Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1477
I det siste har jeg røyka en del weed hvor asken på jointen stivner. Når jeg først klarer å tenne på, trekker den bra i maks 3 sjappe trekk, også slukner den. Da må jeg tenne på på nytt. Asken blir helt hard, så hvis jeg prøver å kakke aska, faller den ikke av. Den må knekkes av hvis den ikke faller av av seg selv og tar med seg hele gloa. Når dette er sagt blir jeg fjern av den, men den er ikke noe spesielt å skryte av. .. Hva er dette for noe?
Sist endret av KooKaine; 20. mai 2009 kl. 17:55.
Prøv å endre litt på blandingen din, det er det viktigste for en god jager
Ikke overfyll den med weed eller ha for store konsentrasjoner. Det brenner dårlig...
Sist endret av Doc. Lester; 20. mai 2009 kl. 18:01.
Har du rullet den for stramt? Er den for "hard" eller "tettpakket"?
Trådstarter
4 0
Nei jeg er ganske sikker på at dette ikke har noe med rullinga å gjøre. Eller blandinga. Har rulla mange jointer i mitt liv, både hardere og med mindre tobakk i. For meg virker det som om den er blanda med noe, siden aska blir totalt annerledes.. Den er steinhard!
Eller kanskje den er veldig fuktig? Prøv å legge den på avispapir over natta, og se om du får bedre resultater neste dag
Trådstarter
4 0
Nei den er ikke fuktig heller, da hadde jeg skjønt at det var derfor. Den er tørr, weeden er hard den også og den smuldrer opp når jeg skal mekke den. Sist jeg fyrte en joint med denne typen weed, ville ikke de andre trekkke når de så hvordan aska var.. Jeg er overbevist om at den er spraya med noe muffens, men hva det vet jeg ikke.
Hvis det er dårlig stuff og andre ikke ville ha noe av den så er ikke det et særlig bra tegn... Og hvis du er overbevist om at den er spraya med noe muffens så burde du for all del kaste det...
Trådstarter
4 0
Joda, men jeg er nysjerrig og vil gjerne vite om den er skadelig (Hvis noen vet) før jeg kaster så mye weed.
Sitat av Google
It may possibly be an excess amount of things like potassium, or too much nitrate in a liquid fertilizer mixed with water in a "badly imbalanced" hydroponic grow operation setup.

... and the growers are probably using high output magnesium lights, set on pulley controlled raising light fixtures, and they let the lights get too close to the plants and give the plants too many "daylight" hours ...

... try changing dealers ...

- Kilde
Vis hele sitatet...
Søk litt rundt så finner du nok ut mer.
Tja, hvis den kommer fra Nederland er det mulig du røyker tapetklister! Det ble satt ut alarm fra Nederland for litt siden om et større oppkjøp av partier med fuktig ugrass og som av den grunn varslet alarmbjellene hos coffeeshop eierne over hele Nederland. Det utrolige med de siste prosesserte potplantene er at de er praktisk talt umulig å oppdage med det nakne øyne. En ekstra kraftig lupe eller microskop bør gjøre susen, men da er det igjen viktig å ha noe sammenlignbart for hånd. Dette vil være like gjeldende partikjøpere som brukerne, siden oppkjøpere nødvendigvis er avhengig av sin brukermasse for at butikken skal gå rundt. I så fall vil også disse være svært interessert i å finne nye veier for ikke å bli svindla, siden tapet i verste fall kan føre til betydelige vansker for denne gruppen på lik linje med brukermassen.

Kanskje vi skulle tryglet noen av forumets dyrkere i å ta foto av sine varer i tydelig close-ups, og lagt ut for sammenlignings grunnlag - for denne nye trenden kan i verste fall by på komplikasjoner kvalitetsmessig, siden nybegynnere og moderate brukere mest sannsynlig ikke er i stand til å kjenne forskjell på standard og potensielt farlig vare! Det forsvares med påstanden om tapetklister på bakgrunn av vitnekilde og det faktum at tapetklister vil være svært vanskelig å oppdage på lab basis, fordi det består av cellulose hvilket også ugrasset du røyker gjør. Denne ekstra cellulosen kan være grunnen til den harde asken og ubrennbarheten av produktet til tross for at den ser, lukter og smaker som weed!

Vi snakker om en så stor inntjeningsprofitt og således umulig-å-oppdage produkt at det kreves kreativ tenkning for brukermarkedet som mottiltak og luper koster ikke all verden, og i beste fall vil de være behjelpelig med å få avslørt slike forhold før de utgjør en katastrofal integrasjon i illegal omsetning, som i Norge betyr eneste måte å få tak i denne vidunderplanten på - hvis ikke vi dyrker hele gjengen, som for øvrig også er ulovelig, jeg er klar over det.. I såfall må sammenlignbar materiale stilles til rådighet og i beste fall sammen med forurenset materiale, for det vil i grunn være et spørsmål på hvor mange forskjellige måter det er å prosessere med hvor mange forskjellige avfallsstoffer som begrenser denne intervensjonen.

Men i bakhodet må selvsagt det faktum være at kunnskapen om hvordan ekte buds og dets krystaller sammenlignet med prosesserte buds og dets etterligninger, bety at den jevne bruker etterhvert lærer seg å se forskjellene (med eller uten hjelpemidler) eller nye metoder å avsløre slike forskjeller ut i fra det eksisterende sammenligningsmaterialet tilgjengelig, og ikke avhengig av et unikt sammenligningsgrunnlag for hver enkelt utblanding. Bare mine two thoughts - kanskje ikke det beste forslaget, men..

Kilde til min påstand om impossible-to-the-naked-eye-contaminated weed
Sitat av KooKaine Vis innlegg
Nei den er ikke fuktig heller, da hadde jeg skjønt at det var derfor. Den er tørr, weeden er hard den også og den smuldrer opp når jeg skal mekke den. Sist jeg fyrte en joint med denne typen weed, ville ikke de andre trekkke når de så hvordan aska var.. Jeg er overbevist om at den er spraya med noe muffens, men hva det vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
sikkert et jævlig dumt spørsmål men var det noe spesiell lukt eller noe av greiene? jeg mener hvis den så vanlig ut å smakte normalt så hørtes det litt muffens ut.... eller så ruller du for stramt rett og slett.....
smak på et blad eller to eller en stilk, om det smaker salt'ish så er det mest sannsynlig bare for mye næring igjen i planta..
dette kommer av at produsent ikke har vært flink nok til å "flushe" plantene (gi dem kun rent vann) den siste uka før høsting.. dette gjør at plantene sitter igjen med masse næring den ikke får brukt opp og dette blir da sittende igjen i planta..
det har vært mye av denne typen weed ute i det siste, den brenner dårlig og smaker ofte ganske homegrown..
mitt tips til deg; plukk ut så mye du kan av blader og stilker før du knuser weeden.. dette gjør jeg uansett hva slags weed jeg har og så sparer jeg alle stilker og sånn i et stort glass som blir til fingerhasj en gang eller to i året
min erfaring er at jo mer nøye du er med plukkinga jo bedre smaker og brenner det..
Jeg pleide å klippe av tuppen av sneipen/jointen med en saks når jeg skulle slukke den. Da er det veldig enkelt å tenne på igjen...