Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3591
Har tenkt ganske lenge på dette og hørt med kamerater som også røyker hver dag og mange er enige, man blir dårlig i magen av det.

La spesielt merke til det etter jul, da jeg nesten ikke røyka på 2 uke, for da slutta jeg og drite hver dag. Og nå som det er hver dag igjen, tok det et par dager så var det på'n igjen.

Og da lurer jeg på om andre har hatt lignende opplevelser, eller kan komme med ei logisk forklaring på dette...
hmm, jeg blir ikke dritatreng av og røyke iaf..

blir nok mer dritatreng av yoghurt eller andre produkter...
L0rdMeL's Avatar
Trådstarter
tenker jo da på kronisk bruk over lang tid. men men, i og med at du jo svelger en del røyk og slikt.
Kanskje dette er litt OT i forhold til hva du hadde tenkt, men jeg kjenner mange som røyker (/har røykt) så og si hver dag, og har selv røyka hver dag i en periode over 2-3 uker tidligere.
Det jeg har sett/merket er at man blir sløvere, og kanskje tenker litt annerledes enn når man er "klar" og blir mer utsatt for depressive tanker (ihvertfall hvis man ikke har en joint å puffe på, spesielt når man skal kutte ned). Dessuten blir man ikke like fjern når man røyker for ofte...
King of Spooning
Acidous's Avatar
Faen da gutt!

Er det noe positivt med å sitte å røyke hasj hver dag da?
Det er bare downsides ved det.
Du blir helt føkka i hodet og tankegang!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Takke seg til mild-som-faen-røyken, da eller?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av Dekilaz
Takke seg til mild-som-faen-røyken, da eller?
Vis hele sitatet...
Yup.
Now, only 5,99 at your local tobacco shop!
Because ya ass is worth this shit!
L0rdMeL's Avatar
Trådstarter
rune420: d0rk. Tenke ikke på det der som jeg lærte før du engang viste hva hasj var

Men tydelig har jo ingen forstått hva jeg egentlig spurte om, bare prata om andre ting.
Ok, for å svare på spørsmålet så merker jeg at jeg må oftere på do, men det gjelder også for "normal" sigarett-røyking...

PS. jeg synes topicet kanskje burde fått ett annet navn, f.eks. 'magetrøbbel ved hasj-røyking?' eller noe lignende...
Har ingen mageproblemer, ihvertfall ingen som kan spores tilbake til min kroniske hasjrøyking. Har ikke hørt noe om det fra andre jeg kjenner, men så har jeg ikke spurt da...

Eneste grunnen jeg kan tenke meg er at alt av stoffer du får i deg påvirker jo systemet.
Røykere får jo oftere magesår enn andre, viser statestikk.
Røyking hver dag går først og framst utover hukommelsen..
En blir sullete, treigere i reaksjoner og når det gjelder det du sier med magen..
Så kan det gjerne tenkes det kommer av alt digget en helst spiser etter en har røykt. hehe


Hodet burde helst få ca 7 dager mellom hver bombe.
Men om en røyker microgram her og der, så har ikke det så stor innvirkning.

Som btw er eneste måten en kan komme unna med å røyke hver dag, i lengden..
Hmmm... har måttet jævelig på dritern noen ganger når jeg har vært både dritings og stein, men ikke noe sånn dagen derpå-alla-fyllemage?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
litt mageproblemer er vel bare blåbær i forhold til hvordan dette sløver ned på hjerneaktiviteten. Har aldri røyka sjøl, men har sett flere eksempler av oppegående kammerater, som etterhvert har blitt treigere til mer de pjåter i seg.
Det er sikkert på grunn av all maten du spiser når du røyker. Jeg har aldri blitt gåen i magen værtfall.
Hvis man bruker det hver dag over lengre perioder har jeg hørt at man kan bli ganske paranoid og få angst.. aldri prøvd selv!
Opprinnelig postet av atomet
Hmmm... har måttet jævelig på dritern noen ganger når jeg har vært både dritings og stein, men ikke noe sånn dagen derpå-alla-fyllemage?
Vis hele sitatet...
Når jeg tenker meg om får jeg også ganske turbulent mage når jeg røyker og drikker... Kanskje det er noe her? Uansett er drikking og hasj en kombinasjon jeg ikke tåler, spesielt ille er det med vin...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Når jeg drikker og røyker samtidig, blir jeg helt øm i anisket!
No shit... alkohyl og røykings er ikke en bra kombo... men hva skal man gjøre når man kommer dritings fra byen og blir tilbudt en blås på nachspiel...?

Det med at folk blir sløve av å røyke mye over lengre tid er ikke noe nytt. Tenk på det som å drikke. Drikker du deg mer eller mindre full hver dag, eller nesten, så blir du også sløvere etterhvert. Det er klart det ikke er bra å røyke hver dag heller. Det er akkurat som med alkohol - måtehold er tingen. En blås i ny og ne skader ingen, da er det faktisk mer skadelig å drikke deg dritings like ofte.
Sist endret av atomet; 22. januar 2003 kl. 17:01.
Med tanke på dritinga.. Hvis du har ett normalt kosthold skal du drite 2ganger dagelig.. Dette er rutiner som du får etter som du blir eldre og spiller på faste tidspunkt.. Men hvis du slutter å drite når du slutter å røyke, så ville jeg forsatte å røyke.. Kan ikke være noe godt å ikke dirte
en klassen min har røyka ca. hver dag i 2 år, han kan man kaste en snøball på, så dukker han 5 min. senere! Han er LOKA...
Dweep: det er den vanlige oppfatningen hos mennesker som vet at folk holder på mye med hasj. Alle har jo sett to trøtte typer, og har man ikke mer input enn det, så...

menneh, fra jeg var 15-17, så røyka jeg hver dag. Jeg hadde aldri magetrøbbel (on the other hand sliter man skikkelig med skitinga når man stikker andres saker i nesen og skyter seg selv stein med feks heroin, men det er o.t.). Men andre har kommet med meget riktige observasjoner her. man blir faktisk sløv (lever i tåka) og ikke minst lat - eller kanskje det er tap av viljestyrke det heter. Har iallefall erfart følgende: skole går iallefall i dass, man blir glemsk, man blir lett deprimert da det er få ting som betyr noe særlig bortsett fra den daglige knalden. tilogmed familie og venner utenfor røyke-gjengen blir nedprioritert så det suser pga et par trekk og en relativt fattig rus. til syvende og sist ender man opp med paranoiaen... best å gjøre som tidligere nevnt, være måteholden, for det er virkelig sant som også tidligere nevt, en blås i ny og ne skader ingen! har følgende råd til magetrøbbelet ditt lordmel: spis fiber

og hvis dere ikke fikser fylleknald-komboen, så lever dere et fattig liv! det som er problemet med fylleknalding (av egen erfaring det her) er at man tror man må bli så jævlig fjern, og så puffer man som en mann, mens man i virkeligheten kan klare seg med en tidel av hva man ellers ville behøvd pga alkoholen (og også som regel pga at man er tom i magen til tusen)... resultatet blir ofte at man må tilbringe kjipe tider over den hvite porselensguden. det er viktig å ta det skikkelig chill i svingene når man er full; jeg har endt opp skikkelig svinaktig dårlig av tre trekk før, så det kan fort gå ille... men det finnes ingen bedre kur mot fyllesjuke enn en real nattings, og det er ikke kødd engang!
hehe... jeg røyka tre dager i strekk før matte tentamen, som jeg fikk 5- på (3MX)... kanskje jeg bare er begavet av natur...
!
Sist endret av joner2k3; 24. januar 2003 kl. 13:50.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av tnt
litt mageproblemer er vel bare blåbær i forhold til hvordan dette sløver ned på hjerneaktiviteten. Har aldri røyka sjøl, men har sett flere eksempler av oppegående kammerater, som etterhvert har blitt treigere til mer de pjåter i seg.
Vis hele sitatet...
kanskje litt internt men....

HE-HE tnt!
Opprinnelig postet av Dweep
en klassen min har røyka ca. hver dag i 2 år, han kan man kaste en snøball på, så dukker han 5 min. senere! Han er LOKA...
Vis hele sitatet...
hehe, kjipern det.. men vet om folk som har røyka i rundt en 10års tid uten og bli så mye sløvere..
L0rdMeL's Avatar
Trådstarter
huff rune240, jeg fikk 3- på 2MX tentamen. Men det var fordi jeg aldri orka å gjøre noe matte i timene og slikt.
Har røyka ca. hver dag i 2-3 år nå, og jeg er da årvåken nok til å fungere... Kan tilogmed kjøre bil... I nordnorge... På vintern... (og alle de andre bilistene her oppe er SKUMLE!!! [nesten alle da])

Den der "faen jeg kjenner en kar som har en kompis hvis venn har sett noen som har røyka i flere år og HAN var LOKA han..." er bare kødd. Det kommer ann på hvordan man er ellers [les: i nykter tilstand] også... Og kanskje hva ellers man tar...?
Opprinnelig postet av L0rdMeL
huff rune240, jeg fikk 3- på 2MX tentamen. Men det var fordi jeg aldri orka å gjøre noe matte i timene og slikt.
Vis hele sitatet...
jaja, 3- er jo ikke direkte dårlig det heller... kjenner mange som har fått dårligere (ja deg bjornix!)
husker spesielt 3MX tentamen for der hadde jeg en indre diskusjon med meg selv om jeg skulle lese eller røyke dagen før... ble ikke mye lesing den dagen...
fikk 5 i 3FY tentamen også... men jeg tror ikke jeg røyka dagen før den.

snitta 4.33 ut dette terminet, med bare 4'ere og 5'ere... og dette halvåret har jeg røyka mer enn noen gang før... tror det har med en slags indre balanse å gjøre; at jeg klarer å holde motet oppe og skjerpe meg bedre når jeg alltid har en joint å glede meg til mot slutten av uka...
L0rdMeL's Avatar
Trådstarter
mot slutten av uka ja er forskjell på hver dag i skoletiden osv og et par ganger i uka
Hvordan har dere råd til å røyke hver dag? Er jo 100 kr hver dag.. 3000kr i måneden om man ikke kjøper mye av gangen da. Verdt det?
Skulle jeg betalt for alt jeg røykte hadde jeg fått skallen slått inn av noen skumle torpedoer som var ute etter penger jeg aldri kunne samlet opp...

Og man røyker jo ikke bare ett gram daglig...

Men jeg tror jeg faktisk bruker en par tusen på røyk i månaden... Så kommer det andre ting også... *host*
Why? Because I'm WORTH it!
er helt normalt at man får "fucked" mage om man røyker kronisk, slutter og begynner på igjen en stund etterpå. Det går raskt over om man fortsetter med den kroniske røykingen :-)

Og til alle dere som maser om hvor skadelig og farlig og hvor sløv man blir; det er da for faen bedre å røyke enn å drikke :P
Noen gang sett en hasjisj klikke på byn ? *g*
Desusten dreper det ikke hjerne celler, det sløver dem ned, slik at ved stop i røykingen vil dem "come back to life", noe som ikke skjer etter å drept en haug med litt sprit
andreas(l0rdmel) samme skjedd med meg, etter 3 nykter dager har jeg kommet meg men regner med d starter igjen til helga ;D
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
må skjerpe meg nå ass, røyka bort en måntes lesedager til ex.phil og ex.fac og gikk på huet med stryk i begge, svært surt.
Opprinnelig postet av rune420
hehe... jeg røyka tre dager i strekk før matte tentamen, som jeg fikk 5- på (3MX)... kanskje jeg bare er begavet av natur...
Vis hele sitatet...
det er du faen meg rune! banka meg hvertfall, fikk < 2..
Jeg var så forbannade skjev på norsk tentamen! jeg fikk 5/4!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk 2- på matte tentamen jeg! Uten å ha røyka no hasj... så mange ER bare giddalause/interesserer seg ikke overhodet for akkurat matte, men har skillz i masse annet... som meg f.eks
rune420: d0rk. Tenke ikke på det der som jeg lærte før du engang viste hva hasj var

Men tydelig har jo ingen forstått hva jeg egentlig spurte om, bare prata om andre ting.


PLZ! Du har jo tydeligvis ikke lært det da.. Jævla "paperboys wannabe".. :P
tok litt tid før jeg skjønte at det var meg jonn4 hadde sitert, flink i å sitere og oppgi kilder var han hvertfall ikke.
vell, hva har jeg ikke lært? eller klarte han ikke fantasere fram til en r i ordet tenke?
å "jælva paperboys wannabe". omfg :P viste ikke hva paperboys var for noe før jeg så reprise på spellemannsprisen på søndag.