Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva skal høyden være
110 cm 3 1,88%
120 cm 7 4,38%
130 cm 2 1,25%
140 cm 6 3,75%
150 cm 4 2,50%
160 cm 1 0,63%
170 cm 2 1,25%
180 cm 7 4,38%
190 cm 18 11,25%
Høyere enn himmelen 110 68,75%
Stemmegivere: 160. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  181 72365
Da har jeg tegna litt, blei litt seint. Så bildene ble redigert i paint

Designet er da med den type hylle jeg posta istad. Med plass til 20 stk.
Sett forfra of siden.
la også til en hylle på denne billge hylla.

http://i49.tinypic.com/35k1su0.png
forfra

http://i48.tinypic.com/25qvn.png
fra siden yes

Sist endret av Lorenzo; 2. april 2013 kl. 02:34. Grunn: store bilder
nicket står ikke inne i hyllen, den står på veggen bak. Som dagt, så er det sett fra siden. Skal vi ikke ha et tak som likner på en V snudd på hodet? :/
Sist endret av Lorenzo; 2. april 2013 kl. 04:15.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
nicket står ikke inne i hyllen, den står på veggen bak. Som dagt, så er det sett fra siden. Skal vi ikke ha et tak som likner på en V snudd på hodet? :/
Vis hele sitatet...
Om nicket står bak så vil vi jo ikke se det. Tror vi har tenkt å ha dem på skap dører eller noe slikt frempå. Og taket har hele tiden vært planlagt flat, eventuelt camo nett for bedre luftstrømning. (om vi får lov av security)
Vi burde få lov til nettingtak, og personlig mener jeg at navn burde stå fremme på skapet slik at andre kan se dei.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
En ting som jeg vill nevne med designet ditt er at hvis man skal ha PC eller noe annet tungt på toppen anbefaler jeg og ha en støttebjelke av 2"x 2" eller noe så taket ikke bøyer seg så veldig. det er ikke noe stort problem men jeg fant det vanskelig og lukke skapdøren med 20 kilo PC på toppen slik jeg bygget den.
Vis hele sitatet...
Hehe, fant ut av det problemet skal endre diverse ting som gjør hylla litt mere brukervennlig. Tror ikke skapet trenger å være så høyt som vi hadde det heller.
Lagde en modell i 2009 kom jeg på. link

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/download?mid=5ba160e9cc8b4814489500e87f102577&rtyp=lt&ctyp=other&ts=1255617664000

Ideen her var ganske enkelt å ha en hylle som bærer PCen stabilt og som også har et låsbart skap/kabelboks for ryddighet og viktige småting. Ble aldri bygget av meg, men om tenkte at noen her kanskje kunne bruke den om de ville.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skjerpings! Dette er ikkje ein barnehage der det er fritt fram for å slenge ut lite gjennomtenkte innlegg som inneheld ei linje. Ha litt kjøtt på beinet, og les gjennom tråden før du skriv!
Sitat av F4celess Vis innlegg
Lagde en modell i 2009 kom jeg på. link

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/download?mid=5ba160e9cc8b4814489500e87f102577&rtyp=lt&ctyp=other&ts=1255617664000

Ideen her var ganske enkelt å ha en hylle som bærer PCen stabilt og som også har et låsbart skap/kabelboks for ryddighet og viktige småting. Ble aldri bygget av meg, men om tenkte at noen her kanskje kunne bruke den om de ville.
Vis hele sitatet...
Liker designet! Enkelt og praktisk. Synes dog skapet er litt i minste laget.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Liker designet! Enkelt og praktisk. Synes dog skapet er litt i minste laget.
Vis hele sitatet...
Innser det i etterkant. Men det spiller ingen rolle for min del. Etter det jeg har sett av byggverk på TG så er det utrolig mye muligheter.

Fikk en ide til en mekanisk sammenleggbart hylle på tur hjem. Hadde nesten vært arti å prøvd seg på å tegne ned den.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Innser det i etterkant. Men det spiller ingen rolle for min del. Etter det jeg har sett av byggverk på TG så er det utrolig mye muligheter.

Fikk en ide til en mekanisk sammenleggbart hylle på tur hjem. Hadde nesten vært arti å prøvd seg på å tegne ned den.
Vis hele sitatet...
Do it! Hyller som kan legges sammen er så utrolig mye bedre en de man trenger henger for å frakte!
Jeg har ikke noen erfaring i å bygge hyller, så lurte på om noen andre kan lage denne for meg. Jeg skal så klart betale alt av materiale og sånt, pluss litt ekstra til den som gidder og lage den for meg. Bor i Skien, Telemark.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Det vi har funnet ut av så langt!

Enkelthyller kan byggast om det er ønskelig, ettersom vi skrur desse i hop når vi ankommer lokalet, men då må kunne det vere lurt å organisere kven som kjem korti, slik at vi får sikra desse så fort som mulig, spesielt om høgda blir 190 cm.

Vi skal ha namn på hyllene, desse kan plasserast på ganske enkelt med papp der vi har skjært ut bokstavane, og spraymaling. Om man sitter med non-Freaks, og dei har grøn hylle, skal gjerne det skrivast på, og det på same linje på resten, dette er fortsatt under diskusjon, så kom med innspel! Dei som vil halde seg anonyme for resten av TG deltakarane, kan plassere på ein svart sladd der namnet skal vere.

Så lenge yttermåla stemmer, og vi får namna på ei stripe bortover, så kan resten av designe vere unikt, dvs. lyd, samt hyller og skap, men vi vil gjerne at det skal sjå ut som alle hyllene høyrar saman, så om nokon har eit veldig rundt design, og nokon har firkanta, så vil det sjå litt rart ut.

Pga. høgda på hylla til Rundball'n, så lurer vi på å øke høgda til 190 cm, og det blir med eller uten tak, kom med innspel om dette også!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Da har jeg sendt en mail til folka på gathering.org om tak. Vi får krysse fingrene og håpe på det beste.

Kommer med mere info asap når jeg har fått svar.
Sist endret av 8bit; 3. april 2013 kl. 19:59. Grunn: trykkleif
Sitat av Melcor Vis innlegg
Da har jeg sendt en mail til folka på gathering.org om tak. Vi får krysse fingrene og håpe på det beste.

Kommer med mere info asap når jeg har fått svar.
Vis hele sitatet...
Herlig! Gleder meg allerede!
Not a real gamer
retovio's Avatar
visst økonomien holder neste år så blir det freak rekka med hylle på meg og arrow336 vi gleder oss allerede
Sitat av Melcor Vis innlegg
Da har jeg sendt en mail til folka på gathering.org om tak. Vi får krysse fingrene og håpe på det beste.

Kommer med mere info asap når jeg har fått svar.
Vis hele sitatet...
Vil tro at de ber deg prøve igjen neste år når de har bestemt hvem som har ansvaret for hva. Var hvertfall det jeg fikk til svar når jeg var tidlig ute med epost ang Rasterbation.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
Vil tro at de ber deg prøve igjen neste år når de har bestemt hvem som har ansvaret for hva. Var hvertfall det jeg fikk til svar når jeg var tidlig ute med epost ang Rasterbation.
Vis hele sitatet...
så lenge vi får eit svar, så er det jo eit steg i rett rettning?
Ikke dyrt å lage hylle, meg og komiser brukte ca 1000kr på en 4 mans hylle som var overdimensjonert x 1000. Kunne greid det med materialer for 500.
Og TG er ikke det samme uten hylla, hylla hjelper så mye at det er litt skummelt.
Men dette kan bli bra dette altså Jeg og mest sanynlig 3 andre reiser her fra mandal, så blir nokk 2 hyllesekjoner herfra.
Sitat av HRawesome Vis innlegg
Ikke dyrt å lage hylle, meg og komiser brukte ca 1000kr på en 4 mans hylle som var overdimensjonert x 1000. Kunne greid det med materialer for 500.
Og TG er ikke det samme uten hylla, hylla hjelper så mye at det er litt skummelt.
Men dette kan bli bra dette altså Jeg og mest sanynlig 3 andre reiser her fra mandal, så blir nokk 2 hyllesekjoner herfra.
Vis hele sitatet...
Hvordan mener du at hylla hjelper "skummelt" mye?

Greide meg helt fint uten hylle.
Man får plass til så mye mer, all maten, tøyet, soveutstyret, datautstyret. Slipper og ha det så rotete rundt seg. Og spessielt når man hadde en 78cm brei skjerm og plassen er 80
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av HRawesome Vis innlegg
Ikke dyrt å lage hylle, meg og komiser brukte ca 1000kr på en 4 mans hylle som var overdimensjonert x 1000. Kunne greid det med materialer for 500.
Og TG er ikke det samme uten hylla, hylla hjelper så mye at det er litt skummelt.
Men dette kan bli bra dette altså Jeg og mest sanynlig 3 andre reiser her fra mandal, så blir nokk 2 hyllesekjoner herfra.
Vis hele sitatet...
Skal de vere med på freak hylla? i tilfelle må måla på hylla passe dei måla som er satt.
Ja virker som at de er intressert i å være med, Men vi vraka den hylla der oppe, ingen mulighet til å få den med hjem :/
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Vil de vere med å bygge ein ny?
Yap, ikke at de var såå mye med å bygge hylla til TG13, hovedsakelig jeg som bygga. ^^
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av HRawesome Vis innlegg
Yap, ikke at de var såå mye med å bygge hylla til TG13, hovedsakelig jeg som bygga. ^^
Vis hele sitatet...
Send meg ein pm med dei du evt. skal bygge med, aller helst freaks, og kor mange plasser de skal lage, og ca. kor du bur
har hørt at det skal vere aldersgrense på tg 14 er det sant ??
Sitat av eiendom Vis innlegg
har hørt at det skal vere aldersgrense på tg 14 er det sant ??
Vis hele sitatet...
Det er bare svada. Uten begrunnelse tar jeg det med en klype salt.

Fant igjen enda et hylledesign på en gammel ekstern Harddisk jeg gjenoppdaga. Hadde visst i tankene at den skulle kunne flatpakkes når jeg modellerte den. Postes på Mandag eller noe.

Også tror jeg tråden sporer litt over i chattemodus...
Sist endret av F4celess; 12. april 2013 kl. 19:57.
Som sagt, all chat(og de fleste avgjørelser) tas på #nFF.TG @ EFnet. Hvordan komme seg inn? Se her.
Sist endret av Sinken; 12. april 2013 kl. 21:39.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Eg har no sitt litt på material og pris, samt begynt på ei lita teikning, og dersom hylla skal vere 190 cm høg, så blir det veldig tungvindt å komme til øverste hylle/skap, samt at det kommer til å bli ein litt stiv pris, og vi må tenke litt på transport. Derfor har vi såtte opp ein poll, der vi kan bestemme oss for kor høg hylla skal vere. Tenker at pollen blir verande ut veka.
Sist endret av R0flcopter; 9. juni 2013 kl. 16:37.
Jeg må legge til at 110cm faktisk holder til en del, og med 190cm får du mye plass til overs.

Edit: Kan legge til at dersom f.eks 190 høy får 5 stemmer, 130 får 4, og 140 får 4, så går vi naturligvis ikke for 190. Vi får ta medianen eller gjennomsnittet.

Edit 2: 120cm høy er faktisk perfekt mtp. materialet, fordi de ofte kommer i 1200*2440
Sist endret av Sinken; 9. juni 2013 kl. 16:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er dere kommet noe lengere i denne prosessen?
Nå skal jeg ikke på TG14, og har ikke lest skikkelig igjennom tråden, men kan pitche inn et forslag:
Hva med én stor Freak på hver ende av hylla? Det eneste en burde trenge er ei greit stor plate kryssfinér, litt maling og en er i gang.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Fant igjen enda et hylledesign på en gammel ekstern Harddisk jeg gjenoppdaga. Hadde visst i tankene at den skulle kunne flatpakkes når jeg modellerte den. Postes på Mandag eller noe.
Vis hele sitatet...
Lenge sia mandag gitt. Jaja.



designet for et midi tower. Den lille plata under der er for å gjemme tastaturet under om man trenger plassen.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
Lenge sia mandag gitt. Jaja.



designet for et midi tower. Den lille plata under der er for å gjemme tastaturet under om man trenger plassen.
Vis hele sitatet...
Den ser jo alldelses utmerket ut! hadde jo våre fint med noko slik, berre med ein liten curve på sidene? slik at du kan sjå sidemannen?
For all del. Endre på designet. Kommer ikke til å bygge den selv. Om man flytter stolpene fremst lenger bak men lar det bli ett overheng så går det vel an å se sidemannen.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
har du mulighet til å sende ei redigerbar fil?
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Den ser jo alldelses utmerket ut! hadde jo våre fint med noko slik, berre med ein liten curve på sidene? slik at du kan sjå sidemannen?
Vis hele sitatet...
Hva med og snu på hodet?

Neida, jeg har brukt hylla mi 2 år på TG og den har ikke noen curve på siden, ser fortsatt både skjermen og kompisenene mine som sitter vedsiden av så det blir ikke noe problem uansett. Du sitter vanligvis ikke i hylla uansett vel? Men det kan se fett ut hvis det gjøres riktig og få en litt anderledes fasong enn den standard firkant hylla, if you catch my drift.
Sist endret av StålSkuff; 30. oktober 2013 kl. 23:49.
Har du/der funnet ut en ca pris? Fint og vite med tanke på alt annet som skal skaffes før TG14
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
har du mulighet til å sende ei redigerbar fil?
Vis hele sitatet...
Har leita på alt jeg har av lagringsmedia men filen er tapt. Om det veldig viktig å ha den så kan jeg sikkert lage en ny.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Har du/der funnet ut en ca pris? Fint og vite med tanke på alt annet som skal skaffes før TG14
Vis hele sitatet...
Pris har vi ikkje funnet fram til endåg. Det har våre litt idle her, så vi får berre prøve å gjennopplive tråden så mykje som vi kan, også skal eg titte litt på material

Sitat av F4celess Vis innlegg
Har leita på alt jeg har av lagringsmedia men filen er tapt. Om det veldig viktig å ha den så kan jeg sikkert lage en ny.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje nødvendig, kan prøve å copye det som er laga der, også muligens bygge litt ut i frå den?
Learning by doing
Undef's Avatar
er det sånn at du ikke kan ha anlegg på TG14?, hørte noe om at dette skal det bli slutt på ;(

med tanke på konkurranse er det ganske greit, men det er ikke konkurranse 24/5 heller da..
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Undef Vis innlegg
er det sånn at du ikke kan ha anlegg på TG14?, hørte noe om at dette skal det bli slutt på ;(

med tanke på konkurranse er det ganske greit, men det er ikke konkurranse 24/5 heller da..
Vis hele sitatet...
har du noko kjelde på dette? det høres jo heilt tullete ut?
Jeg har jobbet med et hylledesign i timene på skolen når vi egentlig skulle jobbe med arkitektur, og det er designet slik at du lett kan lage egne modifikasjoner og slik at det er lett å sette sammen og transportere, det er også et innkutt slik at sidemann kan se skjerm. Skriver på mob atm så jeg kan laste opp når jeg kommer hjem.

Her er første utkast av hyllen jeg laget ,en den kommer jeg ikke til å bruke fordi den ikke er optimal på materialbruk eller noe lettere å sette sammen og den er mindre kompakt når den er pakket sammen:
http://i39.tinypic.com/2w6flt0.jpg http://i39.tinypic.com/2w6flt0.jpg

Her er andre utkast som bruker mindre meteriale og er lettere å sette sammen, den er også mindre kompakt når den er pakket sammen: http://i43.tinypic.com/312ac86.jpg http://i43.tinypic.com/312ac86.jpg

Her er sketchup link til de som er interessert: http://sketchup.google.com/3dwarehou...17&prevstart=0
▼ ... noen uker senere ... ▼
Går det fremover? :P
Vil gjerne høre status ja
Så, hvem er det som seater freakrekka i år da?

Edit:
Redfreak: ser ut som et bra design det der, eneste jeg ville ha lagt til er ei ekstra plate i skap delen og eventuelt ei skapdør med lås(lås fåes kjøpt på biltema/claasern til en billig penge) trenger ikke dyre greiene, bare slik at folk rundt legger merke til det om noen prøver og røske opp skapdøren, hadde en slik enkel lås på hylla mi i TG12/13 og det funker greit det, ingen som gidder og bryte opp skapdøra med mindre de vet at det er store verdier inni der(kan se om jeg finner link til låsen)

Fant link: http://www.biltema.no/no/Bygg/Beslag...nderlas-86105/

Enkel og montere, og enkel og bruke(også enkel og ødelegge hvis du mister nøkkelen)
Sist endret av StålSkuff; 28. november 2013 kl. 18:12.
Da starter det: "Påmelding til kølotteriet til The Gathering 2014 åpner 1. desember klokken 14:00. Husk at det ikke har noen betydning når du melder deg på kølotteriet til The Gathering 2014, så lenge du gjør det før lotteriet stenger 8. desember klokken 22:59:59."

https://www.geekevents.org/
Sist endret av Exlr8; 30. november 2013 kl. 22:17.
Må bare si ifra, kan ikke sitte på Freakrekka i år (heller), og kan da heller ikke være med på dette hylle prosjektet. Grunn: Skal være crew
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg tenkte at skulle lage denne. Gravde litt rundt i TG Forumet 2012 også fant jeg en som designet hyller gratis.
Hvordan skal denne nettingen festes? Skal det være noen "belker" over?