeg vært sensor og motatt bestikkelse på et par lapper,så hadde du fått toppkarakter.:P
Meen jeg tviler nå sterkt på at en lærer her i norge tar imot det,det hadde endt med og få sparken for lærern viss hun/han tokk imot.
Du får nokk stryk uansett hvor god prøven er viss du prøver deg på dette.
Du mister pengene, får stryk og blir utvist.

Du får stryk på eksamen bare du har MSN oppe, hva tror du egentlig skjer hvis du prøver å bestikke en lærer?
Sist endret av nikons; 4. februar 2011 kl. 20:31.
Bare det å legge ved noe annet som blir sendt til sensor enn selve eksamensoppgaven tror jeg du kan se langt etter.
Har jobbet som eksamensvakt og vi ser igjenom alt du leverer inn. For å sjekke at sidene er nummeret, at det ikke står navn på dem osv. Legger du ved en konvolutt kan det hende jeg blir noen lapper rikere, men det er ingen garanti for at du står!
Sensoren ofrer neppe jobben sin for et par tusen. Glem hele greia der, og heller gå inn for å klare det.
Men vi eksamensvakter derimot blir veldig glad om du legger på et par tusenlapper i lønna vår!
Det tar sikkert lenger tid å tjene opp igjen pengene enn det tar å lese seg opp til den eksamenen om det først skal virke. Noe det ikke kommer til å gjøre uansett.
Bruk heller tid på å øv enn å spørre på forumet om du bør bestikke lærern.
På VGS nivået blir alle eksamens innleveringene gransket av 2-3 LÆRERE; slik at de kan gå igjennom for å se at du ikke har skrevet noe navn eller tlf nummer på oppgaven din. Hvordan i helvete skal du få en konvolutt inn der? Prøv heller å snik inn telefon nummeret ditt der; og be han ringe deg da du er villig til å bruke økonomiske hjelpemidler for å besto eller noe i den duren.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg kan love deg at svært få sensorer vil være villig til å ofre sin jobb og kanskje til og med karriere for en ukeslønn.
Og nei vi er ikke bare lærere som gransker eksamen du leverer inn. Flesteparten er også enten pensjonister eller ute etter og tjene en slant. Da jeg satt eksamensvakt på vgs for et par år siden hadde jeg 150 kr timen så slett ikke dårlig betalt sånn sett
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Og nei vi er ikke bare lærere som gransker eksamen du leverer inn. Flesteparten er også enten pensjonister eller ute etter og tjene en slant. Da jeg satt eksamensvakt på vgs for et par år siden hadde jeg 150 kr timen så slett ikke dårlig betalt sånn sett
Vis hele sitatet...
Om noe, så vertifiserer + forsterker det mitt orginale budskap; en konvolutt her er en døfødt idé, som sagt, prøv å lirk inn en tlf nummer eller likende.

Ps: Hvorfor har du 2mx om du ikke greier 2mx? Om det er fordi at det er et krav til inntak til høyere utdanning, kan jeg bare anta at ting ser mørt ut for deg; da matten bare blir vanskeligere fra vgs nivået og oppover; om du ikke greier å terpe den matten der når du fortsatt har 4 måneder på deg, er det praktisk talt like greit å kaste inn håndkleet allerede nå. Det finnes haugevis med stuidemuligheter der ute..
Trådstarter
3 6
Det var da voldsomt til mange kommentarer det ble da... Var nok med de første kommentarene. Det var bare et helt åpent spørsmål om noen visste noe om det.
Og jeg har noen rundt meg som hjelper meg til en hver tid hvis jeg står fast.
Studerer ikke og jeg har en jobb jeg bare går nattevakt i, så har "god" tid på meg.


Edit: Til moderator: det er bare å låse/slette innlegget når du får tid til det.
Sist endret av Tarfen; 6. februar 2011 kl. 00:25.
Du må leve i nuet, gjør det!
vær en mann! do it
Sånn at du er klar over det, det er 2 sensorer som retter oppgaven din..
Alle, har en pris
Det spørs om du har nok til å betale denne ukjente prislappen?
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Alle, har en pris
Det spørs om du har nok til å betale denne ukjente prislappen?
Vis hele sitatet...
Den er nok høyere enn hva det koster å ta faget om igjen som privatist :-).
Jeg tok eksamen i ei lita bygd i trøndelag..der satt samtlige elever med internett mens læreren satt fremme ved pulten og visste ingenting. Eksamen gikk ganske greit kan man si.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Sånn at du er klar over det, det er 2 sensorer som retter oppgaven din..
Vis hele sitatet...
Uhm, nei?

Det er vel bare en og visst du klager på jobben han har gjort så vil en ny sensor rette den til bedre eller dårligere.
Sist endret av Fyllingz; 27. mars 2011 kl. 23:10.
Jeg har jobbet som sensor flere ganger, både på muntlig og skriftlig eksamen, og jo, vi er to.
Er vel ikke noe mattefag som heter 2MX lenger?
Det er fortsatt mulig å gå opp som privatist i gamle fag, antar det er det op skal?
Prøve med noen få lapper? Hvis du først skal prøve, tror jeg det er bedre om du legger inn en god del lapper!
Problemet, er dog, som nevnt tidligere, at to eksamensvakter skal bla igjennom oppgaven og sjekke sideantall før den i det hele tatt kommer sensor i hende.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Det er fortsatt mulig å gå opp som privatist i gamle fag, antar det er det op skal?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke mulig. Siste mulighet var 2010.

http://www.samordnaopptak.no/info/ge...rev/index.html
Ok, my bad. Var sensor på noen gamle læreplaner i fjor og hadde ikke fått med meg det der.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Nei, det er ikke mulig. Siste mulighet var 2010.

http://www.samordnaopptak.no/info/ge...rev/index.html
Vis hele sitatet...
Kan man ikke ta opp fag som privatist i det hele tatt lenger?
Si hvordan det gikk hvis du gjør det da Tarfen
Har du sett Et plagieringseventyr? Ganske morsom og kanskje også relevant i denne sammenheng
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vi bor i norge, ikke nigeria.
de lappene du snakker om bør da i så fall ha stemplet "1000" på seg, og det bør være rundt 100 av dem.