Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8445
Jeg snakker om slike:
http://www.pynttilfest.dk/shop/isfak...rten-196p.html

Hva inneholder de? Kan innholdet brukes i pyroteknikk. De har sånne på dealextreme, og jeg har bestilt noen pakker.
Veit ikke hva de inneholder, men jeg lagde slike før, og det er bare og ta saktebrennede BP, + noe grovt aluminium 400mesh ca

Om jeg ville gjort det inne med det jeg sa vet jeg ikke
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg tenkte det kunne være gøøy å blande det inn i liften på en rakett for å få en haleeffekt.
Sikkert mye moro man kan gjøre med det.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg snakker om slike:
http://www.pynttilfest.dk/shop/isfak...rten-196p.html

Hva inneholder de? Kan innholdet brukes i pyroteknikk. De har sånne på dealextreme, og jeg har bestilt noen pakker.
Vis hele sitatet...
Tror nok de kommer til å stoppe i tollen ja, da de ikke er lov å importere uten tilatelse

"Kan innholdet brukes i pyroteknikk" bare en liten pirk, vi som driver med pyro lager ting fra scratch,
dvs at vi ikke bruker noe kjøpt/kommersielt- eller "demontert", bare for å ha det helt klart

Innholdet vet jeg ikke 100% selv, men mulig noen andre her på wip vet det,
mistenker hva det kan vær, uten at det hjelper noen da...
Sist endret av Bowman; 11. juli 2010 kl. 21:49.
Brukte noen sånne for noen år siden. Fyrte på dem, puttet dem i flaske (0.5l eller 1.5l, om du bruker 0.5l, vær rask) skrudde igjen korken og kastet fort som fy. Det smeller hardt!
Liften på en rakett er jo som oftest bare svartkrutt eller KNSU, så hvorfor ikke bare blande inn litt aluminium eller magnesium i det? Ikke at jeg er noe pyro-geni, men det høres logisk ut for meg at det kan funke.
Sist endret av drittunge; 11. juli 2010 kl. 22:59.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av drittunge Vis innlegg
Liften på en rakett er jo som oftest bare svartkrutt eller KNSU, så hvorfor ikke bare blande inn litt aluminium eller magnesium i det? Ikke at jeg er noe pyro-geni, men det høres logisk ut for meg at det kan funke.
Vis hele sitatet...
Joda, jeg lager det meste fra scratch, men i år har jeg kort sommerferie, så har ikke tid til så mye. I tillegg er jeg ikke så gira på å blande Al i svartkruttet mitt.

Tror ikke det er Al som er i isfakkelen. Er vel ikke kjempebra om det havner masse aliminiumsspon i kaken?...
du trenger ikke å kjøpe fra deal extreme de seller det så og si overallt nille , europris, ica osv . Vist du ikke viste det da selvfølgelig tenkte bare å si ifra sånn i tilfelle så du slipper å stresse med å kjøpe på nettet
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Har sett det mange steder i norge, ja Men på dx betaler jeg bare en brøkdel av norsk pris, og jeg får det rett i postkassa
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Usikker på hva disse inneholder, men de jeg har vært borti inneholder et krutt som er hvit-gult.
Har ikke sett noen svarte eller sølvfargede partikler, så tror nok heller ikke at det er noe aluminium eller magnesium i dette.
Vil tippe det blir brukt kaliumperklorat som oksidant, men fuelet er jeg ikke sikker på siden de klarer å skape disse gnistene, uten bruk at metaller.
Frister å kjøpe inn noen og kjøre noen tester...
Sist endret av Thoryllo; 12. juli 2010 kl. 02:26.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av drittunge Vis innlegg
Liften på en rakett er jo som oftest bare svartkrutt eller KNSU, så hvorfor ikke bare blande inn litt aluminium eller magnesium i det? Ikke at jeg er noe pyro-geni, men det høres logisk ut for meg at det kan funke.
Vis hele sitatet...
Fordi det fører til mindre gassutvikling (som driver raketten) og kan tette dysen.
Er det ikke "kværnet/malt (ikke airefloat) Carbon, Lavere mengder KNO3 (for slow burnrate) og 200-400 Mech Al og eller MgAl tro?
saktebrennedne, og vakkre, vakre gnister, gulrøde fra det grovere kullet, fuel fra KNO3 og sølvglitter fra al og blåsølvhvitt glitter fra Mg?

Tydeligvist poppulært å si dette her på forumet; -"Skkyyt mai hvis jaj tar fail"

Sist endret av KulaKanon; 12. juli 2010 kl. 10:43.
Jeg har åpnet mange av disse...det jeg vet om dem er at:
Det er gult eller hvitt pulver oppi.
Det svir i øynene.
Pulveret ble lilla når jeg blandet det med alkohol(antibac).
Det er dumt gjort å tette igjen toppen, da bunnen blir sprengt ut(i hånden din).
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Er det ikke "kværnet/malt (ikke airefloat) Carbon, Lavere mengder KNO3 (for slow burnrate) og 200-400 Mech Al og eller MgAl tro?
saktebrennedne, og vakkre, vakre gnister, gulrøde fra det grovere kullet, fuel fra KNO3 og sølvglitter fra al og blåsølvhvitt glitter fra Mg?

Tydeligvist poppulært å si dette her på forumet; -"Skkyyt mai hvis jaj tar fail"

Vis hele sitatet...
"Bang, du er død" neida :P

Ja, du kan bruke dette men personlig så bare køllemøller eg ikkje kruttet visst eg vil ha sakte brennende BP. Også kalt green mix.
Som holder ganske så lenge for min del!

Men her er sikkert andre meir erfarende pyoteknikkere som lengter etter å gi deg eit anna svar

Visst eg utrykte meg feil angåande green mix så vil eg bare si, green mix er når du bare blander krutt ingrediensane og ikkje kulemøller dei.

Eller morter dei for ganske så lenge
Sist endret av Fyllingz; 12. juli 2010 kl. 19:15.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Er det ikke "kværnet/malt (ikke airefloat) Carbon, Lavere mengder KNO3 (for slow burnrate) og 200-400 Mech Al og eller MgAl tro?
saktebrennedne, og vakkre, vakre gnister, gulrøde fra det grovere kullet, fuel fra KNO3 og sølvglitter fra al og blåsølvhvitt glitter fra Mg?

Tydeligvist poppulært å si dette her på forumet; -"Skkyyt mai hvis jaj tar fail"

Vis hele sitatet...
Pang!

Jeg husker det ble diskutert om kakepynt for mange år siden, og det er noe som brenner på relativt lav varme. Jeg husker ikke hva kompen var, men det var værtfall ikke basert på svartkrutt. Husk man bruker dette inne... BP er ikke akkurat røyksvakt.
Sist endret av Up; 13. juli 2010 kl. 16:32.
Jeg har allt skutt meg selv, så får enorme mengder blodtap her om jeg blir skut igjen (Allmotst like 50 cent) haha.. sorry OT!

Perklorat er meget røyksvakt i rette blandinger, spesiellt som røykfri rakettfuel. Men det tviler jeg heller sterkt på man bør bruke innendørs Håper dere finner det ut hvertfall
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
De inneholder som regel en sats bestaaende av nitrocellulose tilsatt titanspon for aa skape gnister.
Der ble kakefakler plutselig interessant igjen.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Stappe en fenghette ned i kakelys er jo et eksperiment i seg selv da!
Ny booster for ting som trenger litt boost.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det der er jo sånn jeg kjøpte på rimi for 35 kr for 2 stykk (sykt dyrt) for å sprenge en AXE :P ble store flammer og et lite smell :P
Næmmen!
Det er sånn vi andre her inne bruker til å sette på kaken til bestemor når hun fyller år!

Øvre og nedre eksplosjonsgrense, et tema du kan lese for å forstå hvorfor det bare kom et lite smell og mye flammer.
Sist endret av Knask; 26. juli 2010 kl. 08:54.
Sitat av kvarburg Vis innlegg
det der er jo sånn jeg kjøpte på rimi for 35 kr for 2 stykk (sykt dyrt)
Vis hele sitatet...
WTF??? Har du ikke europris i nærheten, der koster det 10,- for en 2-pack
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tips: Om du vil prøve noe artig innenen dette temaet, se linken :P >> Denne <<
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen typer fakler inneholder en nc basert komp mener jeg. Et hvitt fluffy pulver-minner opp finhakka ull/hypelkaniner.
▼ ... over et år senere ... ▼
Disse fontenene består av Nitrocellulose (N > 12% - samt 8-15 % Titan < 100 mesh
Sitat av pyroproffen Vis innlegg
Disse fontenene består av Nitrocellulose (N > 12% - samt 8-15 % Titan < 100 mesh
Vis hele sitatet...
Ja, dette fikk vi med oss allerede sommeren 2010:

http://freak.no/forum/showpost.php?p...6&postcount=18
efter hvad jeg ved, så har NC en positiv OB.. er det så ikke bare perfekt at der er blandet titanium i som brændstof?

man skal nok ikke råbe for højt op om at ''kakepynt'' indeholder NC, legede selv lidt rundt med dem, og blev lidt forvirret over det ikke var opløseligt.. s:
Sitat av Antiswattt Vis innlegg
efter hvad jeg ved, så har NC en positiv OB.. er det så ikke bare perfekt at der er blandet titanium i som brændstof?
Vis hele sitatet...
Nitrocellulose (13.45% N) har en OB på -24.3 faktisk.
Så det er sagt, får du kjøpt disse på Nille for mindre penger enn det kommer på fra den siden.