Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1936
Hei jeg er en gutt på 17 år og jeg lurte på om det er muligt og få peng av nav ? har fått tilbud jobb av en venn , men er det muligt og få penger av nav av og jobbe og ikke av det stedet jeg jobber? Takk for svar
Det er muligheter for slikt ja, da de tilbyr arbeidstrening der du jobber hos bedrift, men får stønad fra nav, så lenge det er en bedrift nav kan gå god for.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/...Arbeidstrening
Sist endret av trilobites; 19. desember 2018 kl. 23:20.
Når jeg var 17 så så fikk jeg rundt 5000 i måneden av å jobbe i praksis med betalt fra NAV. Jobbet en helt vanlig 100 prosent stilling. Mener du nå kan få 7500 i måneden nå, så det hjelper litt. Men ja, det er fult mulig! Ta kontakt med nav eller oppfølgingstjenesten så hjelper de deg.
Hva er grunnen til at du vil ha penger ifra NAV og ikke ifra arbeidsgiver?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hva er grunnen til at du vil ha penger ifra NAV og ikke ifra arbeidsgiver?
Vis hele sitatet...
Kan være TS er stolt av å være naver.
Merkelig spørsmål. Om dette er en legitim arbeidsgiver vil du jo få omtrent dobbelt betalt for utført jobb heller enn om du skulle få utbetalt fra NAV. Hva i all verden er grunnen til at du ønsker dette? Tatt din unge alder i betraktning, vil jo også dine foreldre ha forsørgeransvar, under vanlige omstendigheter. Som rådgiver i NAV, synes dette virker underlig.
Billig arbeidskraft for kompisens del, noen kronasjer kontra ingen jobb er win for TS' del. Ikke sikkert kompisen faktisk har råd til å lønne fullt ut om det er en nystarta bedrift eller noe. Har vært borti lignende saker før. Om bedriften faktisk har rett til å ha ansatte i praksis er noe annet. Det må dere bare ta med NAV.