Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 7528
Er det noen som har erfaringer med å lage nøkler utifra et bilde de har tatt?
Jeg har sett ett par youtube filmer på hvordan dette gjøres, men problemet mitt er egentlig at bilde av nøkkelen ikke er helt perfekt og rett på, og dette fører jo til at vinklene kan bli feil etc.
Noen tips til hvordan jeg skal gå frem? har 2 bilder fra forskjellige vinkler, men liten erfaring med bilderedigeringsprogram...
Tror dette blir grisevanselig. Hvis du har kopiert en nøkkel med kopieringsmaskin før vet du at det minste hakk eller dybdeforandringer er helt avgjørenede for og få nøkkelen til og passe.
Fillern...
Mulig jeg kan klare å skaffe meg en titt til på nøkkelen. Hva er det man har i hjemme/kan skaffe veldig lett som man kan lage avtrykk av, som jeg senere kan helle aliuminium i?
leire titegn
Fengselsfugler har jo vært kjent for å bruke såpe
Eventuelt stearin fra et telys som holder på å tørke
Går jo ant å kjøpe gips.
Dette brukte vi på skolen da vi lagde fiske sluker
Har du vært innom kipkays youtube-channel nå?

OT: Hvis du har nok dpi, og bruker en realtivt grei scanner,så skal det fungere sånn noenlunde.
Virker som det kan bli enklere å skaffe litt leire og kopiere nøkkelen...
Hva slags metall er enkelt å smelte? (tinn vet jeg smelter lett, men tror ikke jeg har liggende)
jeg har et par kilo tinn liggende hvis du vil ha, men dette kommer til å brekke. du bør satse på å kutte ut nøkkelen fra en stål bit med en dremmel.
hvilken type nøkkel snakker vi om?
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
jeg har et par kilo tinn liggende hvis du vil ha, men dette kommer til å brekke. du bør satse på å kutte ut nøkkelen fra en stål bit med en dremmel.
hvilken type nøkkel snakker vi om?
Vis hele sitatet...
Litt begrenset på hva jeg har av utstyr... Ingen dremmler her i huset.

Jeg tenker å kun kopiere mønsteret og ikke tykkelsen på nøkkelen. Det er jo tross alt bare pin'sa man trenger å vite, også heller forsterke enden (som en slags tention wrench) med noe tykkere stål.
Jeg har også en hard type plast som kan skjæres til (husker ikke hvor jeg kjøpte den, men skal fungere som "kortet i døra-trikset", så er ganske tynn og sterk plast)

Trioving systemnøkkel ^^)
tror egentlig ikke du klarer det, for trioving nøkelene har vel et slik langsgående spor? dette vil være vanskelig å etterligne.
du må ha en tension wrench ja.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
tror egentlig ikke du klarer det, for trioving nøkelene har vel et slik langsgående spor? dette vil være vanskelig å etterligne.
du må ha en tension wrench ja.
Vis hele sitatet...
Den har et langsgående spor ja.
Planen var å kutte ut nøkkelen i denne harde plasten, da den er sterk nok til å holde oppe pin'sa, men hvis jeg må kopiere nøkkelen og støpe blir det noe annet igjen.
Hvis du bor i oslo er du hjertelig velkommen til å komme å hjelpe meg!
nei, jeg bor i røyken, ikke sååå langt unna.
har du prøvd denne metoden? http://www.videojug.com/film/how-to-...-sixty-seconds
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
nei, jeg bor i røyken, ikke sååå langt unna.
har du prøvd denne metoden? http://www.videojug.com/film/how-to-...-sixty-seconds
Vis hele sitatet...
Det var noe sånt jeg tenkte å gjøre, bare med denne harde plasten...
men jeg har prøvd å kopiere mønsteret av nøkkelen ned på papir tidligere, og det er virkelig ikke så lett som det ser ut som!
Derfor jeg tenkte det kunne være lettere å ta bilde, printe det ut, og tegner derfra.
med plast kan du varme opp plasten, og derreter dytte nøkkelen nedi, også file. så varme du en kniv, og dytter den nedi for å lage langsgående spor. mulig det fungerer, men jeg vet ikke. kanskje jeg prøver colaboks metoden på låsen min.
Hmm, den skjønte jeg ikke helt. Mener du en plastplate eller en massiv klump?
Problemet hvis jeg skal støpe er at jeg må lage formen av et materiale som ikke smelter når jeg heller oppi noe varmt... hva er beste kombo av form og fyll?
Hadde vært supert om du fikk prøvd, klarer du det skal jeg få gjort det samme med plastplaten :-)
Ja det er nok mulig, i fengselet går betjentene med beskyttelse over nøklene sine for at ingen skal kunne tegne de av..
Er det ikke bare å legge nøkkelen på en kopimaskin? Så får du jo en fin kopi av den =)

Plast burde gå grett, om det er en sylinder som går lett rundt.
Tar litt tid å file til plasten, men burde fungere yppelig.

Har du tilgang til nøkkelen fysisk over tid? Så er det jo bare å legge den ned mot plasten og file til plasten helt til den er lik nøkkelen =)
Her har du noen forslag..
Jeg tenker plastelina for avtrykk, kanskje mel elr lignene rundt nøkkelen for at du skal få penest mulig avtrykk.
Men, slik mat pålegg's papir over nøkkelen og en blyant å skisse fort kunne å funket? Evt skyvelær for og måle lengde / bredde på nøkkelen.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Fillern...
Mulig jeg kan klare å skaffe meg en titt til på nøkkelen. Hva er det man har i hjemme/kan skaffe veldig lett som man kan lage avtrykk av, som jeg senere kan helle aliuminium i?
Vis hele sitatet...
Så et program på Discovery om en kar som rømte fra et fengsel som faktisk greide å bruke en engangskopp (isopor) til å ta et avtrykk av en nøkkel for så å file en blank nøkkel til riktig dybde.
veit at du etterlyste ting å bruke fra hjemmet men måtte bare slenge ut denna

http://www.youtube.com/watch?v=z08VMebsyNE

ca 1800 kr
1. Lag en god skive med brunost ( smørr er "viktig")
2. Legg maten i en matboks slik at den holder seg fin i formen.
3. Få tak i nøkkelen du ønsker å kopiere, og trykk den ned i skriven din...
4. Du har ett perfekt avtrykk
5. ikke spis skiven.. legg den i kjøleskapet.
Visst du har muligheten til å gå på en butikk der man kan få slipt nøkler, kan du nok få kjøpt en "tom" nøkkel med kun sidespor.
Hakkenne kan du da lage med en fil..
Sitat av Esnc Vis innlegg
Visst du har muligheten til å gå på en butikk der man kan få slipt nøkler, kan du nok få kjøpt en "tom" nøkkel med kun sidespor.
Hakkenne kan du da lage med en fil..
Vis hele sitatet...
nei system nøkkler får du ikke i butikken. system låser må du kjøpe med legg og bare den pers lås/nøkkel er reg på får slipt opp nye hos trio ving så en blank system nøkkel får du ikke tak i. kan jo kjøpe deg en sys lås med nøkkler for så å slipe den ned til bumpkey og vips så er du inne.

Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Er det noen som har erfaringer med å lage nøkler utifra et bilde de har tatt?
Jeg har sett ett par youtube filmer på hvordan dette gjøres, men problemet mitt er egentlig at bilde av nøkkelen ikke er helt perfekt og rett på, og dette fører jo til at vinklene kan bli feil etc.
Noen tips til hvordan jeg skal gå frem? har 2 bilder fra forskjellige vinkler, men liten erfaring med bilderedigeringsprogram...
Vis hele sitatet...
forresen hva fornoe spennende skal du bruke den til? det er jo ikke så mange systemlåser rundtomkring, butikk kanskje bank?
Et raskt Google søk avslørte dette.. (http://m.dinside.no/848374/systemnok...isikre-likevel) Men er nok langt fra 100% at du får nøkkelen din uten problemer..
Sitat av Esnc Vis innlegg
Et raskt Google søk avslørte dette.. (http://m.dinside.no/848374/systemnok...isikre-likevel) Men er nok langt fra 100% at du får nøkkelen din uten problemer..
Vis hele sitatet...
dette har jeg ikke fått med meg, ja illusjonen om sikkerhet er en fin ting...!
Sist endret av bumpman; 5. mars 2011 kl. 22:19.
nå har jeg, as we speak, kommet over en nøkkel som hører til systemet, men ikke er systemnøkkel.
Jeg har prøvd cola-boks metoden, men det gikk dårlig da jeg ikke klarte å tegne, verken med blyant eller penn, på metallet.
Jeg prøvde derfor å streke den av på papir, og deretter teipe dette til metallet og klippe ut derfra.. gikk sånn halvveis, skal teste den om et par timer, men jeg så at den ikke ble helt perfekt. Har også fått tatt et veldig bra bilde av den, har mer tro på det.
Også prøvd å legge nøkkelen på gaffateip og helle mel over for å se om mønsteret ble igjen. Dette gikk sånn halvveis, men ble ikke tydelig nok forskjell (skulle nesten hatt farget mel )
Dra på en hobbyfortning og kjøp deg plastelina kompis! Jeg blir meget nysgjerrig til hva du driver med
Kopierte vist feil nøkkkel
Klarte ikke å få tak i nøkkelen igjen, så må klare meg med de bildene jeg har fra før.
Har redigert bilde jeg skal prøve å skjære ut mønsteret fra.
http://img801.imageshack.us/img801/9334/nff.png

Skal skjære ut i morgen. Mer kommer da

Da har jeg prøvd å skjære ut en kopi av nøkkelen. Dette var virkelig ikke lett! Veldig små detaljer som skal skjæres ut med en tapet kniv.
Skal teste nøkkelen i morgen
http://img151.imageshack.us/img151/2946/remakenff.jpg
Sist endret av Meteor Freak; 6. mars 2011 kl. 23:22.
Blir imponert om d går. Men har mine tvil. jobber med dette til daglig og ikke alltid en nøkkelkopieringsmaskin klarer å lage bra nok kopi av skjæret en gang!
Hva faen er det han skal ha ta ki?!?!? Det er DET jeg lurer på =P=P
Sjæl as! Ære brekk på g ?
Da har jeg vært å testet nøkkelen og må desverre medele at den ikke fungerte

Jeg har jo heller ikke fått tak i orginal-systemnøkkelen (som jeg tidligere har gått med i lomma i 2-3mnd, og vært hos 1 låssmed for å prøve å få kopiert, men han ville ikke) så jeg får ikke laget noe nytt bilde/avstøp.
Skal gjøre litt flere forsøk med utskjæringer når jeg får tid.

Er ikke systemnøkler mye lettere å dirke, ettersom de har mange pins de skal fungere for?

Ja Adrenalinex! Jeg skal rane norges bank
Til alle dere som lurer spent på hva jeg driver med. Så er det nøkkelen til et sted jeg bodde før der jeg fortsatt har et lager med masse ting. Resepsjonen må da låse opp dørene for meg hver gang jeg skal inn og hente noe, i et par tilfeller har de gitt meg nøkkelknippet fordi de ikke har giddet å bli med meg ned til bodene.
Grunnen til at jeg skulle kopiere nøkkelen er fordi jeg vil opp på taket der en kveld eller to når det ikke er noen i resepsjonen og nyte utsikten over oslo med ei jente ;P , jeg har uansett ikke bilde av min tidligere nøkkel, så er kun systemnøkkelen jeg kan prøve å kopiere men fant ut på tirsdag at det kreves en annen nøkkel for å komme seg ut på taket, så det går dårlig uansett "/ skal fortsatt prøve å få kopiert nøkkelen da ^^)
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg

Er ikke systemnøkler mye lettere å dirke, ettersom de har mange pins de skal fungere for?
Vis hele sitatet...
Dette er korrekt. Når du har en lås som skal passe til flere nøkkel kan det være mer enn 1 key-pin i hver "stack". Det vil si at det finnes flere kombinasjoner for å treffe en shear-line, noe som gjør det som regel er lettere å dirke låsen fordi du har flere kombinasjoner av sheer-lines.
du bruker murstein eller krittstein

istede for og bruke nøkker så bruker du 2 små stål tråder en oppe i nøkkel hullet og en nede den nede skal du snu låsen med (pass på ar den tråden opp er sterk nok til og holde låsemekanismen oppe)
når du har dette punktet vil tråden finne vinklene som nøkkelen som hører til døra har av seg selv så napper du ut den øverste tråden samtiding som du vrir om nedre delen.

anbefaler og savke vekk finger avtrykk og ødelege dirke utstyr etter oppdrag er utført.
Sitat av living he1l Vis innlegg
du bruker murstein eller krittstein

istede for og bruke nøkker så bruker du 2 små stål tråder en oppe i nøkkel hullet og en nede den nede skal du snu låsen med (pass på ar den tråden opp er sterk nok til og holde låsemekanismen oppe)
når du har dette punktet vil tråden finne vinklene som nøkkelen som hører til døra har av seg selv så napper du ut den øverste tråden samtiding som du vrir om nedre delen.

anbefaler og savke vekk finger avtrykk og ødelege dirke utstyr etter oppdrag er utført.
Vis hele sitatet...
Mener du at jeg skal klare å finne en ståltråd som er svak nok til at vekta fra fjerene oppe i pinsa dytter den ned, men sterk nok til at de ikke blir dyttet for langt ned?
Har du noen gang prøvd dette selv???
Har vanlig dirkeutstyr som jeg tror virker lettere?
du kan bruke dirker utstyr men da tar det tid og evighet og finne rette delene til låsene dirker utstyr er laget 2 og 2 deller til låser av forskjelige type.


leteste er og knise ein lyspære og bruke fantasien

eller bare bruke litt dynamitt!

p.s eller mye!
Sitat av living he1l Vis innlegg
du kan bruke dirker utstyr men da tar det tid og evighet og finne rette delene til låsene dirker utstyr er laget 2 og 2 deller til låser av forskjelige type.


leteste er og knise ein lyspære og bruke fantasien

eller bare bruke litt dynamitt!

p.s eller mye!
Vis hele sitatet...
??? har du noen bilder eller ref til nettsteder fek youtube? hvis det funker bedre enn vanlige dirker så er det rart jeg ikke har hørt om det.
lyspærene du tenker på er hid pærene fra mythbusters,koster flesk.
ps lær deg å skriv..!
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Er det noen som har erfaringer med å lage nøkler utifra et bilde de har tatt?
Jeg har sett ett par youtube filmer på hvordan dette gjøres, men problemet mitt er egentlig at bilde av nøkkelen ikke er helt perfekt og rett på, og dette fører jo til at vinklene kan bli feil etc.
Noen tips til hvordan jeg skal gå frem? har 2 bilder fra forskjellige vinkler, men liten erfaring med bilderedigeringsprogram...
Vis hele sitatet...
Hvorfor lærer du deg ikke bare å dirke låser? Det tok meg to dager å lære det, med sett, og det er mye enklere enn å bruke lang tid hver jævla gang du skal åpne ei dør du ikke har nøkkel til.
Sitat av Iwantcandy Vis innlegg
Hvorfor lærer du deg ikke bare å dirke låser? Det tok meg to dager å lære det, med sett, og det er mye enklere enn å bruke lang tid hver jævla gang du skal åpne ei dør du ikke har nøkkel til.
Vis hele sitatet...
Brukte du to dager på å lære deg og dirke trio 6 pins låser? Hvor lang tid bruker du vanligvis på en dør, og hva av utstyr bruker du?
Jeg har 2 ord, Bumper Key!
Sitat av Iwantcandy Vis innlegg
Hvorfor lærer du deg ikke bare å dirke låser? Det tok meg to dager å lære det, med sett, og det er mye enklere enn å bruke lang tid hver jævla gang du skal åpne ei dør du ikke har nøkkel til.
Vis hele sitatet...
Satan det var kjapt! Får ikke til å dirke husdører. Får til et par enkle hengelåser bare


ot:
Kitt! Sånn glassmesterne bruker rundt vinduskarmen! Det tror jeg kan fungere, man knar det til det blir varmt og formbart, også stivner det og blir hardere når man ikke rører på det på en stund.. (bare å håpe det ikke "stivner innover"