Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7003
Noen som er kule å kommer med noen tips på hvor og når man kan dra for å få tatt ut penger når man må overtrekke kontoen..? i Oslo vell å merke...
Vet Deli i Bogstadveien er snill noen ganger.. Men noen flere som vet? Og tidspunkt? Setter pris på alle svar =)
Finn deg heller en jobb som betaler deg bedre, så slipper du slik barnslig måte å "låne" penger på.
De kommer til å vite at det var deg, de ser at det mangler penger, så sjekker de når de ble tatt ut osv. og av hvem....

Bla bla bla..
hvis du har dnb nor så kan du sette en teip over stripa å ta ut inntil 9900 i dnb minibanker(går på reserveløsning)
Sitat av skukketrure Vis innlegg
hvis du har dnb nor så kan du sette en teip over stripa å ta ut inntil 9900 i dnb minibanker(går på reserveløsning)
Vis hele sitatet...
har du noen oppskrift på dette? hvordan man skal sette teipen osv, hørtes ganske intresangt ut
Sitat av nemo90 Vis innlegg
har du noen oppskrift på dette? hvordan man skal sette teipen osv, hørtes ganske intresangt ut
Vis hele sitatet...
bruk sånn blank kontorteip på magnetstripa (viktig at den r så brei at den dekker hele)
Trådstarter
6 12
For dem som ikke har en jobb som gjør at enn til en hver tid har kontoen full av cash er dette en helt grei måte å "låne" penger av til neste lønning kommer.. Man betaler jo for overtrekket, samt hver krone av beløpet man har tatt ut.. Skjønner ikke hvorfor noen skal halshugge meg av den grunn?
Sitat av Lenelun Vis innlegg
For dem som ikke har en jobb som gjør at enn til en hver tid har kontoen full av cash er dette en helt grei måte å "låne" penger av til neste lønning kommer.. Man betaler jo for overtrekket, samt hver krone av beløpet man har tatt ut.. Skjønner ikke hvorfor noen skal halshugge meg av den grunn?
Vis hele sitatet...
Kredittkort kan jo anbefales, det gir ofte rentefrie perioder i motsetning til de langt-fra-rentefrie periodene som overtrekk gir.

Det er vel ikke lengre all verdens vanskelig å få et kredittkort med lav grense.
"Kredittkort kan jo anbefales, det gir ofte rentefrie perioder i motsetning til de langt-fra-rentefrie periodene som overtrekk gir.

Det er vel ikke lengre all verdens vanskelig å få et kredittkort med lav grense. "

Altså, det blir vel ikke renter før etter 1 eller 2 uker uansett, og hvis det er 3 dager til man får lønn og kjært trenger et par hundre spenn, så er detta en smooth løsning for noen.. Slutt å moraliser og hold deg til topic?

Noen som faktisk veit om det finnes noen faste tidspunkt banksystemer går offline og visa aktiveres? Før var det visst ofte rundt midnatt? De har sikkert random tidspunkter nå, ettersom noen sikkert begynte å utnytte dette.. (?)
Overtrekk gir renter fra første dag overtrekket blir bokført. Ofte høyere rente enn hva et kreditt har.

I tillegg vil overtrekk være røde flagg hos banken om du skulle søke om kreditt eller lån på et senere tidspunkt. Har du et overtrekk så byr det sjeldent på mer enn en påpekning eller spørsmål, men er det flere over en lengre eller kortere periode kan det føre til stryk.

Så kredittkort eller kontokreditt på kontoen er langt langt bedre enn overtrekk.
Jau,

selvsagt er jo ikke detta noen idèell løsning, men en eventuell nødløsning i nødstilfelle.. Aktiveres VISA så fort man er på den svenske siden av grensa?
Har man et betalingskort med både bankaxept og Visa så er begge deler aktivt til enhver tid. Norske bankterminaler som er online vil da alltid bruke bankaxept, mens i utlandet eller på offline terminaler vil Visa delen bli brukt.

Merk at Visa ikke er ensbetydende med kreditt. Om man ikke har en avtale med banken sin angående kredittkort eller kontokreditt(på kontoen kredittkortet er knyttet mot) så vil uttak via Visa delen telle som overtrekk på lik linje med overtrekk ellers.
Noen som har prøvd å ta ut nettkabelen på en sånn minibank som står inne på kjøpesentere etc? Kanskje vanskelig å komme til, evnt. så er vel også de nye utstyrt med trådløst oppkobling

En som var inne på at systemet muligens er offline idèt faste daglige transaksjoner gjennomføres? er det ikke overføring i 16-17 tiden på hverdager? i tillegg til tidlig på morgenkvisten en eller annen gang.. Finnes det noe eksakt fast tidspunkt? Prøvde å sjekke nettbanken for når lønna kommer, men står ikke tidspunkt der..
Sist endret av quantrax; 21. desember 2010 kl. 16:13.
Sitat av quantrax Vis innlegg
"Kredittkort kan jo anbefales, det gir ofte rentefrie perioder i motsetning til de langt-fra-rentefrie periodene som overtrekk gir.

Det er vel ikke lengre all verdens vanskelig å få et kredittkort med lav grense. "

Altså, det blir vel ikke renter før etter 1 eller 2 uker uansett, og hvis det er 3 dager til man får lønn og kjært trenger et par hundre spenn, så er detta en smooth løsning for noen.. Slutt å moraliser og hold deg til topic?
Vis hele sitatet...

Vel... moralisering?? Da ville jeg vel ha skrevet slutt å svindle bankene våre din snylter! Dette var et godt velmenende hint om at det finnes en løsning som gjør akkurat det samme som man forsøker å oppnå her - bortsett fra at man ikke uvanlig får 30-50 dager rentefritt "lån".
De fleste kredittkort starter gjerne på 10'000 og går oppover, som er mye mer enn det du klarer å overdra kortet ditt med (da de fleste plastkort i Norge fortsatt har bruksgrense).

Smooth løsning, mulig, kredittkort - enda smoothere. Hvordan dette var off topic aner jeg ikke.
detta var ikke en tråd om kredittkort? eller?

hvis du leser overskrifta mener jeg..
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Vel... moralisering?? Da ville jeg vel ha skrevet slutt å svindle bankene våre din snylter! Dette var et godt velmenende hint om at det finnes en løsning som gjør akkurat det samme som man forsøker å oppnå her - bortsett fra at man ikke uvanlig får 30-50 dager rentefritt "lån".
De fleste kredittkort starter gjerne på 10'000 og går oppover, som er mye mer enn det du klarer å overdra kortet ditt med (da de fleste plastkort i Norge fortsatt har bruksgrense).

Smooth løsning, mulig, kredittkort - enda smoothere. Hvordan dette var off topic aner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Svindle? så banken tjener ikke gode penger på overtrekk?, og for en som er villig til å overtrekke kontoen litt, er vel det bedre , en å få en krite kort i handa regner jeg med, uansett for man handlet i sverige tror jeg , med dem fleste visa bank kort
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Svindle? så banken tjener ikke gode penger på overtrekk?, og for en som er villig til å overtrekke kontoen litt, er vel det bedre , en å få en krite kort i handa regner jeg med, uansett for man handlet i sverige tror jeg , med dem fleste visa bank kort
Vis hele sitatet...
Det er ikke bedre å overtrekke bankkontoen via debitkort, selvsagt! Da har man skyhøye renter og må også tilbakebetale "lånet" veldig raskt. Ett kredittkort gir deg faktisk lavere rente - ingen rente dersom du betaler ved første forfall - og bedre betingelser på slike smålån. Dessuten så stjeler du penger fra banken når du overtrekker, da det tross alt ikke er dine penger, i tillegg til at de aldri har innvilget dette "lånet" til å begynne med.

Det med sverige skjønte jeg ikke..
Sist endret av caperno; 21. desember 2010 kl. 17:41.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Svindle? så banken tjener ikke gode penger på overtrekk?, og for en som er villig til å overtrekke kontoen litt, er vel det bedre , en å få en krite kort i handa regner jeg med, uansett for man handlet i sverige tror jeg , med dem fleste visa bank kort
Vis hele sitatet...
Godt at humordetektoren har tatt juleferie . Vi sees på nyåret.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Les litt om ATM hacks ;D så slipper du alt det andre her... det funker i alle land i verden hvis du vet hvordan ;D og vet dem spesielle triksa ;P
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Minibanken på Tøyen Sentret er offline fra Fredag/Søndag ca 00.00 å litt utover natta, har selv brukt den i nød på fler tilfeller... har ikke testa den i uke dager så er litt usikker på det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
@Undergrunn: Er det fra kl 24 eksakt?
Hvor mye har du klart å overtrekke på det meste?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Undergrunn: Har du testet dette i det siste?