Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6876
Noen som vet om noen kule band som spiller irsk folkemusikk (-aktig)?

Digger lyden og har lenge likt folkepunk, tenkte jeg skulle sjekke ut røttene.

På forhånd takk!
Flogging Molly, kansje litt mer rock preg, men.
Vet ikke helt om det er det du er ute etter, men Dropkick Murphys er sinnsykt fett
At ikke the Pogues allerede er nevnt er en skam... SKAM HØRER DERE SKAM!!!

The Pogues altså folkens, fantastisk!
The Pogues er selvsagt selvskrevne her. Du bør også sjekke ut The Dubliners. Stemning.
The Tramps, Sinclair and The Rovers, Great Big Sea, The Mahones, The Bloody Irish Boys, Spirit of The West, The Tossers, The Barley Boys og Greenland Whalefishers er noen band jeg kommer på. Det er litt vanskelig å finne noen av bandene på nett. Men jeg tror du finner mye på Spotify.
Planxty er bra.

Og faktisk, selv om det er amerikansk folkemusikk, Bruce Springsteen's "The Seeger Sessions" eller live-versjonen av plata "Live in Dublin" er dritbra. Samme feelingen som de irske folketonene, siden det var masse innvandrere som lagde den amerikanske folkemusikken basicly, hehe. Sjekk ut låtene "American Land", "Jesse James", "Dan Tucker" osv. Killer plater, både live-plata og studio-plata.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Ronan Hardiman - Cry of the Celts f.eks, klassisk irsk, om ikke helt folkemusikken du tenker på.
Alt av Riverdance / Lord of the Dance er krem, og enda bedre live.
Takk takk! Dropkick Murphys og Flogging Molly har jeg en del av, egentlig de banda samt en del andre folkepunk band som satte meg på detta sporet! Men takk igjen, her er det mye godsaker å sjekke ut
Shane MacGowan! yes The Pogues!
▼ ... over et år senere ... ▼
Wolfe tones
Planxty, the Dubliners og Pogues. Drekka godt!
Loreena Mckennitt?
http://www.youtube.com/watch?v=0B7sH5QLyXY
http://www.youtube.com/watch?v=R7WL3mDpCfA

Ikke drikkemusikk akkurat..
Sist endret av sneipen; 3. januar 2011 kl. 16:50.
The Dubliners (y)
Fiddler's Green, de er riktignok tyske og spiller speedfolk men mye det samme som Dropkick Murphy's som er nevnt, om du liker det =)

Bugger off
The night that pat Murphy died
This old man
Sist endret av wubster; 3. januar 2011 kl. 20:13.
The Dubliners er fett da. Her er et eksempel: http://open.spotify.com/track/11uqpSXESmS8Pq66q0vqkz
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beethoven på crack
Shitfaced3207's Avatar
Sitat av Al-Coholic Vis innlegg
The Tramps, Sinclair and The Rovers, Great Big Sea, The Mahones, The Bloody Irish Boys, Spirit of The West, The Tossers, The Barley Boys og Greenland Whalefishers er noen band jeg kommer på. Det er litt vanskelig å finne noen av bandene på nett. Men jeg tror du finner mye på Spotify.
Vis hele sitatet...
Fett at det finnes andre der ute som hører på "mindre kjente" keltisk-inspirerte band! Creds!
Plastic Paddies!
litt rocka, og tyske istedenfor irske men:

Fiddler's Green