Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 10360
jeg så et sprængstof med den kemiske formel N8, og kom så til at tænke på hvor man ellers har rent nitrogen, det har man jo som flydende nitrogen.....
det er omkring -200*C koldt, så ved ikke helt om det overhovedet vil lade sig detonere??? er der nogensinde nogen der har gjort forsøget? N8 har jo en VoD på var det... 15000 m/s?
også, kan man blande LOX med flydende nitrogen for at gøre det bedre hvis det nogensinde ville virke? det nok ikke det bedste at have med rundt må jeg nok erkende..
vil faktisk gerne modbevises lidt da jeg syntes det ville være en skam hvis det er muligt, og det aldrig bliver brugt (:
Bygdetulling
varg300's Avatar
Så vidt meg bekjent er nitrogen et ganske innaktivt stoff, som reagerer med svært lite, om noe i det hele tatt...?
Jeg er ingen kjemiker så det kan godt hende jeg tar feil for såvidt
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Har du en kildehenvisning på det? Hvor har du lest om "N8"? Det kan godt være at det var en forkortelse og ikke en kjemisk formel.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Har du en kildehenvisning på det?
Vis hele sitatet...
http://www.etcmd.org/conference-docs...c-nitrogen.pdf

Edit: Lykke til med å gjennomføre en suksessfull syntese.
Sist endret av Knask; 16. august 2012 kl. 00:22.
Lykke til med å få dette stoffet lagd
Sist endret av CracklingPyro; 16. august 2012 kl. 11:35.
nej nej skal da ikke lave N8, vidste godt det var noget jeg højest sandsynligt aldrig nogensinde vil synthetisere, men tænkte på hvor man ellers har rent nitrogen.. (;
så faktisk lige idag en video hvor flydende nitrogen blev dumpet ned i vand (kan ikke huske om det var varmt eller koldt) men der skete en mindre eksplosion, så har på fornemmelsen det kunne være BRUGBART, men om det kunne resultere i VoD der overstiger bare BP ved jeg ikke, ville bare høre om hvad i mente om ideen at prøve at detonere flydende nitrogen (: