Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 939
Hei!

Har 300 Mbit fiber linje og sliter med å få topp fart på kabel på en server jeg har tilkoblet. På kabel måler jeg rundt 140 Mbit opp og ned, men på trådløst så måler jeg rundt 250 Mbit på 5 Ghz nettet! Trodde det skulle være motsatt at jeg fikk utnyttet hastigheten bedre på kabel. Routeren er en Asus RT-N66U og serveren jeg har har link på 1 Gbit.

Tipper det er routeren som ikke er kraftig nok til å utnytte hele linjen, men rart det er raskere på trådløst. Er dette normalt?
Bruker du samme PC på trådløst og kabel? det første jeg mistenker er nettverkskabel ikke er riktig terminert, prøv å bytt kabel
Nei, ikke samme pc. Glemte å nevne at jeg har full hastighet internt på nettet til og fra denne serveren, måler ~1 Gbit så tviler på at kabelen er problemet.

Testet nå med en annen pc med kabel og får samme hastighet, rundt 140-150 Mbit. Så er nok routeren som er problemet.
Sist endret av Stesolidhode; 5. mars 2018 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du er ihvertfall langtfra alene med dette problemet: https://www.google.se/search?q=asus+...ethernet+speed
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sjekk hva interfacene som kabelen er koblet til faktisk takler, og sjekk at det er en Cat5e kabel som har alle 4 par, 8 ledninger.