Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 9481
The lucky one
PairADice's Avatar
Bupropion har i mange år blitt brukt som avvenningsmiddel for røykere, ved markedsnavnet Zyban, og er i nyere tid lansert som antidepressiva, ved navnet Wellbutrin. Virketstoffet, β-Ketoamphetamine, er en substituert variant av cathinone, virkestoffet i khat-planten. Derfor har flere pasienter rapportert en mild amfetaminruslignende effekt av disse pillene. De er små, hvite, avrundede kanter og påtrykk "GS" på øverste linje, og "5FV" på nederste.

Da jeg er en nysjerrig kar, med litt for mye fritid, litt for lite hemninger og tilgang til dette stoffet, endte jeg med en rekke søk og spørsmål før jeg bestemte meg for å prøve å sniffe dette, for å se om det var i nærheten av likt noe som amfetamin. Har prøvd dette tidligere, men skriver rapport først denne gangen. Here we go.

------------------------------------------------------------------
Ca Kl 22.10: Skjærer filmen/skallet av pillen (Dette merker man lett av hva som er skall og pille, da pillen på "innsiden" er langt mer porøs. Knuser pillen til småtteri og finhakker med barberblad til etn mykt, glatt pulverform oppnås. Kakker av litt, og mekker opp to linjer på ca 1/15-20 av pulveret, drar så opp i nesen med seddel. Det svir. Som satan. Tårene begynner å danne seg i øynene. SÅ vondt er det ikke, men de kommer likevel. Kjenner en lettere følelse av våkenhet, om det skyldes stoffet eller adrenalinet forårsaket av sviingen og smerten med de første linjene vites ikke. Setter meg å spiller League of Legends og åpner en pose potetgull og en boks Cola.

Ca Kl 22.35: Er ferdig med første runde LoL, og finner ut at et par linjer til blir bra. Samme størrelse på linjene, men 4 stk denne gangen, 2 i hvert nesebor. Svir ikke like ille denne gangen, men blir ekstremt snørrete, kjennes ut som om det bare skal renne utover. Blir en del snufsing da, og man kan risikere å få et ganske nasty drypp. Smaker kjemiskt og smålig kvalmt, men rister det fort ut med en slurk Cola. På'n med ny runde LoL.

I løpet av denne runden begynner jeg å virkelig kjenne noe. Er definitivt i en mer våken tilstand, rister av den krypende trøttheten som sniker seg inn når man ikke merker det, og føler selv at lyder er langt klarere, som om de er høres gjennom et filter eller tuner som glatter ut all "støy" i lyden. Potetgullet og Colaen er ikke lenger like smakfull, men vann er alltid godt.

Ca 23.00: Ferdig med nok en runde, og to nye striper opp i nesa. Ingen nye merkbare effekter så langt, men de allerede tilstedeværende effektene forsterkes.

Ca 23.10: Blir lei av å vente på at runden skal bli ferdig, så jeg bytter på å spille og å mekke opp og dra 4 linjer til.

Ca 24.00: Er lys våken. Hører TV'n til naboen stå på, kan høre at han har sovnet til en eller annen merkelig crappy jukebox på en NRK-kanal eller noe. Elendig, tilfeldig og gammel musikk spys ut i mengder. Økt hjerterytme, men ikke nok til at jeg bekymrer meg.

Ca 00.35: 2 nye linjer, og videre gaming.

Ca 01.00: Drar 3 linjer (Ett på hvert bor og deler den siste i to), og tar en pause i spillingen. Merker at når jeg skal skrive noe, enten i søkefeltet på google eller på Skype/FB til noen, virker det som om at jeg skriver mye raskere enn vanlig. Kan ikke si sikkert om det bare virker slik eller faktisk er slik.

Ca 02.00: Er fortsatt lys våken. Har vært trøttere klokken 4 på dagtid. Merker at gnissing av tenner melder seg, men er særdeles lett å holde i sjakk. Så langt ingen sultfølelse, til tross for at jeg ikke har spist på snart 5-6 timer. Heller ikke særlig tørst, men Cola smaker igjen godt, så jeg drikker det for smaken sin skyld, om ikke annet.

Ca 02.40: Blir sittende å prate dritt med en kompis på Skype, og begynner å skjære opp en ny pille. Når jeg er ferdig og skal putte pulveret i papirflappen min viser det seg at jeg ikke har brukt opp alt fra den forrige pillen. Mer for meg! Drar 4 linjer, setter på Sherlock ved siden av Skype, og hiver meg over en ny runde LoL. Farger, spesielt de som er litt sterkere enn andre til vanlig, blir langt klarere, ting blir nesten lysere på et vis.

Ca 04.00: Trøtt? Nope! Våken? Absolutt! Negative effekter så langt? Bortsett fra en mild tendens til å gnisse tenner og en noe merkbar svettelukt, særdeles lite. Om svetten skyldes stoffet eller X antall timer i en skinnstol i et dårlig ventilert rom kan diskuteres, men tidligere erfaringer tilsier at jeg deler skylden likt der. Drar to nye linjer, og spiller videre.

Ca 05.00: Gjesper for første gang i natt! Kan vi ikke ha noe av! Drar 4 linjer, og begynner å spille videre.

Ca 06.00: Kjenner at kroppen begynner å føles litt tung og hodet litt slitent, men når jeg kjenner etter noterer jeg meg at dette ikke føles annerledes enn det pleier å gjøre når man har sittet oppe hele natten og spilt. Ingen negative effekter så langt! Drar ei linje til (halv på hver side), og setter meg og ser Sherlock. Spillet er satt litt til side, da kompisen min har lagt inn årene og gått til sengs.

Ca 07.30: Det begynner å livne i huset rundt meg. Hører fottrinn av varierende hastighet og vekt rundt omkring på forskjellige rom. Store og små er tidlig oppe i dag. Tenker ikke så hardt på det, drar to linjer og går og pisser, for første gang i natt.

Ca 07.40: Folk er såppass våkne at jeg har dratt min siste linje for i natt. Merker så langt ingenting til noen symptomer på nedtur, har heller ikke gjort det ved tidligere anledninger.

---------------------------------------------------------
Oppsummering:

Inntak: Som pille, oralt, med modifisert frisetting, eller knust pille/pulver, nasalt. For de som sliter med nesen kan dere forsøke å blande ut pulveret i en eller annen drikke. Anbefaler da å bruke større doser, avhengig av vekt, toleranse, erfaring med lignende stoffer etc.

Positive effekter:
- Økt våkenhet
- Økt sanseoppfattelse
- Ingen nedtur
- Ingen unormalt aggresive tendenser

Negative effekter:
- Muligens økt svetteproduksjon
- Svir som satan i nesen den første linjen eller to.
- Dryppet smaker hestpeis, om du er så uheldig at du får det.

Totalinntrykk:

Definitivt noe jeg kommer til å fortsette med. Ikke på fast basis, men f.eks fest eller de nettene jeg tenker å sitte oppe en stund, være det på fritidsbasis eller skolebasis, da våkenheten er det jeg går for her. De positive opplevelsene utveier de negative med et langskudd, og da det samme stoffet, men under annet navn brukes for røykeslutt, skulle det være lett for de fleste å få resept på dette hos legen. Til å anbefale for de som forsøker å trappe ned på f.eks amfetamin, kola eller meth-bruken, da man får noe av den ønskede effekten, og uten den tunge nedturen når man endelig bestemmer seg for å lande.
Interessant lesning..

Jeg står på 150 mg Wellbutrin Retard daglig, men tanken om å sniffe pillene har aldri slått meg inn.
Uansett, smaken er som baken
▼ ... flere år senere ... ▼
huh.

Står på 300 mg Wellbutrin + 60mg Fluoxetin daglig. Leste denne tråden første gang for en stund tilbake. Idag var "en sånn dag" som ledet til "en sånn kveld". Knuste to 300mg piller og snortet deler av det. Kan bekrefte og får ikkje understrekt nok at det svir som fan. (Hvis du kjenner smaken av Amf, MDMA og Extacy kan du sikkert relatere hvis jeg sier ILLE) 20-30 min siden inntak av 1/3 av (de tilsammen) 600mg. Mulig mengden alkohol jeg har inntatt i kveld setter stopper for gooodfeels men, jeg vil anbefale alle som har tilgang til dette å heller invisstere i skikkelig rus. 3/10 would do again on a worse that imaginable shitty day.