Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 738787
Er det noen som har Casascius i sølv?
Sitat av Apraksin Vis innlegg
eMunie nærmer seg forøvrig straks presale og videre launch i januar. En coin jeg virkelig har troen på (selv om navnet ikke er helt optimalt) i den grad at jeg har bygget en egen dedikert emunie hatching maskin til alt for mye spenn. Les mer her http://emunie.com/ eller meldt deg på mailingliste for beskjed om presale-start her http://forum.emunie.com/index.php/to...fication-list/.
Vis hele sitatet...
Er beta-tester for emunie og må si jeg ser stort potensiale i det!
vurderer å investere 1000$ nå på pre-sale, men er litt usikker om den vil droppe etter lansering eller gå opp iom at jeg synes prisen er litt høy mtp at den ikke er lansert enda (0.1$/0.09$ og 0.08$ på bulk).
noen "erfarne spekulatører" som kan komme med innspill?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av brun Vis innlegg
Er beta-tester for emunie og må si jeg ser stort potensiale i det!
vurderer å investere 1000$ nå på pre-sale, men er litt usikker om den vil droppe etter lansering eller gå opp iom at jeg synes prisen er litt høy mtp at den ikke er lansert enda (0.1$/0.09$ og 0.08$ på bulk).
noen "erfarne spekulatører" som kan komme med innspill?
Vis hele sitatet...
Jepp, beta-tester jeg også. Kan ikke si annet enn at jeg virkelig har troa. Tviler på at den vil droppe etter lansering, men i alle tilfelle ser jeg EMU i 1-2 års perspektiv, og det perspektivet er lyst. 0.9 cent blir en fillesak i så måte.

Screenshots fra klienten:

https://bitcointalk.org/index.php?to...443#msg3967443

https://bitcointalk.org/index.php?topic=327622.0
Har bitcoin vært på bunn og stiger nå eller? Har fått tak i 25 000 kr som jeg er klart til å bruke nå, men har alltid brukt walleter på sr osv tidligere. Noen som kan hjelpe meg og sette opp en offline adresse?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Skal du ha offline må du vel ha paperwallet eller dedikert armory. Paper wallet lager du med https://www.bitaddress.org. Armory kan jeg ikke.

Anbefaler ellers en tungt sikret blockchain lommebok hvis du vil ha online.

Hva gjelder kursen vil vi nok fortsatt få se mange svingninger, men det kan godt hende vi har truffet bunnpunktet.
Hadde faktisk ingen tro på Quarkcoins nå som det falt, utrolig hvordan ting forandrer seg. Kan også nevne at dogecoins har steget til 7.plass på http://coinmarketcap.com/, helt utrolig, haha.
Mottok endelig LTC fra Lealana, litt vanskelig å ta bilde når de er så blanke:
http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/6C1DBA5C-DC4A-455D-8E4D-A60C50AB73B8-2660-000002E56FD61513_zpsfcfdca2a.jpg
http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/0C194E53-AE23-4F9A-BB21-D9C638E6F19E-2660-000002E672975407_zpsbf5cec12.jpg
http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/473EE945-921F-48EE-9BC8-6A8EE67C02DF-2660-000002E7CB1F1CDD_zps8a4b774b.jpg

Verdi/ladet med 25, 10 og 5 LTC.
Sist endret av TylerDurden; 20. desember 2013 kl. 17:00.
Er det noen her som kan anbefale meg en wallet å bruke?
Bør jeg ha den på pc'en min eller mobilen min? Og hva slags sikkerhetsprosedyrer skal jeg ha?

Kanskje jeg bør ha en på pc'en min hvor jeg har backup filene på telefonen? Hvor trygt er det å ha det på pc'en - la oss si at noen har en RAT eller lignende på meg; vil de kunne stjele bitcoinsene mine? Hjelp!
Noen som kan gi meg meg litt hjelp og tips til å installere programmene jeg trenger til bitcoins som fungerer på linux ubuntu ? hvilke programmer trenger jeg, kun moborobo eller ?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Er det noen her som kan anbefale meg en wallet å bruke?
Bør jeg ha den på pc'en min eller mobilen min? Og hva slags sikkerhetsprosedyrer skal jeg ha?

Kanskje jeg bør ha en på pc'en min hvor jeg har backup filene på telefonen? Hvor trygt er det å ha det på pc'en - la oss si at noen har en RAT eller lignende på meg; vil de kunne stjele bitcoinsene mine? Hjelp!
Vis hele sitatet...
Bitcoin klienten eller blockchain lommebok er mine tips hvis du skal ha det online. Kryptering og flere backup er obligatorisk. Ta backup av den krypterte lommeboken på USB-sticks med passord. På blockchain BØR du bruke 2-factor autentifisering, du kan også stille det inn slik at lommeboken kun kan åpnes fra din IP. Ønsker du å gå offline bruker jeg selv paper wallets fra bitaddress.org.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Morsomt at warz ikke har skrevet noe siden 27 november.. Kanskje h*n mistet hus og laptop etter crashet?
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Bitcoin klienten eller blockchain lommebok er mine tips hvis du skal ha det online. Kryptering og flere backup er obligatorisk. Ta backup av den krypterte lommeboken på USB-sticks med passord. På blockchain BØR du bruke 2-factor autentifisering, du kan også stille det inn slik at lommeboken kun kan åpnes fra din IP. Ønsker du å gå offline bruker jeg selv paper wallets fra bitaddress.org.
Vis hele sitatet...
IP-adresse endrer jeg ofte, og 2-factor autetifisering bruker jeg allerede på flere innlogginger. Backup på USB med passord kan jeg ordne uten problem.

Men om jeg laster ned en lommebok, for eksempel MultiBit - ville ikke en som har en RAT innstallert på pc'en min kunne få stjelt BitCoinsene mine uansett hvor mye jeg krypterer?
Hackeren kan finne både walleten og krypteringen, og om jeg har et eventuelt passord så finner han det i keyloggen.

Er det mulig å bruke 2-factor autetifisering på en bitcoin wallet?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Morsomt at warz ikke har skrevet noe siden 27 november.. Kanskje h*n mistet hus og laptop etter crashet?
Vis hele sitatet...
Tror nok heller han chiller på sin private øy i karibien
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
IP-adresse endrer jeg ofte, og 2-factor autetifisering bruker jeg allerede på flere innlogginger. Backup på USB med passord kan jeg ordne uten problem.

Men om jeg laster ned en lommebok, for eksempel MultiBit - ville ikke en som har en RAT innstallert på pc'en min kunne få stjelt BitCoinsene mine uansett hvor mye jeg krypterer?
Hackeren kan finne både walleten og krypteringen, og om jeg har et eventuelt passord så finner han det i keyloggen.

Er det mulig å bruke 2-factor autetifisering på en bitcoin wallet?
Vis hele sitatet...
Det er klart, har du en keylogger/RATpå pc'n så er du ute og kjøre, derfor liker jeg 2-f på blockchain. På den andre siden så må man jo da stole på blockchain. Foreløpig kan du ikke ha 2-f på bitcoinklienten, det er imidlertid et produkt under utvikling som heter trezor og gir 2-f til din personlige pc. Tror dog den er til armory wallet.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Det er klart, har du en keylogger/RATpå pc'n så er du ute og kjøre, derfor liker jeg 2-f på blockchain. På den andre siden så må man jo da stole på blockchain. Foreløpig kan du ikke ha 2-f på bitcoinklienten, det er imidlertid et produkt under utvikling som heter trezor og gir 2-f til din personlige pc. Tror dog den er til armory wallet.
Vis hele sitatet...
Da kjører jeg Blockchain med 2-f, tusen takk for hjelpen!
Forhåpentligvis er Blockchain til å stole på, hehe.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Morsomt at warz ikke har skrevet noe siden 27 november.. Kanskje h*n mistet hus og laptop etter crashet?
Vis hele sitatet...
Han kjøpte seg inn når BTC var verdt under en USD per, så han koser seg nok heller i et slott eller på en privat øy ja.
Fullstendig texas for tiden, for min del relativt umulig å holde følge med gud og hvermann; Hvilken valuta forestilles av de kloke hodene å være framtiden? Er Bitcoins sønderskutt? Vil det reise seg igjen? Er Litecoins neste bølge? Eller ligger rask rikdom og et bekymringsløst liv i en lite kjent og anonym coin?
Sitat av PairADice Vis innlegg
Fullstendig texas for tiden, for min del relativt umulig å holde følge med gud og hvermann; Hvilken valuta forestilles av de kloke hodene å være framtiden? Er Bitcoins sønderskutt? Vil det reise seg igjen? Er Litecoins neste bølge? Eller ligger rask rikdom og et bekymringsløst liv i en lite kjent og anonym coin?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si det sistnevnte. Men Bitcoins vil alltid være gullmynten!
Er det noen som har en løsning på alt det "verify"-drittet til Mtgox? De krever at jeg scanner en form for "proof of identity" (null stress), og et "proof of residency".

Acceptable proof of residence documents include, but are not limited to:

*Monthly utility bill
*Internet bill
*Cellphone bill
*Tax Return document
*Residency certificate
*Medical insurance bill
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen av de tingene, etter som at jeg kun er 17 - noen tips til hva jeg kan gjøre?
Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg har ingen av de tingene, etter som at jeg kun er 17 - noen tips til hva jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...

Prøve Justcoin.com i stedet?
Har en harddisk med en wallet.dat fil som jeg vet inneholder 300-400 bitcoins, hvordan finne passordet til denne filen?
Sitat av InsaneHandsomeg Vis innlegg
Har en harddisk med en wallet.dat fil som jeg vet inneholder 300-400 bitcoins, hvordan finne passordet til denne filen?
Vis hele sitatet...
Har du noen som helst anelse om hva passordet kan være?
Hvis ja, kan du prøve http://www.walletrecoveryservices.com/ eller lignende.

Hvis nei, er det nok best å glemme det.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av PairADice Vis innlegg
Fullstendig texas for tiden, for min del relativt umulig å holde følge med gud og hvermann; Hvilken valuta forestilles av de kloke hodene å være framtiden? Er Bitcoins sønderskutt? Vil det reise seg igjen? Er Litecoins neste bølge? Eller ligger rask rikdom og et bekymringsløst liv i en lite kjent og anonym coin?
Vis hele sitatet...
Bitcoin vil nok være kongen på haugen i uoverskuelig fremtid, men jeg er ikke så sikker på at den noen gang blir hverdagsvalutaen på nett. Tror heller bitcoin blir gull 2.0.

Av coins som kan ha en framtid: Ltc, om ikke annet for at den er etablert, selv om den ikke legger noe nytt på bordet i forhold til bitcoin. Anc, hvis de perfeksjonerer anonymiseringen. Protoshares, selv om jeg fortsatt ikke helt forstår konseptet.

Så det nye risikoprosjektet eMunie, men her er jeg biased som beta-tester og med omlag 8 btc investert i pre-sale og maskinvare. eMunie-klienten er helt rå, ikke mer lange adresser å kopiere(jeg har allerede lagt beslag på apraksin som adresse), innebygget p2p exchange, egen kryptert mail, rask og strømbesparende og egen gjennoppretingsmekanisme for lommeboken din etc.
Noen som vet om en bitcoin trading side hvor man kan veksle inn paysafecards til bitcoins?

fant denne siden: e-currency-exchange.com så lurer på om noen har vært borti denne? er litt forsiktig med diverse trading sider ettersom mange bare er bullshit og scam.

BTW: er virwox.com en legit side? hører navnet mange steder men sjekker innom her først for å sjekke om noen har erfaringer med disse ( for å få paysafecard til BTC og til min wallet* )
Sist endret av WhiteHat; 24. desember 2013 kl. 02:58.
Hva er folks tanker om bitcoins rundt juletider?
Regner med det er endel unge som kommer til å invistere julepenger i bitcoins, men det er vel kanskje for lite til at det vil påvirke kursen?
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hva er folks tanker om bitcoins rundt juletider?
Regner med det er endel unge som kommer til å invistere julepenger i bitcoins, men det er vel kanskje for lite til at det vil påvirke kursen?
Vis hele sitatet...
Hva folk tenker her og hva noen kidz bruker julegavene sine på påvirker ikke kursen på BC. Dette er i praksis et pyramidespill og snart vil noen sitte igjen m svarteper.
På hvilken måte er Bitcoin et pyramidespill? Kom gjerne med argumenter før du slenger ut slike påstander. Du kan jo også ta en titt på denne videoen, som tar for seg akkurat dette: http://www.youtube.com/watch?v=7u4F8cpzqao

Det som er avgjørende for Bitcoin er hvorvidt det blir allment akseptert som betalingsmiddel for folk flest. I dag er Bitcoin stort sett kun for spesielt interesserte, og cryptocurrencies generelt har en lang vei å gå før den vanlig mannen i gata vil benytte seg av dette som betalingsmiddel. Når/hvis dette skjer tror jeg verdien vil bli betydelig mye høyere enn det den er i dag. Jeg har ihvertfall stor tro på crypto, og tror at alle som investerer i dag vil ha glede av dette i framtiden.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
På hvilken måte er Bitcoin et pyramidespill? Kom gjerne med argumenter før du slenger ut slike påstander.
Vis hele sitatet...
Selv om jeg ikke ville kalt det et pyramidespill direkte, så ser jeg helt klart noen tendenser fra pyramidespill i bitcoins. Først av alt er det slik at de som kom inn tidlig fikk ekstremt mange coins, fordi det var lav difficulty, få personer minet, og det var så godt som ingen etterspørsel etter de. Disse få interessentene forsøkte å "rekruttere" flere personer til å være med på bitcoins-eventyret, med lovnader om en fullkommen digital valuta. Skjønt, baktanken til mange var jo å øke etterspørselen (og dermed prisen) på alle de ubrukelige bitcoinsa de satt på.

Så her har mange solgt en idé med baktanke om egen gevinst, for så å cashe ut noen coins når verdien ble høy nok. Nå er det mange som sier innbitt at de tilhører gruppen som vil spre kunnskap om valutaen til verden, og ikke har noen baktanker overhodet, men jeg kjøper ikke helt den.

Altcoins kom først som en reaksjon på ASIC- og GPU-minerne, men de fleste har hittil vist seg å være mulig å mine med GPU gitt nok tid. At hundrevis av altcoins, som i prinsippet kun skilles av navn og mengde, skal ha livets rett - det er uforståelig for meg. Så her er det vel folk som mista Bitcoin-toget som prøver å starte sitt eget "pyramidespill" hvor det er de som sitter på toppen igjen.

Men jeg skal vel ikke være altfor kritisk heller. Jeg har selv tjent noen tusenlapper på bitcoins og trading mellom altcoins, men har heller ikke forsøkt å late som om hele greia er mer enn en måte for folk å tjene penger på primært - og en digital valuta sekundært.
Sitat av Warz Vis innlegg
Nå blir det PARTY!!!
Vis hele sitatet...
Og det var Warz's siste ord..
Hva får dere til å tro at noe har skjedd med Warz pga. krasjet?
Om dere ser på datoen på hans første post så forstår dere at han ikke har tapt noe mtp. prisen da.

Prisen vil stige tilbake uansett.
Hvilken seriøs side har lavest trading fees? Er jo endel å tjene på daytrading når kursen går opp og ned hele dagen, men det er jo ganske små svingninger, til tross for at den svinger konstans, så man tjener jo knapt noe når nettsiden skal ha sin andel.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hva får dere til å tro at noe har skjedd med Warz pga. krasjet?
Om dere ser på datoen på hans første post så forstår dere at han ikke har tapt noe mtp. prisen da.

Prisen vil stige tilbake uansett.
Vis hele sitatet...
Var ment litt humoristisk siden det siste han skrev var at det ble party Tror ikke det har skjedd han noe, men det siste innlegget var det som annonserte at prisen hadde rundet $1000, så jeg tipper han har cashet ut nok til å leve godt noen år og gjerne gir litt blaffen i prisen akkurat nå.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Hvilken seriøs side har lavest trading fees? Er jo endel å tjene på daytrading når kursen går opp og ned hele dagen, men det er jo ganske små svingninger, til tross for at den svinger konstans, så man tjener jo knapt noe når nettsiden skal ha sin andel.
Vis hele sitatet...
De fleste sidene som har lave trading fees har ulemper som veier opp for fee'n. Om du vil tjene penger så bør du heller prøve å daytrade igjennom fler exchanges.

For eksempel er prisen 708$ på Mtgox og 663$ på Btc-e akkurat nå.
Grunnen her er at Mtgox har gjort det helt umulig å få tilsendt pengene du har på kontoen, og dermed er folk villig til å gi mer for å kjøpe bitcoins som de eventuelt kan overføre til en annen side som er mer fornuftige når det gjelder å cahse ut.

Justcoin har kun 0.5% fee, ingen problemer med å cashe inn, og ingen problemer med å cashe ut. Ulempen er den store forskjellen mellom kjøp- og salgspris, som gjør det vanskeligere å daytrade.

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt btc-e til daytrading.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Selv om jeg ikke ville kalt det et pyramidespill direkte, så ser jeg helt klart noen tendenser fra pyramidespill i bitcoins. Først av alt er det slik at de som kom inn tidlig fikk ekstremt mange coins, fordi det var lav difficulty, få personer minet, og det var så godt som ingen etterspørsel etter de. Disse få interessentene forsøkte å "rekruttere" flere personer til å være med på bitcoins-eventyret, med lovnader om en fullkommen digital valuta. Skjønt, baktanken til mange var jo å øke etterspørselen (og dermed prisen) på alle de ubrukelige bitcoinsa de satt på.

Så her har mange solgt en idé med baktanke om egen gevinst, for så å cashe ut noen coins når verdien ble høy nok. Nå er det mange som sier innbitt at de tilhører gruppen som vil spre kunnskap om valutaen til verden, og ikke har noen baktanker overhodet, men jeg kjøper ikke helt den.

Altcoins kom først som en reaksjon på ASIC- og GPU-minerne, men de fleste har hittil vist seg å være mulig å mine med GPU gitt nok tid. At hundrevis av altcoins, som i prinsippet kun skilles av navn og mengde, skal ha livets rett - det er uforståelig for meg. Så her er det vel folk som mista Bitcoin-toget som prøver å starte sitt eget "pyramidespill" hvor det er de som sitter på toppen igjen.

Men jeg skal vel ikke være altfor kritisk heller. Jeg har selv tjent noen tusenlapper på bitcoins og trading mellom altcoins, men har heller ikke forsøkt å late som om hele greia er mer enn en måte for folk å tjene penger på primært - og en digital valuta sekundært.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke peiling på hva et pyramidespill er. Et pyramidespill er når man lover folk avkastning og betaler denne avkastingen med dine egne innskudd eller innskuddene til andre investorer. Det produseres altså ingenting og de som kommer inn tidlig kan få avkastning, men det kun på bekostning av de andre investorene.

Hvis vi skal følge din "logikk" så er alle selskaper pyramidespill siden det var billig å kjøpe seg inn i starten, og ble dyrere etterhvert som det gikk bedre for selskapet. Selvfølgelig var det enkelt å mine bitcoins i starten. Det var jo nesten ingen som gjorde det fordi det var nesten ingen som trodde at Bitcoin ville lykkes. Nå er det mange flere som har tro på det og derfor er det vanskeligere. Dette handler ganske enkelt om risiko og avkastning.

Du påpeker at enkelte individer har kommet med "lovnader". Jeg kjenner ikke til noe slikt, men det ville likevel ikke betydd at Bitcoin er et pyramidespill. Hvis jeg garanterer deg at det norske krona vil gå til himmels, betyr det at den norske krona er et pyramidespill?

At du tror Bitcoin-nettverket er ubrukelig sier det meste om hvor uvitende du er. Bitcoin er penger som ikke er styrt av politikere. Det er et betalingsnettverk der din konto og mulighet til å overføre ikke kan stoppes. Det muliggjør også overhold av kontrakter uten at man må stole på en tredjepart.

Jeg er enig med deg i at altcoins stort sett er ubrukelige. De tilfører ingenting nyttig i forhold til Bitcoin.
Sitat av Leonidas Vis innlegg
Du har tydeligvis ikke peiling på hva et pyramidespill er. Et pyramidespill er når man lover folk avkastning og betaler denne avkastingen med dine egne innskudd eller innskuddene til andre investorer. Det produseres altså ingenting og de som kommer inn tidlig kan få avkastning, men det kun på bekostning av de andre investorene.

Hvis vi skal følge din "logikk" så er alle selskaper pyramidespill siden det var billig å kjøpe seg inn i starten, og ble dyrere etterhvert som det gikk bedre for selskapet. Selvfølgelig var det enkelt å mine bitcoins i starten. Det var jo nesten ingen som gjorde det fordi det var nesten ingen som trodde at Bitcoin ville lykkes. Nå er det mange flere som har tro på det og derfor er det vanskeligere. Dette handler ganske enkelt om risiko og avkastning.
Vis hele sitatet...
Jeg vet godt hva et pyramidespill er, og det var derfor jeg også påpekte at jeg kun så enkelte tendenser fra det i Bitcoins. Den ene tendensen jeg ser er at de som kom tidlig inn kun trengte å rekruttere et par personer, og så sitte på ræva og se at pengene strømmet inn et par år etter. Det var ikke noe særlig "kjøpe seg inn" for disse, kun å være tidlig ute å mine. At personene bak Bitcoins og de første minerne kommer gunstigst ut av det er en annen pyramidespill-tendens. Det betyr ikke at jeg kaller hele systemet for et pyramidespill.

Sitat av Leonidas Vis innlegg
Du påpeker at enkelte individer har kommet med "lovnader". Jeg kjenner ikke til noe slikt, men det ville likevel ikke betydd at Bitcoin er et pyramidespill. Hvis jeg garanterer deg at det norske krona vil gå til himmels, betyr det at den norske krona er et pyramidespill?
Vis hele sitatet...
De jeg hadde i tankene var mange av evangelistene fra blant annet denne tråden. De som kjøpte seg inn på <$1 og hadde som en slags deltidsjobb å spre ordet om hvor bra Bitcoins var, og hvor mye det kom til å fikse. Det skal sies at det var noe i mange av poengene, men jeg tror at motivasjonen lå mer i det å tjene penger enn å redde verden.

Sitat av Leonidas Vis innlegg
At du tror Bitcoin-nettverket er ubrukelig sier det meste om hvor uvitende du er. Bitcoin er penger som ikke er styrt av politikere. Det er et betalingsnettverk der din konto og mulighet til å overføre ikke kan stoppes. Det muliggjør også overhold av kontrakter uten at man må stole på en tredjepart.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev ikke at selve Bitcoin som system var ubrukelig, men at Bitcoins i en wallet på et tidspunkt var 100% ubrukelig i den virkelige verden. De er fortsatt ikke veldig brukbare, men er i det minste enkelt å konvertere til annen valuta ved å selge til spekulanter. Alle tingene du lister opp er jeg enig i at er nyttige egenskaper, men de kommer også med sine baksider. Så lenge alle er klar over disse, så har digitale valuater absolutt sin plass.

That said, så er jeg ikke imot Bitcoins eller digitale valutaer, men jeg synes måten de har blitt utdelt på initielt har vært svært spekulativ. Jeg ser på dette som en negativ ting for Bitcoins' utbredelse, da flere nye spekulanter nå ser på BTC som et tog som er gått - og satser mer på ulike altcoins. Jeg tror mange personer synes det er vanskelig nok å akseptere og forstå en digital valuta som det er (tenker f.eks. på det å forklare det her for foreldre eller besteforeldre), og det blir vanskeligere å svelge når enkeltindivider kontrollerer massive mengder av valutaen fordi de var tidlig ute. Det neste er nær-Zimbabwe-inflasjonen den har hatt, men noen måneder/år frem i tid så er vel dette mer stabilisert.

Og ja - altcoins har potensiale for å gjøre ting ekstremt vanskelig hvis adopsjonen av de blir for tilfeldig. Ser nå at "Bank of India" godtar Dogecoins. Så gitt en verden der én butikk godtar kun PTS og Catcoins, mens en annen krever Anoncoins eller Quark, og du sitter på et par Worldcoins og noen Litecoins. Da blir det fort til et veksle-helvete uten like, og med svingende kurser er det ikke godt å si hvor mye man sitter igjen med.
Sist endret av Dyret; 26. desember 2013 kl. 09:56.
Hei!

Jeg driver å kjøper bc på btc-e og da bruker jeg international wire transfer. Når jeg skal betale må jeg velge hvem som skal betale omkostningene. Jeg kan velge at jeg skal betale for min bank og avsender sin bank, eller at jeg betaler for min bank og banker i utlandet. Hittil har jeg tatt at jeg betaler alle omkostningene, men kanskje jeg kan velge å kun betale for min? Jeg betaler jo 1% deposit fee på BTC-e, er det tenkt at dem bruker disse pengene på dette? Noen som har noen tanker?

Fant en skrivefeil, og får jo ikke lov til å endre så ja..
Jeg kan velge å betale utgiftene for kun min bank, eller å betale utgiftene for min bank og alle bankene pengene får gjennom for å komme frem til mottaker.
Noen flere norske bedrifter som aksepterer bitcoin:

http://wishbox.no (Opplevelser)
http://nyta.no/ (Helsekost)


Sitat av Hidden993 Vis innlegg
Hei!

Jeg driver å kjøper bc på btc-e og da bruker jeg international wire transfer. Når jeg skal betale må jeg velge hvem som skal betale omkostningene. Jeg kan velge at jeg skal betale for min bank og avsender sin bank, eller at jeg betaler for min bank og banker i utlandet. Hittil har jeg tatt at jeg betaler alle omkostningene, men kanskje jeg kan velge å kun betale for min? Jeg betaler jo 1% deposit fee på BTC-e, er det tenkt at dem bruker disse pengene på dette? Noen som har noen tanker?

Fant en skrivefeil, og får jo ikke lov til å endre så ja..
Jeg kan velge å betale utgiftene for kun min bank, eller å betale utgiftene for min bank og alle bankene pengene får gjennom for å komme frem til mottaker.
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid valgt at jeg bare betaler utgifter på min ende, ingen som har klaget hittil..
Takk for svar! Så da betaler du ca 60 kr for hver transaksjon? for nå får jeg en utgift på 60 og en som varierer litt på rundt 200 kr..
Brukte adressen som er til for å sende bitcoins i multibit når jeg skulle overføre fra crypsy til min wallet. Hva vil dette føre til? Står pending på withdrawals på crypsty.
For noen dager siden skulle jeg kjøpe en tesla coil fra onetesla.com, og selv om de ikke hadde skrevet noe om det på siden deres, spurte jeg om jeg kunne betale i bitcoin, og de sa ja! Første gang det har skjedd
Sitat av Warz Vis innlegg
Nå som prisen på bitcoin snart vil passere $1000 begynner vi å nå et punkt hvor folk flest vil føle at bitcoin er blitt fryktelig dyrt. Det ligger i menneskers natur å kjøpe 1 av noe og ikke 0.05482358.

Det jeg tror kommer til å skje er at flere bytter til mBTC. 1000 mBTC = 1 BTC. Hvis alle kurser og priser byttes fra BTC til mBTC så vil plutselig folk kunne kjøpe f.eks 100 mBTC eller 10 mBTC. De kan kjøpe 54 mBTC som tilsvarer 0.054 BTC, men 54 høres ikke så verst ut, 0.054 høres stakkarslig ut. Dette er selvfølgelig 100% psykologisk, men jeg tror det er viktig.

Hvis vi får byttet til mBTC spekulerer jeg i at flere vil begynne å kjøpe, de vil da kunne svelge å kjøpe 0.1 BTC fordi de får 100 mBTC. Det føles bedre.
Vis hele sitatet...

Dette er fortsatt like aktuelt. BTC blir neppe mainstream før mesteparten av BTC-communityet går over til å snakke om priser målt i mBTC eller en tilsvarende "denomination". Folk er villige til å betale mer for 100 mBTC enn 0.1 BTC, selv om det er akkurat samme mengde. Større utbredelse av f.eks. mBTC-begrepet (eller satoshi e.l. når vi snakker om de aller minste enhetene) vil derfor bidra til å drive opp kursen.
Har et spørsmål ang. mining, noe jeg aldri har giddet å satt meg ordentlig inn i.

Jeg har en BFL Jalapeno som surrer og går på ca. 9 GH/s. Den er ute til salgs, og mens den er der så kan jeg like godt få maks utbytte av den.

Jeg miner i Slush's pool, ville det vært lønnsomt for meg å finne en ny pool mtp. at jeg har så lite kraft å rutte med, eller burde jeg satse på gull og kjøre solo bare for morsomt før den blir solgt?

Jeg er fullt klar over strømbruket, så spar meg.
Vet ikke om jeg hadde turt å åpne den der.
Jeg har noen Casascius 1 BTC, om noen ønsker å eie en så kan jeg hjelpe dere.
Noen som har tatt ut penger fra mtgox før? Hvor lang tid tok dette? Tok ut 1000 Euro i begynnelsen av November. Ennå ikke sett snurten av de...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Noen som har tatt ut penger fra mtgox før? Hvor lang tid tok dette? Tok ut 1000 Euro i begynnelsen av November. Ennå ikke sett snurten av de...
Vis hele sitatet...
Du har om mulig ikke fått med deg at Gox har hatt gigantiske utbetalingsproblemer omlag siden sommerferien.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Du har om mulig ikke fått med deg at Gox har hatt gigantiske utbetalingsproblemer omlag siden sommerferien.
Vis hele sitatet...
Nei det har jeg ikke fått med meg gitt. Sendte dem spm og etterlyste kronasjene, men heller ikke svar på ei uke. Utbetalingsproblemer er lite beroende, hvor lang tid kan en forvente?
Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Nei det har jeg ikke fått med meg gitt. Sendte dem spm og etterlyste kronasjene, men heller ikke svar på ei uke. Utbetalingsproblemer er lite beroende, hvor lang tid kan en forvente?
Vis hele sitatet...
Hvis du tok ut i euro så kan du forvente en måned eller tre med venting, hvis du tok ut i dollar så bør du bare avbryte for det kan ta VELDIG lang tid. Og support tar også meget lang tid. Jeg hadde også noen uttak som jeg spurte om å få avbrutt, og det tok flere uker fra jeg sendte mailen til de faktisk svarte og avbrøt uttakene.
Takker for tipsene. Da smører jeg meg med tolmodighet. Ventet 2 mnd allerede. Har aldri tatt ut før nå, så greit å vite. Kommer til å ta meg 4 år å få tatt ut alt i dette tempoet...
Spennende nyheter. Zynga begynner å akseptere Bitcoins. Dette er stort.
http://www.bbc.co.uk/news/technology-25617931

Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Takker for tipsene. Da smører jeg meg med tolmodighet. Ventet 2 mnd allerede. Har aldri tatt ut før nå, så greit å vite. Kommer til å ta meg 4 år å få tatt ut alt i dette tempoet...
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg heller å overføre BTC til justcoin.com, for så å ta ut i kroner derfra når det gjelder slike beløp. Det tar 2-4 dager. Er det jeg gjør selv.