Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 738852
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så hva er vitsen å betale i bitcoin når det koster mer da?
Vis hele sitatet...
Det er på en måte ikke vits. Viss du skal kjøpe en ny pc på komplett må du betale mer viss du kjøper bitcoin først og betaler med bitcoins. Det hadde egentlig vært unødvendig å kjøpe bitcoin for å kjøpe pcen også da. Men det er mange som har kjøpt bitcoin billig og viss de skal selge de må de betale skatt. For dem virker varene "gratis" fordi de kjøper varer med gevinst på en måte. Det er ikke noe spesielt myye dyrere med bitcoin men det er en liten forskjell. De fleste butikker som tar i mot bitcoin får solgt litt mer etterpå fordi folk som har mye bitcoins kjøper litt, kanskje ikke fordi de absolutt trenger det som de kjøper.
Jeg tror at viss bitcoin blir mer og mer akseptert så blir nok forskjellen på å betale med bitcoin og kroner mindre. Akkurat nå er det litt sånn "Viss du plent skal betale med bitcoin skal vi ha ekstra betaling".
Sitat av fatfro Vis innlegg
Koster ikke nødvendigvis mer. En kompis av meg som bor i USA var tidlig ute med Bitcoins og kjøpte 20 stykker tilbake i 2010 hvor man kunne plukke de opp for småpenger. Han kjøpte tidligere i år en Xbone for under en bitcoin som han altså hadde kjøpt i 2010 for lommepenger. Ikke dårlig?
Vis hele sitatet...
Ikke det det er snakk om.
Kursen er høyere enn den reelle kursen i de fleste butikker som tar bitcoins, så du vil betale mer ved å bruke bitcoins. Hadde du tatt den samme summen bitcoins, og vekslet dem ut til NOK, og betalt med det istedet, ville du sittet igjen med noen kroner.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Ikke det det er snakk om.
Kursen er høyere enn den reelle kursen i de fleste butikker som tar bitcoins, så du vil betale mer ved å bruke bitcoins. Hadde du tatt den samme summen bitcoins, og vekslet dem ut til NOK, og betalt med det istedet, ville du sittet igjen med noen kroner.
Vis hele sitatet...
Ikke viss du må betale 28% av eventuell fortjeneste. bitcoin blir regna som gjenstand med verdi (kapital?) men blir brukt som valuta.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Ikke viss du må betale 28% av eventuell fortjeneste. bitcoin blir regna som gjenstand med verdi (kapital?) men blir brukt som valuta.
Vis hele sitatet...
La oss si "Ola Normann" er på nettbutikken - og når han skal betale kommer det opp "Betal med Visa eller BitCoin", hvorfor skal han betale med BitCoin? Det mange har brukt som eksempel er at siden det er mye lavere transaksjonsgebyrer med BitCoin enn med Visa så burde jo varen være billigere - men i realtiteten må du betale mer for varen siden kunden ønsker litt sikkerhetsmarginer i forhold til kursendringer.

Så hvorfor skal han betale med BitCoin?

Og dette med å betale 28% skatt av fortjeneste gjelder jo kun om du har fortjeneste og ønsker å realisere denne. I praksis skal du betale dette selv om du realiserer fortjenesten via en handel hvor du kjøper en vare.
Sitat av etse Vis innlegg
Så hvorfor skal han betale med BitCoin?
Vis hele sitatet...
En god grunn er å gi bankmafiaen en på trynet. Er det noen som trenger reell konkurranse så er det dem. Som du sier er kursendringen på Bitcoin litt problematisk i forhold til betalingsmiddelet Bitcoin, så det spiller naturligvis inn også.

Man kan si at de "synlige" gebyrene med vanlige banktransaksjoner/betalingstjenester ikke er så høye (girogebyr, betalingsgegyr...ofte kr 0,- i dag),
men de tar jo godt betalt for f.eks. å utplassere betalingsterminal i butikker osv.....som butikken igjen viderefører i form av høyere pris på varene.

Bankene har vel greit med penger og vi vet hvor de kommer fra.
Så den eneste grunnen er om man er en idealist som gjør det fordi man ønsker å unngå det du kaller mafia. Altså en liten mengde mennesker - for du snakker om noe her som folk flest rett og slett ikke bryr seg om.

Du sier bankene tar store avgifter for å la folk drive med kortbetaling, men dette nevnte jeg jo i forrige innlegg. For kunden er det det prisen som teller. Betaler du med BitCoin er prisen som oftest høyere fordi butikken justerer opp prisen som sikkerhetsmargin.

Og hva med betaling i vanlig butikk? Å få en ordentlig godkjennelse på en transaksjon i BitCoin tar relativt lang tid. Så her har man rett og slett ingen andre valg enda.
Har problemet med størrelsene på blockchainen noen løsning? For ett år siden var størrelsen allerede 7 GB, jeg vet ikke hvor stor den er nå, men hvis Bitcoin fortsetter å vokse må vel dette bli et problem?
Sist endret av steili; 27. mars 2014 kl. 14:40.
Noen her som kan selge meg bitcoin eller vet hvor jeg kan kjøpe?
er helt ny
Sitat av qwop10 Vis innlegg
Noen her som kan selge meg bitcoin eller vet hvor jeg kan kjøpe?
er helt ny
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne solgt deg bitcoins selv.. viss det ikke hadde vært for at prisen nettopp sank veldig mye og jeg tror den stiger igjen. Anbefaler www.bitmynt.no og justcoin.com bitmynt.no er litt enklere og det tar ikke noe tid å komme i gang. Viss du skal kjøpe veldig mye kan du sjekke prisene rundt på børsene da prisene er litt forskjellige.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Akkurat som om du kom så mye bedre ut av det med en slik kommentar.
Vis hele sitatet...
Altså bitcoinen er jo nå verdt rundt 500-600 kr stykket mens den før var på 0.006 kroner.
Sitat av hackped480 Vis innlegg
Altså bitcoinen er jo nå verdt rundt 500-600 kr stykket mens den før var på 0.006 kroner.
Vis hele sitatet...

Hva? Må ut med rundt 3000 kroner nå for en Bitcoin. Før i "gamle dager" lå den på mellom 3-6 kroner stykket.
Oppdatering fra Host1 angående betaling med Bitcoin: http://blog.host1.no/nyheter/payment...-huge-success/
Har ikke fulgt så veldig mye med i det siste, men har bitcoin fallt 1000 kroner på bare noen uker? Husker jeg vurderte å kjøpe 1 BTC her for noen uker siden, og da kostet det vel 3500-3800.

EDIT: Det jeg spør om er hvorfor det har fallt så kraftig.
Sist endret av Paradigm; 4. april 2014 kl. 00:36.
Fordi det er volatilt. Easy come, easy go.
Hva skjer med BTC?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hva skjer med BTC?
Vis hele sitatet...
Litt reaksjoner på Kina-nyhetene
Sitat av Grix Vis innlegg
Litt reaksjoner på Kina-nyhetene
Vis hele sitatet...
Har ikke fått meg meg noe de siste 20 dagene, kan du gi meg en kjapp oppdatering eller link?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Har ikke fått meg meg noe de siste 20 dagene, kan du gi meg en kjapp oppdatering eller link?
Vis hele sitatet...
http://www.coindesk.com/bitcoin-pric...bank-deposits/
Føler at det har vært mye negativt med bitcoin i det site og såg litt på reddit at det var snakk om noe som kunne erstatte bitcoin. Tenker bare viss prisen plutseligt kommer under 1000 kroner :SS Hva tenker dere om fremtiden? Har en vond følelse at det kan komme en undergang.. men håper selvfølgelig at den skyter avgårde igjen. HVER eneste gang prisen har falt har den alltid gått opp igjen, men gjør den det nå?
Jeg tror vi vil se en positiv reisning om 5 dager om jeg forstå coindesk riktig.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg tror vi vil se en positiv reisning om 5 dager om jeg forstå coindesk riktig.
Vis hele sitatet...
Hva du tror synes jeg ingen burde legge vekt på.

Fakta er at dette er en boble som kommer til å sprekke. Folk hauset like mye når kursen var $1000.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hva du tror synes jeg ingen burde legge vekt på.

Fakta er at dette er en boble som kommer til å sprekke. Folk hauset like mye når kursen var $1000.
Vis hele sitatet...
hva du tror synes jeg heller ingen burde legge vekt på. Hvorfor er det en boble?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Min analyse av BTC: Noen store (og mange mindre) spillere har vært veldig flinke til å skape fuzz rundt BTC som igjen har ført til at mange idioter (som undertegnede) har kjøpt ganske mye – prisene har gått opp. De fleste av disse spillerne har mest sannsynlig solgt seg ut når prisen var ganske høy (hvor er for eksempel Warz?) og nå lever Bitcoin på to ting: et lite undergrunnsmarked og de idiotene som kjøpte da det var to the moon-tendenser, som enda prøver å overbevise slike som seg selv til at det vil lønne seg.
forbannede. Ser ut som jeg er en av de idiotene hehe. Kjøpte for 3 uker siden. Vet ikke om jeg skal selge nå eller håpe at det stiger igjen. Steg nettopp 200-300.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Olympic Vis innlegg
Min analyse av BTC: Noen store (og mange mindre) spillere har vært veldig flinke til å skape fuzz rundt BTC som igjen har ført til at mange idioter (som undertegnede) har kjøpt ganske mye – prisene har gått opp. De fleste av disse spillerne har mest sannsynlig solgt seg ut når prisen var ganske høy (hvor er for eksempel Warz?) og nå lever Bitcoin på to ting: et lite undergrunnsmarked og de idiotene som kjøpte da det var to the moon-tendenser, som enda prøver å overbevise slike som seg selv til at det vil lønne seg.
Vis hele sitatet...
Det er all grunn til å skape fuzz rundt BTC, og det kommer det til å fortsette å være. Den er ny, den er absolutt ustabil, men den er og har lenge vært et fullverdig alternativ til konvensjonelle valutaer, og det er ingen grunn til å tro at antallet aktører som aksepterer Bitcoin som betalingsform kommer til å synke med det første.

Hvis du kjøper Bitcoin for å tjene penger på valutahandel så burde du vite at det medfører ekstremt høy risiko, og at du absolutt kan risikere å miste brorparten av det du investerte. Det betyr på ingen måte at Bitcoin ikke fungerer, eller at den ikke er av interesse for allmennheten.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
forbannede. Ser ut som jeg er en av de idiotene hehe. Kjøpte for 3 uker siden. Vet ikke om jeg skal selge nå eller håpe at det stiger igjen. Steg nettopp 200-300.
Vis hele sitatet...
Må ikke finne på å selge! Prisrollercoaster er en del av gamet og man skal være ekstremt heldig for å kunne forutse og tjene på disse svingningene. Putt BTC'ene dine i cold storage sånn at det blir en ekstra barriere å få dem online, så glemmer du dem fram til neste gang norske medier melder at bitcoin sprenger alle rekorder, når en vekstsyklus har kommet så langt at de får det med seg kan du fundere på å selge.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Tias Vis innlegg
Det er all grunn til å skape fuzz rundt BTC, og det kommer det til å fortsette å være. Den er ny, den er absolutt ustabil, men den er og har lenge vært et fullverdig alternativ til konvensjonelle valutaer, og det er ingen grunn til å tro at antallet aktører som aksepterer Bitcoin som betalingsform kommer til å synke med det første.

Hvis du kjøper Bitcoin for å tjene penger på valutahandel så burde du vite at det medfører ekstremt høy risiko, og at du absolutt kan risikere å miste brorparten av det du investerte. Det betyr på ingen måte at Bitcoin ikke fungerer, eller at den ikke er av interesse for allmennheten.
Vis hele sitatet...
Jeg føler ikke du svarer på noe av det jeg skrev. Har jeg noen sted skrevet at BTC ikke fungerer? Nei, men at den er overpriset som følge av en ekstrem hype, og at den aldri kommer til å nå de høydene mange omtaler i så romantiske ordelag – det mener jeg helt oppriktig.

Jeg investerte (gamblet heter det vel egentlig) og tjente, men det er totalt irrelevant, jeg traff bølgen fint. Jeg er veldig interessert i å høre hvor mange i denne tråden som faktisk har handlet noe annet enn et par gram weed for BTC og som bruker det som en reell valuta fremfor en håpløs investeringsmulighet. Jeg ser til stadighet nye innlegg i denne tråden og på andre forum av det som virker som fjortenåringer som tror de skal tjene seg rike. De tør heller ikke bruke BTC da prisen kan være bedre i morgen. Hvor er idealistene som skal forandre verden ved å faktisk bruke BTC? De finnes selvsagt, men andelen av dem er så få at det ikke vil endre noe som helst. Folk flest vil bli rike fort, og folk flest er ikke interessert i å bruke ekstra mye penger på en vare/tjeneste av idealistiske hensyn.

Ja BTC er en god idé. Som jeg argumenterer for vil den dessverre ikke bli brukt til sitt formål.
Sist endret av Olympic; 11. april 2014 kl. 18:22.
Med en så nyhetssensitiv valuta går det fint å trade den på tørketid og hype, har selv tjent litt på det. Konseptet krypto er helt klart kommet for å bli, men bitcoin blir neppe den endelige kryptovalutaen med omtalen og brukervennligheten den har. I tillegg til det er alle dagens kjøpere kun inne i BTC for investeringsmuligheten og det pengemessige potensialet de ser. Jeg tror ikke vi får noe stabil kryptovaluta før om mange mange år...
Sist endret av Spirituell; 11. april 2014 kl. 18:28.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg er veldig interessert i å høre hvor mange i denne tråden som faktisk har handlet noe annet enn et par gram weed for BTC og som bruker det som en reell valuta fremfor en håpløs investeringsmulighet.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper og selger alltid varer for bitcoin når det er praktisk mulig. Jeg driver en liten nettbutikk, og hittil har jeg mottatt ordre i bitcoin for omtrent 150 000kr, og det blir bare flere og flere bitcoin-kunder for hver måned, uavhengig om prisen går opp eller ned. Jeg har også kjøpt personlig for en god del men jeg har ikke tall på det.
Sist endret av Grix; 11. april 2014 kl. 18:33.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg føler ikke du svarer på noe av det jeg skrev. Har jeg noen sted skrevet at BTC ikke fungerer? Nei, men at den er overpriset som følge av en ekstrem hype, og at den aldri kommer til å nå de høydene mange omtaler i så romantiske ordelag – det mener jeg helt oppriktig.

Jeg investerte (gamblet heter det vel egentlig) og tjente, men det er totalt irrelevant, jeg traff bølgen fint. Jeg er veldig interessert i å høre hvor mange i denne tråden som faktisk har handlet noe annet enn et par gram weed for BTC og som bruker det som en reell valuta fremfor en håpløs investeringsmulighet. Jeg ser til stadighet nye innlegg i denne tråden og på andre forum av det som virker som fjortenåringer som tror de skal tjene seg rike. De tør heller ikke bruke BTC da prisen kan være bedre i morgen. Hvor er idealistene som skal forandre verden ved å faktisk bruke BTC? De finnes selvsagt, men andelen av dem er så få at det ikke vil endre noe som helst. Folk flest vil bli rike fort, og folk flest er ikke interessert i å bruke ekstra mye penger på en vare/tjeneste av idealistiske hensyn.

Ja BTC er en god idé. Som jeg argumenterer for vil den dessverre ikke bli brukt til sitt formål.
Vis hele sitatet...
Bitcoin er i fin vekst for tiden. Undrer meg hvorfor du er så pessimistisk. Og du vet like lite som oss andre hvordan dette vil gå. Det er like idiotisk å si at bitcoin vil gå til helvete som at at man sier det vil ta over verden. Synsing om noe med så mange variabler inn i bildet grenser nesten mot galskap. Det er nok av wannabes som prøver å spå framtiden.

Vi får bare vente og se. Sannsynligvis vet ingen hva som vil skje med bitcoin. Det er det som gjør det så spennende.

Men all den synsingen.. *BFG 9000*
Sist endret av bipbapbop; 11. april 2014 kl. 19:50.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg føler ikke du svarer på noe av det jeg skrev. Har jeg noen sted skrevet at BTC ikke fungerer? Nei, men at den er overpriset som følge av en ekstrem hype, og at den aldri kommer til å nå de høydene mange omtaler i så romantiske ordelag – det mener jeg helt oppriktig.

Jeg investerte (gamblet heter det vel egentlig) og tjente, men det er totalt irrelevant, jeg traff bølgen fint. Jeg er veldig interessert i å høre hvor mange i denne tråden som faktisk har handlet noe annet enn et par gram weed for BTC og som bruker det som en reell valuta fremfor en håpløs investeringsmulighet. Jeg ser til stadighet nye innlegg i denne tråden og på andre forum av det som virker som fjortenåringer som tror de skal tjene seg rike. De tør heller ikke bruke BTC da prisen kan være bedre i morgen. Hvor er idealistene som skal forandre verden ved å faktisk bruke BTC? De finnes selvsagt, men andelen av dem er så få at det ikke vil endre noe som helst. Folk flest vil bli rike fort, og folk flest er ikke interessert i å bruke ekstra mye penger på en vare/tjeneste av idealistiske hensyn.

Ja BTC er en god idé. Som jeg argumenterer for vil den dessverre ikke bli brukt til sitt formål.
Vis hele sitatet...
Jo, det føler jeg at jeg gjorde. Din påstand var at Bitcoin ene og alene levde av et lite undergrunnsmarked og fordi det enda er idioter som sitter på coins kjøpt da kursen var på vei opp, og som ikke tør selge nå fordi det vil medføre et økonomisk tap.

Min påstand er at det er mye å være begeistret for hva Bitcoin angår, like mye i dag som dagen da den ble unnfanget, og det kommer det til å fortsette å være i all overskuelig framtid. Men hvis du kjøper ene og alene for å tjene penger så vil du kanskje ikke få en veldig god opplevelse.

Jeg har utelukkende brukt Bitcoin til å kjøpe varer og tjenester. Mobiltelefon, VPN-tjenester, Hosting m.m. er eksempler på varer og tjenester jeg har betalt med Bitcoin bare ila. de siste 30 dagene. Og hvorfor ikke? Det er enkelt. Det er tusenvis av tjenester som aksepterer Bitcoin i dag, og mange av dem tar ingen andre valutaer ved siden av. Jeg kan ikke se noen som helst grunn til at dette skal endre seg, bare fordi omvekslingskursen er ustabil og profitører ikke lengre ser potensialet for rask gevinst.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg føler ikke du svarer på noe av det jeg skrev. Har jeg noen sted skrevet at BTC ikke fungerer? Nei, men at den er overpriset som følge av en ekstrem hype, og at den aldri kommer til å nå de høydene mange omtaler i så romantiske ordelag – det mener jeg helt oppriktig.

Jeg investerte (gamblet heter det vel egentlig) og tjente, men det er totalt irrelevant, jeg traff bølgen fint. Jeg er veldig interessert i å høre hvor mange i denne tråden som faktisk har handlet noe annet enn et par gram weed for BTC og som bruker det som en reell valuta fremfor en håpløs investeringsmulighet. Jeg ser til stadighet nye innlegg i denne tråden og på andre forum av det som virker som fjortenåringer som tror de skal tjene seg rike. De tør heller ikke bruke BTC da prisen kan være bedre i morgen. Hvor er idealistene som skal forandre verden ved å faktisk bruke BTC? De finnes selvsagt, men andelen av dem er så få at det ikke vil endre noe som helst. Folk flest vil bli rike fort, og folk flest er ikke interessert i å bruke ekstra mye penger på en vare/tjeneste av idealistiske hensyn.

Ja BTC er en god idé. Som jeg argumenterer for vil den dessverre ikke bli brukt til sitt formål.
Vis hele sitatet...
Siste jeg handla var tastatur + noen usbkabler, har ikke kjøpt for dem.

Det er jo litt tullete og si at bitcoin kun brukes til slike ting da dallarn er mest brukt til den dritten der.

Du kan jo også ta en titt på http://coinmap.org/
Jeg vet om flere større butikker i usa som tjener stort på at dem starta med bitcoin (Overstock.com Exceeds $1M In Bitcoin Transactions In Two Months)




Bare håpe kursen stiger litt før jeg må roe ned miningen før sommeren
Sitat av TULIPS Vis innlegg



Bare håpe kursen stiger litt før jeg må roe ned miningen før sommeren
Vis hele sitatet...

Er veldig grønn på dette temaet, men hva er "mining"?
Er det rett og slett at du bruker en data til å lage "falske bitcoins" ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Er veldig grønn på dette temaet, men hva er "mining"?
Er det rett og slett at du bruker en data til å lage "falske bitcoins" ?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke falske. Du kjører i korte trekk en Bitcoin-transaksjonsserver og blir med jevne mellomrom belønnet med en viss mengde coins som betaling for arbeidet du utfører. De fleste som miner Bitcoins i dag miner enten med spesialisert ASIC-hardware, eller så miner de en alternativ altcoin som Litecoin eller Dogecoin ved hjelp av high end skjermkort.

http://www.bitcoinmining.com/
Det er jo litt tullete og si at bitcoin kun brukes til slike ting da dallarn er mest brukt til den dritten der.
Vis hele sitatet...

hva er dallar? du mener at dollaren alså dollar blir mest brukt til det?
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
hva er dallar? du mener at dollaren alså dollar blir mest brukt til det?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tippe at dollar blir mer brukt til narkotikahandel enn bitcoins.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg vil tippe at dollar blir mer brukt til narkotikahandel enn bitcoins.
Vis hele sitatet...
definisjons-sak. Hva mener du med mer? Altså om man sier "totale mengden som blir brukt til narokotikahandel" så vil jeg si ja. Men om man sier "andelen i forhold til total omsetning" så vil jeg tro BitCoin kommer høyere.
Sitat av etse Vis innlegg
definisjons-sak. Hva mener du med mer? Altså om man sier "totale mengden som blir brukt til narokotikahandel" så vil jeg si ja. Men om man sier "andelen i forhold til total omsetning" så vil jeg tro BitCoin kommer høyere.
Vis hele sitatet...
Tja, hvis alle verdier som blir brukt til å kjøpe narkotika ble samlet så ville nok dollar vært i overtall og er dette jeg mener. Dollar blir nok brukt oftere og i større tall.

Å vite nøyaktig hvor mange bitcoins som blir brukt på narkotikahandel er vanskelig å si, men er nok som du sier mer at andelen i forhold til total omsetning er høyere for bitcoins.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hjelper å lese på postene til Tiaz. Ellers hadde jeg følt meg litt lurt på en måte hehe. Tror dere at Warz "visste" hele tiden at bitcoin var en boble og egenlig var en grisk jævel? Beklager for å dumpe litt nå men denne tråden er alltid aktuel og jeg har satt lenge og tenkt på dette hehe.
Vel, alle som gambler må vel sies å være litt griske
Har sturle lagt ned? Eller teknisk problem med nettsiden? www.bitmynt.no
Sitat av KrokoAlligator Vis innlegg
Har sturle lagt ned? Eller teknisk problem med nettsiden? www.bitmynt.no
Vis hele sitatet...
det mest logiske er vel tekniske feil? Hadde han sluttet å drive med handel ville han vel bare skrevet en melding på siden om det - ikke lagt den ned.
Sitat av Sturle
bitmynt.no har vore nede sidan i natt pga lynnedslag, brann og straumbrot hjå hosting-leverandøren. Det kan ta litt tid å få alt opp att, seier dei. Det er berre å vente..
Vis hele sitatet...
https://bitcointalk.org/index.php?to...674#msg6424674
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har skrevet litt om mining og bitcoin handel på min blogg www.hausky.com kommer til å poste mer etterhvert
Sist endret av hauskyboy; 21. mai 2014 kl. 18:40.
Hva mener folk om Darkcoin? Pump and dump, eller en god langvarig investering?
Om man tenker et par år framover vil jeg si at det vil være maksimalt én altcoin som ikke vil være pump&dump. Den må være overlegen bitcoin på alt for å seire.
Den er visst helt anonym, i motsetning til Bitcoin. Så den har en god markedsverdi sånn sett
The Willy Report: proof of massive fraudulent trading activity at Mt. Gox, and how it has affected the price of Bitcoin

It needs to be recognized that, whether intentional or not (though plausible ignorance only goes so far), Mt. Gox has effectively been abusing Bitcoin to operate a Ponzi scheme for at least a year. The November “bubble” well into the $1000′s – and possibly April’s as well – was driven by hundreds of millions of dollars of fake liquidity pumped into the market out of thin air (note that this is equivalent to “with depositors’ money”).
Vis hele sitatet...
Sist endret av Ingens gate; 25. mai 2014 kl. 18:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
https://twitter.com/bendavenport/sta...55487771099136

Snart kan vi kjøpe apper som vi (ikke) trenger med bitcoin! Det kommer hvertfall jeg til å gjøre viss jeg får anledningen.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Ganske store nyheter: http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000281677

"That is a pretty bold statement for the CEO to say. He didn't say oh yeah bitcoin is interesting we have our eye on it maybe. He said Paypal will have to add digital currencies to our wallet."

To tha m00000n.. ;P