Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1801
Jeg kjøpte et Kina batteri på ebay for å prøve noe nytt på min iPhone 5s, og kjøpte da et batteri med ca 1000mAh mer enn standard. Etter jeg byttet til det nye batteriet klarer ikke telefonen å vise hvor mye batteri som er igjen. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, eller klarer ikke telefonen å rette seg etter et større batteri?
Trådstarter
Ingen som vet noe om dette?
tviler dessverre på at det går, vet at på samsung så kan man kalibrere hovedkortet vet batteri bytte, men det funker nok ikke på iphone.
Sitat av InZeiN Vis innlegg
Ingen som vet noe om dette?
Vis hele sitatet...
Et ganske typisk problem med billigbatterier er at de har forskjellig utladningsprofil fra originalt batteri, dvs. at batteriet har mer volt når det er fullladet, og mindre når det er tomt.
Derfor kan ladeindikator vise feil eller ikke noe i det hele tatt.
Trådstarter
Takk for info, da bytter jeg bare tilbake.
Hvis du evt rooter den kan du kanskje rekalibrere den til og vise hvor mye det er i gjenn på batteriet.
Prøv å lade batteriet helt ut, for å deretter lade den 100%, funker ikke det, kan det ikke fikses dessverre. Er ikke noen kjente løsninger i hvert fall

Edit: Problemet du har skjer en gang i blant med alle batterier på iPhone (mulig andre tlfer og), og det jeg sa løser problemet stort sett
Sist endret av slaskekladden; 10. januar 2016 kl. 23:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har samme problem på min 5S. Rebooter din også de første tre minuttene etter lading dersom den gikk helt tom for strøm?
Etter mye feilsøking og etterhvert googling har jeg kommet frem til at det er en liten kondensator(?) som mest sannsynlig har blitt pirket borti da jeg demonterte batteriet. Delen heter FL11 og kan loddes på nytt, men jeg har ikke funnet noen i nærheten av her jeg bor som tar på seg å lodde direkte på hovedkortet. Dette problemet er ganske vanlig og uten FL11 kan ikke telefonen lese av batterikapasiteten, men så lenge man har nok batterikapasitet i batteriet vil telefonen fungere som normalt ( kanskje med unntak av enkelte oppdateringer etc som krever en viss batteriprosent ). Så det er slett ikke sikkert det er noe galt med batteriet ditt, men du kan ha vært uheldig å pirket borti denne da du fjernet batteriet. Har du forsøkt det gamle batteriet igjen, eller var det helt dødt?