Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2724
Hei,

Jeg kjøpte en startpistol (8mm) på internett, og jeg tenker jeg har gjort noe dumt nå fordi jeg finner ingen plasser og kjøpe skudd fra. Jeg vet dem selger slike blankskudd på en rekke sportsbutikker, men da må jeg vel ha våpen lisens og alt som er? Jeg tenkte meg at jeg skal dra til en butikk og si jeg skal ha en eske med blankskudd, og om mannen bak kassa spør om jeg har lisens, våpenkort osv. sier jeg bare jeg glemte det hjemme og bor et stykke unna så jeg er ikke ofte her. Og hvis mannen er ekstra snill så sier han at det skal gå for denne gangen? Er det noen krav når man skal kjøpe blankskudd? Og om jeg sier at jeg har lisens e.l. kan dem da sjekke om jeg har det som trengs for og kjøpe?
Her selger dem Blankskudd og tror ikke du trenger å vise noe lisens der, men jeg kan jo ta feil.
http://www.game-on.no/webshop/blankammo-c-112_115.html
Neida, trenger ikke noe lisens. Du trenger bare å være over atten.

Er du under atten, blir det vel som å kjøpe røyk: Går det så går det.
Sist endret av Jandre; 30. mars 2011 kl. 21:53.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av Jandre Vis innlegg
Neida, trenger ikke noe lisens. Du trenger bare å være over atten.

Er du under atten, blir det vel som å kjøpe røyk: Går det så går det.
Vis hele sitatet...
Har fake legg! (a'
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av kulii11 Vis innlegg
Her selger dem Blankskudd og tror ikke du trenger å vise noe lisens der, men jeg kan jo ta feil.
http://www.game-on.no/webshop/blankammo-c-112_115.html
Vis hele sitatet...
Hørte noe om at dem har mulighet til folkeregisteret, tor neppe dette er så lurt! ;s

Edit: Det står etter og ha gått gjennom noen betalingspunkter; Din ordre innholder produkter med 18 års aldersgrense, for å kunne gjennomføre din bestilling vi vi verifisere din identitet mot Det sentrale folkeregister.

Sitat av Jandre Vis innlegg
jævlig fett.
Vis hele sitatet...
Så du er sikker på at det er slik at jeg ikke trenger noen papirer eller tilatelser?
Sist endret av MrTalmus; 30. mars 2011 kl. 22:00.
Du trenger ikke tillatelse for å kjøpe lekepistolen din. da trenger du ikke tillatelse for å kjøpe kruttlapper til den heller.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Jandre Vis innlegg
Du trenger ikke tillatelse for å kjøpe lekepistolen din. da trenger du ikke tillatelse for å kjøpe kruttlapper til den heller.
Vis hele sitatet...
det er ikke lekepistoler eller bruker kruttlapper!

Btw:
http://www.game-on.no/webshop/blankammo-c-112_115.html
Sist endret av OlaWaagen; 30. mars 2011 kl. 22:14.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av Jandre Vis innlegg
Du trenger ikke tillatelse for å kjøpe lekepistolen din. da trenger du ikke tillatelse for å kjøpe kruttlapper til den heller.
Vis hele sitatet...
Sant nok det ;p
Jo det er leketøy. Farlige leketøy, men fortsatt leketøy.
Nei, du trenger IKKE våpentillatelse får å kjøpe blankskudd ammunisjon.
Bare du ikke kommer forbi som 2 stykker i Sandefjord gjorde, begge bar på revolvere med blankskudd (uten at vi visste det da) og begynner å skyte etter meg og broren min.
Sist endret av Kejerith; 30. mars 2011 kl. 22:24.
HøyRisiko Psykopat
sitat Game on
http://www.game-on.no/webshop/conditions.php
Sitat av Game On
Identitet og aldersgrense
Ved kjøp av produkter med 18års grense, må kunden taste inn fullt fødselsnummer for å kunne gjennomføre handelen. Dette oppbevares ikke, men kryss sjekkes kun imot Folkeregisteret for å verifisere at kunden er over 18år.
Vis hele sitatet...
Sitat av MrTalmus Vis innlegg
Hørte noe om at dem har mulighet til folkeregisteret, tor neppe dette er så lurt! ;s
Vis hele sitatet...
Dette er helt sant, opplevde det selv da jeg bestilte derfra.