Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2318
Fikk et forelegg på 4k i posten etter at en pakke med 2 lsd blotters ble tatt i tollen en måned tidligere.

Det jeg lurer på er om politiet vil no komme på razzia samt kreve urinprøve i ettertid.

I tillegg kan det vell sies at jeg mistenker en pakke som innholdt Xg speed (under 30g) ikke har kommet frem.

Dette vil jeg påstå var tenkt til eget bruk, og mengden som ble kjøpt var pga at det var billig. Har forsåvidt ikke noe fart i systemet, og aldri før blitt siktet for noe. Dette er ikke noe jeg bruker, men hadde tenkt til å starte med pga så stor sosial angst at jeg ikke kommer til å dra til fastlege.

Står sertifikatet i fare? Jeg driter i bot og fengsel, men lappen må så absolutt ikke ryke.

Jeg kan vell også påstå at jeg bare har røyket hasj 1 gang i mitt liv om de tar urinprøve med positivt utslag på thc?

Så fremst de ikke finner noe mer på meg, så vil jeg anta at dette går bra.

Hva mener dere?
Sist endret av Sorteloffen; 8. oktober 2018 kl. 03:54.
Forelegg? Har du vært i avhør for dette? Hva sa du i avhøret?

EDIT: Klarer ikke å dy meg: Kjører du ruset, så er du en livsfare og burde fratas førerkort for å unngå tap av liv. Det er jo hele poenget med lovbestemmelsen.
Sist endret av Stingray; 8. oktober 2018 kl. 03:55.
Har ikke vært i avhør. Forelegget kom med posten, og jeg må enten godkjenne eller kreve meg uskyldig.

Kjører forsåvidt ikke ruspåvirket, og har heller ikke blitt siktet for det.
Om du ikke kjører ruspåvirket, og heller ikke vil ta imot noen form for straff for å ha gjort noe ulovlig, så anbefaler jeg deg FOR DET FØRSTE å (kreve) kontakte en advokat, for så å nekte å vedta forelegget, og nekte å forklare deg til politiet. Kanskje du til slutt ender opp med at alle sakene blir henlagt, og det ikke fins noen grunn til å ta fra deg førerkortet ditt.
Sist endret av Stingray; 8. oktober 2018 kl. 04:06.
Men du? Bestiller du den slags på nette fra utlandet? Why? Sånt bestiller man innlands så det ikke skal bli stoppet i tollen.

Ja du kan forvente en rassia. Men du kan derimot slippe unna med det du har bestillt, det er nemlig politiet sin jobb å bevise at du er skyldig og du kan rett og slett bare nekte for å ha bestillt noe som helst. Spill uviten og uskyldig så kan ikke politiet bevise at du har bestilt noe som helt. Ikke godta forelegget.

Og om det kommer rassia så burde du ha rydda huset og blir det positiv pisse prøve så si for guds skyld at den hasje var ett engangs tilfelle på en fest i helga eller noe. Dem tar lappen din 100% om du sier du røyker litt nå og da eller dem finner ut at du røyker regelmessig
Sist endret av Alge; 8. oktober 2018 kl. 08:50.
Ved rassia, vil de bare gå fort gjennom de åpenbare plassene, forså å hente frem narkobikkja? Eller kommer de til å lete gjennom alt om de ikke finner noe?
Om politimannen er skikkelig asshole så kan dem ta lappen din for bare å ha røyket. Men det er ett triks du kan prøve for å slippe unna for å ha røyket også, men det innebærer at du slutter å røyke asap!

Når dem tar pissing av deg så bruker dem sånne jalla dypp urinprøver somregel, også får dem deg til å tillstå etterpå, disse dypp prøvene er nemelig ikke brukende i retten og det eneste dem har på deg om dem ikke har sent inn urinprøve til lab er din tillståelse.

Så du bare tilstår med en gang sånn at dem ikke gidder å bruke tid på lab prøver, det tar somregel ganske lang tid før du får forelegget i posten og du kan drøye med å svare på det ihvertfall 14 dager. Innen den tid burde du ha rukket å bli clean og du kan ringe ned å trekke din tilståelse. Da har dem plutselig ikke noe dem kan bruke mot deg og du slipper unna

Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
Ved rassia, vil de bare gå fort gjennom de åpenbare plassene, forså å hente frem narkobikkja? Eller kommer de til å lete gjennom alt om de ikke finner noe?
Vis hele sitatet...
Spørs på politifolka

Haha sorry for mye rot i innlegget midt, sliter med skrive vansker også sitter jeg på telefonen å skriver. Har sikkert redigert og lest over inlegget midt 12 ganger her nå xP
Sist endret av Alge; 8. oktober 2018 kl. 09:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
Jeg kan vell også påstå at jeg bare har røyket hasj 1 gang i mitt liv om de tar urinprøve med positivt utslag på thc?
Vis hele sitatet...
Aldri innrøm noen ting, og aldri inkriminér deg selv. Det er din rett og den burde du bruke.
De hadde vel tatt razzia før et eventuelt forelegg, jeg har bestilt illegale greier fra nettet et utall ganger og fått leiligheten raidet noen ganger, og de har aldri gitt meg en indikasjon på at det ble stoppet i tollen før dem kom på razzia. Men det er greit å rydde unna for sikkerhets skyld såklart
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det ble razzia til slutt, samt flere saker som jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg ikke viste noe om, eller har vært innvolvert i. Derimot så ble alt henlagt����

Urinprøve spurte de heller ikke etter, tiltross for at de luktet langt og lenge i et par tomme zip-poser som lå på bordet.

I dag må de så gjerne komme innom med pissekoppen, men da er de forsent ute
Sist endret av Sorteloffen; 2. januar 2019 kl. 13:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
I dag må de så gjerne komme innom med pissekoppen, men da er de forsent ute
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen som har myndighet til å tvinge deg til å urinere.

Man kan si nei.
Klart man kan si nei, men da kommer de obligatoriske spørsmålene om hvorfor man velger å benekte en urinprøve.

Har de dermed en skjellig grunn til å kreve en urinprøve, noe de egentlig hadde; så har du uansett ikke noe du sku ha sagt. Da ender det opp med blodprøve.

Poenget mitt var heller ikke at jeg ville nekte å pisse, men om det skulle komme til det i dag, så er det ingen fare.