Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1694
Har tenkt å lage stjerner, og skal først prøve meg med noen enkle "Fire Dust" stjerner. Så på Pyroguide og fant en side med noen komposisoner, men lurer på hvilke som er finest/best å bruke? Del gjerne egne erfaringer og synspunkter!

Siden fra Pyroguide: http://pyroguide.com/index.php?title...%28Charcoal%29
Eneste jeg har erfaring med er CH8 og Tiger Tail..
Begger er fine, og enkle!

Vil anbefale og begynne med disse, de er krever kun KNO3, Svovel og kull og di brenner kenge
Jeg foreslår at du går inn på youtube og søker etter filmer av de forskjellige stjernene slik at du kan se hva du liker best selv.

Man trenger ikke nødvendigvis å måtte bruke kun de komposisjonene som er listet opp der heller.
Man kan godt modifisere andre komposisjoner for å få denne effekten.
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Er det noen stjerner som brenner lenge? Hvilke ingredienser får stjerene til å brenne lenge?
Vill tro at de med mindre kno3 brenner lengre
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tiger tail er fin og langsomtbrennende, dessuten KNO3-preserverende. Jeg liker TT
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg synes willow er den flotteste av de. Langvarende buskete hale. Flott for brocade shells
http://www.youtube.com/watch?v=ljLZS6RNkaw
▼ ... over en måned senere ... ▼
Min favoritt er en 50/50 miks av shimizu tiger tail og willow, den har etter min mening en perfekt balanse mellom brenntid og lysintensitet! bruker selv 10mm stjerner i 3" og 12,5mm i 4" sylinderbomber, de tenner fint uten prime dersom du bruker hjemmelaget trekull. Grillkull og evt annet kommersielt kull antenner vanskeligere i oksygenfattige blandinger, er min erfaring.