Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2166
Hei allesammen. I dag så tenke jeg at jeg skulle lagen en liten røyk bombe (200g) dette gjorde jeg helt vanelig prosedyre. Når miksen var ferdig smeltet så helte jeg den i en tom brus boks. Jeg forlater boksen, og kommer tilbake ca 2min senere. og her kommer det spesielle: Når jeg ser oppi boksen så har kjernen i boksen blitt helt svart. Den bobler også. I ren panikk tar jeg tak i boksen, løper ut på verandaen og kaster den ut på plenen, kjapper meg å hente en bøtte med vann for så å kjøle den av.

Så hva skjedde? jeg har gjort dette sikkert 100 ganger før men aldri opplevd noe slik? noen som har noen fornuftige svar?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Hei allesammen. I dag så tenke jeg at jeg skulle lagen en liten røyk bombe (200g) dette gjorde jeg helt vanelig prosedyre. Når miksen var ferdig smeltet så helte jeg den i en tom brus boks. Jeg forlater boksen, og kommer tilbake ca 2min senere. og her kommer det spesielle: Når jeg ser oppi boksen så har kjernen i boksen blitt helt svart. Den bobler også. I ren panikk tar jeg tak i boksen, løper ut på verandaen og kaster den ut på plenen, kjapper meg å hente en bøtte med vann for så å kjøle den av.

Så hva skjedde? jeg har gjort dette sikkert 100 ganger før men aldri opplevd noe slik? noen som har noen fornuftige svar?
Vis hele sitatet...
Det er et velkjent fenomen at hvis en smelter KNSU og heller den god og varm oppi en beholder så vil temperaturen i kjernen være veldig høy veldig lenge, og høy temperatur kan gjøre at reaksjonen starter sakte men sikkert.. Smeltet KNSU kan ta fyr under "avkjøling" om det er en stor beholder fordi kjernen ikke avkjøles...

Er derfor jeg kun koker det sammen og ikke smelter det, ingen sjanse for selvanntenning under avkjøling.